Nu går jag och tömmer tvättmaskinen, då kommer det säkert hände massor jag inte velat missa. Iofs är kvällen förstörd ändå eftersom jag inte ÄR i Övik.
Helt riktigt miffo, Malmö har släppt in 36 mål i andra perioder medan de bara gjort 15.
Andra periden är också den period som motståndarna har bäst utdelning, 14,6% av skotten blir mål. Mif har samtidigt sämst utdelning med ynka 5,8% utdelning.
19.00 Det är en riktigt tråkig period vi ser. 14.41 Mikael Wahlberg - i Malmö - kommer fri och skjuter i ribban. 6.25 Malmö gör 1-0. Målskytt Daniel Rydmark efter strul i Modos zon.
Mitt tips är att MoDo kommer ut och försöker snurra igång rejält, då gäller det att Mif:s spelare står upp, stör högt och stressar. Annars blir det tungt.
Klicka på A-laget i menyn och sen på statistik... där finns det all statistik för hur det går om man leder med 1-0 efter första som om man ligger under med 0-1 efter första.
Ja, va fan, jag garderar matchen med ett x, men det skulle inte förvåna mig om siffrorna rinner iväg till Modos fördel. de förlorade ju dessutom förra hemmamatchen...
Angående matchen ikväll så gör MIF det väldigt bra om man lyckas ta poäng mot Modo. Med alla skador som vi har på viktiga spelare så tror jag inte vi kan rubba dem. Men jag känner mig opimistiskt efter att vi lyckats vända 2 matcher i rad. Jag tror på MIF seger efter sudden. Spelarna har faktiskt gjort bra ifrån sig även om vi har hamnat i onödiga underlägen, hoppas vi inte gör detsamma i modo matchen ikväll, då vinner vi.
hur fan kunde Bäckman utse Sandström till lagkapten? Kan han inte byta nu mitt i säsongen? Sandström klarar ju inte av att sköta sitt eget spel ens, ta tillbaks förra årets lagkapten i elitserien, Jussi. Han vet hur man skall leda ett lag. Eller är jag helt ute och cyklar? De matcher jag sett har Sandström varit väldigt loj..