Hmm Hallo visst går det dåligt för Malmö och det kommer det nog göra under en längre tid för vi behöver inte värva som vissa här har sagt för vi har så bra lag ändå .Jaså dom bara förlorar och dom matcherna jag sett dom vunnit har det bara varit med TUR..!!!! Och jag som skriver älskar ändå Malmö...Nej nu behövs en bra back inte som Norgren och Due Boje utan en riktigt bra back !!! Och sen nu när Burra ännu en gång är en FREE TRANSFER varför inte ta hem han till Malmö.?! Många sa han var för gamla när jag sa detta inför förra säsongen men han kom typ bland dom 10 bästa i poängligan i ett lag som åkte ner i div 1 .Han är INTE för gammal dessutom tror jag han är väldigt billig lösing för mif .För om inte annat så vad jag vet så gör man fler mål än släpper in så vinner man matcher ....SÅ TA HEM BURRA..!!!!!!
Varför är det så dåligt med uppdateringar på mifredhawks.com när vi förlorar. Så fort vi vinner kommer det in både bilder från matchen och långa kommenaterer. Nu har varken madhawks eller mifredhawks.com uppdaterat. Det kan visserligen bero på att webmasters befinner sig på borta is. Men jag tycker det verkar som att det är sämre uppdateringar när MIF förlorar.
Det ska iaf bli roligt att se hur mycket MIF förlorar mot ett ganska formstarkt Brynäs på Torsdag. Mitt tips är 4-1 till Brynäs.
Du, och flera klagar på backarna, och åldern i laget!!! Vad vill ni att backarna skall göra? De får ingen hjälp av forwardsen, de som skall grov jobba och följa med neråt, hade det blivit 3-4 igår te x så hade ingen klagat, varför? Jo, för då hade forwardsen gjort vad de skulle frammåt, de gör ingenting, men det krävs lite för att förstå detta och inte bara stirra sej blind på att backarna inte gör vad de skall, och se på sifforna, vakna upp och se helheten istället. Till alla ni som vill ha hem Burra, har ni inte fattat att han har fått sparken från alla lag? Han är en kille som går in i ett lag och förstör stämmingen? Om han nu gör så många mål och är sååå bra, varför lämnar han Düsseldorf? Ni tror väll inte att han gör det för att hans familj inte trivs? Det är för mycket pengar för honom för att han skulle flytta hem, han har fått sparken,!!!!! Lägg ner det snacket och heja fram laget som vi alla älskar, Redhawks. Sluta att klaga och var en bra supporter. Lycka till alla backar, forwards och målvakter, så att vi får gå och se på riktigt bra hockey framöver.
Jag tyckte att LHC var en skam för ES...Ack så jag bedrog mig! MIF är det sämsta jag sett på många år! Luleå kan jag förstå, tappat alla nyckelspelare m m Men ni har ju(på pappret)bland de bästa spelarna i Sverige! Haha, patetiskt!
Forza SSK, vi är på väg att etablera oss igen! Mot den 64:e säsongen i ES, hur många har MIF? Ni är som LHC, ingen genuin hockeykultur..Det blir ert fall... Nä, ta och byt plats med Leksand! LHC kan byta med Björklöven eller Skellefteå!
När det kommer äldre spelare till MIF ska dom inte få flerårskontrakt utan ett år i taget!!! Så länge dom har det i sig sak dom spel inte annars!!! Peter Andersson är en kille som MAX har 1 år kvar, Roger Öhman kan ha mer och Daniel Rydmark med. Sen resten ska ha ett årskontrakt INGET mer. Sen tycker jag att man ska ta en "gamling" in i MIF nu och det är fort, japp jag skrev en gamling till. Nu när Burra är tbx i Malmö se förfan till att plocka in honom hans hjärta är i MIF han gjorde 17+27 i Leksand förra säsongen. Detta tyder på HÖG elitserieklass! Men samma med honom ge honom ett år i taget, då får dom kämpa dom vet att det går inte att glida omkring på sitt namn och vad man har gjort utan man får förlängt på hur man spelar och vad man ger. Och sen såg jag det här med Juniorer ,jag håller med...Malmö borde fan införa att VARJE säsong när det försvinner unga spelare borde man ersätta minst en tredjedel med lovande juniorer, givetvis om det nu finns någon som har det som krävs. Finnes detta ej inom klubben får man så klart söka sig externt efter en spelare eller fler. Peter Andersson befarade jag redan innan på MIFs forum att han vart slut, hade han haft ett år åt gången hade han fan spelat som han gjorde i landslaget sist och gjort skäl för sin lön. Hasselblad, jag han är lite speciel han har varit med sedan guldåren, kille förtjänar en del för lång och trogen tjänst. Och nu bryter man avtalet med Johan Tornberg!!! En tillgång som få klubbar är förunnade, han som instruktör skulle kunna ge MIF en hel generation med nya unga starka backar, det är hemskt att se vad "ledarna" i det sk. MIF Redhawks gör nu med det Malmö IF jag en gång älskat som en del av mig, nu ser jag det hela vara i botten. Nä sparka Bäckman han är med överskattad, Ring upp Timo eller plocka hem Wikegård och ge han alla befogenheter Bäckman har då j*vlar skulle det hända saker i Malmö. Nä nu är jag för upprörd för att skriva mer. // Poeten en av dom sista Malmö IF's soldater
synd att det går så dåligt för MIF ,, men ska man tro det bäckman sa för några matcher sen så blir det säkerligen bättre .. han sa att det gick trögt även hans första tid i MoDo
Nu får ni väl ge er, det var ett evigt gnällande på MIF´s backar. Okey det släpps in ett antal mål per match men hur många mål görs det då? nä just det inte sårskilt många. Sluta gnäll på backarna gnäll då på hela laget. Ska bli roligt och se om det gnälls vidare när Mif vinner SM guld
Ja, tyvärr så ser det väldigt illa ut just nu. Jag befarade innan säsongen att Mif skulle kunna hamna i en sådan här situation i årets serie. Jag tog själv upp det i ett inlägg som fick många kommentarer, negativa som positiva mot det. Men grunden till allt beror på flera saker. 1. Backarna= de är för dåliga helt enkelt, stora, tunga och orörliga, perfekta när det är väldigt fysisk hockey typ i ett slutspel men inte i serien. 2. Åldern= Mif har för många gamlingar. Och det kan vara bra ibland men laget har för många nyckelspelare som tyvärr har passerat hockeyns pensionsålder för längesen. T ex P. Andersson, Fjuss o Sandström. 3. Inställningen=Många spelare verkar vara (hur dumt det än låter) mätta på framgång. De verkar inte vara så intresserade av att vinna. Man skall alltid gå ut med vinnarskalle och inte som nu åka runt och endast använda 50% av kämpaglöden. Många av Mifs spelare har vunnit mycket både SM-guld o Stanley Cup och de är dessutom i slutet av sina karriärer och lyfter tyvärr bara sin lön utan att egentligen göra skäl för den.
Det finns säkert/kanske fler anledningar till lagets miserabla start men dessa tre hör definitivt dit. Mif har tagit 10p av 30 möjliga. Och då har vi spelat 1/5 av serien. Och det är (ursäkta språkvalet) så jävla förbannat dåligt!!!!!!!!!!!!!
In med juniorerna och bänka stjärnorna, det kan i varje fall inte bli sämre. BEDRÖVLIGT!!!!!!!!!!!!!
Jaja, hursomhelst, serien blir nog rätt så jämn även i år, vilket den varit tidigare också, även om nykomlingarna i princip alltid brukar ha det svårt (alla utom MIF då..). Och att Malmö ligger näst sist just nu betyder väl inte så hemskt mycket, de lär väl hitta sitt spel och sluta på nån av de sista slutspelsplatserna förmodligen. Aningen värre med Luleå som har ett mycket sämre lag.
Om det inte finns några spelare bland juniorerna så blir det väl att gå ut på marknaden eller plocka hem en del av de juniorer som lämnade mif inför denna säsongen. Något måste göras och det ganska så snabbt innan det rinner iväg.
Nej det är 50 matcher oavsett om vi ligger sist före juleupphållet
Angående backarna har du rätt. Det är där problemet ligger för MIF. Vi har inga riktigt offensiva backar som Tornberg. Han betydde oerhört mycket för oss förra säsongen. Det var oftast han och Rihijärvi som byggde upp powerplays. Dessutom har vi inga riktigt bra deffensiva backar, vi har bara mediokra backar tyvärr. Det är balansen mellan forwards och backar som MIF har haft väldigt problem med de senaste åren tyvärr. Det enda som skulle rädda MIF är att vi skaffar hem en riktigt bra back som Kim Jonsson, Ricard Persson. Men chansen att dem kommer tillbaka de närmaste 3-4 åren är inte särskilt stor. Dessutom är det förmodligen inget att satsa på dessa backar om 3-4 år, då är de lika mätta som alla andra vi har i laget. Det behövs lite frisk vilja och ny hungriga spelare i laget. Sätt in Frans och Bänka Lindqvist istället. Sätt in Ola i mål. Hadelövs självförtoende kan knappast vara på topp nu.
Med tanke på J-20:s muntra facit...jo, det kan bli sämre faktiskt.
Huddinge-Mif 9-1 Hamarby-Mif 9-5
Men å andra sidan har de vunnit mot favoriterna Leksand, men A-juniorerna verkar om möjligt ha ännu virrigare försvarsspel än vad A-laget har.
Dessutom tycker jag det är fel att kalla Mif:s backar för sämt i Eliten, däremot spelar laget sämst defensivt av alla. Men det beror mer på att det mer eller mindre bara är backarna som spelar med i defensiven. Forwards måste ju hjälpa till om det ska funka!
Jag formulerade mig lite fel, menade inte mediokra Allsvenska trupper utan mediokra Elitserietrupper.
Dubbelt så mycket poäng är inte speciellt mycket med 3 poängs system, i varje fall inte efter 10 omgångar.
Det var alltid två till fyra lag som inte hängde med alls för tio år sedan, visst två blev avsläppta till jul men de andra två hade inget med serien att göra resten av tiden heller.
Nu har det blivit 6 förluster och kunde mycket väl ha varit 8 för både Timrå och VF var bättre och borde ha vunnit. Närmast är det Brynäs(b), 2 x HV 71 (h) och VF (b). Som det ser ut nu och spelet inte börjar att fungera så är det fyra solklara förluster till. Nä, nu tycker jag att det är dags att plocka upp 5-6 juniorer och låta en del av A-lagsspelarna få lite semester för det verkar de att behöva. Det kan inte bli sämre än vad det är nu. Skyll inte på Hadelöv för han har förmodligen elitseriens sämsta backbesättning framför sig. Förresten är det någon som vet om årskortet gäller för kvalserien? Jag har aldrig tänkt på det förrän nu. Jag hoppas verkligen inte att det kommer att hända.
Med mediokra allsvenska trupper vinner man inte Superallsvenskan och Kvalserien. De har b r a allsvenska trupper förstärkta med några stjärntillskott...stor skillnad.
Hmmm, kan det bero på att för 10 år sedan så spelade lag 1 till 10 40 st matcher medans lag 11 och 12 endast spelade 22 st matcher?
Dessutom lite dumt att kalla elitserien jämn efter endast 10 spelade omgångar... Djurgården har föresten tagit nästan dubbelt så många poäng som MIF, det är inte väldigt mycket, men det är inte lite.
Vilka lag hade Malmö tänkt ha bakom sig?Inte LHC AIK SSK ialla fall, för dom lagen rår vi ju inte på, dom matcherna är värda SEX POÄNG och vi har förlorat mot dom alla, inte bra detta................
Det är inte direkt snällt att kalla SSK:s och LHC:s värvningar för storsatsning. De har ganska mediokra Allsvenska trupper med några stjärnskott. Deras hela filosofi bygger på att 3 femmor ska försöka hålla tätt och en ska försöka göra mål. Det går inte så bra ändå. Det går inte bra för Mif heller som har åtminstone två femmor som är (borde vara) bra nog för att dominera sina byten och den tredje är definitivt bra nog för att gneta 0-0. Problemet är att man inte gör mål samt att 90% av forwards verkar ointresserade av att hjälpa till i defensiven. Det lämnar två backar helt ensamma med 3-4 motståndare och det finns bara en utgång på ett sådant läge.
En sak är däremot helt klar, Elitserien har blivit mycket, mycket jämnare än vad den var för 5-10 år sedan. Jag menar Mif har spelat bedrövligt men tre segrar och de är uppe på 19 poäng vilket tvåan Djurgården har idag. För tio år sedan var det aldrig så nära mellan tvåan och elvan i tabellen. Förr fanns det alltid ett par lag som var överlägsna, ytterligare ett brett skickt av lag som hängde med och ett par lag som inte vann något. Så är det inte längre och det beror på att serien är så utarmad på bra spelare. Det finns bara gamla trotjänare och omogna ungdomar. Spelare i Mattssons ålder är det sämre ställt med, de är i NHL (eller farmarligor) eller Europa...tyvärr.
Elitserien blir tätare för varje säsong. Andra klubbar, etablerade som nykomlingar, storsatsar därför att man vet att detta krävs för ett fortsatt liv i högsta divisionen. Jag vägrar tro att styrelsen medvetet snålat för att göra något spektakulärt i samband med invigningen av den nya arenan. Jag tror det blir svårt att fylla denna om man ska bjuda på allsvensk hockey...
jag ar utomlands just nu och har inga svenaska bokstaver .sorry. men jag vara spelare har slutat och bli depigga efter sa manga forluster dagens efter pa traningen som forr.man vanjer sig sa smaningom .och det ar lite daligt still. men men .vi ska vara glada att Lule har samre an oss. men jag slutar aldrig och tror pa MIF .vi ar battre an sa. det kommer. bara lugnt Boys. Kaz.
Jag förstår varför Mif varit segertippade flera av de åren, dock inte i år. Räckte man inte till i fjol räcker man inte till i år heller med i princip samma lag. Däremot är jag definitivt inte orolig för att Mif skulle åka ur. Hur jag motiverar det? Tja, det finns minst 4 lag som ligger under Mif när 50 omgångar spelats och det är bara ett konstaterande.
Nej det kan man fråga sig varför vi har varit det. Vi har inte varit ett bra lag sedan slutspelen 94-95. Dessutom var vi inte bra under själva säsongerna de åren. Experter har oftast fel
Det sägs att man ska stötta sitt lag i med och mot gång. Det gör jag, men fy fan vad jobbigt det är att bara stötta i motgång. jag tänkte beställa lite mif autografer men nu duger de knappt att elda med. nä , man får väl bli hånad och förnedrad i skolan i morron....igen! smällar man får ta, eller. det är ju ett segertippat lag, men man börjar undra. jag slog vad med en snubbe om 100 spänn att malmö inte skulle åka ut. skärp er så att ni inte tar både lusten för hockey och pengarna ifrån mig!!!!!!
Kommenaterer från SVT text: Ett snabbt kontringsspel var seger-vapnet. De snabba omställningarna gjorde att MIF-backarna inte hängde med kvicka LHC-forwards.
Fråga: Tyder det på att Brynäs är usla bara för att de förlorade mot LHC hemma med 0-4??? Att förlora mot LHC är ingen skam, det är inte bra men inte skamligt.
Någon nämnde detta med att MIF spelar bättre mot tuffare motståndare. Vilket s**tsnack! Det är ett tydligt bevis för att laget saknar ett grundspel när man inte kan föra matcherna mot SSK, LHC, AIK utan torskar istället. Alla lag i elitserien är för närvarande TUFFA motståndare. Vi får ingenting gratis.
Djurgården åker ner!!!! De förlorade mot SSK hemma!!!! (obs ironi) Mif spelade inte dåligt mot LHC vad jag förstår...de gjorde inte mål, men de spelade inte dåligt.
Även om Bäckman hela tiden säger att han förlorade 8 av 10 första matcherna med Modo eller nåt liknande så tror jag inte på en vändning för MIF som för Modo. Jag tyckte det såg jäkligt dåligt ut när Bäckman hade förlorat uppe i Modo och log mot publiken när de applåderade åt honom. Det verkar nästan som hans uppgift är att köra MIF i botten :-)
Kris NU Har inte spelet "vänt" på 10 matcher så brukar det inte bli bättre sorry.varför skulle vi börja spela bra nu när vi inte ens klarar av LHC skandal.
En snabb titt på match statistiken från LHC-Mif matchen säger precis vad jag sagt hela tiden. Gör man inte mål, ja då vinner man inte. Det är just mål som Mif inte gör. Men de släpper in massor säger ni kanske, jaha och vadå? Anfall är bästa försvar och för mig spelar det ingen roll om man vinner med 1-0 eller 6-5. Vad Mif ska träna på är att göra mål för det är det som saknas mer än vad man är dåliga på försvar.
miffo mfl: Jag är ingen MIF-supporter så jag har ingen speciellt bra koll men vad jag vet så är väl inte Frans Nielsen målvakt eller? "Ta ut Hadelöv och sätt in Frans Nielsen" sägs det.
Och jag som skriver älskar ändå Malmö...Nej nu behövs en bra back inte som Norgren och Due Boje utan en riktigt bra back !!!
Och sen nu när Burra ännu en gång är en FREE TRANSFER varför inte ta hem han till Malmö.?! Många sa han var för gamla när jag sa detta inför förra säsongen men han kom typ bland dom 10 bästa i poängligan i ett lag som åkte ner i div 1 .Han är INTE för gammal dessutom tror jag han är väldigt billig lösing för mif .För om inte annat så vad jag vet så gör man fler mål än släpper in så vinner man matcher ....SÅ TA HEM BURRA..!!!!!!