Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 162903 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Senaste matchen
Snabbt mål för Leksand :-(

Thomas: hmm jag uppdatera, nu står det rätt

Stefan: vänster sida på mifredhakws.com, står det, senaste matchen : Mif Redhakws -leksand 3-0.
Du har kanske feta fingrar ? :)

smacke:

vad?

Senaste matchen
Senaste matchen var väl MIF-Brynäs 3-0 och inget annat.

Sv: Jeppe Mattson
CoolaKoffe: redhawk skrev att jeppe var den enda skåningen som vi hade kvar i mif...
...det var på den vägen vi kom in på det.

Snart nedsläpp

Sundis:Asså d häre lite konstigt men varför snackar ni om vikka som e skåningar??

Öhman, Borgquist och thuresson får väl nästan räknas som skåningar också? =)

Öhman föddes visserligen i Örebro, men hans moderklubb är ju IK Skäret (nuvarande Limhamn limeburners för er som inte har koll på läget).

Thuresson är väl född i Skåne?

Borgquist har jag för mig också, men inte säker..

Redhawk: Jag saknar Jeppe Mattsson i MIF. Han hade ju gått direkt in i tredjefemman eller andrafemman. Han har spelat 15 matcher och gjort 2+3 i poängväg denna säsongen. Det lär bli fler...
Han är en viktig kugge i MIF och jag är övertygad om att han trivs bra i klubben.

Det är jui mer än en skånepåg i a-truppen om du räknar med någon junior som t.e.x Valdix...

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben:

du är välinformerad :)

Mattsson är inte i speldugligt skick än och det är ytterst tveksamt om han kommer att spela kommande vecka enligt Gunnar Johansson.

Och som svar till kritiken ang Malmströms ulåning och spel i matcherna mot MIF.

-"Vi lånar ut Henke för att han vill spela mer än vad han gör i MIF just nu och vi har ju kontrakterat honom för att vi anser honom vara en bra spelare. Om vi lånar ut honom för att få speltid i Hv71 varför då kräva att han INTE får spela mot oss? Då kunde vi likaväl behållt honom i MIF och stängt av honom från spel. Varför sen Linköping inte låter Casparsson spela när vi möter Linköping vet jag inte" efter samtal med Gunnar Johansson om Malmströms utlåning.

Ligger något i det va? :D

Jeppe Mattson
Jag har inte saknat Jeppe Mattson alls måste jag säga, jag har inte märkt att han inte med. håller ni med? alltså killen har spelat för länge i MIF tycker jag och har slutat utvecklas. troligen han trivs inte här. inget ond om han ,jag älskar honom och tycker synd om han verkligen, den enda skåne påg som är kvar i MIF.
men han verkar att inte trivs här bara,eller kommer inte överens med tränare. jag vet ej.
liten tips till matchen MIF-LIF 6-2
Kaz

Nubben:Yepps

Mitt tips asså Målskyttar

1-0(Rydis)2-0(Jussi)3-1(Hannula)4-2(Thompa Sjögren itom kasse)

CoolaKoffe: Samma tips som mig, jaja.

Då får jag väl hoppas att ditt tips går in ;)

Nubben:Ja tippar 4-2

ja ska sematchen på com hem

Sundis: Det tar nog ett litet tag till, vad jag har hört så rör det sig om 1 - 2 veckor till...

Men de uppgifterna vet jag inte alls om de stämmer.

Vet någon när Jeppe Mattsson är tillbaka?

Dags för match igen. Dags för tips igen ;)

Vi vinner idag, det finns ingen annan utgång. Fast Leksand brukar alltid göra slumpmål och ta många poäng i våran egen islada. Men icke idag...

4-2

Så slutar det.

Sv: Viktig match i eftermiddag!
nyz:
Vad jag vet så var det ett bra tag sen Leksand slog MIF i Malmö. Detta känns som en match som bara skall vinnas. Vi får väl se vem som får rätt.

En sak till: Vi skåningar är de enda i Sverige som kan säga R! :)

Sv: Viktig match i eftermiddag!
Sundis:

Ikväll ska Percys pågar få smaka. "Ni kan inte säga R, ni kan inte säga R..."
Tror att vi kan ta vår första 3-poängare på bortais för säsongen. Vi har av tradition alltid haft det lätt mot just MIF, varför vet jag inte, men säkert av liknande anledningar som att Luleå är "omöjliga".

Och förresten heter det LIF inte LEK... gör om - gör bättre!

LIFvet leker...

Viktig match i eftermiddag!
Då ska MIF inkassera tre nya viktiga poäng i eftermiddag. MIF är djävulst formstarka och Leksands bortaspel är inte av klass. Logiken talar för en klar MIF-seger, men hockeyn är inte alltid logisk.

Nåväl, jag levererar mitt tips: 5-1
Första femman kommer att producera mycket och förhoppningsvis kommer även andra femman att bli riktigt vass med tiden - kapaciteten finns där utan tvekan.

Tyvärr så är inte vår tredje femma riktigt bra. Tredje femman borde vara en fjärdefemma/kedja, men tyvärr är truppen så tunn att den inte tillåter det.

Hoppas att Malmström kommr igång i HV, för han är en spelare som borde höra hemma i andra/tredje femman när han är i någorlunda form. När sedan Jesper Mattson kommer tillbaka kan vi får en någorlunda bra tredje femma. Han är visserligen lite ojämn, men han har en spets som inte finns i de n buvarande tredjefemman.

Med det spelarmaterialet vi har är en 4-6 plats realistiskt tycker jag. Första femman är en riktig superkedja som kommer att vara guldvärd för MIF.

Stalle snart tillbaka...
...inte i Mif tyvärr men väl i Modo efter sin skada. Han spelade med Örnsköldsviks SK i kväll när de förlorade med 2-3 mot Björklöven. Stalle gjorde ÖSK:s ena mål i pp.

Sv: Henke lånas ut te HV 71
Svehla55: Helt rätt

Nubben: Helt riktigt nubben.....Bättre låta Malmström spela än inget alls.....

Syns på söndag.....

CoolaKoffe: Självmål ?

Dummautvisningar ?

Nej men ärligt hur skulle vi sagt om Casparsson inte gjort sitt jobb här. Det hoppas jag inte. Bara Henke kommer tillbaka till formen så är jag glad.

Nubben:Han måste hjälpa Malmö då:)

Vi får ju hoppas att han kan hitta tillbaka till det spel som vi alla vet att han kan prestera. Sen om han hjälper Håve att ta poäng från de andra lagen på undre halvan så klagar inte jag iaf.

Så länge han inte gör nått när vi möter dem så ;)

Usch så jobbigt det känns. Inte blir det bättre av att vi möter HV 3 ggr under låneperioden. TRIST !

CoolaKoffe: Du har inte funderat på att skriva ut orden?
Jag har nu sett två matcher på en vecka i Jönköping och kan utnämna HV71 till Sveriges sämsta hemmaklack. Grattis! Det är vad som väntar Malmström

Henke lånas ut te HV 71
Tja

läste nyss i MIFs hemsida om att Henke lånas ut te HV 71

a tyckte att d va dåligt ö att han har inte ens fått chansen i MIF

å d lånar ut han fö utvecklingens skull d e bra

han kommer tebaxs i nyår

Malmström lånas ut till Hv71
Idag blev det klart att Henke Malmström lånas ut till Hv71.

Sv: MIF-BIF
Thomas:Nu ligger Jussi 4 i poängligan P.S Härlig match en del sa så här i min klass gårfagens omgång va bra förutom malmö föatt d vann :S

VI SJUNGER OM KUNG JUSSI

Stefan:
Extra häligt är att jag bytte in Hadelöv i dag och satte honom som lagkapten i DT :).

Thomas:

satt precis och funderade på det jag med :) Sjuk och tveksam till start igår, hjälte idag tillsammans med Hadelöv som höll nollan IGEN... hur stora var oddsen att han skulle hålla 2st nollor på 4 matcher när han inte gjorde det på över 50 matcher förra säsongen samt 14 matcher denna säsong?

Härlig seger, Hadelövs andra nolla sedan uppehållet :-)

Man kan inte tro att Riihijärvi hade feber i går :)
2mål o 1ass

miffo: Vi har flytet nu som vi inte hade tidigare, så därför känns det rättvist :)

Jepp, vi verkar ha flytet på vår sida just nu :-)
BIF utvisning nu också.

miffo: 2-0, känns mkt bra, så lite mål blir det allt

Det ser ut att gå tungt med skyttet ikväll, förhoppningsvis kan Hadelöv hålla nolla igen. "Bara" en period kvar.

MIF-BIF
är det någon som vet om MIF kommer att gå runt på 3 eller 4 femmor ikväll`? det står ju med en fjärde femma på swehockey, men konstallationen är lite knepig...

Sv: Jussi
miffo: Meeen hallå!..ola ville ju själv sticka på grund av för lite is tid, tror du inte MIF hade velat ha han kvar annars eller.... ****

Tro om Borgqvist kommer få stå något i år, det vore väl lämpligt att testa honom ikväll. Fast jag tror inte han kommer få stå så länge Hadelöv är frisk och kry, onödigt köp tycker jag. Vi hade gott kunnat behålla Ola.

Coolakoffe: Man ska sattsa på spelare som är heta, kan iför säj inte säja att suurso är dunder het efter en långt skade uppehåll, men om någon är bra att få igång så är det han, Malmström kommer få sin tid, han har haft svårt i många år nu, o jag har svårt att se att d vänder bara för att han hoppar in i första kedjan...men men... FORZA MALMÖ!

Jag undrar om redhawkssupport ska ha ett rigktigt fet TIFO hemma någon gång????

Jussi spelar ikväll mot Brynäs

så ingen hoppar in i superkedjan

19 Nicke:JA tycker att Malmström ska få chansen

In med Toivo i första kedjan om Jussi är borta...det var ju han Jussi o Taxen som börja dra igång sviten i första kedjan..

FORZA MALMÖ!

Sv: Janos Vas...
CoolaKoffe:

nix... de brukar spela med Pantern ibland för att få matchträning samt få spela a-lags hockey

Stefan:Har Björk å Vas bytt lag??

MrLeth:

vilket var bestämt på förhand att han skulle göra också :)

Att han var och såg på Pantern - Kristianstad var mest för att han har en kompis som spelar i Kristianstad samt även för att se Vas, Björk.

« · 162903 · »