Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Tränarna

Tränarna
Jag är så trött på att höra tränarna efter varje match säga att dom spelade bra, varför vinner vi aldrig borta då? vi spelar ju så bra enligt dom.Sedan att ha Öhman på bänken vilket dom i alla fall hade förra matchen hemma är ett stort skämt, vet inte om han fick spela i går men det förutsätter jag.
Detta ser inte bra ut, Färjestad i morgon Frölunda på lördag

Sv: Tränarna
svintoo: MIf kan väl spela bra efter sina förutsättningar, jag kan bara uttala mig om matcher jag sett. Sist de mötte MoDo spelade Mif bra, men en kombination av att MoDo också spelade bra samt lite missflyt gjorde att MoDo vann. Brynäs spelade inte så dåligt när de förlorade allt i början men de hade massor av missflyt. Allt jämnar ut sig i längden och Mif har inget topplag i år det vet vi om och har visst från dag ett.

Det finns potentiellt två riktigt bra kedjor i laget samt en rikitgt bra back. Den ena potentiellt bra kedjan har floppat mer eller mindre totalt och då går det inte så bra heller. Flera backar har därmeot höjt sig flera snäpp men vad hjälper det när en av de kedjor som ska producera inte gör det.

Credit år Hammar, Wahlberg, Magnertoft mfl. som kämpar och sliter men de vinner inga matcher åt oss. Deras enda jobb i världen är att hålla tätt vilket de klarar hyggligt. Däremot måste vi kräva mycket, mycket mer av Thuresson, Mattsson och Suursoo (som tyvärr ännu en gång fått säsongen förstörd av skada). De ska göra mål och inte spela 0-0.

Jag hade nog testat följande kedjor om jag var tränare:

Rydmark, Riihijärvi, Hammar
Thuresson, Hannula, Suursoo
Wahlberg, Mattsson, Nielsen
Magnertoft, Malmström, Valdix

Staal, Riihijärvi, Hammar funkade bra, kanske kunde det funka igen fast med Rydmark i stället för Staal.

« · 185907