« Föregående · 2597510 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Bad_Brett: Gäller att vara bästa dansk, håll detta nu för helvete, och visa att Engsund INTE är en bra kapten
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
NuMo:
Han påminner lite om den forne LG Pettersson i Luleå, han kämpade och slet och gjorde drösvis med viktiga skitmål på returer framför kassen,
Vår dansk är otroligt viktig för vårt lag och moral!!!
Han påminner lite om den forne LG Pettersson i Luleå, han kämpade och slet och gjorde drösvis med viktiga skitmål på returer framför kassen,
Vår dansk är otroligt viktig för vårt lag och moral!!!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
{10015}:
Målet kom, vilket jag såklart önskade men jag trodde vi skulle få vänta och vänta och vänta.
Oskarshamn hade i första perioden ett par tre tjeckpassningar och de har haft bra snurr i vår anfallszon, utan att skapa något som inte Lassi med lätthet tagit, utan att de har någon framför som irriterar. - Det är allt från deras håll chansmässigt.
Vi har en annan typ av tryck i anfallszonen. Det är inte så cirkulärt utan det blir mer instick och attacker genom att vi bryter in. Det gör att vi får lite bättre chanser och slutligen så har det skapat rejäla chanser som vi kunnat göra mål på.
Två måls ledning, Rättvist eftersom vi har en vassare spets på vår kniv. Men nu blir det ett annat mentalt tillstånd, för mig, men även för laget. Det är mycket tid kvar.
Målet kom, vilket jag såklart önskade men jag trodde vi skulle få vänta och vänta och vänta.
Oskarshamn hade i första perioden ett par tre tjeckpassningar och de har haft bra snurr i vår anfallszon, utan att skapa något som inte Lassi med lätthet tagit, utan att de har någon framför som irriterar. - Det är allt från deras håll chansmässigt.
Vi har en annan typ av tryck i anfallszonen. Det är inte så cirkulärt utan det blir mer instick och attacker genom att vi bryter in. Det gör att vi får lite bättre chanser och slutligen så har det skapat rejäla chanser som vi kunnat göra mål på.
Två måls ledning, Rättvist eftersom vi har en vassare spets på vår kniv. Men nu blir det ett annat mentalt tillstånd, för mig, men även för laget. Det är mycket tid kvar.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
MorganaLefaey: Jag är nöjd med att de gjort fler mål framåt idag än de släppt in. Man kam gråta hur mycket som helst över spilld mjölk, eller glädjas över att förstakedjan låg bakom 2-0
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Silly: Oregano gör sin klart bästa match såhär långt. Och Sampo fungerar bättre när han får fokusera på att bidra med energi.
Rååma dock...
Vilka kedjor kör vi egentligen med? Är förvirrad.
Rååma dock...
Vilka kedjor kör vi egentligen med? Är förvirrad.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
{7426}: Jäklar vilket bra slut, Södergran kanske passar bäst att bära fjärde?
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
NuMo: andra är inte så dumt heller, men nu måste vi fokusera
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
{5647}: förstår att du är nöjd med vad de gjort så här långt.
Men det är inte jag.
Kan inte säga att de varit bästa formation någon match.
Nån enstaka sak gör inte jag byter åsikt om det.
Men med lite tur så vaknar de till nu.
Men det är inte jag.
Kan inte säga att de varit bästa formation någon match.
Nån enstaka sak gör inte jag byter åsikt om det.
Men med lite tur så vaknar de till nu.
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
NuMo: enig. Mackan Näslund å sedinarna är inte heller egenprodukt. De e ju Järveds pojkar ;)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
SPOODI: och Rögle knappar in - nu kan man äntligen gå på muggen i paus.
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Zource: Jag fortsätter elda torra björklöv. Tog ju bara några minuter.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Bad_Brett:
Aagaard har inte kommit till, men fan vad han har kampat hela matchen. plötsligt så hittar han rätt yta som han insett långt innan.
Aagaard har inte kommit till, men fan vad han har kampat hela matchen. plötsligt så hittar han rätt yta som han insett långt innan.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Sigge: Så vaknar första helt plötsligt!!! Krasch boom bang!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
MorganaLefaey: Ja, otroligt jobbigt med Ruohomaa och O'Regan. Eller inte
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Costanza: Haha. Aagaard har knappt synts till, men självklart är han på rätt plats när det gäller.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
SPOODI: Han är på rätt plats vid rätt tid ta mig fan hela tiden!!! Mikkel!!
+ 4
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
SPOODI: Vi håller 0-0 så här långt in i matchen. Första målet blir oerhört viktigt. Skulle vi vinna en så här jämn match så ger det ett speciellt kvitto. jag vill gärna ha det kvittot så håll i MoDo, Aagaard är där. Walli har varit rivig framåt ikväll. Dickinson cool med pucken är en till som kan avgöra.
Men men. Vem är det? Dansken..... Som jag håller på att säga...
Men men. Vem är det? Dansken..... Som jag håller på att säga...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
NuMo: problemet med att skriva på telefon.
Det kan vara 4-5 situationer senare när man klickar på sänd.
Men måste än en gång säga att vilket skit det är med att totalt sakna en 1a line.
Har Ruohomaa gjort poäng i 2 matcher eller nått?
Det kan vara 4-5 situationer senare när man klickar på sänd.
Men måste än en gång säga att vilket skit det är med att totalt sakna en 1a line.
Har Ruohomaa gjort poäng i 2 matcher eller nått?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
NuMo: Vi är 3p från Skellefteå. Jag eldar ändå gamla torra björklöv. Vi måste fan vinna här. Annars måste Storplånkan öppnas för nya kandidater.
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
SPOODI: Inte så svårt när vårt PP1 är så usla. En femma från mitt lokala u16 skulle gjort det bättre
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
NuMo: fan vi måste va bättre på att straffa Oskarshamn när de fiskar
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Brander:
Skitbyte där. Tänkte just skriva att Oskarshamn är bättre på att driva runt pucken i vår zon medan vi får mindre och mindre box, men så kontrade vi med ett jättetryck som tyvärr mynnade ut i det felaktiga bytet.
Väntar nog med att posta det här inlägget tills PP är över.
Med min långsamhet att skriva så är det ju nu... Lassi en bra räddning igen...
Fem mot fem!
Skitbyte där. Tänkte just skriva att Oskarshamn är bättre på att driva runt pucken i vår zon medan vi får mindre och mindre box, men så kontrade vi med ett jättetryck som tyvärr mynnade ut i det felaktiga bytet.
Väntar nog med att posta det här inlägget tills PP är över.
Med min långsamhet att skriva så är det ju nu... Lassi en bra räddning igen...
Fem mot fem!
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Sigge: MoDo spelar bättre i boxplay än vad vårt pp1 är
+ 5
« Föregående · 2597510 · Nästa »