Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 44893 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
jo det ser bra ut. Lazio osäker. Jag tror på en tät match mellan MIF -VF. typ 3-1 eller ngt. nu måste jag snabba mig och lämna in mitt! alltid sent ute=)

Sundis,

Själv har jag en lången som sr ut så här...

Rögle - Mora 1 Rätt
Aston Villa- Derby 1 Rätt
West Ham - Leicester 1 Rätt
Southhamp - Man U 2
Piacenza - Lazio 2
Man City - Norwich 1

Vad tror du

Sen har jag en Bomben:

AIK - Färjestad :
aik : 2, 3
fbk : 4, 5

MIF - Vfrö
MIF : 4, 5
Vfrö: 3, 4

så mitt 4 -3 tips står fast =)

Helt klart värt ett försök, är dock inte så säker på atalante de är ojämna, men bologna suger, så ja varför itne, ettan på MIF kan ju bli ett x =)

Men stasta en slant på det om du känner för det, helt klart Sundis, hehe

Kul se vad Mussaka går för!
Tja på er miffare!

Ska bli kul att se om Mussaka övertygar, jag hoppas verkligen det!!

Så då krossar vi dessa goa gubbar från götet ännu en gång!!

Go MIF och hoppas Hannula målar en del idag igen!!

Ha det gott!

WWW.ELITNYTT.COM
Vill göra reklam för www.elitnytt.com. snabba uppdateringar och allt om elitserien. inte superbra just nu, men kommer att bli...

Nubben:
igår hade jag
Newcastle - Leeds 1
Fulham - Middlesbrogh 1
Aston Villa - Derby 1
4,79 ggr pengarna, stasade 100 spänn och vann

Idag:
MIF - Frölunda 1
Atalanta - Bologna 1
Southamton - Man U 2
5,17 ggr pengarna. värt att sATSA PÅ?

BEHÖVER EXPERTHJÄLP!=)

dansken99

På ett sätt så är straffar bra, man får se vem som har bäst nålvakt... Vi har Sveriges bäste vålvakt när det gäller frilägen och straffar, HADE äger på det området, därför vinner vi ofta på straffar...

Men det är klart att matcher ska kunna sluta x i grundserien... så bort med straffarna...

Sv: Ny regel i höst
dansken: håller med dig till fullo! har sett ut så när inte minst MIF spelat...

Sundis: Det är sant att vi har en massa poäng just på straffar, men vissa matcher ser det ut som att lagen spelar sista perioden bara för att låta det gå till straffar. Om man hade tagit bort straffarna så kanske lagen kämpar mer för just tre poäng och inte nöjer sig med 1-2, för så tycker jag det är idag.

Miffo: Om jag tyder texten rätt så ska straffarna fortfarande vara kvar, men förhoppningsvis så ska det avgöras tidigare i sudden death ;-) .

Jag tror inte det skulle missgynna MIF att ta bort straffarna. MIF har anpassat sig till detta spelet med att avgöra på straffar och har gjort det suveränt. De följer bara reglerna precis som Djurgården och FBK gör med sitt offensiva spel när red-line offside regeln försvann. Handlar bara om att annpassa sig. Jag tror att MIF utan vidare skulle kunna anpassa sig igen till att bli bättre på att avgöra antingen på full tid eller i sudden death. Jag är helt för att en match kan sluta oavgjort. Detta lotteriet som straffarna är, tycker jag inte är helt rättvist. Ett lag som inte spelar så bra offensivt men som är kanon defensivt kan vinna på straffar idag, trots att det är andra laget som har varit bäst. Men som sagt. Personligen tror jag att det bara är en tidsfråga tills hockeyligan tar sitt förnuft till fånga och slopar straffarna för att avgöra en match. MIF mot SM-Guld 2002

tveksamt=)

Sundis du kan inte vara så rå....

Jag är riktigt osäker inför den här matchen, det är så mycket nytt...

=)

Men ok, bara för att du ska bli nöjd säger jag väl 4-3 , men sen om de nu vinner med 4-3 efter straffar anser jag ju endå att man ahr haft rätt =),

eller, det kan du väl bjuda på... ?

du måste bestämma dig om det är efter förlängning eller inte=)

SÅ nu är det väl dags att släppa mitt tips inför den här matchen...

Men innan jag gör det så måste jag förklara en sak, att idag känns det oroligt, med Mussaka i första femman skador på flera spelare m.m känns inget 100%-igt säkert...

Jag får en känsla av 4-3 till MIF idag, men sen om det är efter fulltid eller efter förlängning/straffar känns mer oklart...

Jag säger 4-3 till MIF, men som sagt idag finns det lite osäkerhet med =)

Håller med till 100% Stefan, straffarna är spännande osh så, men det är endå fel. I grundserien ska som sagt matcher kunna sluta oavgjort...

Typiskt hockeyligan de med sina jävla ändringar hela tiden.

Spel 4 mot 4 är helt suveränt men skippa straffarna det är mitt råd. Straffar är skitkul men en hockeymatch i grundserien ska kunna sluta oavgjort.

Ja sundis vi har 6-2 i straffavgöranden....

Tipset kommer snart...

dansken: en jävla massa poäng MIF inte skulle haft då! 4 poäng iaf, vi har väl 6-2 i straffavgörande

Kommer de ta bort straffarna helt då ?
Jag tycker att en match borde kunna sluta oavgjort, men MIF har ju kunnat ta en massa bonuspoäng på straffar så det kommer missgynna oss i såna fall.

allt hänger på om tipset går in idag eller inte=)

Ny regel i höst
Saxat från aftonbladets hemsida.

// Sudden death avgörs i spel fyra mot fyra
Ny regel i höst
Gillar du straffarna i elitserien?
Passa på och njut under resten av elitserien.
Nästa säsong kommer färre matcher att avgöras på straffar.
Svenska Hockeyligan har nämligen beslutat om en regelnyhet nästa år: vid oavgjort vid full tid blir det, som i år, sudden death i fem minuter.
Men lagen kommer att spela hela sudden med bara fyra utespelare.
- I NHL har det slagit väl ut och nu försöker vi här också, säger Hockeyligans Tommy Töpel.
Många tränare och spelare tycker att straffar är ett lotteri och spel fyra mot fyra i fem minuter ska betyda att fler matcher avgörs i sudden death och inte på straffar. //

Äntligen så kommer en regel som är vettig, större chans att få ett spelmål nu istället. Tyvärr så kommer lotteriet (straffar) finnas kvar. Min åsikt är hellre att om det inte blir mål under övertiden så är matchen slut. MIF mot SM-Guld 2002

ja det är klart det känns tugnt om det bara är DU som är intresserad, då kanske man ska lägga ner sitt patenterade smeknamn "Tipskungen"....

Eller ? =)

hehe=)
deta är nog inte så många mif.are som är uppkopplade än...

...annars måste det kännas tugnt, vilket bakslag=)

Är det bara Sundis som vill veta....

Då är man ju sårad, djupt sårad ... =)

jepp, hur slutar den?

Ja nu har ni väntar tålmodigt länge nog, vill ni höra hur matchen slutar idag då ?

Jag har ett tips som känns bra...

Sv: Tips på matchen idag!
Gone: haha, du jag inte inte svarat på många av dina inlägg=). du kan ju försöka skapa en vettig diskussin, hitills har du inte försökt...

...du klankar ju mest ner på andra personer

möjligt att ni håller undan för MIF och Frölunda, men inte alls säkert...
...inbördes möten blir avgörande!

Hoppas att Micke Johansson håller sig på benen när vi möter er nästa gång, man vill ju inte åka på felakatiga matchstraff=)...
... man skrattar fortfarande åt att ingen mer än ett fåtal förstod att det var en ren olyckshändelse och att det skulle gett en´2 min, högst 2+10

MIF lär...
..vinna rejält, annat kan man inte göra med Sverige överlägset bästa tränare Per Bäckman.

Sv: Tips på matchen idag!
satan altså. jag sitter på jobbet just nu och kan ej kolla MIFs träning innan matchen mot VF. buuuu.
men jag tror killar klarar sig utan mig idag
på träningen. :o)) jag tror att det blir 3-3 kanske idag mot VF som är på G.
DET är bara 5 timmar till fighten. och jag stiker nog från jobet får att se matchen. MIF är viktigast i mitt liv. jobbet kan man hitta alltid men inte spela om en match . hehe
kaz

Tips på matchen idag!
Jag tror att det kommer att bli en tuff och fysisk match, men efter att först legat under med två mål vänder MIF på spelet och vinner med 4-2, sista målet i tom bur. MIF mot SM-Guld 2002

Jo vi har ju det...men jag gör bara min plikt....Älska MIF REDHAWKS !och försvara mina hockey bröder och syrror från påhopp utanför...och det kommer jag fortsätta att göra in i graven...

ALWAYS MIF!

Nicke: Vi har ju haft våra duster förr... skönt att några av er har glimten i ögat :) För övrigt... Ni lirar mot vf i morgon, att någon eller båda knappar in på oss behöver man inte vara einstein för att räkna ut... Ingen av er lär ändå komma ikapp.

*garv* ja du e allt en rolig liten figur du GONE=)..Har du lagt maken till att det är vi under...nämner då främst MIF o Frölunda som nu plockar in på DIF i en ruskig fart...så i morn så får du vell skryta med 11 pinnars försprång osv...och du ska snacka om att inte bry sig om sitt eget lag...tycker du är en person som är rätt glapp i käften oxå..men det är ju d som gör HS så roligt...men när du försöker över rösta MIF/klacken, Ja då är du ute på mycket hal is precis som DIF e nu=)!.

Sv: 2 poäng av Kim Johnson
mm 2 poäng av kim, 1 mål och en målgivande passning.men frågan är om någon mer än jag såg hans riktigt snygga, ska man kalla det för solomål, jovisst får man det och hans avslutning rätt upp i krysset.

Hörni tonårspojkar, har ni inte förstått vad jag gör här? Föga överraskande krävs tydligen att jag förklarar mig. I många av de andra böckerna är det fullt möjligt att föra en vettig diskussion, så icke här. Däremot kan det vara kul att slänga ut en brasklapp här då och då för att se vad som händer, och ta mig tusan, det funkar varje gång. Innan man tryckt på enter så har man ett gäng skogstokiga pågar efter sig som gaddar ihop sig och kastar glåpord. Alltid kul att kika på lite reaktioner. Den där sundis tex gör ju nästan i brallorna så fort jag visar mig... Nicke: Vill du vara näsvis så håll dig åtminstone till fakta, vi hade plockat 4 pinnar de senaste 7, nu är det 7 de senaste åtta. Totalt är det 70 (ganska exakt 14 mer än mif...) Att ni (som alla andra) gillar att spöa DIF är är heller inte så märkligt. Alla vill ju slå mästarna, det märkliga är att det på en del av er verkar som att det är viktigare att DIF loosar än att egna laget vinner. Ni behöver inte gilla att jag är här, jag dyker upp när jag känner för det ändå, och det gör jag när jag letar efter någon att reta galla på. Som sagt, här inne lyckas man till 100%. Tills dess, fortsätt läsa er balla polares inlägg om talibaner så länge.

Sv: MIF vs Frölunda!
Var det Musakka:s statistik från limhamn? Dom har inte gått speciellt bra. T.o.m. publiken har ju svikit dom, tror att lägsta publiksiffran var 17 pers. Det skrämmer inga motståndare.

MIF vs Frölunda!
Hoppas på en härlig fight i morn där våra hökar går av plan med 3 friska pinnar...hoppas också att Musakka spelar bra...såg hans statistik här på internet och det var vell inge att skryta med precis..men som sackt jag tror att det är bra om MIF har 8 backar i år...det kan man behöva när slutspelet drar igång...

Till sisst.....FORZA MALMÖ!!!!

Ingen aning, jag bor inte i Malmö.

Ja kimpa är en spelare som man verkligen väntar på att få se i action igen..Hmm?! var det inte Kimpa som fick en egen staty i Malmö stad innan har gav sig av över havet?!..

2 poäng av Kim Johnson
Kim Johnsson gjorde 2 poäng ikvällens match mot New York Rangers, han svarade för 1 mål och 1 assist. Även Nicklas Lidström hade en lyckad kväll med 2 assit. Starka besked från våra 2 mest spelskickliga OS backar.

Sv: Husse till OS
Jag är medlem i Huselius Army. gå med ni oxå.

Husse till OS
Vill ni se Huselius i OS-truppen? Då kan ni ansluta er till Huselius Army. Vi är en grupp som kämpar för att få se Husse i OS-truppen!

Sv: Musakka
Det finns en kort intervju på redhawkssupport.com (länktipset) med Musakka, för er som missat den...

ja, det kan jag tro=!)

Sudis, jag känner grabben...

Humm vad ska man säga han är ball i ca en vecka sen börjar han gå en på nerverna =)

Nej men, det händer altid saker omkring den mannen, as ball att parta med...

Han ger aldrig upp den grabben... håller tummarna för dig, uppföljning imorron om hur det gick hoppas jag =)

ha det så kul i danmark osso...

MALMÖITEN!

du verkar vara rätt ball!

nu när jag ska gå ut så ställer de sig framför dörren och vägrar släppa ut mig, talibanerna ger aldrig upp...

Flytta på er nu !!!!

auch, nä nu jävlar .....

SUNDIS mm!=)

oj förlåt...ni tog visst 3 pinnar idag:)! jag trodde verkligen att ni skulle åka på däng igen..:)!

19 Nicke: känns nästan som om det var jag som skrev det inlägget=)

håller med dig till 100% och jag tror osså att Gone personliogen är i djup svacka som han inte kommer ur denna säsongen=!)

« · 44893 · »