1150x200-gf9VAUqk_0.jpg

MoDo Hockey

327151 inlägg · 3868 ämnen

Silly season - 2020

2073514 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2020
Axle San:
Nej han kollade in utrustningen😁
Kommentera

Foppatofflan: Jasså Glader spanar in spelarna, oprofessionellt 🤣
Kommentera

Confusius: Peters var med. I svart hjälm. Helt ny utrustning med nytt märke. Såg bra ut enligt Glader :)
Kommentera

Till damlaget en kortis:
Jag blir alltid lite stolt över att vara modoit när jag läser rader som dessa: "När jag kom i kontakt med Modo kändes det dock väldigt bra"

Kul för damlaget och ffa Björn att han har lite medgång. Det har annars känts lite som om alla som lyckas i damlaget flyr så fort de får chansen och han alltid får väldigt artiga "tack, men nej tack" i form av "allt var toppen i Modo, men jag vill prova något annat" eller "åh, jag spelar väldigt gärna i Modo, men inte just nu.." osv.

Nu ratar en supertalang Hv och Leksand för Modo. Älskart!
+7
Kommentera

Confusius Nördar uppskattar man alltid(nästan..) Har ingen aning, men så väldigt störande när målvakter står i hjälm med fel färger halva säsongen. Om ingen konstnär hinner måla en ny hjälm får man väl för fan använda neutral hjälm.

Men målvakter, oavsett idrott, är lite speciella
+1
Kommentera

Rytter: Apropå det. Är det någon som köpte sändningen från träningen igår och känner för att dela med sig till oss fattiga? ;) Något att rapportera, var Peters med, hade han en MoDo-mask? (ja jag är en nörd)
+1
Kommentera

Nucky:

Suttit och gått igenom klipp med Heponiemi igår och idag. Får han ut sin potential och kan göra det han visar upp i klippen kommer han bli riktigt värdefull och ligga högt upp i poängligan.

En intressant sak är att vi skrikit efter en forward som är rightare för att ha i PP på vänsterkanten. Heponiemi verkar gilla spela i den positionen med klubban utåt, gjort många fina mål samt pass över centrallinjen för direktskott. En uppställning med Heponiemi till vänster och Svenningsson till höger kan bli riktigt farlig.

Ser verkligen fram emot att se honom spela, för det han visar i klippen är en offensiv av riktigt hög klass. Gäller bara att han kommer in rätt i detta och får rätt lekkamrater i kedjan.
Kommentera

mrpm: Är en riktigt imponerande lista som Glader värvat sedan han presenterades.
En accelererande kurva med Tambellini längst ner😁
+2
Kommentera

Tarasov: Bara för Glader att värva en ny Tambellini om han sticker när AHL drar igång. 😎
+4
Kommentera

mrpm:
Jag tycker fortfarande vi har luft för en ytterligare forward med det är ingen stress med den platsen.
+1
Kommentera

modomille: Absolut. Menar mer att klubbarna brukar vilja ha deras top prospects inom deras egen organisation. Men vem vet, det vore nästan för bra för att vara sant.
+1
Kommentera

Rytter: Superscout? Hoppas inte du syftar på mig nu för jag har sällan rätt även om det händer, lite som den genomsnittliga scouten i och för sig...
Kommentera

Tarasov: Vi har fått in riktigt bra rollspelare. I boxplay kan vi bli farliga framåt, med Ohlsson och Gagnon som visat sig vara grymma att producera i numerärt underläge. Straffskyttar i toppklass får vi med Hedberg och Heppo.
+3
Kommentera

jonsson: Det stämmer nog med 97% av alla spelare i Hockeyallsvenskan att inget SHL lag ville ha dom..
+3
Kommentera

jonsson:
Ja det kan säkert stämma, men det gör inget bara vi får ihop ett bra lag.
+1
Kommentera

jonsson: Det kallas avundsjuka
+3
Kommentera

Enligt vissa forum har vi värvat spelare som inget shl lag vill ha:)
+10
Kommentera

J F K:
Ja man är bra sugen på att se dem gå upp nästa vecka.
Kommentera

Axle San:

Och en superscout från Brynäs som hjälper oss.
+2
Kommentera

Tarasov: jobbigt lång försäsong. Man längtar till SCA-cupen, även om vi inte är fulltaliga förrän i oktober med Corrado.
+1
Kommentera

Confusius:
Nordkorea säger kapitalistblaska som ej finns.
+1
Kommentera

Axle San:
Och folk som klagar på domarn, gissar och spekulerar....
+3
Kommentera

Confusius: Och EP nissar som tolkar statistik till frukost, lunch och middag.
+1
Kommentera

puffe: Inte bara ekonomi-nissar. Vi har även en massa AHL, NLA, NCAA, Liiga, och KHL-experter som inte gör annat än konsumerar dess ligor dygnet runt ;)
+3
Kommentera

mrpm: Samtidigt så är prospects som Borgström, Tippet, Loustarinen, Saarela och Denisenko före han i utvecklingen. Heponiemi är alltså långt ifrån först i "kön" till att kallas upp.
+1
Kommentera

MorganaLefaey: Expressen har väl alltid hatat MoDo? Hata Expressen!
+1
Kommentera

mrpm: absolut, men hans fysik behöver förbättras rejält. Han var inte direkt lysande i AHL sett till produktion.
Kommentera

mrpm:
Ja här satt man och drömde om Justin Kloos så plockar Glader hem Heponiemi.... ger mig Glader är en bättre SC än mig.
+6
Kommentera

hanzon: Tror inte vi ska ha några förhoppningar att få behålla Aleksi hela säsongen. Han är en av Panthers bästa prospects. Ser det enbart som en stor jävla bonus om det skulle bli så
Kommentera

JoseGonzales: Pajasvarning på dig ikväll.
Det jag menade var att hela er satsning är beroende av någon random miljonär som bestämmer sig för att hjälpa er eller inte.
Du försöker svamla bort det med statligt ägande, kommunism osv.
+7
Kommentera

Frontschwein:
Inte för att vara den men det är en del spelare som vi har tagit från dem till vårat j-18 som sedan utvecklas, Jesper Lindgren bla.
Kommentera

Silly: Varför kallas det transferfönster och inte transferdörr tro?
+1
Kommentera

Tarasov: Hans namn låter som nån sorts konstig sjukdom, men oj vilka händer han har
+1
Kommentera

Axle San: Modo blir en stor utmanare att gå upp vi har värvat riktigt bra spelare som Heponiemi ,Hedberg mm nu längtar man att få slå Lövhögen och TIK och resten av lagen för nu ska vi upp i finrummet där vi hör hemma ,,,,,heja Modo
+1
Kommentera

Frontschwein: Får verkligen hoppas att dom blir kvar
Kommentera

Tarasov: jag är på papperet väldigt nöjd med samtliga tre som presenterades på söndagen. Väldigt överraskad faktiskt
+8
Kommentera

Frontschwein:
Funderade på om du vart nöjd med Heponiemi..... tänker att du nog är det😉
Kommentera

Icing-Ove: Japp!

Sportchefen Fredrik Glader:

Modo har inte mindre än 17 nya spelare den här säsongen i Hockeyallsvenskan.

– Nu känns det som att vi har en bra grupp att jobba med. Men vi stänger absolut inga dörrar. Transferfönstret är öppet till 15 februari.
+5
Kommentera

Frontschwein: Helt allvarligt så tror jag faktiskt det kan bli riktigt mycket nordamerikanskt i HA denna säsong.
Om det blir korttidare eller lån, låter jag va osagt.
Men efter Jul kan nog många lag rusta på rejält med NA lösningar
+1
Kommentera

Tarasov: Vi fyller 100 år. Visst känns det som att vi kommer att toksatsa med cash från Cayman efter jul? Tror att vi har ett par åsnemiljoner extra i plånboken att smacka till med när andra lag pantar burkar...
Uppladdat:

398x300-storplankan.jpg

+11
Kommentera

J F K: Enligt uppgift var han dominant när MoDo-spelarna lattjade med fotboll på somrarna. Klass över många NHL-lirare. Gillar dessutom hans hockeyskola(i nån tv-kanal) när han i ett ritblock under karriären ritat upp en massa matchavgörande moment. Det var då han var i fasen att bli tränare
+1
Kommentera

Axle San: Ja, ibland undrar man inte om vi skulle ha ett ekonomi-forum(fanns det inte ett A-ekonomi på stats-tv? Gud så trist att se). Blir oftast stort fokus på hur ekonomin sköts när ett lag värvar. MoDos ekonomi är stabil, mycket tack vare Widebro o Co. Men lite tjatigt att det är viktigare hur man /eller inte finansierar sin verksamhet.

Verkar finnas ett överflöd av ekonomi-nissar på våra forum, haha
+2
Kommentera

Axle San: just nu sitter jag bara och väntar på att löven kopierar vårat upplägg med lån, och lånar in en fyra fem spelare till utöver alla dom redan kontrakterat.. Grym plantskola i den klubben.
+7
Kommentera

Kan nog bli en riktigt bra säsong med era senaste värvningar. Intressanta AHL spelare som ansluter. Synd att bara ett lag går upp då jag hoppats se Modo och TIK i SHL nästa säsong.
+1
Kommentera

Modoit i Umeå: Conny är/var ändå i särklass. Det finns väldigt många historier kring honom då han dessutom utanför rinken kanske inte är ett ämne för raketforskning.

Men, vi kan lämna det.
+2
Kommentera

JoseGonzales: Vad Conny nu än har druckit, så är han ändå älskad av många av oss Modo-Supportrar. Roliga/tragiska historier om hockeyspelare som druckit alkohol, det har jag hört många av genom åren som spelat i Löven och Skellefteå. Det är inte bara Conny !
+5
Kommentera

J F K: Snacket om finansiering blir tröttsam, alla finansieras av nåt eller någon, so What? Modo lever på skattepengar och Löven på filantroper, nä fan släpp pucken, det är den som räknas.
+4
Kommentera

Icing-Ove:
Det är helt klart nordkorea 🇰🇵 härinne kan både censur och kommunism frodas. Det senare lär väl tilltala Umeå.
+9
Kommentera

JoseGonzales: Jo, det är ett påhopp.

Men inlägget du hoppar på är rätt talande.
För skriver du att om man inte tar in privat kapital så måste det var statligt och kommunistiskt. Ett helt bisarrt uttalande och ruskigt okunnigt. Själv tänker jag på att många lag genererar egna intäkter och är inte beroende av det privata mer än sponsring (där företagen vill synas) och intäkter i samband med matcher.

Är Liverpool och Man United för dig kommunistiska klubbar och Man City som är beroende av privat kapital i form av bidrag från regimer i Mellanöstern härligt privat, antikommunistiskt?

Jag tycler hela din utgångspunkt är skev.

Sedan tänkte jag på AIK som skulle gått i konkurs, utan sin privata filantrop. Att du tolkar det som Löven är dina egna fördomars fel. För vad jag förstår var det just den AIKaren som hoppade av när han tyckte klubben inte följde hans förväntningar. Hela klubben höll på att gå under för att man inte dansar efter hans pipa.
(Du får tolka det som Löven om du vill och fortsätta slåss mot dina väderkvarnar, men det är en annan sak).
+3
Kommentera

2073514 · »