Historik
Föregående · 3 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Att Djoos inte spelar lär väl ändå ses som en förstärkning. Han har varit galet dålig denna säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vi spelar sämre än Leksand. Nästan. Kom igen nu, orkar inte med tanken på kval igen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Synd att vi sitter på en dyrt kontrakt i Källgren annars hade vi kunnat hugga på Mann som inte verkar bli kvar i Skellefteå.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vilken jävla skitmatch. Ser alltid ut så här inför uppehåll. Vi måste föryngra truppen inför nästa säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Börjar bli lite pinsamt hur Frölunda får styra och ställa. Känns som man gav upp vid 3-0.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Jaja, vill se killarna lika taggade som jag är 😎
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hoppas man inte har planer på att starta lika svagt som sist för då kommer den här matchen vara över efter 10min.
Kom igen nu Brynäs!!
Kom igen nu Brynäs!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Om man bygger laget bättre så skulle man nästan kunna ersätta Hägg med en betydligt billigare Alfred Barklund. Som i mina ögon är redo för SHL nästa säsong.
Sen tycker jag Alcen borde hålla kolla på Tellström i Löven, Ljungman i AIK samt Träff i Oskarhamn. Billiga utvecklingsbara spelare som kan ersätta några av våra äldre killar. Jag vill se ett yngre och hungrigare lag nästa säsong.
Sen tycker jag Alcen borde hålla kolla på Tellström i Löven, Ljungman i AIK samt Träff i Oskarhamn. Billiga utvecklingsbara spelare som kan ersätta några av våra äldre killar. Jag vill se ett yngre och hungrigare lag nästa säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jåvla skitlördag!! Brynäs suger, alla hästarjävlar galopperar. Den enda lilla ljusglimten är att Blackburn lyckas vinna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Att Wikegård skulle komma in som sportchef, efter ha lekt expert i tv i 20 år, och totalt slakta Alcen när det kommer till att bygga lag. Den såg inte jag komma iaf…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dags att börja kritisera Bäckis snart oxå? Så rutinerad och kladdar med pucken i det läget. Sen har han missat en handfull målchanser där han bör ha pytsat i de senaste 5 matcherna. Missat helt öppna mål.
Djoos kan man väl byta bort. Snälla. Måste finnas nått lag vi kan lura upp på läktaren att ta honom. Hoppas han får nöta bänk när Bertil är tillbaks.
Djoos kan man väl byta bort. Snälla. Måste finnas nått lag vi kan lura upp på läktaren att ta honom. Hoppas han får nöta bänk när Bertil är tillbaks.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om det här är Växjös standardnivå som kommer dom sjunka som en sten i tabellen. Helvetes vad bleka dom var. Riktigt bottenlagsbeteende att inte kunna vinna en sån här match.
Självförtroendet verkar som bortblåsta på dom flesta tyvärr.
Självförtroendet verkar som bortblåsta på dom flesta tyvärr.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Måste ju få iväg skottet snabbare. Lika som Bobby i första perren.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Finns det nån annan tränare som kan vara så dryg som Hellqvist kan vara! Usch, har väldigt svårt för karln.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
1 skott på mål och det såg livsfarligt ut direkt. Finns ju inte en chans att vi lyckas vinna denna match om vi inte tar betalt för spelövertaget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Helt sjukt hur oinspirerade vi ser ut. Sen hjälper det inte att vi spelar i ett tempo som mer passar för veteranhockey.
Ser inget direkt som skall kunna vända denna säsong, vi får vara glada om vi undviker ett kval.
Ser inget direkt som skall kunna vända denna säsong, vi får vara glada om vi undviker ett kval.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Man borde vara lite taktisk där och börja förhandla med Axel redan nu, innan han vet om Djurgården spelar i SHL nästa säsong eller inte. Även fast det mest lutar åt att dom klarar sig kvar just nu, men det kan ju svänga snabbt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Utspelade deluxe. Får hoppas matchen inte är kört efter första.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Man borde införa fjolårets mantra ”två lag bakom oss”. Fast det är väl omöjligt efter finalspel och serieseger.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hade jag varit sportchef hade jag börjat leta lösningar för att skeppa Delia och Bellows. Nån målvakt borde bli ledig när NHL/AHL satt sina trupper. Sen har vi forwards i Pettersson och Svrcek som kan ta Bellows plats.
Dessutom skulle jag snoka fram en back som är defensivt stark.
Dessutom skulle jag snoka fram en back som är defensivt stark.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Avgå alla.
Den här säsongen kommer bli piss. Hade den känslan redan innan säsongen startade. Brynäs ska inte vara topptippade. Världmästare direkt. Det är sen gammalt.
-Svaga målisar.
-Veka backar.
-Ingen kemi alls i vissa kedjor.
-Europas sämsta BP
-kladdigt PP
-Tappar konceptet totalt i vissa sekvenser.
Bara hoppas vi har två lag bakom oss när säsongen är över.
Fan vad sur man blir. Orkar inte med det här.
Den här säsongen kommer bli piss. Hade den känslan redan innan säsongen startade. Brynäs ska inte vara topptippade. Världmästare direkt. Det är sen gammalt.
-Svaga målisar.
-Veka backar.
-Ingen kemi alls i vissa kedjor.
-Europas sämsta BP
-kladdigt PP
-Tappar konceptet totalt i vissa sekvenser.
Bara hoppas vi har två lag bakom oss när säsongen är över.
Fan vad sur man blir. Orkar inte med det här.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Horace76c: Jag minns en säsong då vi hade Greg Parks som 4e center. Vi hade ett helt sjukt lag då - Andreas Dackell, Micke Lind, Jonas Johnson, Peter Larsson, Ove Molin, Fredrik Modin, Tommy Westlund osv. Det slutade med att vi fick spela kval. Eller om det var då man åkte ner i nån skum serie efter hösten. Minns inte riktigt, det var så länge sedan nu.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Skulle ju vara intressant att se hur många som fick följa en ung Bäckström spela live i Brynäs innan han drog över till NHL. Jag hade turen att få se hans genombrott i svensk hockey.
Kan man få ett gilla från alla er som sett Bäckis lira i Brynäs.
Kan man få ett gilla från alla er som sett Bäckis lira i Brynäs.
+ 32
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
DIFFEN: Ja, backsidan kanske är rätt okej ändå. Lite dålig koll på Lindström och Pulli dock. Den förstnämnde är ju som våran som Hägg, finns lixom inga garantier på att dom funkar i SHL. Båda är rätt oprövade där. Eller så är det bara för jag har för dålig koll som jag känner så.
Känns dock som det är fler frågetecken än utropstecken så här på förhand. Eller?
Framåt lär ni in med minst tre klasspelare känns det som. Annars kommer det bli riktigt tufft. Man kan inte lita på att Frondell och Eklund ska driva laget varje match.
Klasen kommer knappast hålla i SHL. Brodin känns tvärslut även om han fick nån sorts återuppståndelse i slutspelet.
Costmar, Blomgren och Larsson håller väl god HA-klass men jag har svårt att se dom färga i SHL.
Kruger är ju stabil, men där oroar ju skadehistoriken rejält istället. Rensfeldt bör klara av att ta ansvar i en fjärdekedja, jag har svårt att se honom högre upp i laget.
Det gäller att ni får en bra start på säsongen om ni vill undvika kvalplatserna.
Känns dock som det är fler frågetecken än utropstecken så här på förhand. Eller?
Framåt lär ni in med minst tre klasspelare känns det som. Annars kommer det bli riktigt tufft. Man kan inte lita på att Frondell och Eklund ska driva laget varje match.
Klasen kommer knappast hålla i SHL. Brodin känns tvärslut även om han fick nån sorts återuppståndelse i slutspelet.
Costmar, Blomgren och Larsson håller väl god HA-klass men jag har svårt att se dom färga i SHL.
Kruger är ju stabil, men där oroar ju skadehistoriken rejält istället. Rensfeldt bör klara av att ta ansvar i en fjärdekedja, jag har svårt att se honom högre upp i laget.
Det gäller att ni får en bra start på säsongen om ni vill undvika kvalplatserna.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Scerban: Borde ju vara mer attraktivt att lira i ett lag som gick till final i fjol än Malmö. Dessutom hade Thompson en rätt låg lön förra säsongen, så även där bör vi ha en fördel. Samtidigt så är det väl vilken framskjuten roll i laget man kan få som kan fälla avgörandet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
KulaShaker: Då kommer det bli en junis som får gå in som 8e back med andra ord. Bengtsson, Dahlqvist och Nääs som står på tur för att testas.
Två forwards var lite otippat ändå. Trodde på en center och en lucka för att ta hem Bäckis.
Två forwards var lite otippat ändå. Trodde på en center och en lucka för att ta hem Bäckis.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Anders Berg: Känns ju lite hårt att för evigt rata finska spelare bara för vi hade en finsk tränartrio som styrde då. Kan jag tycka.
Tydligen ska denna kille vara väldigt lik Söderström i sin spelstil.
Tydligen ska denna kille vara väldigt lik Söderström i sin spelstil.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Denna kille nämns som en potentiell ersättare till Söderström i Sillynews. Har absolut ingen koll på honom överhuvudtaget. Någon som sett honom spela?
www.eliteprospects.com/player/499424/topi-niemela
www.eliteprospects.com/player/499424/topi-niemela
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Tekningarna är väl ett bekymmer men jag tycker annars att han gör bra jobb som center. Man lär tänka på att han får styra upp två stycken virvelvindar i Kopacka och Trivigno. Ska man köra honom som forward så rubbar man hela balansen i laget dessutom. Jag tycker tredjekedjan inte fick ut någonting alls efter Ölund flyttades ner till fjärde.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Så här vill jag se kedjorna när SHL drar igång;
Lindblom - Larsson - Silfverberg
Rödin - NY - Fjällby
Trivigno - Ölund - Kopacka
Pettersson/Svrcek/ - Vesel - Scott
Jag hoppas verkligen att Alcen kan gräva fram en grym center. Sen bör bästa junis för dagen få göra Scott o Vesel sällskap. Just nu rankar jag väl Svrcek högst. Räknar inte in Bäckis, det får ses som en ren och skär bonus.
Lindblom - Larsson - Silfverberg
Rödin - NY - Fjällby
Trivigno - Ölund - Kopacka
Pettersson/Svrcek/ - Vesel - Scott
Jag hoppas verkligen att Alcen kan gräva fram en grym center. Sen bör bästa junis för dagen få göra Scott o Vesel sällskap. Just nu rankar jag väl Svrcek högst. Räknar inte in Bäckis, det får ses som en ren och skär bonus.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Supportern: Riktigt dåligt kontrakt oxå. Två år och tvåvägs. 725K är ju vad sämre talanger får i rookiekontrakt. Näää han borde ha stannat en till säsong och stärkt sina aktier.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Eller så är alla Luleåbor fattiga och snåla, spenderar inga pengar i kioskerna och barerna ;)
Blir spännade att se vad Brynäs gör för resultat. Jag killgissar på 8-9 mille plus.
Blir spännade att se vad Brynäs gör för resultat. Jag killgissar på 8-9 mille plus.
Föregående · 3 · Nästa