Historik
Föregående · 45 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jag kan bara prata för mig själv, men jag tappar sugen och en hel del tro på föreningen när och om juniorlöften som fostrats och ska bära upp vår framtid lämnar för andra klubbar. I synnerhet seriekonkurrenter. Så...
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Nej, det vet jag inte om han ville, så sant. Jag uttrycker bara min ståndpunkt att jag tycker det är trist han inte blir kvar, för jag tror han skulle varit en tillgång hel och frisk nästa säsong. Men kan Zaborsky bara ersättas fullt ut så må det väl vara hänt om han lämnar. Nån nämnde att Rödin kunde betraktas som Zabs ersättare. Då lär Bengtzén ha ett par riktiga äss i fickan utöver Anton, eftersom han väl knappast är tänkt för en tredje-lina.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zaborsky nu då. Hur många matcher fick han chans att spela i BIF? Mellan 10-15...
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Känner mig lite Mr Neggo idag. Räds att vi får en sämre spelartrupp 17/18...
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Vidare undrar man varför det surras kring våra lovande junisar. Borde vara självklart att signa kontrakt med t ex Boqvistarna. Finns juingen rimlighet alls i att fostra talanger och sen låta konkurrenter ta över dem.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Final
Krap Nek: Det har du så rätt i. Man undrar vad de har emot Brynäs egentligen alla. Men de får väl bli belåtna och nöjda till slut nu då, armadan av Brynäs-dissare i media av alla de slag. Alla har väl rätt till ett tyckande, men när det hela tiden blir emot Brynäs och i deras motståndares favör, då är det osmakligt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Final
Tyvärr är jag dålig på att länka, men ni har väl sett artikeln i Sportbladet om Tomas Sandström och hans vurm för Brynäs inför avgörandet.
Hans två säsonger i klubben 1982-84 var under de mer mörka och svaga Brynäs-åren. Märkligt dåligt det gick de där åren med tanke på de ändå rätt bra spelarna laget hade.
Hans två säsonger i klubben 1982-84 var under de mer mörka och svaga Brynäs-åren. Märkligt dåligt det gick de där åren med tanke på de ändå rätt bra spelarna laget hade.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Final
KalleTeodor: Riktigt bra skrivet. Stefan Bengtzén - Brynäs IF kan inte ha en bättre sportchef. Hans jobb med spelartruppen efter fjolårssäsongen kan inte nog berömmas. Och jag både hoppas och tror att hans försäsongsarbete nu i år blir lika framgångsrikt inför 17/18.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Final
KalleTeodor: "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."
Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Final
noBeard: Den allmänna attityden mot Brynäs är väldigt nedlåtande tycker jag bland skribenter, TV-reportrar och andra. Det fokuseras allt som oftast på det lag vi möter tycker jag. Wennerholm i Aftonbladet, Renberg och Andersson på SVT, Granqvist på Cmore som exempel, alltid verkar det vara så givet att det är Brynäs som är the underdog, vilka man än möter och det är så överraskande/sensationellt om Brynäs gör mål eller vinner matcherna. Får utslag av detta.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Final
Forsberg 1978: Kommer naturligtvis kännas jättetungt närmaste halvåret om detta nu går åt fanders. Om man ska se nåt "positivt" i ett finalfall är det väl att föreningen och laget kan gå in i nästa säsong med största möjliga motivation. Sen vet man förstås inte när vi står i en final igen, vilket är jobbigt.
Tycker det finns några spelare som inte riktigt håller i såna här avgörande slutspelslägen. Måste förstärkas på vissa punkter inför hösten.
Tycker det finns några spelare som inte riktigt håller i såna här avgörande slutspelslägen. Måste förstärkas på vissa punkter inför hösten.
Brynäs IF > Sv: Final
Bratwursten : Bra skrivet. Det är säsongens uppsving Brynäs svarat för i svensk elit sett till upp-som-en-sol-och-ned-som-en-pannkake-säsongen ifjol. Nu gäller det att förvalta detta på ett konstruktivt sätt även nästa säsong. Inte se en rad tongivande spelare försvinna och till dem inhämta sämre ersättare.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Kilström kvar.
Zaborsky kvar.
Ikonen kvar.
Måste bli så!
Zaborsky kvar.
Ikonen kvar.
Måste bli så!
+ 9
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Vilken back är det Sportbladet nämner nu på gång till Brynäs?
Föregående · 45 · Nästa