« Föregående · 2211079 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Sputnik: Hoppas verkligen! Johan har bra insikt i Malmö så skulle bli förvånad om det inte stämde. Men vad fan vet man egentligen 😂
Sv: Silly season
Gavelo: Han är värvad för att konkurrera om EK om förstacenterplatsen.
Förra säsongen premierade Flyers juniorer (då den serien var inställd), så spelare som Macmaster fick väldigt begränsad speltid.
Jag känner mig väldigt trygg. Jocke Grundberg är chefsscout i Europe för Flyers och Hinken har ett väldigt bra samarbete med Jocke. Sedan har de pratat med någon spelare som spelat med Macmaster.
Det är en helt annan scouting än under Gladers tid.
Förra säsongen premierade Flyers juniorer (då den serien var inställd), så spelare som Macmaster fick väldigt begränsad speltid.
Jag känner mig väldigt trygg. Jocke Grundberg är chefsscout i Europe för Flyers och Hinken har ett väldigt bra samarbete med Jocke. Sedan har de pratat med någon spelare som spelat med Macmaster.
Det är en helt annan scouting än under Gladers tid.
+ 7
Sv: Silly season
Nucky: Vad säger ni om Macmaster eller hur han stavar sitt efternamn?, att enbart läsa stats känns missvisande, har någon koll på vad det är för typ, är han verkligen material för en roll som 1:a center?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Mycket bra resultat, dock påverkar inte amorteringar resultaträkningen, endast balansräkningen.
Räntekostnaden på lånet påverkar dock förstås
Räntekostnaden på lånet påverkar dock förstås
+ 3
Sv: Silly season
KarateKing700: Om inte jag minns helt fel fick jag höra att han är rätt oskön i omklädningsrum osv efter att han varit i löven. Han är skicklig som
Hockeyspelare dock!
Hockeyspelare dock!
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Har kollat en del klipp på Peter Quenneville, och det skulle va en oerhörd tillgång tror jag! Bra skott och verkar smart i sitt agerande på isen!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Väldigt bra resultat skulle jag säga med tanke på att vi har amorterat 4.2m på lånet även i år.
Man hade ju kunnat minska amorteringen med tanke på situationen men valde inte att göra det. Detta kommer stärka ekonomin år för år, vi har nu betalat motsvarande 30m på 5år vilket är sjukt starkt.
Inget snack att vi har en bra ekonomisk plattform att stå på, förmodligen bättre än vissa klubbar i SHL till och med.
Väldigt bra resultat skulle jag säga med tanke på att vi har amorterat 4.2m på lånet även i år.
Man hade ju kunnat minska amorteringen med tanke på situationen men valde inte att göra det. Detta kommer stärka ekonomin år för år, vi har nu betalat motsvarande 30m på 5år vilket är sjukt starkt.
Inget snack att vi har en bra ekonomisk plattform att stå på, förmodligen bättre än vissa klubbar i SHL till och med.
+ 7
Sv: Silly season
KarateKing700: själv botade hag sömnlösheten igår med att slå upp random C i ECHL o AHL.
Så bara namnedroppar lite här nu.
Cédric Paré
Adam Pleskach
Dan DeSalvo
Peter Quenneville
Hunter Garlent
Aaron Luchuk
Giorgio Estephan
Någon av dessa kanske skulle funka.
Men EP scouta är inte min grej, så borde överlåta
Det åt andra.
Så bara namnedroppar lite här nu.
Cédric Paré
Adam Pleskach
Dan DeSalvo
Peter Quenneville
Hunter Garlent
Aaron Luchuk
Giorgio Estephan
Någon av dessa kanske skulle funka.
Men EP scouta är inte min grej, så borde överlåta
Det åt andra.
+ 1
Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe:
Macintyre ser ruggit intressant ut!
Har listat lite namn jag tycker ser spännande ut som inte är under kontrakt för tillfället:
Centrar:
Kellen Jones, Västervik
Johan Lindholm, Timrå IK
Ramus Kahilainen, SSK
Anton Karlsson, AIK (Bror till EK dessutom)
Morten Madsen, Timrå IK
Som ersättare till Karla:
Bobby Macintyre, Frisk Asker
Kelsey Tessier, EC Bad Nauheim
Robert Lantosi, Providence Bruins
Linus Sandin, Lehigh Valley Phantoms
Backar:
Kevin Gagné, Kölner Haie
Erik Ullman, SSK
Erik Flood, Kristianstad
Alexander Anderberg, Västervik
Niclas Andersén, Brynäs IF
Mikko Kousa, HIFK
Macintyre ser ruggit intressant ut!
Har listat lite namn jag tycker ser spännande ut som inte är under kontrakt för tillfället:
Centrar:
Kellen Jones, Västervik
Johan Lindholm, Timrå IK
Ramus Kahilainen, SSK
Anton Karlsson, AIK (Bror till EK dessutom)
Morten Madsen, Timrå IK
Som ersättare till Karla:
Bobby Macintyre, Frisk Asker
Kelsey Tessier, EC Bad Nauheim
Robert Lantosi, Providence Bruins
Linus Sandin, Lehigh Valley Phantoms
Backar:
Kevin Gagné, Kölner Haie
Erik Ullman, SSK
Erik Flood, Kristianstad
Alexander Anderberg, Västervik
Niclas Andersén, Brynäs IF
Mikko Kousa, HIFK
Sv: Silly season
Silly: Slår ett slag för bobby macintyre igen på ytterkanten...
När det gäller tredjecenter, jag tycker vi ska ha nåt svenskt som vi kan bygga på i flera säsonger och flytta upp i hierarkin allt eftersom..
När det gäller tredjecenter, jag tycker vi ska ha nåt svenskt som vi kan bygga på i flera säsonger och flytta upp i hierarkin allt eftersom..
+ 1
Sv: Silly season
Silly: Den ser inte dum ut alls faktiskt, frågan är om någon som satt 40 pinnar senast säsongen 19/20 skulle nöja sig med den placeringen??
Men kan man få det att ske så ja tack gärna!
Men kan man få det att ske så ja tack gärna!
Sv: Silly season
KarateKing700:
Då jag tycker det skulle kunna vara vår 3:e center, Stark framspelare och en Terrier. Låter som vi skulle kunna få en riktig farlig 3 : e kedja.
X - MacMaster - Modigs
Svenningsson - E.K - Aagaard
O.P - Tessier - Olsson
Sylle - Max - Lindewall
Då jag tycker det skulle kunna vara vår 3:e center, Stark framspelare och en Terrier. Låter som vi skulle kunna få en riktig farlig 3 : e kedja.
X - MacMaster - Modigs
Svenningsson - E.K - Aagaard
O.P - Tessier - Olsson
Sylle - Max - Lindewall
+ 1
Sv: Silly season
Den här herren hade kanske varit nåt att spela på en ytter?
drog ju in 40 pinnar i Västerås senast förra säsongen och har varit i DEL2 senaste säsongen (49p på 49 matcher) Lär ju inte va svindyr?
Har ju dessutom allsvensk rutin!
Vad tror ni?
drog ju in 40 pinnar i Västerås senast förra säsongen och har varit i DEL2 senaste säsongen (49p på 49 matcher) Lär ju inte va svindyr?
Har ju dessutom allsvensk rutin!
Vad tror ni?
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KarateKing700:
Summa summarum från löven
Fortsätt satsning mot shl + en höjning av spelarbudgeten några cm??
Summa summarum från löven
Fortsätt satsning mot shl + en höjning av spelarbudgeten några cm??
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Dröjer nog inte länge, fortfarande förvånad över att löven gick plus 2,6 millar eller vad det var.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
När släpps resultatet för föregående säsong, nån som hört/sett nått?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:
Tänkte lägga en (inte nicket på forumet) men tänkte äh det går vara🤷♂️🤣
Tänkte lägga en (inte nicket på forumet) men tänkte äh det går vara🤷♂️🤣
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Finns fortfarande en del svenska namn
Mer etablerade
Marcus D
JFK
Dan Pettersson
På uppgång
Kevin Wennström
Nils Thomasson ( sannolikt kvar i Mora)
Finns fortfarande en del svenska namn
Mer etablerade
Marcus D
JFK
Dan Pettersson
På uppgång
Kevin Wennström
Nils Thomasson ( sannolikt kvar i Mora)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Haha! Låt det gå två-tre månader till så ska du se att Hinkens nästa nyförvärv heter Glader för att få in lite zköna ryzzka zhanzvärvningar. På riktigt så skulle jag älska det. Glader hade fanimej talang att under säsong hitta nyförvärv som kittlade gött i magen på mig.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Håller med. Vi är just nu inte i en position där vi kan välja och vraka bland spelare.
Lyckas Karlin räta upp skutan och rikta in oss på final mot allehanda Smålandskräk är jag nöjd.
Såklart roligast med egna spelare, men vi kan inte få allt(i år)
Lyckas Karlin räta upp skutan och rikta in oss på final mot allehanda Smålandskräk är jag nöjd.
Såklart roligast med egna spelare, men vi kan inte få allt(i år)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: personligen så skiter jag i om det är grannens grabb, allmän svenne eller nordamerikan. Visst kan det ge lite extra krydda om det är en spelare som vuxit upp och gått genom juniorleden. Men det absolut viktigaste är att det är en bra spelare som anstränger sig och att laget går bra.
Sen erkänner jag att det bästa vore en drömutbildning på öviks hockeygym och att hela laget var lokalt. Men då krävs det att vi har nog med bra spelare för det.
Sen erkänner jag att det bästa vore en drömutbildning på öviks hockeygym och att hela laget var lokalt. Men då krävs det att vi har nog med bra spelare för det.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Wahlberg är väl en av backarna som ska in. Så kanske en transatlant in på backarna och möjligtvis två in på forwards om vi lyckas knipa Brodecki.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Kan ju vara andra européer också. Det måste inte vara jänkare tänker jag.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Kommer förmodligen bli många transatlantos/americanos/desperados i världens bästa klubb nästa år.
Vi ska ha in 2 backar(3 om Näsan drar..?) och 3 forwards varav en center.
Den svenska spelarmarknaden började tunnas ut rejält enligt Gradinos eftersom de flesta ville ha ett lag klart till midsommar.
Vi kan med andra ord starta säsongen med 6 transatlantos i truppen.
Om det kan man tycka vad man vill, tror dock inte det är något större problem för Karlin. Han är van, milt uttryckt.
Vi ska ha in 2 backar(3 om Näsan drar..?) och 3 forwards varav en center.
Den svenska spelarmarknaden började tunnas ut rejält enligt Gradinos eftersom de flesta ville ha ett lag klart till midsommar.
Vi kan med andra ord starta säsongen med 6 transatlantos i truppen.
Om det kan man tycka vad man vill, tror dock inte det är något större problem för Karlin. Han är van, milt uttryckt.
Sv: Silly season
TickledDonkey: Var nån på twitter som sa att han är klar för en svensk klubb men inte modo.
« Föregående · 2211079 · Nästa »