Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Skottstatistiken!!!!

Sv: Skottstatistiken!!!!
man börjar ju undra vad som inte stämmer...
såg Mifs J20 idag, iaf något. deras matcher är underhållande...

När man ser på skottstatistiken blir man förvånad. Tror dock inte att det är Luleå som är så mycket bättre utan de skjuter helt enkelt istället för att dutta runt som bröderna Sedin.

Bäckman blir nog inte så långvarig skulle jag tro, spelarna verkar inte lyssna på honom eller så kan han inte coacha laget helt enkelt.

Nu blir jag också irriterad, att bli förnedrad av FBK...det rör mig inte ryggen. Att DIF och HV vinner är inget problem för mig. Att man gör en skitmatch mot AIK, det bryr jag mig inte heller om. Men när man leker hockeybockey mot Luleå, ja då blir jag bara så förbannad.

Ja, dem är ju utspelade. man kan ju inte säga något annat 13-3 i skott i andra perioden...

35-11 i skott säger allt. Jag var rädd att vi var utspelade vilket vi också är.

Luleå förtjänar att leda om man ser på skotten, MIF är kassa helt enkelt. Vi kan inte föra en match.

Trenden håller i sig...

utvisning för nått av lagen direkt efter mål gjorts

13.12 2 min MIF 22. PETRASEK, David HOLD
09.01 0 - 1 PP1 MIF 28. SANDSTRÖM, Tomas
(4. LUNDBERG, Joakim)

15.47 2 min MIF 22. PETRASEK, David HOOK
15.22 1 - 2 EQ MIF 13. THURESSON, Marcus
(23. LINDQUIST, Fredrik
4. LUNDBERG, Joakim)

31.57 2 min MIF 17. RYDMARK, Daniel HOOK
31.17 2 - 2 EQ LULEÅ 18. BERGLUND, Tomas
(16. TANO, Patrik
57. SVENSSON, Fredrik)

40.00 2 min LULEÅ 30. SUURSOO, Toivo TRIP
39.40 4 - 2 PP1 LULEÅ 9. NILSSON, Petter
(4. NILSSON, Stefan
8. BRIAND, Arnaud)
38.57 2 min MIF 5. DUE-BOJE, Christian CROSS
37.06 3 - 2 EQ LULEÅ 90. METTOVAARA, Sami
(8. BRIAND, Arnaud)

35-11 i skott till Luleå efter två perioder... 4-2 ganska logiskt...

skit också 4-2.

ja, naturligtvis får dem 4-2. HELVETE!!!

Får hoppas att Roger Åkerström håller sig på isen resten av matchen då Luleå ha gjort 2mål direkt efter att hans utvisningar tagit slut.

hmm 4-2 nu 20sek kvar :(

Där var det definitivt avgjort
4-2

miffo: ja, det verkar inte bättre...

Ett måls underläge kan man inte hänga läpp för, hur skulle det se ut om vi gav upp. Aj nu har luleå pp.

3-2 till Luleå nu. FAAAAAN OCKSÅ

Ny Mif-utvisning. vore förödande om Luleå får 4-2 precis innan paus...

Vi får vänta med skottstatistiken. Jag tror MIF är helt utspelade tyvärr.

Inte kört bara lite lätt jobbigt.

typiskt! precis efter att jag skrev det. nu blir det tugnt....

Jaha där var det kört

Tror att ordningen blir återställd: dvs att Mif vinner på straffar!

Nästa mål är viktigt! Om Mif får det kanske Luleå faller ihop lite, de har ju inte haft flyt på sistone...

Ser ut att bli 1 eller 2 poäng som mest idag

:)

Jag pratar med mig själv!! haha Rydmark utvisad- inte bra

Jaja, där kom 2-2. kändes väntat...

Nytt pp för MIF!

Nej, det är klart. det har du rätt i!

Hoppas Frans Nielsen får mer speltid idag! han kan dyka upp som gubben i lådan och avgöra matcher... Han kan bli en stor tillgång för Mif på sikt!

Helt klart, om matchbilden säger skottstatistiken så klart en hel del. Men jag menade målvakternas räddningsstatistik, de som förlitar sig blint på den och mäter kvalitet efter dessa siffror.

Den kan ändå säga rätt mycket om matchbilden, eller hur? vem som anfaller mest. man kan inte skjuta 22 skott utan att ha mycket puck och haft många anfall...

Alla statistiknissar som tror att statistik säger allt, kolla nu in vår målis r-procent, kul för Hadelöv. Fast statistiken visar som sagt bara en bit av verkligheten, hur skotten sköts säger den ingenting om.

ahh, Mif har gjort PP mål i dag igen, känns juh riktigt bra.

Ja, men om skotten är totalt ofarliga å är det lugnt. men om det är skott från anfallszon kan dem trilla in genom att studsa på spelare osv hur dåliga skotten än är, så du har rätt, risken att det är många skott från mittzon är väl inte så stor??....

Det låter inte bra att Luleå vinner skotten i första perioden med 22-8. Visst så spelar förmodligen hela laget och Hadelöv ett imponerande försvarsspel men förr eller senare kommer målen för Luleå och då kan det bli rena ketchupeffekten. Hoppas att Mif lyfter upp spelet nu i andra perioden och trycker tillbaka Luleå. Risken är att de istället spelare SSK-spel och backar hem och försvarar ledningen. Det tror jag är dömt att misslyckas, utan forechecka istället högt upp i banan så att Lulespelarna får det jobbigt och gör misstag. Vi får inte börja att stå och titta på för då smäller det direkt. Luleå är ett mycket bra lag,att de ligger näst sist är bara ren oflyt. De är ett mycket bättre lag än så.

Det är farligt om Luleå fortsätter att skjuta för puckarna trillar ju in rätt som det är. Vi måste få stopp på det om vi ska vinna. 1-3 vore skönt om vi gjorde i början av andra.

Ja, typiskt ett lag utan självförtroende. skjuter på allt. Kommer ihåg början av säsongen, MIF vann skottstatistiken nästan alla matcher, men förlorade...

19.39 2 min LHC 26. EMVALL, Fredrik HOOK
15.02 2 min LHC 26. EMVALL, Fredrik HOOK
11.36 2 min DIF 26. FRYLÉN, Edvin TRIP
08.14 2 min DIF 37. ROHLIN, Leif SLASH
03.28 2 min LHC 20. SARAMAA, Erkki HOLD
00.40 2 min DIF 37. ROHLIN, Leif HOOK

Linköpings senaste matcher vimlar av utvisningar. första perioden mot DIF idag såg ut som ovan...

Svt text har samma uppgifter så det verkar stämma. Dom måste ha skjutit många skitskott.

Hadelöv gillar det nog! han måste vara ordentligt uppvärmd nu!

Ja, det låter otroligt! Dem måste skjutit på allt, från alla vinklar...

Ja det är sant. Man har ju sett flera matcher där Luleå har skjutit mycket men ändå förlorat. Men 22-8!! ?

Skottstatistiken!!!!
Enligt swehockey-online vann Luleå skotten med 22-8 i första perioden. Vem f-n bryr sig, det är målen som räknas!

« · 34921