« Föregående · 2349461 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paninaro: Borde man inte tagit med Östersund i SCA cupen? Mora känns ju annars som "den fula ankungen" i sammanhanget. De kunde ju tävla i typ "Bergslagen Cup" mot LIF, FBK, Örebro och BIK lika gärna. Skulle också gärna se en "Astrid Lindgren Memorial", med HV71, Växjö, Oskarshamn, Tingsryd, Västervik och Troja.😊
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SCA cupen 2022 (verkar ha utökat med lag)
IF Björklöven ? MoDo Hockey Tis 23/8 19:00 Winpos Arena, Umeå
Sundsvall Hockey ? Timrå IK Tis 23/8 19:00 Brandcode Center
Hudik Hockey ? MoDo Hockey Ons 24/8 17:00 Brandcode Center
Sundsvall Hockey ? Mora IK Ons 24/8 20:30 Brandcode Center
Mora IK ? Timrå IK Tor 25/8 17:00 Brandcode Center
Hudik Hockey ? IF Björklöven Tor 25/8 20:30 Brandcode Center
IF Björklöven ? MoDo Hockey Tis 23/8 19:00 Winpos Arena, Umeå
Sundsvall Hockey ? Timrå IK Tis 23/8 19:00 Brandcode Center
Hudik Hockey ? MoDo Hockey Ons 24/8 17:00 Brandcode Center
Sundsvall Hockey ? Mora IK Ons 24/8 20:30 Brandcode Center
Mora IK ? Timrå IK Tor 25/8 17:00 Brandcode Center
Hudik Hockey ? IF Björklöven Tor 25/8 20:30 Brandcode Center
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: undrar vad det handlar om med Spacek och Frölunda? Han gjorde ändå 49 poäng förra sässen.. Är det en "Modigs"?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Är mest glad för V Stråhles skull. Både på sina hemmamatcher i Umeå och bortamatcher i Ö-vik kommer han få möjlighet att se sig själv på jumbotronen med knivskarp bild👏
+ 10
Sv: Silly season
Tarasov: Ja, man får väl erkänna att man undrade lite varför Hinken hyllade Woods så mycket innan värvningen, men karln verkar ha koll så det känns tryggt när det ska spanas därborta.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: På tal om världsklass. Nu är semilagen i NHL klara. Vår första NHL-sjärna Hedbergs NY Rangers, vår nuvarande största Hedmans Tampa, vår största någonsin Forsbergs Colorado mot Gretzkys Edmonton. Helt klart slår nutid nostalgi och en tredje ring för Hedman är vad jag önskar bäst men känns ändå som jag inte kommer gräma mig hela sommaren om något av de andra lagen vinner. Kan tom leva med Edmonton i och med att ett kanadensiskt lag inte vunnit sen 90-talet, ungefär som jag skulle kunna tycka att, i brist på blågul framgång, är det helt ok med ett engelskt guld i fotboll pga historiken (Fotbollen/Hockeyn kommer hem).
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
För ren info så har dom nu tydligen börjat med att monterat upp ledskyltarna inne i Arenan !
Snart så , så sitter även den nya Mediakuben kanske uppe också !!
Snart så , så sitter även den nya Mediakuben kanske uppe också !!
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9742}: Finland vaknar upp imorrn lite bakis och inser att Ö-vik är bättre.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9742}: Gillar verkligen inte 08orna som dödar svensk hockey. Dags att röka ut detta korrupta slemmiga gäng och lyfta Tre Kronor och svensk hockey till nya höjder.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: en till som snackar(tyvärr väldigt sällan dock) . Är ingen Garpen-supporter, tvärtom, men Anders Larsson är ett elakt virus som dödar svensk hockey
www.dn.se/sport/efter-historiskt-svaga-eran-ska-utvarderas-noggrant/
www.dn.se/sport/efter-historiskt-svaga-eran-ska-utvarderas-noggrant/
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Aagaard snackar i ÖA. Det är precis såna där utländska galningar MoDo behöver.
+ 1
Sv: Silly season
hajraj:
Jag vill inte bidra till dålig stämning
Men jag tror han är tänkt som en 1: a Center, han har nekat andra SHL klubbar p.g.a av tänkta roller i andra kedjorna. Och hos er skulle det ha erbjudits en topproll! Där av valet!
Jag vill inte bidra till dålig stämning
Men jag tror han är tänkt som en 1: a Center, han har nekat andra SHL klubbar p.g.a av tänkta roller i andra kedjorna. Och hos er skulle det ha erbjudits en topproll! Där av valet!
+ 5
Sv: Silly season
Bad_Brett: tack alla för era svar, känns tryggare nu. HV verkar gå med honom som en 2-3 center, och gillar hans fysik
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gradin och Karlin bygger laget bra. Fysik och fart kommer in. Förbereder för Ö-vik vs. Stockholm. Battle of the Bastards...
www.youtube.com/watch?v=8cPX7XKrPA8
www.youtube.com/watch?v=8cPX7XKrPA8
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Se där, hoppas han hittat en lya då. Målvaktsjakten går då vidare. Dustin Tokarski eller Maxime Lagacé...
Sv: Silly season
Smurfen: Så är det, vänta till det dammsugits klart i Nordamerika, SHL och Schweiz. Samtidigt är det märkligt hur Bernie började tokproducera i MoDo efter riktigt många torra säsonger. Han vill nog fortsätta vara i ett toppbackpar och i PP.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hajraj: Vigge kommer att välja tröjnr 21. Jag kan se in i framtiden...
+ 1
Sv: Silly season
{5647}: Arvid Lundberg Växjö slut förhandlar med SAIK enligt MRMADHAWK !
Sista backplatsen att fylla för SAIK tydligen enligt sportchefen i SAIK !
Kan vi hoppas ang vår nr 40
Såg nu att dom kan tappa Filip Roos till NHL och dom behöver dom en till ändå , suck !
Sista backplatsen att fylla för SAIK tydligen enligt sportchefen i SAIK !
Kan vi hoppas ang vår nr 40
Såg nu att dom kan tappa Filip Roos till NHL och dom behöver dom en till ändå , suck !
+ 1
Sv: Silly season
Bad_Brett: Jag undrar om han inte varit dåligt tränad. Det skulle kunna förklara varför han så ofta försvann i matcher.
Det är ingen tvekan om att han har bra händer, bra spelsinne, helt ok skridskoåkning för storleken osv, men just det där att han under långa perioder inte alls var särskilt dominant var helt klart negativt.
Det är ingen tvekan om att han har bra händer, bra spelsinne, helt ok skridskoåkning för storleken osv, men just det där att han under långa perioder inte alls var särskilt dominant var helt klart negativt.
Sv: Silly season
hajraj: Absolut världsklass när det gäller att utnyttja sin storlek för att täcka pucken. Han är väl lite mer som Victor Hedman, dvs inte överdrivet fysisk utan snarare använder storleken för maximal räckvidd.
Dock spelar han rätt fult emellanåt och kan dra på sig en del onödiga utvisningar.
Dock spelar han rätt fult emellanåt och kan dra på sig en del onödiga utvisningar.
+ 2
Sv: Silly season
hajraj: Han kan absolut använda tyngden. Han vinner sjukt många närkamper längs sargerna och är stark framför mål. När han är som bäst är han definitivt på nivån att han borde klara andracenter i SHL, men ska man vara negativ så hade han lite för många matcher då han gick på halvfart.
+ 1
Sv: Silly season
hajraj:
Tror han klarar sig bra, det optimala vore om han fick vara 3 center till att börja med men det är såklart lite svårt när man går upp att bygga på det sättet. Men ni får ett gediget jobb och en allround center
Tror han klarar sig bra, det optimala vore om han fick vara 3 center till att börja med men det är såklart lite svårt när man går upp att bygga på det sättet. Men ni får ett gediget jobb och en allround center
+ 1
Sv: Silly season
jonsson: hur står han sig i SHL? Lite orolig över att han inte klarar en 2a center roll.
Han är ju en stor spelare, men använder han tygnden och fysiken i sitt spel?
Han är ju en stor spelare, men använder han tygnden och fysiken i sitt spel?
Sv: Silly season
KB: tycker artikeln är en upprepning av tidigare dito, texten om Södergran har legat ute tidigare sen som KB65 nämner är han på väg till Toronto där var han nyss några veckor
Sv: Silly season
jonsson: Lät inte som att Molin var någon man gick efter jättehårt. Tror nog ändå att AHL är huvudspåret, speciellt då Hinken ska över dit nu igen. In med Matteau!
Blir det därifrån så får vi nog vänta tills slutspelet i samtliga ligor är färdigspelat. Spelarna där borta brukar inte ha det helt klart för sig hur det ser ut för dem tills säsongen är över.
Blir det därifrån så får vi nog vänta tills slutspelet i samtliga ligor är färdigspelat. Spelarna där borta brukar inte ha det helt klart för sig hur det ser ut för dem tills säsongen är över.
Sv: Silly season
Hinken har ställt frågan om Molin men inte fått nån återkoppling, en back + målvakt kvar då.
Räknar man då med att behålla Woods?
Räknar man då med att behålla Woods?
+ 1
Sv: Silly season
Någon somuhsr hört status på Vigneault?
Ryktades om att han skulle komma till hv, sedan har det varit helt tyst
Ryktades om att han skulle komma till hv, sedan har det varit helt tyst
Sv: Silly season
Rytter: Vet att du driver, men helt ärligt... När får vi se den första helt digitala sportchefen?
En vältränad AI borde rimligtvis kunna värva ihop ett extremt mycket vassare lag än samtliga sportchefer i världen. Den borde kunna sätta ihop den perfekta gruppen, hitta de perfekta rollspelarna till lägsta möjliga pris. Vidare borde AI redan vid TV-pucken kunna identifiera vilka spelare som faktiskt kommer lyckas i vuxen ålder, så att man slipper ödsla tid, resurser och pengar på spelare som ändå aldrig kommer bli något.
Har läst att vissa fotbollsklubbar har börjat kika på detta, men vore det inte coolt ifall MoDo blev den första ishockeyklubben i Sverige som låter datorn sköta värvningarna och formerar laget? Om vi kan gå i bräschen och få en modell som är betydligt mer vältränad än konkurrenternas, borde vi kunna vinna mer eller mindre varenda år.
En vältränad AI borde rimligtvis kunna värva ihop ett extremt mycket vassare lag än samtliga sportchefer i världen. Den borde kunna sätta ihop den perfekta gruppen, hitta de perfekta rollspelarna till lägsta möjliga pris. Vidare borde AI redan vid TV-pucken kunna identifiera vilka spelare som faktiskt kommer lyckas i vuxen ålder, så att man slipper ödsla tid, resurser och pengar på spelare som ändå aldrig kommer bli något.
Har läst att vissa fotbollsklubbar har börjat kika på detta, men vore det inte coolt ifall MoDo blev den första ishockeyklubben i Sverige som låter datorn sköta värvningarna och formerar laget? Om vi kan gå i bräschen och få en modell som är betydligt mer vältränad än konkurrenternas, borde vi kunna vinna mer eller mindre varenda år.
Sv: Silly season
Saleva: Jag vet inte. Men säger man "De hör hemma i SHL" istället för "Vi hör hemma i SHL" så säger det precis allt. Fråga Freud.
Sv: Silly season
+ 2
Sv: Silly season
Bad_Brett:
En annan sak som talar mot att Dif skulle varit intresserade av honom är att han varit i klubben tidigare och då kommit på kant med ledningen, vill man ha in en sån spelare igen? Ungefär som att MoDo skulle vilja ha tillbaka Modigs, gud förbjude..
En annan sak som talar mot att Dif skulle varit intresserade av honom är att han varit i klubben tidigare och då kommit på kant med ledningen, vill man ha in en sån spelare igen? Ungefär som att MoDo skulle vilja ha tillbaka Modigs, gud förbjude..
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett:
I regel får inte det allsvenska spelarna bättre betalt i SHL. Har rätt svårt att se att Bernhardt skrev på för DIF med tanke på det kaos som rådde där under säsongen.
Det kan även vara rätt olika som jag förstått det en del spelare spelar t.o.m. bättre när det är klart med något nästa säsong.
I regel får inte det allsvenska spelarna bättre betalt i SHL. Har rätt svårt att se att Bernhardt skrev på för DIF med tanke på det kaos som rådde där under säsongen.
Det kan även vara rätt olika som jag förstått det en del spelare spelar t.o.m. bättre när det är klart med något nästa säsong.
+ 5
Sv: Silly season
Rytter: Är fortfarande övertygad om att Bernhardt var överens med DIF.
Woods och Näsén minns jag inte att jag har sagt någonting om.
Poängen är att det är ju bara att gå till sig själv; När man är ny i en bransch jobbar man 18 timmar om dygnet, utan ersättning, för att göra avtryck. När man sedan har 20 alternativ med roligare arbetsuppgifter och bättre betalt, är det naturligt att man slutar jobba nätter och helger i samma utsträckning.
Woods och Näsén minns jag inte att jag har sagt någonting om.
Poängen är att det är ju bara att gå till sig själv; När man är ny i en bransch jobbar man 18 timmar om dygnet, utan ersättning, för att göra avtryck. När man sedan har 20 alternativ med roligare arbetsuppgifter och bättre betalt, är det naturligt att man slutar jobba nätter och helger i samma utsträckning.
« Föregående · 2349461 · Nästa »
Ska v i tolka det som att de tror att någon av SH, HHC, TIK eller Löven lockar flest fans till hallen? Eller kanske att de har störst chans att vinna.
Hur som så tycker jag det är lite mobbing mot Mora. Nog för att vårt är lite mindre.
Men deras är rejält litet.