Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
{363}: Upp till kamp emot kvalen. Siste striden det är
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
honken21: Hur kan du ha misskund över Bulan. Han sätter standarden för laget, tydligen är filmning något han bejakar. Hade de spelat schysst hade det varit en annan sak. Tror fan jag fått större hat mot inavel laget än LIF.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Skillnaden mellan Luleå och oss är misstag och studsar. Tar vi bort misstagen så är segern säkrad. Vi får mål tillslut, även om vi får kämpa.
Sen hjälper det inte att domarnivån är undermålig. Vi har en chans, måtte vi ta vara på den och inte slarva bort den som idag.
Sen hjälper det inte att domarnivån är undermålig. Vi har en chans, måtte vi ta vara på den och inte slarva bort den som idag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Dagens laguppställning, Ölund borta.
Målvakter:
#31 Erik Källgren / #32 Ludvig Persson
Backar:
#4 Theo Lindstein - #28 Johannes Kinnvall
#45 Charle-Édouard D'Astous - #9 Victor Söderström
#3 Christian Djoos - #29 Axel Andersson
#64 Jacob Bengtsson
Forwards:
#23 Oskar Lindblom - #10 Johan Larsson - #33 Jakob Silfverberg
#70 Miks Indrašis - #41 Greg Scott - #18 Anton Rödin
#52 Jack Kopacka - #11 Jordan Schroeder - #8 Bobby Trivigno
#24 Linus Lindblom - #20 Tyler Vesel - #40 Anton Ohlsson
Extra:
#37 Hugo Lejon
Målvakter:
#31 Erik Källgren / #32 Ludvig Persson
Backar:
#4 Theo Lindstein - #28 Johannes Kinnvall
#45 Charle-Édouard D'Astous - #9 Victor Söderström
#3 Christian Djoos - #29 Axel Andersson
#64 Jacob Bengtsson
Forwards:
#23 Oskar Lindblom - #10 Johan Larsson - #33 Jakob Silfverberg
#70 Miks Indrašis - #41 Greg Scott - #18 Anton Rödin
#52 Jack Kopacka - #11 Jordan Schroeder - #8 Bobby Trivigno
#24 Linus Lindblom - #20 Tyler Vesel - #40 Anton Ohlsson
Extra:
#37 Hugo Lejon
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Gick in på Norrbottens kuriren för rekognosera. David Lilja och Oskari Laaksonen saknas för Luleå. För er som gillar humor rekommenderar jag att läsa intervjun med Allard. Tydligen har vi bara tur samt domsluten med oss.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Hur kan man ignorera crosscheckingen och yxhugget. Dessutom blir det inte ens en utvisning för skogshuggaren.
När det kommer till domarnivån och disciplinärenden är Sverige ett uland. Finns en anledning att IIHF skyr svenska domare som pesten.
När det kommer till domarnivån och disciplinärenden är Sverige ett uland. Finns en anledning att IIHF skyr svenska domare som pesten.
+ 5
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
TomKasseBättre: Tar på skridsko enligt vissa här. Om så är fallet kan vi vara lugna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Jävligt bra period, dock synd med tämligen enkelt baklänges mål. Sen hur fan de missa kapningen av Ölunds ben.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Kollade chatten på GD och enligt Sasse på GD står Persson troligtvis på lördag.
+ 11
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Mittzon problematiken måste lösas . Anfaller 1 mot 3, alternativt kör de en mur vilket saktar ner farten och det blir att dumpa puck. Precis som vi gjorde mot SAIK.
Lösningen är självklart uppspelet. Hur man ska dra isär deras försvar i mittzon får någon annan utröna.
Väl inne i anfallszon måste passnings och skridsko tempo upp. Allt för långsamt idag, det är det som gör att de håller oss längs sargerna. Får upp tempot kommer luckorna i slottet att öppna sig.
PP måste självklart ändras med snabbare passningstempo. Men eftersom det inte har ändrats på 52+ omgångar lär det nog inte ändras de sista matcherna.
Lösningen är självklart uppspelet. Hur man ska dra isär deras försvar i mittzon får någon annan utröna.
Väl inne i anfallszon måste passnings och skridsko tempo upp. Allt för långsamt idag, det är det som gör att de håller oss längs sargerna. Får upp tempot kommer luckorna i slottet att öppna sig.
PP måste självklart ändras med snabbare passningstempo. Men eftersom det inte har ändrats på 52+ omgångar lär det nog inte ändras de sista matcherna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Allt måste göras om BP, PP, spelidé, de har läst vårat spel. Går inte att vara uddlös.
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Eftersom knuffar är tillåtna, kör lite kanadensisk hockey, tryck in puck och målvaktjäveln i mål.
Tilldela en bonus till den som kör över Shinnimin
Tilldela en bonus till den som kör över Shinnimin
+ 3
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Efter 52 omgångar + slutspel kanske man ska pröva någon annan taktik i PP. Förfan, skit i pp uppställningar säg åt dem att köra som om det vore 5 mot 5.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Men, nog är det bra trevligare att åka till Göteborg än Luleå.
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Det är solklart ej mål, sen kan man ha synpunkter om regeln ska vara så. Just en sån här dag är regelboken perfekt skriven :)
+ 2
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Njuter av att läsa Skellefteås forum, vilka pajaser.
"Silverfjunet i bif har 0 utv... helt jävla orimligt!", "jävla låtsaslaget".
"Silverfjunet i bif har 0 utv... helt jävla orimligt!", "jävla låtsaslaget".
+ 4
Brynäs IF > Sv: Semifinal 2 - Brynäs vs Skellefteå
Skönt med 2-0, men, här visar det sig hur viktigt det är med numerärt över och underläge. Skellefteå 3 mål på 3 PP.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Semifinal 2 - Brynäs vs Skellefteå
Har en luguber känsla att vi förlorar pga alla förfelade målchanser. Kämpa in i det sista nu förfan.
Brynäs IF > Sv: Semifinal 2 - Brynäs vs Skellefteå
Helvete, två missade straffar. En av två måste man sätta. Så länge vi inte åker på en 2a vinner vi.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
{10065}: Så jäkla dålig är inte Källgren. Han har stundtals varit exempellöst i målet. Var efter Timrå matchen i nov(?) när han fick all hat som det börja gå ut för.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Efter att ha smält gårdagens förlust kan jag med visshet säga att denna matchserie är över. Tycker mig uppleva samma känsla som under kvalspelet mot Malmö, ett håglöst och medtaget lag. Är dock nöjd med vad vi har åstadkommit denna säsong, Seriesegrare och säkrad SHL plats. Bara förtretligt att vi åker ut mot ett lag som med nöd och näppe tog sig till åttondel.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Bara att gratulera Malmö, inte svårt att vinna när backarna för jämnan ger bort mål.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Hur var det med folk här inne som trodde vi skulle svepa Malmö 4-0/4-1. Malmö sveper oss 4-2 i matcher istället.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Anledningen till detta debacle är samma som lojheten i de avslutande serieomgångarna, man blev mätt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Hahaha vilken jävla röta, tror ändå vi förlorar. Men skönt med lite medgång, i en annars katastrof period.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Jävligt roligt att Vesel får göra två mål, sliter mycket i det tysta.
+ 18
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Cardigan Daffipoff: Kontrar med en kommentar om en Skellefteå spelare minuterna efter 1-1 målet. "X gör sin bästa match på hela säsongen". Den spelaren måste haft en förjävlig säsong hittills.
+ 7
1 · Nästa
www.youtube.com/watch?v=sF0ibhP2y1o&t=23s