Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

Sv: Nubben tipskungen =)
Tänkte att nu har det gått dåligt två matcher i rad, kan mitt uteblivna tippande ha något med det att göra ? ;)

Det ka nitne skada iaf, så imorron kommer det ett nytt hett tips, som ni alla har väntat på , Sundis, Nek97raj och alla ni andra...

låter det ok ? =)

Känns avslaget, innan slutspelet, eller hur? Viktigaste är att gubbarna får upp farten inför nämnda slutspel. Jag tror på högst två poäng ikväll, säg 3-4 efter straffar.

Ja äntligen sätter Elitserien igång igen. Har väntat ända sedan Sverige åkte ut ur OS turneringen.
Tippar på 2-4 till MIF. Zetterberg gör Timrås enda mål :-)

Dags för match ikväll...

Riktigt svårt att komma med nått stensäkert tips den här gången eftersom det har varit ett rätt långt uppehåll nu. Men jag drar väl till med ett resultat som känns rätt ok.

2-5

MIF vinst...

Åtta spelare i Malmö IF har fått ett bistert besked. Tillsammans skall de betala 20 miljoner kronor ytterligare i skatt...

klicka på länktips !

Tjosan !
Då är det match ikväll igen, SKÖNT !!!

Modo kommer på besög, vi ska ha en fin avslutning innan OS uppehållet nu, så jag har spelar vilt på bomben idag...

3,4 Mål för MIF
2,3 för Modo

Mitt grund tips blir 4-3, Linkan är het som fN just nu, tillsammans med Thure Mattsson o Hannula avgör han matchen...

Jag kommer dock missa de första minuterna, man håller på o tar sitt körskort ju, och måste köra mörker idag. Det är lag på detta nu, att på vinterhalvåret måste man köra mörker för att få ha sin uppkörning (sjukt), vilket jag har om typ en vecka...

Men kör jag riktigt fort kanske jag kan komma i tid ;p

Hoppas det slår in, Nubben. själv tippar jag 3-3. eller kanske 13-3? Med Mif vet man aldrig.

Tippar 5-2 till MIF och Jeppe fortsätter göra mål...

Här kommer det pojkar och flickor...

Tipset för den här dagen ser ut som följer:

MIF - Luulää
4 2

Stabilt målvaktsspel från "Hade" och ett bra Powerplay gör så att vi vinner den här matchen, trots att Luulää är taggat till tänderna...

inte inom gångavstånd, precis, miffo:)

Har lite långt till Malmö tyvärr. 100 mil :-(

jo, skulle vatt där om det inte var så att tillökning väntar när som helst.

Nu bär det av till match...

O idag får den fan bli rejält tryck inne i ladan, mot AIK svängde det till rejält, nu kan vi inte släppa på trycket...

Alla ni som sitter i näheten av Malmö o läser detta (som inte ska till matchen), fy skäms på er !
Ni ska vara på matchen ju !

Det är ju en självklarhet...

Då är tiden inne för mitt tips... Jag har dock inte varit på isstadion idag så något insidetips kan det ju itne räknas som då ;)

Men här kommer det iaf :

3-2

Vårda det väl gott folk...

x-avier

Jag kan bara säga som så här , det kan å in, mitt tips kommer senare under dagen när jag har lite inside information om laget o så...

Men håll ut det kommer, jag lovar...

Mif är bäst och det blir vinst mot hv71 vad annars oj vet du laget ikväll mitt mail är [email protected]

Ja, är det inte märkligt så säg? Men glöm att du får någon av Journalisterna att erkänna att dom är stockholmifierade. När DIF slog Färjestad härom veckan blev det stora rubriker. "Nu fick Färjestad en minnesbeta - FÖR EN GÅNGS SKULL". Korttidsminnet är ovanligt snävt eftersom Modo just slagit laget två gånger i rad. Så visst. Räkna inte med några rubriker för att ni vann den här matchen. Sikta in er på Djurgården så blir det lite begravningsstämning i journalistkåreni stället.

Miffo: reagerade på det också, men det var föga förvånande. När djurgården vinner så lyder rubrikerna " SM-Guldet kanske inte blir så lätt att hämta för Färjestad", "Mästarspel av dif" eller ngt liknande. man börjar vänja sig vid det och försöker inte lägga nån energi på det för det är inte lönt att bry sig...

Det var inte mycket man fick se av MIF matchen på sporten, inte helt oväntat dock. Det var bara en massa snack om att FBK skulle slå poängrekordet, det verkade inte något särskilt att MIF hade vunnit själva matchen ens.
När DIF slår FBK blir det genast stora rubriker, hur kan det komma sig ?

Nä, Hasselblad är kanske ingen höjdare, men nu har Mif de backar de har, och defensivt har han varit ok på sistone.

menar inte denna matchen utan i största allmänhet. men det är min åsikt och jag vet att alla tränare MIF haft har haft en annan åsikt.

När vi tog guldet -94 var han bra och fyllde en viktig funktion, men inte nu längre...

hasselblad kan man inte klaga på idag, inga fel alls...

Nubben: Tackvare ditt tips tog jag en helgardering på matchen på Falcon-tipset=)

kan bli utvisad vid tekning. händer mycket sällan, men har hänt tidigare...
...när man schabblar för mycket och inte gör som man blir tillsagd åker man ut...

Såg att Hasselblad och Öhman fick lite kritik av nån. Hasselblad gillar jag verkligen inte, tycker inte han borde spela elitseriehockey. kan han skjuta ett direktskott eller ett slagskott snabbt överhuvudtaget?

Klart, nu är man het igen...

Vänta bara på torsdag kommer ett nytt sten säkert tips

Way to go, Nubben!

Who the man !!!?

Vem är tippskungen egentligen gubbar o töser... ?

Vem var det som sa:

"Idag vinner MIF med 4-2 borta mot FBK" ???

Var det kanske jag ? ;)

Fy fan vad skönt !!!!!

Svårtippad match, men det gällar att vara positiv. FBK är ett mycket bra lag, speciellt på hemmaplan, men de är inte omöjliga.

Tippar 3-2 till MIF efter straffar.

Hadelöv gör en mycket bra match och Hannula gör minst ett mål...

Gubbar/töser ikväll känns det starkt, vi kommer vinna, det känns bara så bra i kroppen...

resultatet bli till slut 4 - 2 till MIF

Hannula har lekstuga...

Eller vad tror ni ?

Men, förlorar Mif blir jag GRYMT besviken, och litta ledsen me.

Nubben, man kan ju alltid hoppas att Mif vinner, men då krävs att spelarna kör för fullt och att de skjuter oftare än mot Dif. En svår match, AIK lär vara på hugget. Jag vågar inte tippa.

Då är det äntligen hemmamatch igen...

MIF kommer till stan och vi ska verkligen kräva e nvinst av vår grabbar ikväll, AIK spelr inte som ett elitserielag och sak därför få en lektion idag...

Mitt tips kommer här :

5 - 1

MIF kommer leka hem vinsten och Haelöv visar att Hardy gjort käpp rätt åt helvete FEL,som tog ut Tellqvist till OS !!!

Enligt swehockey så är Erik Lewerström första backpar tillsammans med Petrasek, undra hur pass bra deras samarbete kan vara.

När inte ens Lusth smällde på i närkamperna, så förstod man att något är fel med Allstarmatchen. :)

Syd kommer iaf krossa Nord...

snart nedsläpp... nice ... tror MIF vinner ikväll... DIF spelar bäst, men MIF vinner på ord. tid. Hadelöv gör sig omöjlig.

40 min till match, veckans höjdpunkt närmar sig :-)

nej, jag står fast vid min uppfattning. det som är före matchen (challanges) kan vara lite skoj iaf.

helt korrekt... siffrorna brukar bli lite väl stora... och inga direkt närkamper...

Brukar bli en del snygga mål under såna matcher men det är ju ingen spänning som i en vanlig match.

nej nej... as kul med en allstar match... 2 duktiga målvakter i syd, än om inte hadelöv fick vara med... men hade gärna sett han och gerber... men men.. juha och mika fixar biffen och visar var skåpet ska stå...

All star match???

känns helt ointressant....

All star matchen är på Söndag :-)

När är det allstarmatch?

Matcher mot djurgården känns alltid viktiga!

Ja, om det är tänkt som en värvning på lång sikt är det kanon!, men annars tveksamt. Han lär ju ta plats som ett backpar, ääven när de andra är tillbaka från sina skador. Hasselblad har jag alltid ogillat, som ni kanske redan har hört ett antal ggr...

Tror att matchen slutar 2-2 efter ordinare matchtid. Men eftersom så många tror det, så säger jag 2-3. :)

Om man får tro nubbens omdöme, och det bör man ju, så förslår jag "Lillis" att han drar ut bruntummen sin och ser till att "signa" den där FBK:aren på längre sikt.

nek97raj

HAHAHA , ja satsa du pengarna om du vill, men håll mig inte skylldig om det mot förmodan skulle skita sig.

INGET är 100% säkert det är ju det som är tjusningen med hockey ;)

Sundis, han är 21 år.

Han är typ 190 lång och tung, sark back med andra ord. Jag har sett honom spela ett par gånger och han är faktiskt riktigt bra, så vi kan ju hoppas att han trivs i laget och kanske förstärker till nästa säsong =)

eller vad tycker ni, ung och stabil, det behövs i MIF nu...

3-4 efter sd då, nubben. Ok, då satsar jag pengarna på det tipset.

Nubben, tjenixen !

sant, man måste komma ihåg att färjestad redan har elitseriens i särklass bästa backar och att det är hård konkurrens. Fanns han är väl inte särskilt matchtränad, eller? Hur gammal e han förresten? Kan ju hoppas att han är spelskicklig, för såna backar har vi inte för många utav...=)

« · 65943 · »