När man ser på skottstatistiken blir man förvånad. Tror dock inte att det är Luleå som är så mycket bättre utan de skjuter helt enkelt istället för att dutta runt som bröderna Sedin.
Nu blir jag också irriterad, att bli förnedrad av FBK...det rör mig inte ryggen. Att DIF och HV vinner är inget problem för mig. Att man gör en skitmatch mot AIK, det bryr jag mig inte heller om. Men när man leker hockeybockey mot Luleå, ja då blir jag bara så förbannad.
Helt klart, om matchbilden säger skottstatistiken så klart en hel del. Men jag menade målvakternas räddningsstatistik, de som förlitar sig blint på den och mäter kvalitet efter dessa siffror.
Den kan ändå säga rätt mycket om matchbilden, eller hur? vem som anfaller mest. man kan inte skjuta 22 skott utan att ha mycket puck och haft många anfall...
Alla statistiknissar som tror att statistik säger allt, kolla nu in vår målis r-procent, kul för Hadelöv. Fast statistiken visar som sagt bara en bit av verkligheten, hur skotten sköts säger den ingenting om.
Ja, men om skotten är totalt ofarliga å är det lugnt. men om det är skott från anfallszon kan dem trilla in genom att studsa på spelare osv hur dåliga skotten än är, så du har rätt, risken att det är många skott från mittzon är väl inte så stor??....
Det låter inte bra att Luleå vinner skotten i första perioden med 22-8. Visst så spelar förmodligen hela laget och Hadelöv ett imponerande försvarsspel men förr eller senare kommer målen för Luleå och då kan det bli rena ketchupeffekten. Hoppas att Mif lyfter upp spelet nu i andra perioden och trycker tillbaka Luleå. Risken är att de istället spelare SSK-spel och backar hem och försvarar ledningen. Det tror jag är dömt att misslyckas, utan forechecka istället högt upp i banan så att Lulespelarna får det jobbigt och gör misstag. Vi får inte börja att stå och titta på för då smäller det direkt. Luleå är ett mycket bra lag,att de ligger näst sist är bara ren oflyt. De är ett mycket bättre lag än så.
Det är farligt om Luleå fortsätter att skjuta för puckarna trillar ju in rätt som det är. Vi måste få stopp på det om vi ska vinna. 1-3 vore skönt om vi gjorde i början av andra.
Ja, typiskt ett lag utan självförtroende. skjuter på allt. Kommer ihåg början av säsongen, MIF vann skottstatistiken nästan alla matcher, men förlorade...
19.39 2 min LHC 26. EMVALL, Fredrik HOOK 15.02 2 min LHC 26. EMVALL, Fredrik HOOK 11.36 2 min DIF 26. FRYLÉN, Edvin TRIP 08.14 2 min DIF 37. ROHLIN, Leif SLASH 03.28 2 min LHC 20. SARAMAA, Erkki HOLD 00.40 2 min DIF 37. ROHLIN, Leif HOOK
Linköpings senaste matcher vimlar av utvisningar. första perioden mot DIF idag såg ut som ovan...
såg Mifs J20 idag, iaf något. deras matcher är underhållande...