In med 1-2 juniorer i varje lagdel så kan del gamla gubbarna slåss om de andra platserna. Att det finns lovande backar har vi redan sett i 7 Persson som gjorde elitseriedebut under en tidigare säsong. Dessutom finns några av Sveriges mest lovande juniorer i leden så tänk på framtiden. Har sett på hockey i över 20 år och matchen mot Södertälje var det i särklass sämsta jag sett, inkl div2-matcherna.
Vet mycket väl vad Mif var innan Pekka, många härliga derbyn mot Rögle på den tiden. Mif har till största delen varit storebror hela tiden, med några undantag.
Jag har aldrig hört någon som håller på RBK heller, jo...förresten. Där var en som höll på Rögle när jag gjorde Lumpen i Kristianstad 93/94, han var den ende. Vi var åtminstone 30-talet Miffare.
Är det någon som vet om Kirsebergs Hallen är godkännd för allsvenskt spel förden räcker fler lär väl inte se eländet nästa år än att dom får plats på dom läktarna
Det ni kan glädja er över är väl möjligtvis att MIF inte kan åka ur Elitserien. Detta då Elitserieföreningen beslutade att inget elitserielag kan åka ur Elitserien om man inte "åker ut" två år i rad.
Ojjj, glömde juh!!!! det är inte många man träffar som håller på Malmö, så det är inte så många som håller på Mif, *hehe* tack för att du kallar mig för en liten Hulligan.
Förmodligen så har du inte en aning om vad som fanns innan Pekka!! så brukar det vara med miffona!!!! köplag, lönen trillar in 6 siffrig, och man har inga känslor för föreningen!!!
Byt ut backarna mot ett par vägkoner istället, jag tror dessa skulle vålla motståndarna mer bekymmer faktiskt. Jag tycker hela jävla föreningen kan avgå. Har sällan skådat värre spektakel...
Jag tror att Bäckman är bättre på att coacha juniorer som i Modo. Hans temprament verkar inte ha någon effekt på de äldre gubbarna i MIF. Jag ser hellre att Gunnar Johansson coachar och tar över laget ensammen, jag tror han är en bättre ledare för MIF. Visserligen verkar inget hjälpa vad vi än gör. Förmodligen har inte spelarna någon som helst känsla för sitt lag. De får ju betalt även om vi förlorar. MIF är en förening i kris och något måste göras nu!!
Magnus: och tänk vad bra, du behöver inte åka till Lule eller Ö-vik för att få se mif, dom kommer ju till ER!!!!!! Fan vad ni är patetiska, Ni var så jävla glada när ni fick Burra, *hehe* Frälsaren har kommit, Nu gnälls det som fan för att ni inte värvade en back!!!!
Ledningen verkar inte bry sig heller. Man köper in ännu en gammal räv i laget men på 2 matcher har han inte tillfört någonting. MIFs ledning verkar inte bry sig om framtiden. Vad ska vi ha en arena som tar 15.000 för om vi spelar i Allsvenskan nästa år. Det är väl bättre att vi satsar pengarna på 3-4 backar av riktigt bra klass. Hoppas Frans Nielsen inser att han inte kommer få chansen i A laget och sticker till Modo istället. Där kommer han garanterat få chansen.
Om MIF vill behålla sina fans så är det nog bäst att gubbarna i laget börjar visa lite moral. Verkar bli en ny förlust ikväll mot Södertälje. Vi har inte råd att förlora mot lag som dessa, speciellt inte på hemmaplan.
Kif kommer aldrig klara av div 5 ens.....FÖR HELVETE MIF, vad ska ett sådant här elit lag göra för att kunna stanna kvar i elitserien till våren? Rent utsagt så är jag väldigt besviken över laget jag h¨ller på. Jag hatar MIF och sälj skit laget åt helvete. Percy skänk en slant till Frälsningsarmen istället för detta piss lag.
Tror möjligen att Malmö (Nej jag skriver inte MIF) ligger på kvalplats efter 50 spelade omgångar, men har svårt att tro att de åker ner i allsvenskan i ett kval...så dåliga är de inte.
De som tippar matcherna på madhawks.com verkar inte ha fattat hur dåliga MIF är i år. 3-1 till MIF. Som att vi skulle göra 3 mål på Elitseriens bästa målvakt.
Det ser nästan ut som om det finns en chans att man kommer att få uppleva några härliga derbyn mellan Rögle o Malmö nästa säsong :). Ni måste ha en stor eloge alla ni röda hökar i Malmö. Ni gör mitt liv mycket roligare, därför att det är NÄSTAN lika roligt att Malmö losar som att Rögle vinner. Självklart så är Rögle vinst det härligaste som finns (det vet nog alla riktiga hockey-älskare i Skåne) men en Malmö förlust ligger inte långt därifrån. Tackar ännu en gång. Fortsätt förlora grabbar så ses vi kanske snart!
Till SSK aren, som helt riktigt kommenterade att SSK låg bättre till i tabellen än vad MIF gör! Det är vi smärtsamt medvetna om. Du missförstog nog innebörden. Vad inlägget igentligen sade, var att MIF spelar av tradition bättre mot topplagen, typ FBK & DIF. Undantaget ,semin i fjor.än mot övriga lag.
Jag tycker också att det vore kul om man testade våra juniorer. Men man måste fråga sig, är det så kul för dem att komma in och göra A-lags debut under dessa pressade förhållanden som råder. Jag har faktiskt bemödat mig att se vårt J 20 lag spela. Det var faktiskt riktigt kul och det kan absolut rekommenderas. Jag har dock svårt att se någon som skulle klara uppgiften. Inte ens Nielsen övertygade. Men en sak är säker där finns matrial för framtiden.
Bäste Von Vettet Självklart kommer Mif inte att ta några poäng mot SSK, något sådant är ju helt orimligt. Bit ihopa kamrater ,så kämpar vi oss enda fram till kvalserien! Hörde förresten att Sven Tumba provtränade ipå isstadion i måndags. Det Ni!
Jag får dåliga vibbar... Undrar ibland om MIF förmår ta poäng på bortaplan fler gånger denna säsong. Hoppas laget ger mig svar på tal. KOM IGEN NU MIF FÖR H-E!!!! VISA SAMMA MORAL SOM MFF GJORDE IGÅR!!!
30 talet miffo?? på samma regement, tja malajerna får väl hålla på nåt lag dom oxå!!