1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531222 inlägg · 4122 ämnen

« · 2603457 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo:

Kan konstatera att du har en uppfattning som går tvärt emot vad de flesta tycker. Som sagt flertalet inom hockeysverige lyfter fram hans öga för detaljer, snabbtänkt och kan analysera spelet bra och justera för att ändra matchbilden som hans styrkor samt att han är en lagbyggare som får ihop laget och gruppen.

Hans brister är mer utvecklare spelare och individuell träning, teknik träning och det är därför man tagit in holmström och sundell då de har sina bästa egenskaper där.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
KB: lustig kommentar..
Karlin är känd i svensk hockey som en ledare och lagbyggare, en tränare med tålamod och förtroende, en tränare som vill ha bra personligheter ist för stjärnor.
Han är känd som en tränare som får ut mycket av sitt materiel och som alltid står stadigt på jorden, men han har aldrig någonsin varit en ledare som är bra på att förändra en matchbild under pågående match något nämnvärt, hans filosofi bygger på långsiktighet, tron på spelidén och göra alla saker rätt, men han har aldrig varit en coach som bänkar en första kedja som inte levererar för att ge ett exempel.

Coachningen idag blev att ge Sams kedja extra speltid fast det kanske borde gjorts mer för att komma in i matchen på något sätt.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo: 2-3 minuter på Google:

Oskar Petterson:
”Det känns riktigt bra att fortsätta med Karlin som tränare, han vet hur han ska få ut det bästa av mig och jag vet vad jag kan förvänta mig av honom. Han är en grym matchcoach som kan förändra en matchbild genom taktiska drag. ”

”Englund, som spelade under Karlin i sju säsonger i Västervik, från tiden i division 1 fram till allsvenskt spel, framhåller också tränarens taktiska färdigheter.
– Jag har aldrig träffat någon som är bättre än Karlin på att kunna se detaljer i spelet och göra förändringar i laget eller taktiken för att kunna förändra en hel matchbild. Där är han en mästare, menar Joakim Englund.”

Hinken:
”Mattias Karlin är en otroligt skicklig att se spelet, duktig coach och väldigt skicklig på att förändra matchbilder mitt i matcher och att läsa av motståndarna.”

Mattias Karlsson, Aftonbladet:
”Västervik imponerade i stort i slutspelet på sättet de kunde anpassa sitt spel och förändra matchbilder.”

Jonathan Åhman, journalist Västerviks-Tidningen, angående finalen mot DIF:
”Mattias Karlins taktiska öga och förmåga att förändra matchbilder blir också en tung faktor. ”

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Smurfen: Okej, my bad 🙏👍

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Rytter: Jag har hört precis tvärtom, faktiskt aldrig hört någon (inte ens han själv) säga att han är en matchcoach, hans styrka ligger enligt honom och folk runt laget i ledarskapet och förtroendet, men han har aldrig varit en ledare som tex sätter folk på bänken, kastar om i kedjorna eller ändra taktik mitt under matchen, med andra ord så är han ingen ledare som gillar att matchcoacha i någon större utsträckning.

Så jag tycker faktiskt att du har fel, men som sagt det är min åsikt och ingen lagförd sanning.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
KB: min enda kommentar till karlins matchcoaching är att jag hade önskat att han gick ner på folk lite oftare, men det såg ut som att han gjorde det strax innan södergrans utvisning idag. som vanligt vet han bäst :)

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Rip Kirby: Nu var det nog ingen som lämnade matchen efter deras första mål , var nog tvärtom mycket folk hade inte ens hunnit in.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo: Lustig kommentar med tanke på att Karlin har gjort sig ett namn i hockeysverige, dels på att vara en väldigt skicklig lagbyggare men även ha ett exceptionellt bra öga för detaljer i spelet och att just kunna ändra matchbilden.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Smurfen: nivån var dålig redan inför matchen. Skellefteås publik ska ha kredd de började sjunga redan 20min innan match. Vi var knäpptysta

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo:
Alla absolut alla inom svensk hockey pratar alltid om hans sätt att förändra matchbikden när dom pratar om Karlin. Han.är bland dom bästa!
Alla hyllar den sidan hos honom.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo:

Lustigt, de flesta håller han som en riktigt bra matchcoach som kan förändra en matchbild.

Att han inte kastar om i kedjorna betyder inte att han är en dålig matchcoach. Han är duktig att ändra taktiken och justera för att ändra matchbilder. Men det ser nog inte vi amatörer, vi ser bara ändring i kedjorna.

Just matchcoachning är ju något han fått beröm av utav många.

Så jag tycker du har fel i att han ej är någon matchcoach.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Smurfen: Men inte fan lämnar man väl en match ändå...? Den uppgivenheten blir man lite rädd för på riktigt 🤔🫣

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
SPOODI: Det är inte så konstigt att det blev lite som det blev ang publiken när dom gör mål på 32 sekunder , luften går ju ur en lite gran då !

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Silly: Karlin är precis allt annat än en bra matchcoach men han är däremot nog en av dom bättre ledarna i svensk hockey.
Karlin har alltid varit svag på att göra kortsiktiga förändringar för att ändra matchbilder, han förlitar sig på sin långsiktighet.
Missförstå mig inte nu, Karlin gör helt rätt som satsar långsiktigt men jag hade önskat att han kunde anamma mer matchcoachning under matcherna för att förändra en matchbild mer än att låta vissa kedjor få mer eller mindre speltid.
Min åsikt!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Vill förövrigt be alla om ursäkt för det fruktansvärt dåliga nivån på publiken idag? vi hjälpte inte direkt vårt lag tyvärr. Adapt and overcome. Nu krogar vi oss till 3p på tisdag

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
{9315}: Ja den tar jag gärna före !!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Olli Nomadinen : den förtjäna jag ? det va kul så länge de vara ??????

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Sigge:

Puljujärvi är skadad.
Och var har du läst att han vill till Sverige?

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo:
Karlin är en grym matchciach!
Bland dom bästa i SHL.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Smurfen: långt dit, växjö ska få smaka på revansch från bortamatchen :)

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Skulle vara bra inför framtiden och få å vinna en sk
Publikmatch/fest , synd bara att vi har Timrå i nästa sån match .
Vi har ju typ samma statistik mot dom som mot SAIK sista åren !!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Bad_Brett: nu kommer det bli livat på några kammare men jag tycker faktisk det är dags att ta bort roma ur laguppställningen några matcher (obs! inte sparka honom)

antingen, förhoppningsvis, så är han hämmad av sin skada och då är det bättre att han får rehabba den i lugn och ro och att modo får spela med en spelare som är frisk och hel så länge det finns tolv spelare som är det, det gynnar varken modo eller roma att spela halvskadad

eller så är han inte hämmad alls och detta är hans nivå, och då är han för närvarande inte bra nog, bidrar inte offensivt (fin passning tiill södergran ska inte missas) och är svag utan puck, är det -3 nu senaste två? ejk kommer inte producera mer men kan antagligen bidra bättre i spelet utan puck. det är värt att testa.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Chamez: Tycker coachningen från Karlin var direkt svag, när vi bevisligen inte kunde matcha Saik i spelet så hade vi ingenting i rockärmen för att förändra, jag hade önskat att vi kunde ”play dirty” eller något bara för att få tillstånd någon typ av scenförändring, ist fortsätter vi vara mjuka framför egen kasse, slarviga och långsamma med pucken och inte ens efter turnålet så hände någonting.
Modo gör ingen dålig match alls men idag var det klasskillnad och Modo hade behövt göra något oömt för att kanske kunna störa Skellefteå.

Positivt som satan är att Ranta och Oregan börjat se ut som riktigt bra hockeyspelare!

Aja bryt ihop så kommer vi igen.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Måste ändå säga att jag tycker Skellefteå är förjävla bra. Är imponerad över deras fart och hur noggranna de är i spelet. Ger inte Modo mycket utrymme att få spela i deras zon. Bästa laget vi mött hittills enligt mig. Jag tycker inte vi va dåliga. Förutom boxplay i vanlig ordning.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo: Absolut. Det klaffar inte för MoDo i den spelformen, men det är bara tre lag i hela SHL som har över 80%.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
En jäkla tröst ikväl är att "Ingen jävel kan ta ifrån oss " dom 30 poäng vi har spelat in hittills !!!!


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Monno: Ja, det är så tydligt när 4 SAIK åker frenetiskt för att ta pucken och våra spelare åker och chillar, vi tappar pucken varje gång och kommer inte in i deras zon och blir tillbakajgde i egen zon.

Snabba fötter och kör. Vi kommer intr alltid att etablera spel, men motståndarna kommer behöva slå ifrån sig så vi får börja om.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Sigge: Ja tack!


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gavelo: Sannys förslag att skeppa Råma till Frölunda kanske inte var så dum? Då får vi löneutrymme till att ta in Puljujärvi och en ny ledande center.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Hakning-Henrik:
Sjukt hur dåliga hur Modo är i BP, tycker vi spelar på samma dåliga sätt som i As men nu går det än snabbare och vi blir fullständigt ägda, Modo är passiva och blir extremt små.
80% bör man ha för att vara godkända i den spelformen, vad ligger Modo på, hälften ?

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Monno: Glad att inte bara jag tänker på detta.
Detta är något som måste bort. Ofta struntar de totalt i pucken och låser och håller så att deras andraspelare får pucken under kontroll och ett litet försprång så att vi hamnar efter hela vägen till vår egen zon.

Hur många gånger satt/hölls våra klubbor inte fast när vi skulle jaga SAIKs puckförare. Utan klubba får de massvis av tid att slå passningar etc.

Det är så uppenbart att det är denna typ av motståndare vi har extremt svårt för.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Monno: Sen måste vi verkligen få till BP.
Samt träna in något nytt gällande uppspel i PP. Jag gissar att man vill konservera energi, därför man chillar så i uppspelet. Men det funkar ju uppenbarligen inge bra för oss.
När vi väl är i zon gör vi det oftast bra. Men vinner vi inte tekningen kn vi lika gärna spola förbi PPt...


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Paninaro: Mike vill oss inget illa, han konstaterar bara fakta just nu även om det låter tillspetsat.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Rip Kirby: Ni får gärna hjälpa oss att ge HV däng också när ni får chansen

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Paninaro: Oskars ska ut med huvet före, det torde samtliga Timråsupportrar vara helt eniga om!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Silly: Det här med att vara grym på träning….
Det är kanske världens sämsta bedömning av en spelare.
På träning ska man hålla puck, lira och kunna göra fina dragningar, på match ska man även kunna sköta spelet utan puck, jobba hårt åt båda håll utan puck, kunna hålla humöret i 60 minuter fast man inte får trixa med pucken osv osv.
Ruohoma må dominera på träning men han gör det definitivt inte på match.

Jag hoppas Karlin hittar en lösning att bli av med honom för tillhör man inte topp10 i laget efter 20 matcher som lagets största stjärna så har jag väldigt svårt att se hur han ska kunna lyfta?!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Hakning-Henrik: Är det något man lärt sig av SHL så är det att de bästa och mest ruttinerade lagen, FBK, SAIK och Växjö är rent förjävligt duktiga på att "interfera" bort motståndare. SHL är El liga för spelförstörande lag tyvärr. Förhoppningsvis är MoDo och Karlin en början på något nytt.

Eller att domarna faktiskt tar för en interference som inte är att man hugger benen av en kille utan puck.
Var ju nån situation idag då en SAIK spelare totalt låser en modoit när.pucken glider förbi dom till en annan SAIK spelare... Jag kan inte reglerna helt men om man låser en kille utan puck är det ok bara för att pucken är i närheten när den passerar till en annan spelare?

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Bara att konstatera att vi möter ett riktigt bra Skellefteå ikväll! Spelar dom såhär bra, hade det nog inte ens hjälpt om vi hade spelat på max tyvärr!!

Inför dom här 3 matcherna mot Örebro, Skellefteå, och Växjö, så kände åtminstone jag att får vi med oss 3 pinnar därifrån så har vi gjort det helt ok!

Det som oroar är att vår defensiv sett rejält ihålig ut. Kan ju naturligtvis vara så enkelt att det är för att vi mött två förväntade topplag!

Vilket som, jävligt synd att det inte blev en fest ikväll! Framförallt när Åsa-Nisse torskade! Skulle vilja ha en buffert där!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Rytter: Tack för informationen. Nya tag på tisdag. 👍

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
{7426}:

Nej det tror jag inte. Var en bra hockeymatch i högt tempo. Bra lördagsunderhållning.

Vi gjorde det rätt ok men SAIK är riktigt bra och mer konsekventa i sitt spel i 60 minuter. De gör de små sakerna lite bättre än oss och vinner rättvist.

Trots förlust så är jag nöjd att vi som nykomling vågar spela vårt spel, det är inte 5 man framför mål och sedan kontra.

Vi är alltid med i matcherna och det glädjer mig.

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
{9315}: Ok. Så är det nog

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Paninaro: det är bara ett svar på att det var modoiter från boken inne och larvade sig i torsdags när modo låg före. vi får äta den mackan och tacka gänget som var inne i timråboken

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Robin Ztorken L: i så fall bör det göras snarast, innan göteborgarna får för sig att inspektera grisen i säcken. frågan återstår ju vem som ska fylla det hålet i uppställningen. min spontana tanke var att marcus vela spelade stort i våras och sannolikt inte skulle vara sämre. grinig och åker bra skridsko, passar ju modos shl-spel som hand i handske

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Olli Nomadinen : Efter våra fyra raka och ni klämmer äntligen in en vinst så är det första du gör är att håna oss. Kul att Norrland går bra dock. In med Björken och ut med Oskar så tjänar vi båda på det. Men NI verkar mer besatt av att få ut oss, eller?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tyler Durden:
O Reagan kommer komma. Han är på G nu...

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Olli Nomadinen : Vi är defnitivt sämst i SHL i boxplay. Börjar bli lite jobbigt när vi närmar oss 50%...

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Gusse: Men jag som inte såg matchen, hade jag varit på sämre humör ifall jag sett den? :p

« · 2603457 · »