Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 19134 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - MIF Redhawks
där kom 5-0 i spel 5 mot 3

SVAGT MIF!!!

och nu är Rydmark utvisad för high sticking.... 5-0 nu?

Det är så jävla dåligt av MIF, När dom väl spelar ut mot HV i torsdags så spelar man ner sig så för jävligt i dag mot Frölunda,

Varför Varför spelar dom inte som i torsdags?????

4-0 9.15 Patric Carnbäck

VF blir fulltaliga och gör 14sek senare 4-0... nu är det kört och det klassiska raset i andra perioden fortsätter att hända...

4/0, då är matchen helt körd nu, FFFFAAAAAAANNNNNNN

Powerplay för MIF nu... mål kanske?

3-0 nu till Frölunda Peter Ström efter 4.08 i andra perioden..

nu är dagens match körd...

Vad händer med MIF?
Jaha, då står det 3-0 till Västra Frölunda. Vad är det som händer men MIF egentligen? I matchen mot HV71 så hade man ju ett bra spel, varför är det så svårt att ta med samma spel på bortaplan? Det är inte kul just nu, men förhoppningsvis vänder det snart, (fast det ser mörkt ut). Kom ihåg, aldrig ger vi upp. MIF mot SM-Guld 2002

Sv: Hockeyligans liveuppdateringar
noterbart är att Hockeyligan fortfarande inte har upptäckt att Malmö IF inte finns längre.

2-0 efter 47sek i andra perioden genom gamlingen Micke Andersson framspelad av gamligen Patric Carnbäck!

åter igen försvarsschabbel.... nu även utvisning på Janne Hammar.

Sv: Ja stackars sitt...
Vad är det andra lags supportrar kan som inte vi kan då?

Stackars lilla Johan som inte förstår mer!

Till att börja med tyckte jag inte att MIF spelade någon strålande hockey och har inte precis gjort det under hela säsongen heller.

Att köra vågen när det verkligen är tryck och bra spel några gånger är något vi på sittplats gärna gör, men inte 10 ggr och i tid och otid.

Och på tal om Sveriges sämsta publik, lyssna på er själva.
Man kan ju skratta bara: Det ända ni kan är "Hejsan sittplats är ni klara?" Titta på andra lags supporter och lär er något nytt!

Sen om du inte förstått det, så hade du INTE haft något lag att heja på om vi på sittplats inte betalt både dyra platser och sponsring till MIF. För INTE hade era pengar och inträde på ståplats räckt långt...

Sv: Powerplay nu!
Kollar man skottstatistiken i första perioden.

2skott av MIF och då har man haft 2powerplay..så det kan inte ha varit bra!

Paus nu.

1-0 till Frölunda efter första perioden.
8-2 i skott till Frölunda och då ska man tänka på att MIF har haft 4min i powerplay! Värdelöst!

Sv: Powerplay nu!
tydligen inte!

Powerplay nu!
Gör Burra mål direkt???

Suck... oturen fortsätter verkar det som

Frölunda kommer 3 mot 1, Joel Lundqvist tappar pucken, men då kommer det en Miffare glidande och styr in pucken bakom en chanslös Hadelöv!

Det är dock helt rättvist enligt Sportradion... MIF har än så länge inte skapat några målchanser.

Frölunda - MIF Redhawks
Nu 1-0 till Frölunda efter 14.43 i första perioden genom Joel Lundqvist.

Hockeyligans liveuppdateringar
Verkar vara som vanligt med Hockeyligans såkallade liveuppdateringar.

Nu har det gått minst 10min av första perioden inga mål men två utvisningar en för vardera laget.
Det senaste som rapporterades från Hockeyligan var att spelarna kommer in för att värma upp och att Niklas Andersson inte spelar pga knäskada samt att Burra ger debut i MIF.

Heja Hockeyligan!!

Liveradion ska vi inte prata om, jag får iaf inte igång den, men det är inget ovanligt med deras webradio!

Sv: Mats Olsson Expressen
Väntar bara på att Lillis får den lysande idéen att ringa Lusth... Det hade liksom passat in in mönstret

Du har en klar poäng i vad du säger Mulligan. Den i mina ögon enda rimliga förklaringen är att MIF saknar en tydlig scoutingfilosofi samt att ingen förmår att "läsa" spelarmarknaden och saknar de rätta kontakterna.

Man tar vad som finns.

Reflektion: Hur ska ni kunna ta oss? Du vet väl hur det brukar gå! Nej, ni är helt enkelt för gamla......och dåliga!!!
Ni får väl spela på resultatet, stackars Bäckman!!!!!!!!

varför köper inte MIF tillbaka Andreas Lilja från LA, han är ju
alltid en healthy scratch och får aldrig spela. han hade lätt blivit
en av elitseriens bästa backar

FRISCO: Hahaha. Men hångarva inte åt mig när jag säger att jag tror Mats Näslund kunnat ta en plats i MIF ifall han bara fick träna ett slag. Gubben är det krut och fart i, tro mig. Menmen, han är bra nock som J20-tränare...
---
REDHAWK: Jaså, ska sonen med tro? Alltså, vi skriker aldrig hata sittplats men denna gång peppade vi verkligen hela hela tiden, tror vi försökte dra igång vågen TIO (10) gånger utan minsta lilla ansträngning till våg-ande. Då är det dåligt.
---
Nu ska vi krossa Frölunda, första trean borta!! Förstärkta av cirka 70 man från Malmö så ska vi ta dem!!

Mats Olsson Expressen
Olsson: Mif förnyar! Robert Burakovsky klar. Mats Näslund på g.
-----
Ähh, så farligt ska det väl inte vara;-)
//Frisco

Sv: Cirkeln snart sluten?
Hade varit härligt att få bevittna en spelsugen Ilja Byakin i MIF's backuppsättning till våren.

Ursäkta skrivfelet , terrorister skall det vara!!

HATA,HATA För faen sluta med detta 08-syndrom!!!!!
Vi skall hålla på våra lag!!
Om man nu känner för att hata finns det betydligt bätre ex.
1. Terrosister= (Äckligt fega, när "tomten"(Allah) är med dom
har dom visst rätt att bete sig hur faen som helst!!!!!!

Sv: Cirkeln snart sluten?
Det är var dom presterar på isen och inte deras ålder som ska spela roll. Ser man på vad han presterade ifjol, 44 poäng i bottenlaget Leksand så får man anse han hyffsad. Dessutom gav man han inget långtidskontrakt utan till säsongens slut.

Cirkeln snart sluten?
Inför kommande slutspel (?) kan väl Lundh toppa laget med ett par heta nyförvärv. Varför inte Åhlund, Mörth, Svanberg, Hansson, Mäkälä...

Jag skulle skämts om jag skulle varit med på ståplats och hört mina polare skrika "Hata sittplats". Skärpning ståplats!

Hej på dig Johan.(lund) det är inte som du säger ,vi köper på sitt plats för att vi är gamlingar och orkar inte och stå som ni gör. att vi har dålig publik på sitt plats håller jag med dig (bara medgångs supporter) men det betyder inte aatt vi alla är likadana och vi behöver inte bli HATADE av er på stå. istället ni kan peppa upp sitt plats och upmana de att heja på MIFliksom (kom igen sitt plats eller hella hallen) det hade varit bättre för oss och höra sånt istället för hata sitt plats.och vissa stora fingret för oss. det är inte roligt och vara supporter längre när man höra sånt. men jag kommer altid att älska MIF oavsett vad ni skriker. och vi ses i Scandenvium Johan. jag ska köra dit. HEYA BOYS .

Sv: DÅLIG STIL
grabbar! grabbar! lugna er! 10-1. oooops. skrev jag det högt. historia. men vadå. det värmer hos oss. kanske svider hos er? vad vet jag..

Visst har MIF problem med verklighetsfrämmande värvningar. Det har jag hävdat hela tiden. I den meningen är vi inte meningsmotståndare.

Detta förhållande har knappast att göra med det påstående att Frölunda skulle kunna inbringa ett SM-guld. Det skulle förutsätta att övriga lag hamnade i force majeuresituationer och bli tvungna till att inte delta serie- och slutspelet. Även om övriga lag skulle uteslutas från spel hade säkert Frölunda lyckats strula till det och missa slutspelet som enda kvarvarande deltagande lag.

Ravne

Ravne> Tja det är ju klart. Om man nu räknar sig som ett av sevriges bästa lag som har goda möjligheter att ligga i topp, trots att ni ligger i botten, då har ni problem med verkligheten...

HEHEHE bra sagt

ni hade tur i början vi hade otur men den är förhoppningsvis över nu

En kommentar såsom Frölunda mot SM-guld måste vara ett önsketänkande som tangerar en så pass allvarlig verklighetsflykt att det krävs att skalpjägaren underkastar sig psykiatrisk tvångsvård. Samtycker han till vården får den dock ske på frivillig väg. En omfattande medicinering torde dock krävas för att skapa förutsättningar för att skalpjägaren ska kunna tillgodogöra sig en realistisk bild av verkligheten. Förvisso blir skalpjägaren en aning avtrubbad efter vårdens utövande, men nödvändigheten av vård är påtaglig. Frölundas framgångar är lätträknade och det finns inga omständigheter som tyder på att den närmaste framtiden skulle vara annorlunda.

Ravne

Och ändå ligger vi lång före er, jumbomalmö! Men på lördag fölorar ni, trots burra!

skalpjägaren det var inte vi som förlorade mot Linköping igår

Det blir mos av er på lördag. Ni kommer åka hem gråtandes, om ni kommer hem alls!!!

VF MOT SM-GULD

Sv: Stolthet
Varför lägga band på glädjen?! Klart man skall passa på att njuta av en seger... sen inte sagt att krisen är löst. För det så krävs det en hel del till.

En titt i tabellen skulle inte skada.

En enstaka god prestation kan knappast läggas till grund för att framtiden ska bli ett enda stort segertåg.

Jag lägger band på glädjen ett tag till.

Men å andra sidan, segertåget ska ju börja någon gång. Jag hoppas att du har rätt, även om jag personligen är mera pessimistisk (realistisk).

Anser för övrigt att värvningen av Burra är ett stort klavertramp och ytterligare bevis på MIF:s usla värvningspolicy och nostalgiska tänkande. Han är ingen frälsare utan en spelare som sedan länge sett sina bästa dagar på en hockeyrink. Han kommer att göra enstaka goda prestationer men inte skapa något mervärde vid en helhetsbedömning.

Tycker dock att Burra bör framhållas för de prestationer han gjort för MIF tidigare. Han har varit en injektion under tidigare år, även om han varit ett problembarn. Synd att han inte tog tillvara den talang han fick. Då hade han haft förutsättningar att bli en spelare i världsklass. Tyvärr har han alltid tyckt att träning varit delvis överflödig.

Ravne

Ja stackars sitt...
När MIF för en gångs skull spelar ut fullständigt och bjuder oss på en show som den igår och vi vill bjussa tillbaka, då vägrar sittplatspubliken lyfta på arslena. Visst, har man betalat för att sitta vore det ju en enorm ekonomisk förlust att behöva stå en sekund eller två. Då kunde man ju lika bra köpt ståplatsbiljett, eller hur?
Näe, det som är pinsamt är inte att ni hatades från ståplats, det är att ni är Sveriges sämsta sittplatspublik. Trögare får man leta efter! Sluta tycka att ni själva stöttar MIF genom att köpa dyra sittplatsbiljetter. Vi vet alla vilka spelarna tackar efter matcherna...

Otaria!

Du har så fel angående allt, du vet ingenting om något det hör jag

Sv: Låt er inte luras
Det kändes förgävligt att behöva bli hatad bara för att vi på sitt plats var mer intresserade av att kolla på hockey än att göra vågen ! Vågen är kul en gång men inte 10 !

Skärpning stå plats !

Skalpis

Fortfarande inte ett rätt!

På lördag blir det eran begravning i feskekörkan...

Sv: curres kommentar
Värre var det när Challe sa att Linkan saknades i poängligatoppen. Han nämnde ingenting om Rihijärvi som har varit med flera år i rad. Bara för att Linkan är en föredetta Djurgårdare skulle jag tippa :-)
Linkan har väl inte varit bra på flera säsonger nu så man är inte förvånad att han inte är med.

Sv: curres kommentar
Jag blir så trött på dessa så kallade ishockeyexperter. Curre i gårdagens SVT tex. "-Det är bra för MIF att det kommer in någon i omklädningsrummet som pratar skånska". Har Jesper, Ola och kompani tappat rösten eller? Sen är det här förbannade tjatet om åldern....Snitt åldern i Malmös trupp är 27 år, okey. Djurgården då? 27 år! Anledning till den knackiga inledningen är, tror jag, stavas motivation. Alla gamla "rävar" bara väntar på slutspelet. Det är en lång transportsträcka dit. Tröga backar då? Kanske Mika Hannula kan köra lite skridskoskola med backarna under träningarna?
Tack och lov verkar det som MIF börjar vakna nu. En svår bortamatch mot Frölunda väntar på lördag. Nu är det bara att köra ner huvudet och köra.
KOM IGEN MALMÖ, KOM IGEN!

« · 19134 · »