« Föregående · 2044687 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Allt börjar alltså så åt helvete som det bara kan göra. Varför är aldrig gudarna med en?
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
{5647}: Slarvig utvisning straffar sig direkt. Uselt av Jonsson..
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
snowden: Ne han tappar skäret, ingen filmning men billig utvisning.
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tarasov: haha vad är det för björklövenpropaganda de kör med efter matchstartstid^^ hoppas det peppa på
+ 2
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
{8384}: Nervöst? Lycka till i kväll! Vi kan väl hålla på varandra fram till nästa vecka åtminstone. :)
+ 7
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Rytter: fyfan nu är det nära!! Nervigt men sjukt spännande detta!😀😀
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tikkare: Ja ikväll måste man motvilligt hålla på Mordor!¡👍😎
+ 4
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
puffe:
Blir en spännande kamp mellan målvakterna. Hoppas Barosak inte lider av sitt ofrivilliga uppehåll, är lite skraj hur detta tagit och hur mycket han tappat av att vara borta från match.
Kollar man stats så har Barto en sjuk bra rutin sett till ålder, har varit med i 7 slutspel på seniornivå och sedan varit med i landslaget samt VM och OS (dock ingen match). Han vet vad detta handlar om och det kan bli viktigt, kommer han bara upp i nivå så är han den målvakt med högst nivå i serien.
Cannata har gjort 3 slutspel på seniornivå trots 3 år äldre än Bartosak.
Ingen tvekan om vem som har bäst rutin av målvakterna.
Hoppas verkligen bägge målvakterna når nära toppnivå så det blir upp till utespelarna att avgöra detta.
Blir en spännande kamp mellan målvakterna. Hoppas Barosak inte lider av sitt ofrivilliga uppehåll, är lite skraj hur detta tagit och hur mycket han tappat av att vara borta från match.
Kollar man stats så har Barto en sjuk bra rutin sett till ålder, har varit med i 7 slutspel på seniornivå och sedan varit med i landslaget samt VM och OS (dock ingen match). Han vet vad detta handlar om och det kan bli viktigt, kommer han bara upp i nivå så är han den målvakt med högst nivå i serien.
Cannata har gjort 3 slutspel på seniornivå trots 3 år äldre än Bartosak.
Ingen tvekan om vem som har bäst rutin av målvakterna.
Hoppas verkligen bägge målvakterna når nära toppnivå så det blir upp till utespelarna att avgöra detta.
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Jag må hata Modo 52 av 52 omgånga, men trots det är mitt hjärta fortfarande rött. VINN!
+ 3
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Charliejfz: No problemas, men du skrev att det blir så kul att Löven och MoDo möts igen nästa säsong. I nästa mening vill du att Timrå går upp. Alltså om Timrå går upp möts Löven o MoDo i allsvenskan igen nästa säsong.
Jag hade också hoppats att alla 3 kunde gå upp, men det funkar ju inte,
Så därav min kommentar
Jag hade också hoppats att alla 3 kunde gå upp, men det funkar ju inte,
Så därav min kommentar
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
puffe: Vinner Modo möter ni inte TIK. Då kan båda gå upp. Eller vad menar du. Rbk vill jag ha till semi för övrigt. Luleå blir för svåra.
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: 19 tror jag, sändningen på Sportkanalen(tror jag) börjar dock 18.30. Men ska Sture hålla tacktal igen startar matchen 20.45. Har inte upplevt denna 'slutspelskänslan' på 14 år typ...
+ 4
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Ikväll är jag Modoit, håller tummarna och tårna att ni tvålar dit kaxiga Blötröven. Gör en Oskar!
.
.
+ 13
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
modomille: Precis, kan inte Häggström avgöra idag, nu när han fått kontrakt ett år till?
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
{7639}: ja men i gårdagens intervju sa han att de var tillgängliga, jag tyckte att det syntes på honom att han inte ville prata om skadesidan
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
puffe:
Skulle säga att nyckeln till framgång i denna serie är att INTE stirra puck i egen zon. Sök upp motståndare framför egen målvakt
Skulle säga att nyckeln till framgång i denna serie är att INTE stirra puck i egen zon. Sök upp motståndare framför egen målvakt
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Heyerdal: Å Gud!
Bartosak är nog nyckeln till frihet. Hoppas verkligen han är tillbaka på riktigt igen.
Bartosak är nog nyckeln till frihet. Hoppas verkligen han är tillbaka på riktigt igen.
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
hockey_21: Eftersom Corona drabbar Europa och Kina, är det troligen propaganda från Trump, Putin o Åkesson som gör detta virus så stort. Bara en konspirationsteori från mej dock. Men bortsett från att jag tror detta är en hysteri som avtar, hoppas jag MoDo visar vart skåpet ska stå redan idag. Men match 3 blir nog en nyckelmatch
+ 3
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
hockey_21: Bartosak står, Berglund och LP extre i övrigt som senaste matcherna
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tarasov: Ja, många skulle inte hinna få vård. Jag själv är inte rädd för att bli sjuk, men däremot har jag människor i min närhet som hör till riskgrupper.
Det har vi nog allihop.
Det har vi nog allihop.
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Snipan: From har dock gjort rätt bra matcher mot löven tidigare.
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nu är laguppställningen publicerad på swehockey.se
Bartosak står. Linus är extra spelare. Tycker att han varit bättre än From, men så länge de vinner spelar det mindre roll
Bartosak står. Linus är extra spelare. Tycker att han varit bättre än From, men så länge de vinner spelar det mindre roll
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: illvet.se/medicin/sjukdomar/5-saker-du-bor-veta-om-coronaviruset
Dödlighet:
10–39 år: 0,2% dödlighet
40–49 år: 0,4% dödlighet
50–59 år: 1,3% dödlighet
60–69 år: 3,6% dödlighet
70–79 år: 8% dödlighet
+80 år: 14,8% dödlighet
Dödlighet:
10–39 år: 0,2% dödlighet
40–49 år: 0,4% dödlighet
50–59 år: 1,3% dödlighet
60–69 år: 3,6% dödlighet
70–79 år: 8% dödlighet
+80 år: 14,8% dödlighet
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
hockey_21: ja, 5% är högt men i Kina har dom ca 3,5%, och det är fortfarande LÅNGT från en vanlig influensa.
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky:
Är det inte av de man diagnostiserat, det säkerligen det som är smittade men inte diagnostiserat med Corona. Som jag förstått är faran att viruset är nytt och man är då rädd att många skall få det samtidigt vilket skulle sätta hårt tryck på samhället.
Är det inte av de man diagnostiserat, det säkerligen det som är smittade men inte diagnostiserat med Corona. Som jag förstått är faran att viruset är nytt och man är då rädd att många skall få det samtidigt vilket skulle sätta hårt tryck på samhället.
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Jag tror att det finns goda möjligheter att genomföra arrangemangen, så länge det inte dyker upp fler tillfällen av Corona i Västernorrland (6 st) och Västerbotten (5 st). De som var smittade i Västernorrland är från samma familj och de hade varit på resa i norra Italien. Skulle vi däremot börja få inhemsk spridning, så är det nog kört
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Ska bli spännande att se de två bästa lagen i Hockeyallsvenskan spela match ikväll! Lycka till och krossa IFK Umeå!
+ 11
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Den delen av Italien har en abnormal mängd gamla personer.
Dessutom väldigt många rökare i södra Europa.
Dessutom väldigt många rökare i södra Europa.
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
JoseGonzales: nja, av 9000 sjuka i Italien är det nästan 500 döda dvs ca 5%.
En vanlig influensa har en dödlighet på 0,1%
En vanlig influensa har en dödlighet på 0,1%
+ 1
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Viruset kommer till Västernorrland på torsdag, sedan troligen på måndag
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Otroligt låg dödlighet, mer som dör av en vanlig influensa. Känns dock som att det kan bli spel inför tomma läktare innan torsdag.. vore förbannat tråkigt om ett sådant beslut togs
+ 2
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Jo, är absolut ingen expert på epidemier, men det dör faktiskt en massa folk varje vinter i 'säsongssjukor'. Hoppas jag har fel, men kanske en kraftigare vinterinfluensa? Riskgrupperna är väl gamla och de med nån form av andra diagnoser. Jag tillhör själv en riskgrupp, så skrattar inte bort det, men låt oss få se MoDo spela inför publik
+ 1
« Föregående · 2044687 · Nästa »