« Föregående · 2148666 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: skulle ha åkt i januari men coronan stoppade, hade varit spelklar nu
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Ja ni ska visst få er egen Z:a. Jaja, han tycker nog inte det är så roligt längre när kapten Svartskägg gjort borsjtj av honom och Hartmann sitter och ser skön ut 🙂
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Tror på det. Självklart är detta en väl orkestrerad plan av ledningen och firma Nieminen, Styf, Omark, Gagnon, Hedberg och Viklunds trasiga hand.
Raka vägen mot SHL nu!
Raka vägen mot SHL nu!
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Jajemen! När Modo inte spelar är det julafton varje dag😁
Men tänk när 102kg rysk grävling tar en svängom med er saft-och-bulla.. blir en syn för gudarna i Övik!😆
Men tänk när 102kg rysk grävling tar en svängom med er saft-och-bulla.. blir en syn för gudarna i Övik!😆
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
10 raka borde fixa slutspelsplats va?
Nu kör vi, har ju mörkat formen hela säsongen så nu är det dags att växla upp.
10 raka borde fixa slutspelsplats va?
Nu kör vi, har ju mörkat formen hela säsongen så nu är det dags att växla upp.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Vi glömmer den nye centern eller forwarden vi söker och då kan det nog bli bra tryck framåt i fler kedjor. Helt rätt av MoDo att bredda laget med fysiska spelare med HA-rutin i Haag och Persson som dessutom har bra skott.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Jag är inte troende, hoppas jag inte blir så gammal, men har fått en inre frid, ser ett ljus i tunneln, lite blinkande neon, Shl eller nåt liknande står det...Ska följa ljuset ända till påsk. Men vilka spikar dom upp där,? Minsann är det inte Nubben o Kentää som inte fick ihop trupperna till slut . Skänker dom lite vatten, går vidare och får uppleva Paradiset. Badet är öppet för alla MoDoiter som vallfärdat till Övik för att fira 100 år och vår nya SHL-plats. Halleluja
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Håller med helt klart. Rockwood var den ende som hade lite speed sist och tidigare matcher tycker jag att han har levererat riktigt smarta passningar.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Tror på den ryska NHL-grisen.
Karlkvist - Harju - Zykov
Ohlsson - Niederbach - Persson
Sveningsson - Rockwood - Haag
Sylwander - Jellvert - Åhström/Aagaard
Tjernström, Lindewall, (Strömgren)
Karlkvist - Harju - Zykov
Ohlsson - Niederbach - Persson
Sveningsson - Rockwood - Haag
Sylwander - Jellvert - Åhström/Aagaard
Tjernström, Lindewall, (Strömgren)
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Kolla målen som zykov gör, verkar gilla att vara riktigt nära mål och grisa så där har vi spelartypen som kan ta rollen om Harju går center.
Fast helst av allt skulle man vilja ha in en riktig center samt att man lyfter tillbaka rockwood dit han hör hemma. Tyckte han visade sist hur han kan etablera tryck på egen hand, men han behöver någon vassare än Tjärnström för att förvalta de chanser han sätter upp.
Kolla målen som zykov gör, verkar gilla att vara riktigt nära mål och grisa så där har vi spelartypen som kan ta rollen om Harju går center.
Fast helst av allt skulle man vilja ha in en riktig center samt att man lyfter tillbaka rockwood dit han hör hemma. Tyckte han visade sist hur han kan etablera tryck på egen hand, men han behöver någon vassare än Tjärnström för att förvalta de chanser han sätter upp.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Zykov på 102 kilo borde kunna vara en riktig grävling.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Harju säger att han kan vara center om en Lavander-typ tar skitjobbet framför kassen som tredje gubbe hem. Så: Karlkvist-Harju-ny defensiv Grävling/Ärkegris.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vid den här tiden i morgon sitter vi o kluckar belåtet över närkontakt, om 2 månader skrattar vi hysteriskt och undrar hur detta mirakel kom till
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Luleå i SHL
Känner du att du kommer bort ur matcherna som center?
– Ja, det blir lite att man är den tredje killen hem. Då blir det jag inte naturligt vid kassen lika ofta. Du kan givetvis vara där som center också men det är enklare som forward. Då är du där längst fram och checkar på backarna varje gång. Däremot kanske jag har min bästa säsong som center, säger Harju.
Vilken säsong tänker du på?
– Nu är det jättelängesen men det var när jag spelade med (Mats) Lavander och (Linus) Omark. Då gjorde jag många mål högt uppifrån istället och då var det kanske Lavander som tog det där skitjobbet framför kassen.
Känner du att du kommer bort ur matcherna som center?
– Ja, det blir lite att man är den tredje killen hem. Då blir det jag inte naturligt vid kassen lika ofta. Du kan givetvis vara där som center också men det är enklare som forward. Då är du där längst fram och checkar på backarna varje gång. Däremot kanske jag har min bästa säsong som center, säger Harju.
Vilken säsong tänker du på?
– Nu är det jättelängesen men det var när jag spelade med (Mats) Lavander och (Linus) Omark. Då gjorde jag många mål högt uppifrån istället och då var det kanske Lavander som tog det där skitjobbet framför kassen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Är det nån gång det ska ske ett mirakel för 100-åringen, så är det nu under Foppaåret -21. Då måste dock spelarna och tränarna växla över till Grisläge redan nu. Ryssen och ev. ny center eller alternativt tung forward (om Harju då centrar) kommer att generera poäng.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Som sagt, vi vinner alltid mark de dagar vi inte spelar match, men hoppas vi bryter den trenden i morgon. Känns som skillnad mellan mörker och ljus
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Återigen, vh hade en match mindre spelad så att nu är det status quo
Återigen, vh hade en match mindre spelad så att nu är det status quo
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Vore ju skönt med en vinst i morgon, då är vi i närkontakt
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: 2 min kvar ingen målis i hästen Bik missat öppet mål flera gånger
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: tvungen att börja kolla, målvakt uttagen, spännande
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Eller: Ja så är det ju om du kollar och är läskunnig.
Jag, personligen tycker han varit vår bäste spelare, som jag sa!
Vad är det du inte fattar???
Jag, personligen tycker han varit vår bäste spelare, som jag sa!
Vad är det du inte fattar???
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}: Haag som dom släppte av någon anledning till oss, samt 2 st. Div 1 spelare 👏
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så länge man inte ser på MoDo och får uppleva ständig dödsångest funkar det ganska bra.
Men att bli MoDoit är ju som ett lömskt virus När du väl blivit biten av det kan du inte kasta bort intresset även om det förpestar mestadelen av ditt liv.
Men nån gång sker mirakel, tror på ett redan i morgon
Men att bli MoDoit är ju som ett lömskt virus När du väl blivit biten av det kan du inte kasta bort intresset även om det förpestar mestadelen av ditt liv.
Men nån gång sker mirakel, tror på ett redan i morgon
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Saleva: Är väl ingen nedflyttning i år från både SDHL och HockeyEttan? Ligorna under spelar inte nåt mer den här säsongen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva:
Tänkte efter förra matchen att jag skulle skita i hockeyn hädanefter ändå sitter man och följer vh-bik lik förbannat, sjukligt.
Tänkte efter förra matchen att jag skulle skita i hockeyn hädanefter ändå sitter man och följer vh-bik lik förbannat, sjukligt.
+ 3
Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Du skrev ju att han tillhörde de sämsta målvakterna i serien.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Nooky har ju den eleganta passusen nu, senast mot Almtuna :)
då blir Haag den tredje mannen, Harry Lime liksom
då blir Haag den tredje mannen, Harry Lime liksom
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}: Nu måste jag vara sist på pucken, men är det inte bara Persson och Lovric av dom nya som är spelklar till i morrn , har jag missat nån 🤔🤔
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: 3 nya emot almtuna sen senast ni mötte dom.. Haag,Persson,Lovric
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Eller: Stolle, kolla vad jag skriver!
Jag tycker ju Peters är vår bäste spelare, vad är det du inte förstår???
Jag tycker ju Peters är vår bäste spelare, vad är det du inte förstår???
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modo har ju 3 nya inför imorgon, vilket kan ge lite mer tyngd för er
sen tror jag Zykov kommer på onsdag denna vecka och blir spelklar till nästa helg.
sen tror jag Zykov kommer på onsdag denna vecka och blir spelklar till nästa helg.
+ 9
« Föregående · 2148666 · Nästa »