Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 54140 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIF - MODO
Jag hoppas du skämtar isa :-)

e det någon som vet vad mif s målvakt heter

Sv: VA!!!
Ja ja läste de nu

MIF ska vinna ikväll!! Jussi,Burra,Mattson och Häxpipan gör mål!!!

Sv: VA!!!
20.000kr?

får det till 160.000 summa mumma då... inga 20mille har du läst fel CoolaKoffe?

VA!!!
De var som tusan!!!!

8 MIF spelare fick betala 20 000 kr var!!

Läs mer på svt text tv sidan.304

Sv: krossa MoDo ikväll!
Om inte jag misstar mig helt så är Frölunda den största syndaren.

Det som skrivs i media idag är inget som drabbar MIF utan spelarna som spelat/spelar i MIF..iaf om jag förståt allt rätt?

Och det är INTE Percy som öppnat sin plånbok och betalat skatteskulden utan PNB mot rättigheterna att göra MIF till ett aktiebolag när de väl vill.... värt att notera även där att man betalat av många fina miljoner på detta lån redan.

Du har rätt i att den diskussionen är lika onödig som den är hypotetisk. Den var dock ett sidospår till vad som är intressant, nämligen att man ser så olika på den "ekonomiska dopingen" beroende på om den sker med en annan klubb som motpart jämfört med skattemyndigheten. Och MIF är långt ifrån ensamt skyldiga. Mitt HV blev även de eftertaxerade lite grand, men MIF har väl visat sig vara den största "syndaren".

OskarB

finns det nån mening att tjafsa om det nu? Det kommer ändå aldrig kunna gå att få reda på om MIF vunnit SM-Guld med eller utan detta skattefifflet...

MIF, LIF, BIF, VF är bara några klubbar som höll på och även om man kanske inte skulle haft ALLA "stjärnor" så utesluter det inte det att man kunde ha vunnit guld på "lagliga" skattesätt.

och det finns ingenting absolut ingenting som säger att MIF inte kunde haft Robert Svehla, Raimo Helminen, Rick Erdall, Mikko Peltola, Marko Palo, Marko Kiprusoff, Juha Riihijärvi mfl mfl under dessa år som man nu efter taxerats för..

Så detta är en för mig onödig diskussion... eftersom svaret kommer vi aldrig få veta

miffo:

Är du säker på att samma spelare skulle varit med?? Den lösningen som spelarna och MIF hade innebar ju att spelarna slapp betala en stor portion skatt. Hade man inte sluppit skatten (vilket man nu inte gör likväl) så hade spelarna ju begärt högre lön från Malmö. Hade Percy betalat ändå, eller hade man fått nöja sig med mindre??

Sv: Visste ni
CoolKoffe

japp det visste jag :)

Visste ni
Tjabba

Visste ni att de går MIF redhawks mot MoDo på canal+ kl 19.00

Såg förresten Alexander Sundberg (fd MIF-junior) i en kort intervju söndags i dansk TV. Kommer inte ihåg vad han sa, men glad var han iaf. Hans lag Rungsted (1:a i danska ligan) hade nämligen precis vunnit med 8-2 över Odense (2:a i danska ligan), dessutom gjorde han 2 mål, båda på pass från bröderna Elvenes...

Sv: Nubben tipskungen =)
Åtta spelare i Malmö IF har fått ett bistert besked. Tillsammans skall de betala 20 miljoner kronor ytterligare i skatt...

klicka på länktips !

Sv: Nubben tipskungen =)
Tjosan !
Då är det match ikväll igen, SKÖNT !!!

Modo kommer på besög, vi ska ha en fin avslutning innan OS uppehållet nu, så jag har spelar vilt på bomben idag...

3,4 Mål för MIF
2,3 för Modo

Mitt grund tips blir 4-3, Linkan är het som fN just nu, tillsammans med Thure Mattsson o Hannula avgör han matchen...

Jag kommer dock missa de första minuterna, man håller på o tar sitt körskort ju, och måste köra mörker idag. Det är lag på detta nu, att på vinterhalvåret måste man köra mörker för att få ha sin uppkörning (sjukt), vilket jag har om typ en vecka...

Men kör jag riktigt fort kanske jag kan komma i tid ;p

IFK Helsingfors har jag för mig att det andra laget var... fast jag har inte fått nån info om det än

Läste i sydsvenskan, precis som Stefan skrev, att spelarna var rätt slitna. Men allt var enligt planerna, och nu hade de tänkt att pricka in en formtopp till slutspelet.

Läste också att MIF ska möta två finska lag under OS-uppehållet, ett av dem var Jokerit.

Cosmicboy

Formen är la okej!
De spelade inte dåligt mot Luleå (30-22 i skott), men effektiviteten tog väl slut i Hv71 matchen *ler*

Luleå hade flyt och Hade gjorde väl inte sin bästa match direkt, men Henriksson i Luleåkassen gjorde en mycket bra match!

Mif kunde likaväl vunnit den matchen egentligen!

Stefan

Okej, får hoppas dom vinner idag!

Tänkte mest ur spelsynpunkt. Vi brukar ju ha svårt för MoDo, och om man nu är nertränade så lär det ju inte bli lättare. Förlusten mot Luleå senast säger ju att formen inte är på topp... kan nog bli tufft ikväll tror jag...

Stefan

Ja vi hoppas att spelarna som varit långtids-skadade verkligen kommer tillbaka efter OS!
De har varit borta länge nu, Peter Andersson längst av alla har jag för mig!

Kunde varit skönt med en mindre spelande Hasselblad, det är oroligt när han är inne på isen, okej han har ju målat ;-) men det är nervöst med honom på isen för mycket!

Ha det bra!

CosmicBoy

spelarna är rejält slitna nu efter ett hårt matchande, dels pga många matcher och dels pga att vissa spelare saknats under en längre period vilket gjort att man slitit mer på vissa spelare.

Och man tränar medvetet hårt och kommer att träna stenhårt under OS-uppehållet för att få en ny formtopp till slutspelet... så den svacka man nu är på väg in i är enligt planeringen.

Fast Gunnar försäkrar att man kommer ge 100% för att avsluta med seger mot MoDo idag.

Jo i och för sig MIFFO, men vi har ju en stor stad bakom oss med många stora industrier, och därav PNB är ju en stor sponsor i sig (percys bolag), sen att Percy går in med eget kapital ibland är bara skitsjysst!

Jag menar andra hockeylag klarar sig, läs FBK mfl.

Vi har ju en större infrastruktur bakom oss, stor stad med många industrier som säkert vill ha kvar MIF i ES, och säkerligen skulle gå in och backa up MIF om Percy skulle tröttna, vilket jag INTE tror han kommer göra!!! Han har ett MIF hjärta ju!!

Ja det är självklart att vi hade vunnit SM guld, det är ju fortfarande samma spelare som hade varit med. Det är det som är MIFs styrka att vi kan ta oss ur ekonomiska bekymmer tack vare att våran boss har en fet börs :-)
Hoppas man slipper såna här skattesmällar i framtiden bara, Percy vill väl inte bli känd som en skattesmitare antar jag.
Men det är lite oroväckande hur våran förening skulle klara sig utan Percy.

krossa MoDo ikväll!
Välkommen tillbaka Redhawk ( KAZ)!!

Hoppas Rydis ändå frisknar till matchen ikväll, han är värd mycket!!

Klart MIF vunnit SM-guld ändå!
MIF är inte enda laget i ES som hade utländska bolag till att betala spelarnas löner med i början av 90-talet!

Så krossar vi MoDo hockey ikväll, eller hur MIF:are!!?

5-2

Sv: inför match!
I Linköpings fall så gällde det en spelare som egentligen tillhörde Leksand, i detta fall är det MIF spelare som har betalt sin skatt utomlands och på så sätt har de betalt lägre skatt än oss vanliga svenskar. Det är ju inte så att MIF har använt spelare som tillhör ett annat lag som i LHCs fall. Jag vet inte om det gäller nuvarande spelare som är i MIF eller om det är spelare från 90 talet.

Är det skillnad på "ekonomisk doping" och "ekonomisk doping"?

När LHC inte betalt utbildningsbidrag i tid (110.000) snackades det om poängavdrag, när MIF fuskar med skatten (20 mille) så är det ett klubbinternt problem...

Jag undrar om MIF hade tagit några SM-guld om man hållt sig till reglerna??

Stefan

vad tror du om matchen ikväll? Det verkar ju som våra grabbar är rejält nertränade? Sa Gunnar eller vem du pratade med något om det? Vad förväntade dom sig för matchbild?

mvh

MIF - MODO
Vad tror ni om matchen ikväll. Jag tror det kommer bli en jämn match som MIF vinner efter förlägning eller straffar. Tippar på 4-3 till MIF.

Dedär med löner är inte o leka med.
Håller själv på o förhandlar lön med ett nytt jobb. Uss, Inte lätt o inte kul..
fast vi får hoppas att detta är sista gången detta händer i mif på ett tag...

//

Jo jag såg att MIF ledningen hade slarvat igen, trodde det var fotbollsklubben först men så var icke fallet. Tycker det är klantigt av MIF att göra samma misstag 2 gånger. Förra gången spelarna fick betala straffskatt så fick Percy ta fram plånboken för att rädda klubben. 20 miljoner är ju inga små summor direkt, lite drygt 2 miljoner på 8 spelare. Undra om det är dagens MIF spelare eller om det är spelare från 90 talet som är skyldiga att betala.

Läste precis en artikel från december där det stod följande:

"Sylvegård hade inte spelat på två år och har gjort en match plus en period för oss. Både Svanberg och Musakka har varit nyttiga och tillhört våra bästa spelare, men de är inte längre elitseriespelare om man säger så, förklarar Markus Olsson."

Klicka på länktips för hela artikeln

Läste att MIF spelarna skulle tillsammans betala ca 20 miljoner i skatt. läs mer på www.sportal.se

Jöns

Välkommen tillbaks Redhawk ;)

// Mvh

ok .jag är tillbacks efter "påtryckningar" :o))
läget i laget är oförändrat,4 spelare är borta var det från träningen igår (Rydmark) inräknat. plus dessa 3 gamla gubbar :o))
MIF kommer att spela med samma kedjor som senast mot Luleå. och jussi ska spela med mackan & malmström i andra kedja .
annars var MODO redan i malmö och gissa vem man kunde hälsa på ? ju STALLE MAN. var här och alla mif spelare hälsade på honom och skrattade och det var roligt stämning faktiskt .likadant som Xavier blev oringat av modo spelare och alla snackade med honom. det kändes i luften att Stalle tillhör fortfarande SKÅNE &MIF. suck suck igen. det var synd vad hände med honom faktiskt.men men the show must go on .
ha det bra. kaz.

www.swehockey.se

j18 allsvenskan

11-1, slut

skott: 48-11

Till Magnus och övriga!

Var kollar ni hur det står just nu i matcherna i juniorserierna???

Är det J20 som krossar Rögle idag, eller vilket juniorlag är det??

Alltså var får ni reda på antal mål och aktuella matchläget och sånt???

Ja Rögle har inga juniorer att skryta om det är då en sak som är säker. 11-1 och någon minut kvar, utklassning är ett ord som knappt räcker till faktiskt.

Efter 2 perioder är resultatet 9-1. Skott 36-7. Hur ska den matchen sluta, 14-2?

Ganska lustigt med tanke på Rögle fansen som brukar skryta om sina juniorer.

rydmark inte med imorgon väldigt synd det, hoppas att bäckis fortsätter med samma kedjeformationer efter os uppehållet som det varit nu...ser att MIF leder över rögle med 7-0 4 min in i andra perioden

Stefan

Ja rekordet man snackade om, borde ju varit att han gjorde 3 poäng på så kort tid.

Har försökt få tag i Gunnar idag, ingen lycka hitills testar att ringa några gånger till idag... annars så testar jag igen vid 12-tiden i morgon..

hittade detta förresten....

Snabbaste två gjorda mål i en match:
8 sekunder Per Eklund,Djurgården Hockey
17/11 1996 borta mot Malmö IF.
Eklund sköt 1-0 och 2-0 till Djurgården
efter 7.29 respektive 7.37 i den första
perioden.

så Mattssons två snabba mål mot Hv var inga rekord... men kanske hans två mål + assist..nån som vet?

Sv: Skador
Ja den matchen går på canal+ imorgon.

Visar Canal Plus MIF-Modo I morgon kväll?

Ja, hoppas du får fortsätta i vilket fall som helst.
Skönt att inga ytterligare skador inregistrerades mot lapparna.

inför match!
stefan! något om inför match kommer matchdagen eller? vore kul att se om bäckman kör med samma femmor nu när rydmark e tebax..

Stefan
Du har så rätt så rätt.
Men eftersom jag är helt övertygad om att Frölunda åker ut i kvarten så kvittar det, HV, Modo, Dif eller Fbk, alla de lagen är starkare än Fröölunna.

Så därför kvittar det om vi kommer 6:a eller 5:a...

Skulle kanske skrivit till det innan ;)

Nu väntar sängen, g'natt..

nek97raj

inget är klart än, men jag har fått den känslan bara... vi har itne ens börjat diskutera nästa säsong... .men det kommer nog snart det oxå har kontakt till sista april... fast jag är även tillsvidare anställd from. 1 november 2001

näe inga skador att rapportera... iaf inget Gunnar nämde.

Sv: Rödhawkarna åkte på däng!
Menade inget "illa" med mitt inlägg. Tycker bara att det var lustigt sagt att malmö skulle ge bort tre poäng som en för sen julkapp??
Forza Tranås AIF är helt korrekt...
Ha dé

Sv: Rödhawkarna åkte på däng!
Skitsnack... Fyrkantenområdet (Luleå, Piteå, Kalix och Boden) ökar invånarantalet varje år. Det är därifrån 99 procent av Luleå Hockys publik och sponsorer hör hemma.

Skador
Stefan,
1) säg till ansvariga att vi här på gästboken vill att du ska fortsätta som ansvarig för hemsidan. Kunde man inte anordna en omröstning?
2) Blev det någon(ra) ytterligare skador igår?

« · 54140 · »