Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Inget kul alls.

Inget kul alls.
Inget kul alls just nu. MIF ligger 10:a med samma poäng som Brynäs, fast med en match mer spelad. Det som jag finner är mest märkligt är att så som laget spelade idag, kan jag inte förstå varför de inte tagit fler bortapoäng. ALLA slet verkligen hur hårt som helst. VF sköt 52!! skott, och endast två smet in, och båda var Hadelöv chanslös på. Imponerande att se Öhman, Jussi, Rydmark mm slita som om de var i glansdagarna igen ;-) Men jag ska jag inte bara ge eloge till de grabbarna, då verkligen alla i laget gjorde sitt. Kul oxå att se Nielsen och de andra juniårerna på isen. Totalt respektlösa, kanon *L*. Med lite mer kyla och precision hade Nielsen satt en idag. Men det är marginalerna som inte är på våran sida riktigt än. Jag är helt övertygad att om de bara fortsätter att kämpa som de gjort hittils, kommer tre poängaren snart.

Virus (kommentatorn på Canal plus) tippade ju MIF som 11:a efter 50 omgångar, men med samma poäng som bl.a Södertälje och någon fler. Personligen tror jag att de får svårt att ta sig till slutspel, men de kommer garanterat undvika kval. Självklart hoppas jag fortfarande på 8:e platsen, men missa slutspel kan kännas som en billigt pris med tanke på som det sett ut i år. Men tar de bara sina hemmamatcher så ska det inte vara något problem.

Hoppas oxå att skadan på Öhman inte var allvarlig, utan att han är snart tillbaka igen. MIF mot SM-Guld 2003

« · 196699