Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

NYA MIF!!!

Sv: NYA MIF!!!
Ja tror att de blir 2-5 te HÅVE!! fö att va ärlig

Stefan för att detta är i slutspelet?
och hv71 spelarna nog är mer motivierade nu än då?

Ärligt talat så tror jag inte MIF kommer vända på detta, de har inte turen på sin sida i denna match heller.

Burra skjuter från mittzon och tvingar Liv att blockera pucken.

Hv vaktar bara sin ledning.... och MIF pressar på för fullt...

Typiskt MIF de ska allttid slarvra i år!!!!

ärligt talat så får det gärna stå 113-14 i alla matcher, ända som har något värde e juh mif matchen, o den e juh redan körd :)

Miffo kolla denna länk

6mål i första 1 mål i andra och 4 i sista perioden så klarar man av att göra 6mål på EN period så varför inte fyra på 2perioder?

Konstigt nog står det 0-0 i alla andra matcher, värt att notera.

Kalle Sahlstedt i Hv är ute och syr hakan...efter att ha fått en klubbspets på hackan efter rensning... Lundberg skjuter Hv-spelare täcker skott...

Hv-backen tog sig direkt ut i båset.. . icing av HV

Miffo.
japp dom kanske blev motiverade av att iallfall göra 1 mål :)

Matchen är ändå körd, HV71 kommer inte släppa in 4 mål på 2 perioder.

Gunnar/Bäckis har gjort förändringar i laget... sånt brukar tända laget... icing av Hv igen

Dags att börja spela då man ligger under med 0-3, typiskt MIF.

Hv kontrar med avväpnas effektivt av bra hemcheckande miffare.

MIF har höjt tempot rejält nu... Burra skjuter flera skott och tvingar Hv att slå ifrån sig.

en fråga angånde Bäckman/gunnar.
Bäckman har juh alltid varit mkt för defensivt spel, eller har jag fel?
Tänkte på gunnar föra året i fbk, då spela de också en härlig hockey. Undra om dom 2 har samma syn på hockey?
De säger det själva men?
Kanske jag som e ute och cyklar igen som vanligt?:)

Hannula , Mackan och Wahla snurrar som bålgetingar runt Liv, nära mål av Wahla precis nyss.

När MIF spelar upp sig såg gör väl HV71 4-0
Brukar bli så när man inte gör mål.

Publiken hejar fram laget nu... och laget har redan under dessa 3.20 spelat bättre än vad man gjorde under första 20min.

Ja stefan, varför ändra en fungerande tränd? :)

Remstam skjuter en bakhand som tar på en MIF skridsko men Ola avvärjer.

Ola styr ut pucken med plocken efter skott av Sahlstedt.

Hv är inne i MIFs zon passar fram och tillbaka men skapar inga målchanser... MIF kontrark genom Linkan i spel 4 mot 5.

Bra boxplay spel av Linkan

0-4 på gång då

Musakka och Ola inne nu

Musakka åker ut för crosschecking efter gruff med hv-spelare borde ha varit dubbelutvisning... men men är det fördel Hv så ska det vara det hos domarna oxå :)

Stefan: Yes sir.
O sen skulle det vara +? när jag mena rätt namn.
Fifan, hjälpt folk med datorproblem hela dagen, känner mig helt tömd i skallen..
men tydligen e jag inte ensam om det, mif spelarna verkar ha samma sak, Undra vad de kan skylla på? :)

Nu vinner man tekning bak till blå skott från Burra som Liv inte ens ser, pucken tar dock på en hv-spelare och över... :(

Nu blir det målkalas för HV71. Ola Nilsson kommer stå nämligen.

Bra start av MIF

Linkan in över blå, släpper bra till Öhman som skjuter direkt strax utanför.... så när får man tag i returen och kan raka in den.. men icke.

Jussi kommer inte tillbaka mer i matchen, ryggskadad!

Petri Liimatainen menar du? :D

Miffo: perti (rätt förnamn) hmm efter namnet låter jag bli o skriva osäker på stavningen :)
e väl kanske på g?
han e också gammal o go :)

Miffo: aa. Allså man kan förstå lite mer ifall de inte tänder till i seriespelet.
Men i ett slutspel finns det inga ursäkter. INGA!
då ska man fan kämpa tills man spyr.
Hoppas mif hittar lite yngre spelare.
som iallfall e runt 25 som kanske e mer sugna på o bevisa saker.
Men samtidigt kan man inte skylla allt på åldern, efter som det finns spelare som är motiverade fast de e tokgammla.

Undra vilka avdankade stjärnor Percy ska köpa till nästa säsong.

nästan bara magnertoft som har ett riktigt mif-hjärta.
Hannula o wahla har bara spelat i mif ca 2år väl?
och ändå så känns det som de har mer hjärta för klubben än de som spelar där än längre tid.

o det sjuka är att de 3 spelarna e grymt underskattade :/

Du har så rätt Thomas. Sandström skulle lagt skridskorna på hyllan redan innan säsongen började, men jag antar att han ville tjäna lite extra pengar. Det är många i MIF som inte visat sin klass i år. Rihijärvi har haft sin sämsta säsong på mycket länge också, han verkar inte lyckas i detta slutspel heller dessutom.
Jag håller med dig. OM man inte kan tända till i ett SM slutspel, varför ska man då ens spela hockey?

uss, jag brukar inte vara allt för negativ, men nu e det fan lika bra o börja länkta efter nästa säsong.
denna e juh över.
Tacka fan för att F1 gar kommit igång nu så man har något kul tills hockeyn börjar igen :)

Mackan Magnertoft mr.MIF i dagens lag samt Wahla och Hannula två yngre spelare som varit dagens hitills bästa anfallare i MIF.

Jussi har jag inte sett efter han klev av i första p.p spelet.... fick nån smäll i sidan.

Sandström osynlig, Thure osynlig, Rydmark haft några skott på mål, Majic osynlig fixade en utvisning, Due-Boje hmm, Linkan inte en passning rätt, Öhman hinner inte med-

Bästa utespelare är som sagt var Hannula formationen samt Peter Andersson som är klart bästa back.

Ja detta var pinsamt att se....in med musakka och ut med hasselblad eller dueboje.
Nä det blir respass ut ur denna kvart tyvärr.

Håller inte med dig miffo

Största felet med dagens MIF är att ett flertal av spelarna har sina bästa år bakom sig. Bla. Sandström, Due-Boje, Andersson, Öhman

Kan man förstå.
Spelar man så dåligt som det nu verkar.
Så har man fan inget i slutspel o göra.
Kan man inte känna sig motiverad där. e det fan lika bra o sluta spela hockey.

Så går det när spelarna inte har något hjärta för laget.

Thomas är det nått lag i Elitserien som klarar av att vända ett underläge som detta så är det MIF det har man visat vid ett flertal tillfällen men då måste man spela klasser bättre än vad man gjort hitills idag.

Som det sett ut idag så är jag säker på att Rögle hade itne varit mycket sämre.... och då är det ILLA!

Massor av buvisslingar från ståplats!

Indianpassning av MIF rakt in framför eget mål där Hv-spelare stod...

Ännu mer buvisslingar när periodpausen kom nu

Ser jävligt tungt ut.
Nu e det kört, jag tror iallfall inte på någon vändning.
aldrig att mif vinner 3raka efter denna.

//

Miffo

sparka Due-Boje och Sandström? varför det? Deras kontrakt går ändå ut efter denna säsong..

Hv 10 skott 3mål 1.30 kvar

Ola Nilsson ser ut att vara redo att komma in när som helst, mask klar står vid sargkanten med klubba i handen beredd att komma in.

Friläge för Brännström men Hadelöv räddar

Som försvaret uppträder nu så kan man lika gärna ge HV71 kvartsfinal segern.

MIF klarar förnärvarande inte av att slå en passning på 1meter rätt...

Hannula, Wahla, Mackan är enda formation som klarar av att komma in i anfallszon..

Canal + kommentatorerna har jätteroligt just nu..

-"Så här får det inte se ut i en kvartsfinal HEMMA!" (Christer Rockström)

Dags för Percy att kicka några spelare redan nu tycker jag. Väck med Sandström och Due-Boje.

3-0 är inte helt rättvist, Hv har skapat 4-5 målchanser och satt 3 av dem..

MIF 2-3 målchanser och har satt 0

Ola Nilsson värmer upp i båset.

Skit samma, säsongen är över, det är bara att inse. MIF kan inte rå på något av topplagen, möjligen i enstaka matcher men jag hade på känn att alla de 4 första lagen skulle bli mycket svåra att möta. HV71 kommer nu vinna med 4-1 i matcher.

happ... hejjjjdåå MIF...

« · 65300 · »