Jaja, man var ju kritisk mot den plötsliga värvningen av Lewerström och man är inte mindre kritisk efter matchen. Det är ju sanslöst att ta in en back från Färjestad om han "bara" skall avlasta våra andra backar.
gillar inte Bäckis/Johansson Erik Persson? nåt personligt kanske? för lewerström verkar ju inte bra och det vore väl ingen katastrof om Erik Persson skulle få spelat dessa två matcherna istället. Hur mycket skulle man förlora på det. Jag fattar ingenting...
// Färjestadtränaren Per Bäckman hade samma analys. //
Jag visste inte att Bäckman tränade Färjestad denna säsongen, har alltid fått för mig att han står i MIF:s bås *ironi* . Att få jobb på AB verkar inte krävas för mycket i utbildning. I min mening så tycker jag det är rätt viktigt om man är journalist att ha pejl på fakta. Fast de är kanske inte så petiga med den punkten. Det är ju inte första gången de vräker ur sig vad som helst utan ha faktan klart för sig.
Matchen annars idag var ett riktigt sömnpiller från MIF:s sida. De hade iallafall två solklara chanser att göra mål på, båda nästan helt öppna mål, men vad gör de, jo passar eller fipplar bort pucken. 3-2 till Djurgården hade varit rättvist resultat. Men skansens pågar spelade bra och förnuftigt och tillät inte MIF göra så mycket. De få chanserna MIF hade tog en suverän Naumov hand om. Tyvärr. Och skott statestiken talar ju även sitt egna språk. 30-13 till skansens pågar säger ju att de hade matchen under kontroll. Men det är inget att gräva ner sig för. MIF kommer igen i nästa match och visar var skåpet ska stå. Sen så hade oxå MIF råd att torska en match utan att det gör något. Det är ju trots att i slutspelet det gäller och där är MIF obesegrade mot just Djurgården ;-) . MIF mot SM-Guld 2002
det var värst vad otacksamma nere i malmö då. borde ni vara lite snällare mot erik som faktiskt ställer upp för er just nu. ni bara trackar ner på honom hela tiden. är ni så himla bra själva? spelar ni i elitserien kanske??!
för att man har en tuff spelstil behöver inte det betyda att man inte kan spela hockey...eller??
eran kära erik persson kanske är lite för klen och lite för oerfaren för att hoppa in i 2 matcher... tror ni att de hade lånat in lewerström annars...NEJ!!!!
MIF sköt 4 skott och DIF sköt 13 i sista peridoden... det håller inte... iaf inte att MIF fick iväg 4 futtiga skott? och nu torskar väl AIK ikväll, kommer heltaggade på torsdag? MIF måste höja sig ytterligare...
17-4 i skott till DIF i sista, åtminstonde gjorde Hadelöv en godkänd insats. Men nu är det match mot AIK på Torsdag och då bör vi kunna ta 3 poäng. Läget ändras inte så mycket i tabellen som sagt eftersom Frölunda loosade också.
Vi visste redan innan kvällen att DIF är ett mer komplett lag än Mif, liksom FBK är. Men, i ett slutspel ändras plötsligt alla spelregler som vi mycket väl känner till. Vi drabbades ju själva av HV71 när vi enklet skulle piska dem i semin 95. HV var ruggigt usla hela säsongen och klarade sig med ett nödrop till slutspelet. Slutspelet kan gå antingen eller, bra eller dåligt.
Verkar vara en ganska tät och jämn match, förmodligen ett litet Dif övertag. Blir tufft att ta poäng trots att tredje perioderna är Mifs överlägset bästa. Mif har vunnit 33,3% av de matcher man legat under med två mål efter två perioder i år. Men Dif är nog för bra på att hålla sin ledning skulle jag tro.
Jag tycker att det är helt fel att låna in en back för att spela bara två matcher.Då hade det varit mycket bättre att ge någon junior chansen. Men det som oroar mej mest är att MIF spelar bara bra halva matcher och tyvärr håller det inte mot topp lag. Jag hoppas och tror att det blir rättsida på det och Mif går mot ett sm guld,men först och främst ska de vända mot jurgårn.
Man blir alltid lika glad när man läser Miffos inlägg. Inget personligt men brukar du ha självmordstankar? Jag blir orolig när jag ser personer vara så negativa som du. :)
"Varför ta in en spelare från ett annat lag, han kan ju knappast ha något hjärta eller vilja för att vinna matchen. En av våra juniorer skulle säkerligen ha krigat för att visa att han vill ha en plats i laget. Vem vet, kanske kan till och med Lewerström medvetet spela dåligt för att det ska gå sämre för MIF ?"
Tror han försöker göra sitt bästa. För det lär ju inte förbättra hans chanser att spela i FBK's startuppställning, om han gör två kassa matcher i MIF.
Kom igen MIF, nu vänder ni det detta. Ni har gjort det förr och kan göra det igen. Fast det behövs nog mer än 3 skott i andra perioden...
3 skott gör man inga mål på, skönt att första perioden är över. Ett snabbt mål i andra och matchen kan vända, men jag tror inte DIF tappar en 2-0 ledning hemma.
Varför ta in en spelare från ett annat lag, han kan ju knappast ha något hjärta eller vilja för att vinna matchen. En av våra juniorer skulle säkerligen ha krigat för att visa att han vill ha en plats i laget. Vem vet, kanske kan till och med Lewerström medvetet spela dåligt för att det ska gå sämre för MIF ?
Jo det vore ju bättre att använda sina egna juniorer. Vilket fall som helst så ligger MIF under med 0-1 :-( Ingen bra start, precis som de senaste matcherna.
Med tanke på kommentarerna man hört om Lewerström så tvivlar jag på att det skulle vara en värvning på sikt. Så här sa ju bla Bäckman i en intervju med JoJo:
Vad kan Erik Lewerström tillföra MIF Redhawks? Bäckis: - Han ska avlasta så vi slipper gå runt på 5 backar.
Vad är han för typ av back? Bäckis: - Han är en stor och tuff back som inte bangar för att smälla på.
Har vi inte tillräckligt med sådana backar i truppen? Bäckis: - Jo, men så här dags på året får man ta vad som finns och det känns bra med Erik i laget dessa två matcherna.
.... Detta bör väl betyda att: Lewerström är bara precis en nödlösning för dessa två matcherna. Antagligen kommer han få begränsat med istid, för som sagt ska han fungera som en avlastning för ordinarie backarna. Kommentarerna från Färjestads-fansen är att Lewerström är en säkerhetsrisk som tar många onödiga utvisningar. Vilket ju även det låter som en dussinspelare bland backarna i MIF... ;o) Att han skulle vara speciellt teknisk eller spelskicklig har jag inte sett ett jota om. Förresten hade han härliga -22 i +/- för Grums i Allsvenskan säsongen 99/00... Nåja..hursomhelst så borde väl även Eric Persson klara av att vara avlastare i två ynka matcher?!
nej nej... as kul med en allstar match... 2 duktiga målvakter i syd, än om inte hadelöv fick vara med... men hade gärna sett han och gerber... men men.. juha och mika fixar biffen och visar var skåpet ska stå...
Ja, om det är tänkt som en värvning på lång sikt är det kanon!, men annars tveksamt. Han lär ju ta plats som ett backpar, ääven när de andra är tillbaka från sina skador. Hasselblad har jag alltid ogillat, som ni kanske redan har hört ett antal ggr...
Johansson brukar ha en baktanke med allt han gör, vi kanske får se Lewerström i MIF till nästa säsong, eller nån gång i framtiden, vem vet ;) ?
Vi får väl se med egna ögon på torsdag, hur han är nu...
Sen kan vi börja ha åsikter, alla var kritiska till Musakka nu klagar nästan ingen...
Det var ju inte Eriks fel att vi losade idag, det kan jag inte tänka mig iaf