The great one

3163 inlägg · 47355 besökare

Historik

· ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
JJ….
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Rip Kirby:

Det gnälls på Eronen…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Juel brukar bli bättre och bättre efter 2-3 matcher. Nu sätter vi in JJ och han släpper in 1/3 skott. Spikar han igen nu eller blir det en klassisk JJ kväll och Ante vägrar byta keeper?
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: blir det HV och Oskars (vilket det ser ut att bli) är Oskars favoriter, aldrig att HV och nubben klarar pressen.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik1:

Tycker bara kritiken är överdriven mot Eronen. Ja, han har inte levererat med tanke på att han är landslagsback för Finland. Men att han skulle var så Jvla dålig köper jag ej. Kapanens fel i så fall som gett han överbetalt.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik1:

Att Eronen skulle vara dålig på rören måste vara den största myten av dom alla…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Ett F? Hur rankar du Eronen bland samtliga backar i TIK?
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
eltifoso:

Inte i FBK kanske, men den lyxen har vi inte i TIK.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky:

Lundins svaghet är skridskoåkningen, annars har han helt ok spelsinne och är stark i positionsspelet. Rätt bra på vinna puckar och kan slå fina passningar. Håller med att Lundins spel lyfter med Dahlén. Frågan är bara vem som ska vara 3:e länken? Samtidigt känns det lite waste att behöva spela Dahlén i en 3:e formation även. Men jag ser ju hellre Pääjärvi med Hanzl och Pettersson trots allt.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Synct:

Ja, blir det inte topp 6 så finns det ju stor risk att vi ryker direkt då det enbart är bäst av 3 med allt förlora. Örebro, Luleå, Rögle inga lätta lag i ett play in direkt heller. Om det nu blir så.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1:

Vi får ju tacka att LHC torskade ikväll i all fall för nu är det två platser att slåss om istället för en bara.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bragd-Birger:

Ja, märkligt det där med Dahlén. Jag trodde också han skulle flyga fram denna säsong när han blivit 10 kg lättare. Men hans stamina verkar inte vara på topp. Står alltid och hänger över klubban och ser dödstrött ut efter varje avblåsning. Hur är lungkapaciteten hos kung Dahlén? Sedan att han inte utmanar på samma sätt kanske har att göra med just det orken, har han kanske astmatiska problem? Eller så överanalyserar vi, han kanske med facit i hand skulle byggt på sig några kilon muskler istället. Vi får liksomninte ut hans fulla kapacitet längre i matcherna.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75:

Ja, det lär han göra. Det var synd att Hartman gick sönder för jag tyckte vi hade hittat alla formationer inför ev slutspel.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Andersson:

Inte spelet men med två poäng. Örebro gjorde det svårt för oss ikväll även och var påslagna de lux.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Kerstin_k:

Straffarna vad ju för en gång skull helt ok, både Pääjärvi och OJ skulle ju gjort mål på sina straffar. OJ hade ju blivit makalöst vacker. Plus bra att Hanzl inte fick lägga någon med sin backhand variant. Straffvinst idag och vi alla hade varit nöjda.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Greven:

Inte konstigt vi har 25 skott utanför när vi inte tar kampen framför mål, vi är otroligt mycket på utsidan. Är därför vi inte får med oss så mycket PP heller, direkt vi går in på kassen och överbelastar skapar vi ju farligheter och får med oss utvisningar.

Dock är ju PP spelet alldeles för dåligt igen. Pucktempot är är ju obefintligt, vi drar ned på tempot istället för upp. Just nu ingen mening vi får spela PP med detta spel. Otroligt vi inte för till ett bättre spel.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
bar mofftak:

Ja, den är liksom testad tidigare och det blir osynk och man vet inte riktigt vem som ska göra vad plus att Pettersson kommer bort ganska mycket på kanten.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1:

Gillar inte att vi kör Hanzl, Pettersson och Dahlén ändå. För svaga defensivt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Modano:

Större skandal halva matchen har gått och vi har skjutit 8(!) ynka skott på mål!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH:

Ja, det är i år vi ska ta guldet. Ante får sluta med en medalj av ädlaste valör runt halsen. Finns inget att vänta på. Vi kan ta guldet.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken :

Eller testar Rindell på Hartmanns plats. Hade varit kul att se vad Rindell kan göra en match som forward även.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Riktigt bra period av Pettersson. Det var längesedan. Kul att se.
Centerpositionen verkar ha gjort gott.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
mikenomad:

Är exakt den mentalitet vi måste ha som supportar om vi ska nå framgång och nå nya nivåer. Vi ska Fn inte vara nöjda med en 6:e plats.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
NDR:

”Didde light” har väl noll fysik Edfelt, han har skridskoåkningen men inte mycket mera just nu.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-02-17
vonDöbeln:

Är ju Antes fel att inte plocka ut JJ efter 3-1 målet. JJ har varit grymt bra nu senaste 10 matcherna fram tills ikväll. Man ser när JJ inte har sina bästa kvällar tidigt. Inte första gången detta händer så Ante borde veta när han ska agera. Annars tycker jag vi gör en bra första period och ska ju leda den men istället blev det nattsvart och 7-1 i ett länsderby är inte acceptabelt. Antes oförmåga att ändra en matchbild visade dig ännu en gång.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Angående publikfrågan,

Vi har en stomme på strax under 4000 som kommer oavsett väder och vind och resultat i tabellen. Marginalarna som är bekväma kommer när det vankas derby och slutspel. Att det skulle vara dyrt eller jobbigt att ta sig till arenan är inte ett argument. Ta hockeybussen som ett ex, 45 Kr till arenan från mitt i stan. Man blir framkörd till porten på 20 min. Lägg till att man lika snabbt är hemma igen efter matchen, man får även sätta sig i en uppvärmd buss.

Sedan att det skulle vara för dyrt med biljetterna, vi har billigaste sittplatserna i SHL och ståplats för en hundralapp för att få se världens 3:e bästa liga live. Det är inte dyrt. ”Tuffa tider ekonomiskt” hör man ofta som argument, märks inte när man åker till Birsta, oavsett tid.

Sedan att folk skulle stanna hemma pga av all turer med damlaget är ju bara skrattretande. Ett damlag som ingen bryr sig om. Det var lite folk även innan alla turer med damerna.

Nä, vi har vår stomme med publik oavsett hur parkeringsituationen ser ut eller att arenan inte ligger inne i Sundsvall. Det skulle inte vara någon skillnad alls. Marginalerna är för bekväma helt enkelt. Laget förtjänar dock bättre just nu.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1:

Varför är marknaden annorlunda nu jämfört med tidigare säsonger då?
Nu har vi ju ingen konkurrens med KHL heller längre.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle:

Det där påhittet om att marknaden ständigt är död för att värva spelare oavsett årstid är ju patetiskt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Synct:

Vad gör Ante som spelar en för dagen iskall Pettersson!!!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
vonDöbeln:

Sjukaste kommentaren jag läst i år. Eronen bänkad för Noel? Herregud.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Tomma läktare ikväll… Sedan undrar man varför vi var tvungna att måla om hela stället när Frölunda endast målade om sina siffror… Ser Obra ut.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Angående Eronen så kommer här ett litet försvarstal för jag tycker att kritiken blivit något överdriven nu. Ja, det var hans markering som gjorde att vi släppte in målet med 9 sek kvar. Men han är ju inte ensam bland backarna att gjort grova misstag under denna säsong, hur många gånger har inte ex Erixon missat markering i viktiga lägen eller allas favorit Rindell. Även Sheriffen har gjort som Eronen gjorde igår. Mieho borde fått ut pucken även på 3 försök precis innan men misslyckades så Frölunda fick behålla trycket även. Man vinner o förlorar som ett lag.

Eronen är ingen dålig back, han har bra balans och skridskoåkning, läser spelet bra. Bra på att vända bort motståndarna. Han skulle inte få spela gång på gång för dom finska lejonen om han var en dålig back. När han spelar i landslaget spelar han dock enklare vilket skulle gynna honom även om han spelade på samma sätt i SHL. Men hos oss försöker han ibland spela för överkonstruktivt och sätter sig ibland därför i jobbiga lägen under matcherna. Men allt som oftast reder han ut det. En anledning till det är nog att han känner press att leverera poäng och mål med tanke på att han om det nu stämmer tjänar bäst bland backarna. Men han är ingen målskytt (aldrig varit), så det ligger på Kapanens ansvar att ha lagt stor del av budgeten på Eronen.

Sammanfattningsvis, Eronen håller men kan vi få en bättre back för hans lön? Antagligen. Kapanen får lösa detta.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Laken:

Ja, Hanzl har misslyckats med den där tillräckligt nu. Han utför den inte ens bra längre. Hållander 5/5 ikväll och VM-klass. Domarkåren måste ju ha någon personlig vendetta mot Lundin efter hans pååkning av domaren. Åker ut för att ha tappat sitt tandskydd…

Annars oerhört viktigt vi kommer topp 6. Vill inte ha ett Modo i bäst av 3 som snubblar sig in till play-in med allt att vinna…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Dubbeld:

Optimalt lag och laguppställning för första gången denna säsong.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Herminator:

Speciellt när domaren säger i micken ”inget slag med klubban” sedan tar han för slashing ändå och avgör matchen med det.
Låst ämne

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
Oavsett hur det går ikväll för er, det där matchstället bör ni behålla, 100 x snyggare än det ni har idag med den där disktrasan till logga.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2024-02-01
NDR:

Boyce och co bytte precis innan på egen hand.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:

Blev ju en perfekt passning till Hartmann. JJ har koll.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lustigt det blivit med Tre kronor ändå, Hartmann ur form och uttagen. Hartmann i form ej uttagen.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
TV4 missar alltså eller väljer att inte visa JJ:s frimärksräddning i huvudsändningen … Märkligt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Läge för ett frimärke på JJ-s bakom ryggen räddning. Årets räddning.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Roligt för Boyce att kunna få lite mer istid idag, det har han förtjänat.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75:

Så som EA spelat den här säsongen så ska han vara kvar. Bättre vi stärker upp på backsida inför nästa säsong, En Caslava typ hade inte varit helt fel, men dom växer ju inte på träd direkt..
Kommentera

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Alla formationer ser fortsatt bra ut. Samtliga med harmoni.
Byt aldrig dessa nu. Låt stå.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH:

Inte helt ute och cyklade då han sa ”halva forwardssidan har spelat i NHL” Halva forwardsidan innebär ju 2 första kedjorna och 5 av 6 spelat i NHL, så han har ju 83% rätt… 😁
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
thorwald:

The great one klass på dom passningarna.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
neutral:

Hockeyn har blivit som fotbollen nu. Förstärkningar. Forsmark x 2. Tråkigt att se.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tycker vi behåller kedjeformationerna som dom är nu resten av säsongen. REM, WHL, samt DHL 2,0 är här för att stanna.

Den enda ändringen man vill göra nu är att Boyce får kliva in mellan EA och OJ. Han förtjänar mer istid. Mieho kan avlasta istället för tvärtom.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dahléns målrekord lyfte ju hela laget, . att han fick göra DET målet på hemmaplan även inför all trogna supporters när medgångarna satt hemma i en viktig hemmamatch. Blir inte bättre än så.

Annars har vi en otroligt hög högstanivå i laget när vi vill. Vi borde vilja oftare. Tyvärr är lägstanivån avgrundsdjup eller varit, tror faktiskt detta var en vändning för hela säsongen! Nu går vi för guldet igen, tror inget lag vill möta oss i ett slutspel…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken :

Otroligt att linjedomarna inte kan ta borrjveln. Man ska behöva sitta och se en vaktmästare gå sakta över isen…
Kommentera

· ·