Jag håller ett litet öga på LHC-FBK på C+. LHC:s 2:a period var rena katastrofen gällande spel i egen zon. I anfall ser det bättre ut, men Gerber är bra.
Sluta upp och Datta med MIF och inse att dom inte är bättre en så här, är tveksam om dom skulle spela så mycket bättre med Hannula och Mackan i laget, spelarna tänker för mycket när dom spelar, dom ska alltid göra det så snyggt när dom ska slå in pucken, med spelare som Sandström Jussi Lindquist mfl så ska man inte ligga när dom ligger, man kan inte precis säja att sitter i huvudet utan det är vell det enda kloka som bäckman sagt hitills att man har många humörspelare i laget.
Kanske vändning här i tredje men jag tror inte på vinst.
Jag ser det som en förlust. Modo gjorde "bara" mål i andra den här gången, tur vi hade 1-0 i första. Nu är den värsta biten av matchen över, förhoppningsvis :-)
Malmö har gått från bäst till sämst! 7 raka vinster och formstarkast i serien blev snart 6 raka förluster och formsvagast. snacka om att det svänger. För f-n MIF vi tappar allt i anda perioden igen. ny förlust idag igen:( Kim Staal gjorde nog rätt att lämna MIF, för detta är ju pinsamt. FY FAN!
Jag säger nog vinst av bonuspoäng när det går till straffar. Vägrar kalla straffar för något annat än oavgjord match för det är just vad matchen var. Mål i förlängningen är något annat, då kallar jag det seger resp förlust.
Jag räknar inte segersviter med straffvinster nej...
VInenr du matchen så tar du ALLA poäng...inte bara 2...
kan gå med på att man vinner lotteritet för en extra poäng... för min del får de gärna ta bort straffarna...gillar det inte alls. En match ska kunna sluta oavgjort..
Ja 2 matcher efter sudden, men vad spelar det för roll, förlust som förlust. Eller räknar du inte en seger som en seger då VI vinner efter straffar ? Vi hade kunnat ta 4p istället för 2 poäng om vi hade vunnit straffarna. Dessa poäng kan vara viktiga mot slutet.
Du 19 Nicke, jag behöver väl inte säga vad MoDo vann med mot Mif under Wikegård och Lundhs tid hoppas jag, för det vill du nog inte veta när du glorifierar dem.