Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 173529 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SVT text+P4
Magnus: Hmmm, om nu Mif är ett bottenlag som du skriver. Hur kan du då tippa dom 6-8 plats. Är man ett bottenlag så borde väl placeringarna 10-12 passa bättre?

Sv: MIF-Timrå
Amb-41:

läste rubriken på Text-tv "Tråkiga MIF förlorade mot Timrå"

22-9 i skott tycker jag mer pekar åt det andra hållet även fast Timrå vann.. eller?

Gå viadre
Det var en dålig match, från första nedsläpp till Suursoos 1-2 mål, så lägg ner den nu.

Ta kraft mot nästa match... För det är verkligen en 6 poängs match det...

Jag sa innan matchstart att det skulle bli en skit-match, så värst överaskad är jag då inte.

Danska ligan
Fan om MIF fortsätter spela som de gjorde mot TIMRÅ
kan det vara idé att ansöka om tillstånd att spela i den
danska ligan. Kanske det blir slutspel där.........

Tänkte även på ett lag som MoDo. De lever på sitt rykte som utvecklare an NHL-spelare. Vad händer om de inte får fram några bra juniorer på några år, vad händer när ungdomar söderut märker att de inte exporteras speciellt mycket folk från Övik längre. Varför skall då en kille i tonåren från Småland välja att flytta till en liten håla som Övik när han likagärna kan flytta till Göteborg eller Malmö och ha storstadens alla fördelar?

Om vi ser på j20-serien i år har vi ju det "nya MoDo" överlägset först; Frölunda.
Sen kommer Brynäs, Huddinge, HV, Timrå och MIF. MoDo är redan akterseglade och Skåndes tidigare plantskola, Rögle, slåss för sin existens i botten. Framgångar i ungdomslagen slår förr eller senare igenom i A-laget vilket Frölunda bevisar i år och Mif är på väg att göra.

Fotbollen går först, sen kommer hockeyn. Av årets 14 allsvenska lag var 6 från storstadsregionerna, ytterligare 6 från större städer eller befolkningsatäta områden bara 2 lag från "landsorten". Kalmar (sist), Sundsvall (8). Kommer hockey gå samma väg? Hoppas inte men det är mycket troligt.

Magnus: Matchen igår var den sämsta som jag nåndin har skådat i eliserien. J20 hade gjort en bättre match mot timrå som var minst lika dåliga som malmö.
inget lag blev utspelat, inget lag hade fart, vilja, passningsspel.
URUSELT för att vara på elitnivå! man skulle krävt pengarna tillbaka efter den matchen!
men men, nya tag mot djurgården i en ny måstematch!

Redhat: Mif har harmoni och en hall som hotar att rasa vilken dag som helst, men det hjälper inte. För att kunna behålla Elitseriestatusen kommer alla lag förr eller senare måsta satasa på att få dit fler än 3-4000 per match vilket är i underkant. Hoppas jag har fel men om utvecklingen fortsätter i den rikitning och takt som nu satts av FBK och HV kommer inga lag med lågt publiksnitt kunna vara med och slåss om SM-Guld om tio år. Notera gärna att FBK sladdar nu men de kan ju vila en halv trupp varje match och kommer gå in i slutspelet friska, starka och pigga. Mif å sin sida, om vi kommer dit, kommar gå in i slutspelet med en sliten, trött och sargad trupp. Det är skillnaden på att kunna köpa vad man vill och ha en trupp som hade räckt till två Elitserielag mer eller mindre (som FBK). Eller ha en trupp som Mif där en skada är en för mycket.

Mif har en bonus genom att ligga i ett extremt befolkningstätt område och kommer i det långa loppet ha ett stabilt lag i Eliten så länge intresset finns. På andra ställen, som Leksand, kommer man få slita, snåla och kämpa som djur för att kunna hänga kvar i Eliten trots ett stort intresse. Jag tror dessutom inte att det kommer räcka i det långa loppet...

Magnus: Finns uterinkar? Jorå, våran hall känns som en uterink, men se så hårda och härdade våra Timråkillar är. Kanske skulle fler lag satsa på harmoni i laget istället för att bygga dyra ishallar.(Typ Linköping)

Redhat: Hockey är väl endå en innomhussport och skulle lika gärna kunna utövas på sommaren om det inte var så förbannat dyrt att frysa isen med 30 grader varmt ute, har jag fel eller? Vad jag vet behövs det ingen snö eller köldgrader ute för att utöva ishockey, om man inte pratar uterinker men det finns väl inte längre hoppas jag!

b-sson: Timrå sköt bara 9 skott därför att man helt enkelt vill bli effektivast i elitserien. Sedan kan Malmö hålla sig till fotboll, det passar er bättre. Jag menar, hockey är en vintersport och ni vet ju inte ens vad vinterdäck är.

b-sson: Timrå spelade som Djurgården i början av 90-talet med filosofin att få motståndarna att somna och sen konta och vinna med 1-0.

Förövrigt är det bara att inse att Timrå spelar exakt efter sina förutsättningar mot alla lag. Känner de att de har en chans drar de på utav bara fan och om de känner sig något sämre backar de hem och spelar på kontringar som igår. Smart och effektivt, kanske inte så snyggt alltid men jävulskt effektivt.

Det var väl ändå inte rikitgt oväntat att det skulle komma en reaktion någon gång under serien med tanke på hur hårt det slet på truppen de första 15-20 omgångarna. Det var givetvis otroligt korkat att förlora en sådan match som i går men vi är ett bottenlag i år och har dessutom som vanligt overkligt mycket missflyt. Hade man breddat målen med 5 cm hade vi väl gjort 20 fler mål i år. :)

Bara att ta nya tag, varje match är en ny serie i år. Längre än så går det inte att se. Efter nästa match kan vi teoretiskt sett vara 6:a igen lika gärna som 10:a

b-sson: Jag menar det måste vara ett av de lägsta antal skott som har avlossats i elitserien och då är det konstigt att man tycker att Timrå spelade ut Malmö...

Svehla55: Helt korrekt Svehla55, vi är inte bättre och det har jag sagt hela tiden. Tippade Mif på 6-8 plats i år och kommer säkert få rätt också. Jag blir inte upprörd, det hjälper liksom inte när vi inte har bättre lag. Hade varit en helt annan sak om vi haft laget från 96/97 eller 97/98 (nämner inte ens lagen från början av nittiotalet för de lagen skulle, om de orkade engagera sig, vinna 50 av 50 ongångar i årets serie) och de fått spö av Timrå, då hade jag varit förbanad som satan!

D ser ut som MIF börjar komma i en svacka spec Fösta femman

b-sson:Amtagligen d gjorde 2 mål på 9 skott

SVT text+P4
Missade matchen. Enligt SVT text och Radiosporten bjöd Timrå upp till fest?!! var det dom där 9 skotten då eller? Märkligt.

nek97raj: Timrå är ett bottenlag med flyt? Ha Ha Ha!!! Man har läst dina inlägg då och då, man vill bara garva. Nä, ta och boka dina kvalseriebiljetter du.

Svehla55: Ta det lungt... ni reser er. Jag vet inte men,
inget av lagen värkade ok i denna drabbning. Vad jag
tyckte av webbradion i allafall.

Jag erkänner... kimmo räddade oss i kväll.

Citat från Aftonbladet....
Mif, som nu är under strecket och som är ett notoriskt dåligt bortalag, möter Djurgården borta på torsdag. Sedan är det uppehåll.
- Det behöver vi, sade Per Bäckman. Många av mina spelare har spelat 30-35 minuter per match. Andra har varit skadade och behöver träning. I dag var det ju riktigt trögt.

¨Behöver vi fler ursäkter????

FIRMA BÄCKIS / JOHANSSON ÄR, OCH HAR ALLTID VARIT ÖVERSKATTADE........4 poäng på borta plan iår..........Det finns bara ett ord....PINSAMT!!!!!!!

Magnus: Nu får du fan skärpa dig lite....Vadå händer alla lag??
Vill på inga sätt bortförklara Redhawks förlust i kväll, men på det sättet man gör det....FY FAN SÄGER JAG ALLTSÅ!!!!
Det finns ingen i hela klacken som kan somna nöjda av tillställningen på isen ikväll.....Det finns bara ett ord....PINSAMT!!!
Var fan är hjärtat, inställningen och viljan grabbar??...
Inga jävla ursäkter, Timrå var kassa, men Räddhökarna var pissusla...Kristianstad Hockey hade slagit Redhawks ikväll.....
Jag skäms fanemaj....riktigt mycket också....
Nu börjar jag egentligen inse att Redhawks inte kommer till slutspel. Vad ska vi i slutspel att göra, när vi inte kan bättre??
Det som retar mig mest är att ni andra "fans" tycker och som kommer med den ena ursäkten efter den andra, inte fattar bättre...
VI ÄR JU INTE BÄTTRE!!!!!!!
Det var bättre förr....

Är det dags nu?
Under flera säsonger har nu MIF gnetat sig genom serien för att vid enstaka tillfällen blixtra till under ett bonusartat slutspel.
De sk. bottenlagen har närmat sig och vem vet egentligen vilka dessa lag är idag? Jag tror att mina värsta farhågor tyvärr kommer besannas INNAN den nya arenan står klar. Inget elitserielag har råd att slarva med nyförvärv, återväxt, tränarfilosofi och de individuella/lagmässiga mentala aspekterna och kalla detta för en "mellansäsong". Det kommer att bli väldigt kostsamt. Men kanske är jag överdrivet pessimistisk; kanske gör MIF en MFF?
Då gäller det att synkronisera fallet; vem vill gå och se allsvensk hockey i en ny skrytarena?

Stefan:
Helt rätt! Borgqvist ska absolut inte lastas för målen ikväll. Det är Mifs försvarsspel som ser till att det blir två mål i baken i kväll. Att sedan Timrå bara skjuter nio skott på hela matchen säger inte så mycket om Borgqvists insats. Fyra eller fem av de skotten är riktigt farliga lägen som Borgqvist gör oerhört bra insatser på!!!!!!!
Bland annat räddade han ett friläge i slutet.

Det är inte målvaktsfrågan som är speciellt intressant efter kvällens match. Borgqvist gjorde sitt - ikväll var det samtliga utespelare i Mif som inte gjorde vad de skulle....

actionleif:

nu har jag inte sett Timrås 2mål men enligt MIFs tränare, Radio så kan man inte lasta Borgqvist för målen... så av det drar jag kommentarerna att Borgqvist inte gjorde en plattmatch. Gör man en plattmatch så bör det vara "tavlor" som man släppt in om du förstår vad jag menar.

Sen att en målvakt i toppform (Kapanen, Henriksson) kanske hade räddat dessa två mål är en helt annan sak.

Bedrövlig förlust ikväll, nu verkar Mif vara nere på dekis igen. Skönt att uppehållet kommer nu så att de kan ladda batterierna igen.

Förstår inte varför Mif hela tiden kommer i såna här svackor, svackor då ingenting stämmer. Och så brukar de vara långa också. Märkligt???

Men Mif kommer inte trilla ner i kvalserien, utan laget "gnetar" sig kvar. Tyvärr blir det mycket gnet för Mif är inget lag som är känt för skönspel! Tyvärr=(

Sv: Timrå = grishockey (idag iaf)
miffo:Asså ja läste i TV 4 sporten att Första femman har tappat kraft Hannula,Jussi å Rydis orkade inget

miffo:

Vad menar du med tur? Vill ni ha sommarlov tidigt eller?

Om vi har tur så kanske vi möter Timrå i ett eventuellt slutspel. Idag verkade inte något av lagen som ett slutspelslag dock. Timrå kan man ju förstå att dom inte ville/behövde spela. MIF har tagit jullov verkar det som, vi kan lika gärna lämna walk over tills nästa match så grabbarna hinner vila upp sig lite extra.

Timrå = grishockey (idag iaf)
Synd att det ska bli så här, dålig insats av grabbarna, av domaren och av bortalaget Timrå. Det enda rättvisa borde varit 0-0 för de enda som presterade någorlunda var Målvakterna...

Usch, säsongens sämsta match.

Tror inte jag sett ett lag slå så här många icing och pucken över sagen nån gång tidigare som idag, men visst Timrå vann på det grattis. Inte snyggt, men 3 poäng det är ju trots allt det som räknas.

Asså fy fan asså ännu en jäkla förlust dblir säkert en förlust i Sthlm

miffo: tycker du att borgqvist INTE gjorde en plattmatch ? .. 9 skott 2 mål .. är det godkänt ? =P

*GRR*
Tänkte bara göra en kanske inte helt nyanserad analys av kvällens MIF-insats...
DET ÄR SÅ JÄVLA HELVETES DÅLIGT O FÖRLORA DENNA MATCHEN!!!
:oC
Hoppas ingen blev alltför upprörd nu...
Men jag blev riktigt förbannad på läktaren idag.
Timrå var dåliga...MIF var tamefan urusla.
Enda gången spelarna verkade tända till var när det återstod ca en minut av matchen.
Otroligt att man ska behöva se sånt här spel när alla vet att laget egentligen skriker efter poäng.
Usch!
Det e tur att man följer juniorhockeyn oxå, där vet pågarna hur man kämpar...

miffo: Det är bara en svacka, händer alla lag. Det är många matcher som skall spelas. Vilka som ska kvala respektive spela slutspel bestäms förmodligen i omgång 50.

miffo: Fy fan vilken skitmatch säger jag bara, 9 skott och 2 mål för Timrå. MIF är nu 10a i tabellen med ett jagandes Brynäs på gång. Kvalplatsen är snart säkrad om inget dramatiskt händer i laget.

MIF verkar göra en riktigt plattmatch, alla utom Borqvist.

Där gör Timrå 0-2 och matchen är körd.

Magnus: MIF verkar aldrig kunna bli ett stabilt Elitserielag. Säsong efter säsong så upprepar historien sig. Vi vinner 4-5 matcher i rad för att sedan åka på 4-5 förluster. Vi gör många mål för att sedan inte producera något. Så har det sett ut senaste säsongerna och kommer antagligen fortsätta på det sättet säsongen ut.
Det är bara att säga grattis till Timrå som verkligen har hittat ett bra gäng och rätt spelare som spelar för laget. Trodde aldrig Timrå kunde bli så här bra och de verkar inte komma i någon längre svacka. I ett slutspel så tror jag dock Timrå kommer åka ut direkt eftersom man helt saknar slutspelserfarenhet.

miffo: Ja det är å andra sidan ingen konst att spika igen när Mif verkar lagt ner det där med att anfalla.

miffo: Kapanen ser ut att ha spikat igen för kvällen. Blir nog inga poäng idag ändå.

miffo: 0-1 fan, man ska inte säga att det inte händer mycket framåt tydligen. Ser ut att vara en tråkig match i statistiken.

Det händer inte mycket framåt ikväll, kanske MIF satsar på försvarsspel nu när Borqvist står.

Thompa: På hemmaplan är vi ett topplag, bortaplan är en helt annan historia.

nek97raj: För att vara ett bottenlag & liga 2:a iserien får man vara nöjd så man kan ju fundera över vad Malmö är?efter som ni ligger 8:a i serien Topplag eller ?

Sv: Nubben tipskungen =)
miffo:Yeppz d står juh överallt te å me puckprat

Nubben: Ska Borqvist få chansen idag igen ?
Han borde få stå fram till jul tycker jag.

4-1

Borgqvist matchens lirare...

CosmicBoy:Så ni vet d när ja sitter i saciarinkenå när ja ahr sett när MIF gjorde mål så skriker ja MALMÖ!!! så hela hallen ekar

Jag tippar 5-2 till vårt kära MIF... tror på många mål från MIF:s sida idag

MIF ALWAYS ULTRA!!! ;)

« · 173529 · »