1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501888 inlägg · 4187 ämnen

« · 2748886 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Monno: Tycker dock att de matcher som man spelat nu de senaste 5 iallafall så har man endast varit betydligt sämre än motståndarn i timrå matchen. Alla andra skulle jag säga att iallafall mer än hälften av matchen är man bättre och det ska man ta betalt för och gör man inte det så blir det som det blivit. Jag är mest frustrerad över Frölunda matchen och de målchanser man hade i första perioden, satt på läktarn vid klacken och såg själv hur puckjäveln dansar på mållinjen gång efter annan men att den vill inte in av någon anledning.

Mycket hockey kvar och jag hoppas innerligt att uttalanden som OP gjorde inte kommer göra att gruppen imploderar. Kritik ska man kunna ta men gillar inte att man gör det i media sådär

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Trilske: Vi får hoppas det lossnar mot BIF då, för redan nu efter 7 matcher är alla matcher måstematcher.
Gör vi en plattmatch imorgon igen är nog loppet kört redan nu, innan novemberuppehållet.
Det vore inte så kul, för att sedan utstå en låååång väntan på kvalet i mars/april.
Låt oss inte bli årets Oskarshamn, snälla!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Frontschwein: Gör vi om 2010 och framåt resan kanske det slutar med div 1 i årtionden...

En fördel med HA var ju att ni åtminstone var marginellt gladare där sista säsongerna. :-)

Självklart ska vi göra "allt" för att stanna i SHL. Men å tro att sparka allt och alla och värva 5st överbetalda spelare kommer lösa något funkade inte 2015 och kommer nog inte funka denna gång heller.
Något måste vi ju lära oss av historien.

Och som sagt jag tycker inte Gradin ska stå utan kritik. Men att Woods går från att sin första säsong se ut som en toppspelare i ligan till att knappt få ett skott på mål är ju inte helt och fullt hans fel.
Att vi har för svag centersida får han dock ta på sig. Det var en chansning för mkt.
Samtidigt köpte han supersäkert för dyra pengar ifjol och det sket sig ju också. 😅

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Trilske:
Om det nu bara är en sån sak så löser det sig. Är det inte det blir kval.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Trilske: Efter att ha sovit på saken känner jag samma sak. Vi har gjort det bra spelmässigt i 5-6 matcher men tagit för dåligt betalt. Ledningen kan någonstans inte bli lastade när deras plan med stor offensiv zontid faktiskt går igenom? Det är i så fall forwards försvarstänk som ligger efter vad man vill se, samt förmågan att hitta förbi motståndarmålvakten då. Men tyvärr landar det mesta på spelarna i min mening att skotten inte har nog kvalité.

Var ruggigt besviken igår, men ser mer nyktert på det med lite distans. De stora och tunga centrarna behövs för att få fast pucken i anfallszon, de gör precis det de ska förutom ett bristande försvarstänk då. Men om vi pratar om ledningens spelidé framåt så kuggar mycket i. Backarna fyller på i anfall, sen har problemet varit att Winberg och Ladue haft lättast för detta och ingen av dem sitter på så bra skott. Där hade vi behövt Norlinder oftare, en liten besvikelse så här långt faktiskt.

Nåväl, man kanske inte ska måla fan på väggen än. Hade varit en annan grej om man blev galen på det spelmässiga i majoriteten av matcherna. Nu finns det ändå än tro på att det BORDE gå bättre än hittills gällande produktion.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Trilske: Vet inte varför jag är lugn här. Ålder och rutin? Tycker att MoDo sköts så bra nu på alla plan. Damlag, ekonomi och annat. Har svårt att vara negativ då mycket går att fixa till. Sen är SHL ingen skitliga. Krävs jävligt mycket för poäng och MoDo är sämst just nu. Bara att acceptera och hoppas på att spelarna vaknar till och brinner för klubbmärket. Ansvaret ligger lika mycket på Karlin att sätta fart och elda på halvfigurerna vi har idag. Bänka min favoritspelare Bernie då! Jag vill se lite action nu ;-)

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Modo vart nollade 7 gånger förra säsongen. Modo har blivit nollade 4 gånger i år och i år ska vi ha ett bättre lag

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Costanza:

Ja, jag blir lugn av att du är lugn. Du brukar kunna höja rösten om du ser att något är fel.

Känns skönt att du håller dig lugn och inte har sållat dig till den slentrianmässiga kritikerkören som bara slänger ur sig saker på måfå.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Trilske: Det kommer ordna sig. Kan behövas nåt galet för att väcka truppen. Ledarna är lite för mjuka. Bra gubbar, men det måste brinna lite mer i båset från spelare och ledare!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Tarasov:

Måste vara sjukt frustrerande för ledningen att vi är oförmögna att göra mål, kanske saknas det lite spets i avgörande lägen men samtidigt kunde man se att det var spelmässig klasskillnad när man mötte lag som Frölunda och Luleå förra säsongen.

Vi var stundtals helt utspelade av sådana lag förra säsongen.

Men nu är vi ju spelmässigt minst lika bra, om inte bättre, över 60 minuter? Men vi är helt oförmögna att göra mål.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Tarasov: Nya tag framöver. Vi har ju alltid januarifönstret då MoDo kan lasta in mer stålares än de flesta.TIK & BIF är ju konkursmässiga som bara ett exempel. Nu kör vi vidare in i hösten och vintern! MoDo Hockey är de bästa. Heja, heja, heja MoDo!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Frontschwein:
Skulle förvåna mig om man nu skall ta ut en olycka i förskott

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: det är nog jäkligt svårt. Jag glömmer aldrig frölundas stjärnvärvning matt duchene 2012. Ansågs vara en av nhls främsta centrar. Mäktar bara med 14 poäng i elitserien men året efter gör han 70 i colorado. Han va nog uppsnackad på samma vis av deras gm. Ibland får man inte ut mer av sina värvningar. Inte ens dom allra bästa på pappret. Visst han gjorde poäng. Men var verkligen inte dominant.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Frontschwein: Vi ska till slutspel, Frontsy. Sen köper jag att spelet ser rätt uselt (eller rättare sagt ineffektivt) ut och jag vet inte vad det sitter i. Jag skulle ju tackla alla jävlar om jag hade en plats bland 12 forwards, men det är ju jag det. Värva tillbaka Vela.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Hade det funnits bättre spelare att värva så han vi värvat dom.
Så klart man vill ha ett så bra lag som möjligt men om det inte finns top spelare tillgängliga så får man nöja sej med Oregan, Hutsko och Topping.
Vi står inte högst upp på spelarens önskelista ännu. Sedan gäller det framförallt att få ihop det som lag, det har vi lyckats med under Hinkens & Karlins ledning. Var tacksam för det.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Monno: idioti. Hamnar vi allsvenskan är vi kvar där i årtionden

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: hade varit intressant. Känns som vi får enormt outnyttjad sparkapital nu i brist på centermitorer som driver spelet . Alla gör varandra sämre typ.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Problemet för oss nu är ju det att vi är så cementerade i botten att bra spelare väljer inte att komma hit.
Etablerade kvalitetslirare väljer lag som har något att vinna, inte slåss för sina liv.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Monno:

Aha, missuppfattade tvärtom sorry
Byström skulle ändå ha förpassats till Övik Hockey…

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Monno: Ja. Känns rätt viktigt att Karlin & Gradin fortsätter med vår klubb. De som är tveksamma kan ju fundera på alternativet. Dessa grabbar kan hockey och ibland blir det fel beslut. Välkommen till verkligheten.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Costanza: sant så sant. Du kan hockey och har ett skarpt minne

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Modano: Gillar också att det finns så många roliga och trevliga motståndarfans som gör att man kan glömma bort att man måste scrolla för att hitta sitt lag på sida 358. Får väl hänga på Puffes frizon för god musik under denna söndag. Letar ju att köpa en subwoofer.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Modano: Tack Modano. Du kan också hockey. Du och jag gillar när spelare kastar handväskan. Det är lite Tant Hagos hos MoDo nu men det kan vända fort bara spelare, ledare och fans håller ihop. Folk ska veta att jag var kanske den som gnällde högst då klubben sköttes som ett dåligt saftstånd i hemmakvarteret. Bra personer nu på många positioner.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
KRB: Fast Byström har inte bra betalt.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Monno: Se på Albin Carlsson var överlägset bästa backen I hockey allsvenskan fortfarande leder poängligan för backar i hockey allsvenskan rätta mig om jag har fel. Bara kämpa bort alla spöken det vänder 💯🥂🏒🥅

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Wauzsig: Ja konstigt att varje lag som möter MoDo har en storspelande målvakt? Vi försökte göra hål i magen på Ward såg det ut som.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Monno:

Det är ju det som just är vänskapskorruption,
Man anställer en vän som dessutom får för bra betalt,
Stockholms fd landshövding har väl precis utbildat oss alla i subjektet…

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
KRB: Sägs inte Byström spela för kaffepengar typ?
Dålig vänskapskorruption isf...

Bernhardt, ja det är en sorg att se hur tungt han har det. Obegripligt hur kanske den bästa backen på 10-15år i HA två år i rad inte kan få till det i SHL.
Han var ju inte bara en ok HA back, han var ju fullständigt dominant. Kan inte finnas många exempel på spelare som varit så bra i HA för att sen inte lyckas i SHL. Nu var ju inte förra säsongen en katastrof för honom men ändå.

Hinken pratar mycket om föreningen först. Och jag tror verkligen han gör allt för att MoDo ska lyckas. Hittills denna säsong har det dock sådär.
Men att han skulle försöka ta personlig gagn på det hela ser jag bara som skitsnack. Han kommer leva i och runt MoDo och Övik resten av sitt liv, så att han skulle sätta laget på spel för personlig vinning är helt orimligt.
Bara för man tar ev. felaktiga beslut betyder det inte att man har ont uppsåt.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Wauzsig: Håller med, jag har definitivt inte klagat ikväll. Jag tycker att MoDo gjorde en bra match offensivt utan analyser från andra lags supporters. Men det är jag det!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: Jo, det gjorde jag. Läs sista meningen.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: Jag kan förstå om man reagerar på dem som kommer in och hånar efter en förlust. Att vara otrevlig mot helt oförargliga inlägg är bara onödigt.

Det jag stör mig mest på är vissa av våra egna "supportrar" som inte gör annat än att skriva en massa skit om spelarna, Karlin och Gradin. Många av dem verkar gladare när vi förlorar än när vi vinner.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Wauzsig: Sätter aldrig käften för mig på andra lags sidor. Slipper man ta skit när det går dåligt för laget.
Skönt att man är som Ernst, mysig och fin.
Humör har man men det tar jag ut på annat vis🤟🏻

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Wauzsig: Så du såg inte matchen själv med andra ord?

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Warden med Luleåspaden tycks göra sin bästa match på jag vet inte hur länge. Nyper varje puck.

Ward gigant och ordnar 3p ikväll.

Mycket av det MoDo presterade idag borde räckt för att spöa Luleå.

dessutom ska drabbas av bortadomare på hemmais.

Några kommentarer från Luleåboken. Ger en mycket bättre bild av matchen än 99% av det som skrivs här.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Håller med dig om allt utom hepo

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Wauzsig: när reagerar du själv?

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: Jag tror Hempo är bättre än Jasek, dom är väldigt lika spelartyper men jag håller Hepo som betydligt skickligare.
True är inte en center för topp2 linorna så därför är jag rätt övertygad om att en playmaker skulle öka produktiviteten framåt där.

Kaut skulle troligtvis vara ett ruskigt bra komplement till Olofsson i första med Jasek eller Heponiemi som center.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Wauzsig: Nu får du ge dig ändå. Det kommer in supporters från höger till vänster så fort det går dåligt.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Då tror vi olika, hepo hade inte gjort nååhonskillnad för MoDo med dagens spel. Kaut däremot hade varit en bra värvning för dagens MoDo.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: Att 90% av supportrarna spyr galla över det egna laget är tydligen helt okej för dig. Men när någon kommer och säger något uppmuntrande reagerar du som en barnunge. Väx upp!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Röda dagar : Vi fick inte nöja oss med…
O’regan var en klassvärvning, ligans kanske skickligaste spelare enligt Hinken själv, iaf vad han trodde så där gick man på ett riktigt toppnamn, men det blev inte helt bra kan man konstatera.

Säger kanske allt om Hinkens och ledarnas fingertoppskänsla?!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
En resväska med 30 kg räksallad så fixa Karlin det och hinken köper in sig på halva

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: Min poäng var att det finns bra spelare om man har rätt kontakter!
Övrigt så skulle Aleksi nog vara en utmärkt 1 el 2 center i Modo för tillfället.
Brickley med en hel fot skulle gå in på 6 backar, iaf fram tills Näsén är tillbaka.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Som förra säsongen då vi letade efter en top spelare till första kedjan och fick nöja oss med Oregan en bit in på säsongen.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Ja i allsvenskan. Brickley hade ju för fan varit odödlig i detta försvar denna säsong.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: När han acklimatiserat sig så var han riktigt bra, 6 mål och 8 ass på 16 matcher i en förening och lag som den säsongen var i fritt fall!

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{6870}: Som brynäsare född i slutet på 80-talet kan jag (historiskt sett) relatera till längre förlustsviter och att harva i botten på ett rättvist sätt. Det är piss och jag lider med er och det var inte menat som något ondsint. Gör vad du vill med det.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
SuneMangs: så skönt när motståndare kommer in o "tror" på oss. Åh herregud jag kräks i mun.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Heponiemi? Hur jävla bra var han egentligen då?

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Fattar att det känns tungt just nu, men säsongen är fortfarande ung och det är långt kvar. Jag tror ni löser ingemansland innan den feta damen har sjungit.

Det är ju till syvende och sist roligt med en klassisk klubb som MoDo i SHL.

« · 2748886 · »