Historik
Föregående · 3 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sådana avtal är standard i SHL och troligtvis övriga hockeyvärlden. På grund av skatteskäl kan man vänta flera år med att betala ut en sign-off. Detta bidrar till en lägre månadskostnad för klubben samtidigt som spelaren får ett incitament att prestera (antar jag). Leksand kommer få svettigt med dyra import-kontrakt, Brynäs har väl gått ifrån vissa nationer just på grund av detta.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hade tråkigt på jobbet, bestämde mig för att kika på hur tabellen såg ut om man införde 2-poängssystemet istället för 3p för vinst.
1. BIF 61p
2. FBK 55p
3. LHF 52p
4. FHC 48p
5. VHC 46p
6. TIK 45p
7. MIF 43p
8. SAIK 42p
9. RBK 41p
10. LIF 41p
11. ÖHK 41p
12. LHC 39p
13. MoDo 38p
14. HV 36p
Spännande att se skillnaderna :D
1. BIF 61p
2. FBK 55p
3. LHF 52p
4. FHC 48p
5. VHC 46p
6. TIK 45p
7. MIF 43p
8. SAIK 42p
9. RBK 41p
10. LIF 41p
11. ÖHK 41p
12. LHC 39p
13. MoDo 38p
14. HV 36p
Spännande att se skillnaderna :D
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Här kanske vi har vår andracenter nästa år? Skapliga stats och en gigant. Ser rätt bra ut i CHL mot Färjestad nu också...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lejon målar för BIK igen! Mycket bra start på sin sejour där :)
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huss888: Han spelar i laget med bästa backuppsättningen, topp i alla defensiva kategorier, laget som leder serien och spelar (objektivt sett) bäst hockey. Han snittar 0.5p/m vilket är av god SHL-nivå. Visserligen syns han inte så mycket men han är riktigt bra i mina ögon.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Luleå HF - Brynäs IF 2025-01-16
Först missas en utvisning på röd #24, sen gör Rödin mål. Då klagar Bulan på något? Sen missar de en tydlig offside på Luleå och sedan filmar O´Neill och Bulan klagar ytterligare?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Luleå HF - Brynäs IF 2025-01-16
Det här med att man får åka in före pucken om man har kontroll verkar inte vara en regel dagens linjedomare lärt sig...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Luleå HF - Brynäs IF 2025-01-16
Svensson_62: Djoos var ju med i laguppställningen? Han utgått efter värmningen eller?
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Luleå HF - Brynäs IF 2025-01-16
Svensson_62: Högst tillåten hastighet med skoter är 70 km/h, så lite snabb överslagsräkning ger ca 1h 50min restid!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mickesgolf: Större samplesize än Persson. Men håller med, Källgren agerar svajigt ibland men han kastar iaf inte in puckar som vi haft målisar gjort förr! :D
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Helt sinnesjukt om du berättade detta för mig inför säsongen. Hade trott du blivit galen.
Det kommer raljeras brutalt om Brynäs "tappar" topp 2-platsen men med facit i hand kan vi nog alla komma överens om att säsongen hittills är snudd på perfekt.
Det kommer raljeras brutalt om Brynäs "tappar" topp 2-platsen men med facit i hand kan vi nog alla komma överens om att säsongen hittills är snudd på perfekt.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vill slå ett slag för Wimt, om ni missat det här. Ladda ner Wimt, gör ett konto och använd "Brynas" som referens för att få lite mer och mer "oformella" klipp inifrån Brynäs. Idag verkar de för övrigt köra fystester innan gemensamma isträningen!
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Silfverkroken: Minns flera på X och här som sa att "vi går aldrig upp med denna trupp" och sedan dominerade vi serien och slutspelet som aldrig förr skådat. Nog reder vi ut denna svacka allt, men vi bör vara ödmjuka för att vi just är nykomlingar när det kommer till syvende och sist.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Farsang: Spontant vill jag nog ändra backparen för att återgå till "det goda"
Söder - Dasset
Lindstein - Axel
Djoos - Berra
Kinnvall
Skulle ge oss en bättre kemi och Kinnvall har tyvärr spelat ner sig en hel del. Igår gick det väldigt långsamt och han behöver fokusera om några matcher.
Söder - Dasset
Lindstein - Axel
Djoos - Berra
Kinnvall
Skulle ge oss en bättre kemi och Kinnvall har tyvärr spelat ner sig en hel del. Igår gick det väldigt långsamt och han behöver fokusera om några matcher.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Jugge: Hata ett lag, en förening, en klubb får man absolut göra. Det är grunden till kärleken till sin egen klubb i princip. Jag tycker det är lite skevt att hata på individnivå, men jag är allergisk mot Facebook-kommentarer om "sluta hata, börja älska" från Berit 74, som aldrig stått på ståplats :)
+ 5
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Linköping HC - Brynäs IF 2025-01-07
Mickesgolf: Just vad du tycker i detta sammanhang är ju irrelevant. Källgren står mest och vinner mer matcher i % än Persson. Men vi måste ha två bra målisar och efter Röglematchen så kändes det naturligt att byta MV
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7426}: Älskar dig Törna! Skål för våra avskyvärt dåliga lag!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7426}: Vi är i en svacka nu, spelade ca 36 min dålig hockey och det går fanimej inte an!!!! VEM SKA STÅ TILL SVARS FÖR DETTA???
+ 1
Föregående · 3 · Nästa
