DoktorBob: Sylvegård är en intressant idé! Har väl redan uppgifter inom Mif, som scout tror jag!? Sandström var ju på g som sportchef tidigare. Men det är inte klart ännu att "Lillis" slutar som sportchef efter denna säsongen. Jag hoppas inte på det då Mif behöver stabilitet och det får man genom "Lillis". Dessutom är Mif inne i en kritisk fas där många unga spelare ska slussas in och några äldre ska, förhoppningsvis!, sluta.
Tog mig en titt på spelare/ledares kontrakt som går ut på officiella hemsidan och såg att följandes kontrakt går ut: Andreas Hadelöv, Peter Hasselblad, Peter Andersson, Roger Öhman, Janne Hammar, Marcus Thuresson, Daniel Rydmark, Mika Hannula!
Det ser lite skrämmande ut - Hadelöv och Rydmark borde man skriva kontrakt med omgående! Mika Hannula måste också få förnyat kontrakt, om han nu vill vara kvar i Mif. Sedan blir det tuffare! Hasselblad måste bara sluta. Andersson är det svårare att uttala sig om, men jag tror att han själv kommer välja att sluta med tanke på de skadeproblemen han har haft... ...kan även tänka mig att Öhman slutar på grund av hans skador. Men det finns en chans att någon av Andersson/Öhman blir kvar. Janne Hammar då? Alltså han är en av få spelare som kämpar på i stort sätt varje match men Mif behöver produktiva forwards och Janne står still i utvecklingen känns det som! Till sist Marcus Thuresson. Han blir bara sämre och sämre för varje säsong, tycker jag. Men frågan är om Mif kan få tag på bättre spelare med tanke på deras ekonomiska situation. Allt handlar ju egentligen bara om ekonomi. Mif har mycket dålig ekonomi och det visar sig också på isen. Hur som helst, Mif får helt enkelt lita på att "ungtupparna" tar ytterligare ett kliv nästa år. Visst, det är långt kvar till nästa säsong men det känns som om att Mif måste organisera sig tidigt inför den och om vi nu är kvar i högsta serien.....
www.expressen.se/article.asp?id=127811