Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

Sv: Nubben tipskungen =)
Stefan:

3-3 i skott.... 24-12 totalt

12 skott för offensiva serieledarna det är IMPONERANDE!!!

Stefan:

slut 1-0

Stefan:

2sek kvar.. Jussi utvisad. tekning i MIFs zon

Stefan:

Mycket nära 2-0...... i tom kasse.

Icing av Frölunda

Stefan:

Frölunda tar ut målvakten nu...

Stefan:

1min kvar och Frölunda tar timeout... tekning i MIFs zon.

Stefan:

Magnertoft hade båda chanserna.

1min kvar nu.

miffo:

mindre än 2min kvar nu... nära 2-0 flera gånger nu, Lundqvist räddar Frölunda nu

Stefan: Konstigt att Arne klagar som är Frölundare.

Hejja MIF :=)

Stefan:

Arne och Ankan skyller på domaren detta mål, han har gjort en bra match men utvisningen var för billig..

den var billig, men ändå en utvisning om man ser efter regelboken.

Fan nu blir det så där jäkla nervöst igen, hoppas inte MIF spelarna känner likadant som jag :-)

Stefan:

3min kvar...

Stefan:

Rydmark målskytt, tekning bak till till back, Norgren rensar framför mål och Rydmark petar in returen efter skott från blå av Jussi

Ser ut som att Timrå kan gå upp i serieledning ikväll om MIF vinner, men jag vågar inte säga något ännu.

Stefan:

1-0 i p.p

miffo:

4min

Hur mycket är det kvar av matchen ?

Vi siktar in oss på ett klimax ikväll i följetongen hur man förnedrar experter i allmännhet och Challe Berglund i synnerhet. Se nu till att trycka dit de där göteborgarna så är glädjen delad !

miffo:

Hammar skottfintar, passar till Peter Andersson som helt ren väljer att försöka passa vidare istället för att panga in puckskrället..

Nu åker Peter Andersson ut..

Där kom PetraSÄCKS obligatoriska utvisning.

miffo:

Nej. Det var lite osäkert innan matchen om han skulle vara med, men han har lirat hela matchen och verkar inte besväras av det.

Teus: Hannula i friläge, är inte han magsjuk ??

Stefan:

Jepp, härlig hockey i andra perioden. Roligt att se att alla femmor i MIF kan snurra upp serieledarna. Synd bara att Lundqvist är som en vägg. Hadelöv har också varit mycket bra.

MIF var bäst under första halvan av perioden, sen hade Frölunda en stund med några farliga lägen (bl a frilägen). I slutet av perioden tog över igen, bl a hade Hannula bl a ett friläge.

Känns tyvärr inte så bra att MIF inte lyckas få håll på Lundqvist. Även om de än så länge har matchen under kontroll, så är Frölundas kontringar mycket farliga.

Bäst på plan är fortfarande Lundqvist.

Teus:

Andra perioden var hästklasser bättre än första perioden.. 9-5 i skott till MIF i andra...totalt 21 - 9 till MIF.

MIF bör ha tagit ledningen med 1 eller 2 mål i andra målet, Hannula brände ex. ett friläge i slutet av perioden.

Men även Frölunda har haft några farliga anfall.

EFter 15 min av usel hockey från båda lagen, så kom MIF iaf igång lite. Rydmark träffade bl a stolpens utsida. Frölundas anfallsspel har inte synts till än, och de sista 10-12 minutrarna i perioden hade de typ ett skott på mål. Detta oroar mig, hade gärna sett att Hadelöv inte fick stå still för mycket i första perioden. För de lär säkert få till det i andra eller tredje, och då kommer det nog många skott.

Lundqvist i Frölundamålet är bäst på plan än så länge.

miffo:

MIF spelade upp sig lite sista 5-6 minuterna och var minst dåliga.... 0-0 är helt rättvist, men skulle nått lag haft ledningen så är det MIF men som sagt 0-0 stämmer överrens med matchbilden.

Låter ju inte så lovande Stefan. Men det är ju tur att inte Frölunda spelar på topp heller då, inte än så länge iaf. En match i tränarnas smak kanske ?

Stefan:
4447 är dagens publiksiffra, inte ens när serieledarna kommer på besök kommer man upp i 5000pers, och så hade man familjeerbjudanden.

Nubben:

9min 50sek innan MIF sköt första skottet på mål... trots 2min i powerplay.

Peter Andersson har redan varit av och blivit sydd efter att fått en klubba i ansiktet av Jonas Esbjörs som åkte på 2+2... Rydmark utvisad strax efter för hakning.

Nivån på passningsspelet från båda lagen är av lägre Hockeybockey nivå... ser ut som 5åringar som aldrig hållit i en klubba som försöker passa pucken så här långt.

Nån gång i livet ska det lyckas, en riktigt vild chansning...

MIF spelar ut Frölunda idag. Frölunda har ett bra lag det vet alla, men ikväll är de int epå spelhumör.

MIF 6 - 2 VF

många PP mål ;)

Man kan väl få drömma iaf, eller ?

anders:Nja d blir inte så många mål nu ikväll kanske 3-2

tjobba: Nä, det blir ingen överkörning mot LHC. Vi ska vara väldigt glada om vi får tre poäng. Spelar LHC som de gjorde mot Frölunda så blir det stentufft, men jag tror ändå på Mifseger, med 4-2. Avgörandet sker i tom kasse!

Nubben: köra över...skulle inte tro det... läge för X

Malmö-Linköping 2-2(1-0,1-1,0-1)

Nubben: Får hoppas att ditt tips är rätt. =)

Då var det dags att tippa igen. Man har ju inte varit lika fragångsrik den här säsongen som förra, men nån gång vänder det säkert ;)

ikväll kör vi över linköping

5-1

miffo: Det var lite trubbel med "övergångpapperna". Han skulle ju som sagt varit utlånad fortfarande men togs hem, och det är de papperna som drait ut på tiden...

Varför är inte Henrik Malmström med, har han blivit skadad eller något ?
För han är ju inte med i HV71´s uppställning heller.

Nubben:
Tror att det slutar 4-3 till HV efter straffar... (tyvärr)

anders: alltid lika trevligt att nån tänker i samma banor iaf ;)

Nubben: Tror på samma resultat som föregående talar, nämligen HV 2 MIF 3

Då är det dags igen SKÖNT. Mindre skönt att man sitter hemma, och inte kan se matchen. Men men så är det idag...

Målvaktsmatch idag igen. Som tur är så har ju Hade visat att han är tillbaka i form, och det kommer betyda mycket idag.

höövi 2-3 MIF

Så slutar det ;)

D va en mkt bra match d sköt 37 skott lr va d 31?? men skit samma d gjorde IAF bra match IAF hadelöv som gjorde en kanon match efter sin skandal matcher

kan d bli den andra borta segern efter ull tid på lördag??

miffo: Segern var enormt rättvis.

Vi lekte ut dem i 2:a borde haft 4 eller rättare sakt 5-1 efter den perioden, men men. 2-1 gick ju osso bra.

Hadelöv var tillbaka och var stabil...

2-1 till MIF, härlig och viktig seger!
Såg ut att vara en rättvis seger om man kollar till statistisken också.

Nubben: ja, det komemr nog bli jämnt, men jag tror på en 4-2 seger!,
ps. IDAG SKA PUBLIKEN HJÄLPA MALMÖÖÖÖÖ!!!!! ds

ÄNTLIGEN !

Hockeyn är tebax.

Hööve direkt, brukar bli jämnt och tätt. De lirar ju defensivt som tusan på bortais, men kontrar mycker bra. Idag blir det väl samma sak.

Tipset lyder:
3-2

Hadelöv lirar stabilt igen, och 1:a linen blir tungan på vågen för oss.

God fortsättning på er alla !

Nubben: Inte många skott på mål för MIFs del idag heller. Men dessto bättre utdelning. Hellre få bra skott än många dåliga :-)

2-2

OJ OJ OJ

Vad skönt

Aj då...

2-1 nu...

kom igen nu

« · 182905 · »