en fråga angånde Bäckman/gunnar. Bäckman har juh alltid varit mkt för defensivt spel, eller har jag fel? Tänkte på gunnar föra året i fbk, då spela de också en härlig hockey. Undra om dom 2 har samma syn på hockey? De säger det själva men? Kanske jag som e ute och cyklar igen som vanligt?:)
Musakka åker ut för crosschecking efter gruff med hv-spelare borde ha varit dubbelutvisning... men men är det fördel Hv så ska det vara det hos domarna oxå :)
Stefan: Yes sir. O sen skulle det vara +? när jag mena rätt namn. Fifan, hjälpt folk med datorproblem hela dagen, känner mig helt tömd i skallen.. men tydligen e jag inte ensam om det, mif spelarna verkar ha samma sak, Undra vad de kan skylla på? :)
Miffo: aa. Allså man kan förstå lite mer ifall de inte tänder till i seriespelet. Men i ett slutspel finns det inga ursäkter. INGA! då ska man fan kämpa tills man spyr. Hoppas mif hittar lite yngre spelare. som iallfall e runt 25 som kanske e mer sugna på o bevisa saker. Men samtidigt kan man inte skylla allt på åldern, efter som det finns spelare som är motiverade fast de e tokgammla.
nästan bara magnertoft som har ett riktigt mif-hjärta. Hannula o wahla har bara spelat i mif ca 2år väl? och ändå så känns det som de har mer hjärta för klubben än de som spelar där än längre tid.
o det sjuka är att de 3 spelarna e grymt underskattade :/
Du har så rätt Thomas. Sandström skulle lagt skridskorna på hyllan redan innan säsongen började, men jag antar att han ville tjäna lite extra pengar. Det är många i MIF som inte visat sin klass i år. Rihijärvi har haft sin sämsta säsong på mycket länge också, han verkar inte lyckas i detta slutspel heller dessutom. Jag håller med dig. OM man inte kan tända till i ett SM slutspel, varför ska man då ens spela hockey?
uss, jag brukar inte vara allt för negativ, men nu e det fan lika bra o börja länkta efter nästa säsong. denna e juh över. Tacka fan för att F1 gar kommit igång nu så man har något kul tills hockeyn börjar igen :)
Mackan Magnertoft mr.MIF i dagens lag samt Wahla och Hannula två yngre spelare som varit dagens hitills bästa anfallare i MIF.
Jussi har jag inte sett efter han klev av i första p.p spelet.... fick nån smäll i sidan.
Sandström osynlig, Thure osynlig, Rydmark haft några skott på mål, Majic osynlig fixade en utvisning, Due-Boje hmm, Linkan inte en passning rätt, Öhman hinner inte med-
Bästa utespelare är som sagt var Hannula formationen samt Peter Andersson som är klart bästa back.
Kan man förstå. Spelar man så dåligt som det nu verkar. Så har man fan inget i slutspel o göra. Kan man inte känna sig motiverad där. e det fan lika bra o sluta spela hockey.
Thomas är det nått lag i Elitserien som klarar av att vända ett underläge som detta så är det MIF det har man visat vid ett flertal tillfällen men då måste man spela klasser bättre än vad man gjort hitills idag.
Som det sett ut idag så är jag säker på att Rögle hade itne varit mycket sämre.... och då är det ILLA!
Skit samma, säsongen är över, det är bara att inse. MIF kan inte rå på något av topplagen, möjligen i enstaka matcher men jag hade på känn att alla de 4 första lagen skulle bli mycket svåra att möta. HV71 kommer nu vinna med 4-1 i matcher.