Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 22396 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Madhawks.com allt sämre
Ytterliggare en MIF förlust.
Vi kommer förmodligen ligga sist i tabellen igen eftersom Timrå verkar ta minst en poäng mot Frölunda. Det verkar dock som att vårat försvarsspel fungerar allt bättre.

Man tycker ju att de borde ha uppdaterat efter 2 segrar i rad, men tydligen verkar webmaster vara på semester eller nåt.

Den verkar definitivt följa Malmös kräftgång i serien. Vilken av objekten kommer upp ur den dvalan först?

Madhawks.com allt sämre
Det är nu 2 dagar sedan MIF spelade mot AIK, ännu har ingen update om den matchen kommit på madhawks.com
Ni skryter om hur duktiga ni är på madhawks och att den blev Sveriges bästa klubbsida förra året. I år har det dock varit jäkligt slött med uppdateringar och inte verkar det bli bättre tyvärr. Jag kan förstå om det inte går att uppdatera på en gång när MIF har bortamatcher men 2-3 dagar ska det väl inte behöva ta. Då är det ju ingen vits att man besöker madhawks.com längre när man kan läsa alla nyheter om MIF på andra ställen.

Sv: Sweden Hockey Games
Eller ska jag säga...platsar i stockholm...för det är fortfaranade stockholm mot världen...
Dom borde döpa om det till Stockholm Hockey Games.

...för att inte snacka om Tommy Salo....där har vi ett finskt efternamn som platsar mer än väl i 3 kronor.

Och tre kronors förstafemma var tänkte att bestå av 4 frölundaiter. Tyvärr e Niklas Andresson skadad och vi får bara se tre VF-spelare. Ronnie Sundin petade dessutom Alavaara...

jag hoppas det blir som med djurgården alla trodde på dem men mif spöade dem

Magnertoft-man med stor hjärta
Har ni märkt i matchen mot AIK att när Hammar sköt på mål så var det mackan som tg den på hans benskydd och speaker sa först att Mackan som gjorde målet men sen ändrades det p,g,av själv Mackan åkte till domaren och sa att det var Hammar som gjorde målet på DIREKT skott.men alla hörde att det tog på hans benskydd. vilken kille han är .ville att hammar ska få sin första mål för säsongen . och inte nog med det han spelade sin 401 match för MIF .det är bara att lyfta på hatten för sådan GENTLEMAN.
han kämpar i 60 minut i varje match men inte alltid får som han vill . men men . Heya Boys och hoppas på vinst mot FBK. allt möjligt i hockey ju.

Kyösti Karjalainen, Jan-Axel Alavaara o Osmo Soutokorva är några till...

Sv: MED SIKTET INSTÄLLT...
Det som talar för mif e väl att alla tror att fbk vinner :)
tror nog också det, men om de vinner så hoppas jag det blir med typ 1-0, så jag slipper höra deras jobbiga målljud....

miffo:

Du har fel, Hannula är svensk medborgare. Han har i och för sig finska föräldrar men han är född i Sverige. Och han borde väl kunna ta en plats i Tre Kronors VM-trupp. Sedan bara för att man har finskklingande namn så behöver man inte vara finne. Se bara på Jari Tolsa i VF, han är svensk. Och sedan har vi våran Sandström som är svensk fast född i Jakobstad i Finland!!!

Mika Hannula är väl finsk medborgare om jag inte har helt fel.

MED SIKTET INSTÄLLT...
...mot kaffeburken! Mycket intressant värdemätare väntar uppe i Karlstad. Vinst där och ingen kan förneka att MIF är på G...

Sv: Kanske, kanske
Det är inte målvakterna som har spelat dåligt, snarare backarn. Det har dock sett bra ut de 2 senaste matcherna så man hoppas att Bäckman fått ordning på försvaret.

Kanske, kanske
Dom verkar vara lite på gång nu rödhökarna :)

Jag har ett litet "shopping"-tips till byggmästare Percy annars. Hadelöv har ju inte direkt varit i världens bästa form, så kanske det vore läge för en förstärkning under uppehållet på målvakts-sidan. Det är ju bara att åka "over there" och kolla vilka etablerade målvakter som har gjort sitt i NHL och harvar i farmarligan. Vi har ju en kille som spelar i Los Angeles farmarlag som skulle kunna bli en profil i elitserien. Givetvis tänker jag på Stephane Fiset. Andra intressanta namn i farmarligorna är ju annars Vesa Toskala (succén var ju total i FBK), "Lill-honken", "Tellan". Annars skulle det inte skada med en spelskicklig back (som inte har passerat 50-års krisen).

Men, men det är på rätt väg nu, det kan ju inte bli annat än succé i slutändan med Bäckman/Johansson i båset!!!

GOGOGO

Intressant... Skulle nog inte plockat bort Zetterberg men annars såg det hyfsat ut... Förutom Hannula så är Joel Lundqvist o Christian Söderström namn som skulle kunna fått varit debutanter

Skulle kunna tänka mig M.Hannula också :)

Hur hade ni velat ha truppen då? Så här kanske om man ska gå efter Elitserien?

Målvakter
Rolf Wanhainen (Södertälje),
Stefan Liv (HV 71).

Backar:
Thomas Rhodin (Färjestad),
Peter Popovic (Södertälje),
Björn Nord (Djurgården),
Ronnie Sundin (Frölunda),
Pierre Hedin (Modo),
Magnus Johansson (Frölunda),
Thomas Johansson (AIK).

Anfallare:
Peter Ekelund (Hv71),
Jörgen Jönsson (Färjestad),
Niklas Andersson (Frölunda),
Ulf Söderström (Färjestad),
Rickard Wallin (Färjestad),
Patrik Juhlin (Bern),
Johan Witehall (Chur),
Johan Davidsson (HV 71),
Kristofer Ottosson (Djurgården),
Mattias Weinhandl (Modo),
Mikael Håkanson (Djurgården),
Mathias Johansson (Färjestad),
Nichlas Falk (Djurgården).

Sv: glädjande!
>Nu väntar två mycket tuffa bortamatcher mot fenomenala FBK >och tunga Luleå

Luleå är ju uppenbarligen pass så tunga så att de ligger långt ner i tabellen..:)

Även Thomas Rhodin som jag tycker varit grymt bra.
Men istället kommer en som Christer Olsson som vad jag vet inte varit så lyckad denna säsong, har noll koll på han men känns inte alls som han varit lika bra som Rhodin.
nåja en massa dif:are med som vanligt :)

// Mvh

Förstår mig inte på laguttagningarna till Tre Kronor. FBK leder serien och då borde det märkas i truppen men icke. Spelare som Rickard Wallin o Ulf Söderström borde väl vara självskrivna i den här truppen. Och bara fyra djurgårdare, det måste väl vara rekord i så få diffare!!!

Även bottenlagen vinner ibland, ni är snart i botten igen.

Jussi the King
Nu äntligen börjar det att släppa loss för allas våran finske poäng kung Juha "jussi" Riihijärvi och som extra grädde på moset så varför inte gå in på expressen/s hockey sida och läs intervjuven med Jussi efter matchen mot Aik.

Sweden Hockey Games
General managern Anders Hedberg tagit ut följande trupp till Sweden Hockey Games den 6-11 november:
Målvakter: Andreas Hadelöv (Malmö), Stefan Liv (HV 71). Backar: Christer Olsson (Brynäs), Peter Popovic (Södertälje), Björn Nord (Djurgården), Ronnie Sundin (Frölunda), Pierre Hedin (Modo), Magnus Johansson (Frölunda), Thomas Johansson (AIK). Anfallare: Henrik Zetterberg (Timrå), Jörgen Jönsson (Färjestad), Niklas Andersson (Frölunda), Anders Burström (Luleå), Jonas Johnsson (Frölunda), Patrik Juhlin (Bern), Johan Witehall (Chur), Johan Davidsson (HV 71), Kristofer Ottosson (Djurgården), Mattias Weinhandl (Modo), Mikael Håkanson (Djurgården), Mathias Johansson (Färjestad), Nichlas Falk (Djurgården).

SÄGER BARA EN GREJ TOMAS SANDSTRÖM !!!!!

Thomas>>> det är inte alla som hatar mig då...

Fbk nästa.....
Ska bli kul som fanken på tisdag, första hockeymatchen för säsongen, mot ett mycket starkt färjestad.
Fast att aik matchen skulle vara vändningen för mif e jag osäker på. Men återstår o så, men jag tror att färjestad vinner bara för att jävlas med mig, skulle inte förvåna mig o de gör flera mål så jag får sitta o höra på deras mål sång (som är den mest störande mål som jag kan komma på).. Fast jag gillar vargarna från värmland låten, den får mig alltid att skratta.. :)

men jag tippar att fbk vinner..

Hehe måste säga att jag tycker det är underhållande att skalpjägaren kommer hit.
Inte så mkt röj här förtillfället.
+ han e juh bara ute efter att retas lite.
Vet själv hur kul jag tyckte det var när jag var 14:is..

Replik till skalpjägaren:

Vem som är har minst intellekt har väl du mer än väl visat att du innehar. Istället för att höja sitt eget lag till skyarna så hackar du på andra lag. Min fråga är enkel, VARFÖR!!!!!!!!

Matchen mot Luleå är vi nästan piskade att vinna. Mot FBK kan det gå hur som helst. Luleå åkte ju på spö med 6-1 mot Frölunda så det är ingen omöjlig uppgift.

lille i intellektet...

För er del blir det svårt... med ert spel...

7-2 var ganska enkelt tycker jag

Vad menar du med lille, jag är över två meter lång. Lång väg vet jag inte, nio poäng kan gå väldigt fort att ta igen. Så lägg ner den där kaxiga inställningen och lär dig att det finns tolv bra lag i serien. Det finns inga lätta matcher längre, tror du det så är väldigt illa ute!!!!!

Lille killen anders... det är en lång väg för er att vandra upp till oss...
5:e plats ja det är ju också upp och ner i stället för näst sist...

Härligt Mif ni kan ju, nu tror jag nog att vändningen är på väg men jag väntar med en alltför segerrusig inställning. Nu väntar två mycket tuffa bortamatcher mot fenomenala FBK och tunga Luleå. Men Mif brukar ju ha lätt för FBK i Karlstad och någon gång måste ju även "the wolfs" förlora.

Angående skalpjägarens hackande på Mif så tror jag det beror på att han är rädd för Mif. Han vet vilket kanonlag vi har och att det nu börjar vända. Samtidigt är han osäker på sitt eget lag som verkligen är upp och ner. Väldigt underligt att Frölunda inte kan spela bättre med tanke på vilket kanonlag de har. Så istället för att hacka på Mif o andra lag så tycker jag att skalpjägaren borde lägga sin energi på sitt eget lag istället för de kan nog behöva det. Serien är så pass jämn nu så även VF kan riskera att trilla ner där Mif nu är.

Gå då in på madhawks hemsida... Där listas det hur man hatar lag, spelare, andra klackar och man rackar allmänt ner på alla andra... fast de kanske inte är representativa för mif... hur som helst står det att läsa i en krönika om hur mycket författaren hatar Robert Burakovsky bland annat...
Dessutom passar man på att ljuga om andra lag och klackar. man hänger även ut vissa personer med namn...

Skärp er!!!

Varför är du här överhuvudtaget skalpjägaren: Du är ju bara ute för att reta upp andra på detta forumet. En riktig supporter går inte in på andras forum och skriver skit om andra lag. Tänk om alla Miffare skulle skriva hur mycket vi hatade Frölunda, men så lågt sjunker inte vi.

Ja inte för att man gillar FBK, men man gillar ju mif ännu mindre... hoppas på en tvåsiffrig förlust för er del och att ni till slut åker ut... inte helt orealistiskt eller hur!!?

FORZA BÄSTKUSTENS STOLTHET OCH STYRKA FRÖLUNDA!!!!!

VF MOT SM-GULDET 2002

12 matcher utan förlust för FBK. Vi kan hoppas att 13 är otursnummer för Färjestad. Jag tror det kan bli en jämn kamp, men det kan också bli en överlägsen seger för Färjestad. Jag vågar inte tippa matchen mot FBK, den kan sluta hur som helst känns det som. MIF verkar dock ordentlig på gång efter utskåpningen mot AIK idag. Det var ju ingen turseger som våra andra segrar denna säsong. Hela laget såg ut att spela stabilt när man såg på sporten, vi hade flera heta målchanser. AIK verkar dock vara ett lag på nergång så man ska väl inte ta ut alltför mycket av segern även om vi spelade våran bästa match för säsongen.

Jaja, då kom en seger sist, tråkigt :(
Vi får väl hoppas på att ni förlorar nästa match istället och att detta inte blir någon vändning för fåglarna.
Under tiden kan vi glädja oss åt att det går mycket bra för Rögle.
Så om vi mot förmodan inte möts i allsvenskan nästa år så kanske vi gör det i elitserien istället (tror dock på det förstnämda)
Ha det bra

någon gång måste ju FBK förlora så varför inte mot MIF ?

lite smolk i bägaren är väl enligt mina källor var Peter Andersson
rena katastrofen men det löste sig ändå

Men man vågar inte hoppas på poäng mot FBK på tisdag, de har tolv(!!!!) raka segrar och är allt för bra. Kan bli tufft mot Luleå borta på torsdag också, eller kommer att bli...tyvärr.

Kul också att alla fyra kedjorna var inblandade i något mål, glädjs speciellt med Hadelöv som fått ta onödigt mycket skit, + my. snyggt framspel av Burra som nu har visat sig vara viktig i PP.

glädjande!
5-1, mycket rättvist resultat, tack MIF för att ni litar på er förmåga och ger tvivlarna, dagar som denna svar på tal, fortsätt så...

Sv: Percys resonemang
Skön seger för MIF ikväll
5-1 mot AIK är våran största seger i år. Förhoppningsvis är vi på gång nu efter 2 segrar i rad. Dessutom går MIF förbi Timrå och lämnar sistaplatsen i tabellen, skönt kan jag bara säga!

Kim och Lidas är ett hyfsat backpar :-)

Ska bli kul o se ifall Kim får vara med i OS, han borde vara given, han har juh typ varit 3 kronors bästa back i vm de senaste 2-3 åren. Men men, skulle inte förvåna mig ifall han inte fick vara med, blir väl några ex dif:are som tar hans plats :)

Är inte förvånad att det går bra för Kim. I våras blev han utsedd till VMs bästa back också. De som säger att MIF inte har några egna produkter är inte särskilt pålästa.

Bäckman är huvudansvarig och tar därmed skiten också...

Ingen som noterat att allas våran Kim Johnsson gör ruggigt bra ifrån sig i Philadelphia? Efter tio matcher har han tio poäng fördelat på fyra mål och sex assist (1+1 i natt). Det gör att han är tvåa i Flyers interna poängliga! Han är alltså före storheter som LeClair och Recchi, visst kanske det inte håller i längden men snacka om att Kim är det bästa som sprungit ur Mif:s juniorverksamhet hittills.

« · 22396 · »