« Föregående · 2003500 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Björklöven
{8399}: Denna match var upplagd för ett bakslag, Västerås tar vi nu av bara farten!😀
Sv: Modo - Björklöven
{8399}: MoDo var knappt värda att vinna, så ingen urladdning direkt. Men jag tror att vi fått en kultur nu som gör att vi vinner även när det blåser motvind(som idag)
För övrigt skriver du alltid bra saker, så detta med smart eller Brynäsare stämmer inte på dej, du är nog båda och, haha, fortsatt trevlig helg
För övrigt skriver du alltid bra saker, så detta med smart eller Brynäsare stämmer inte på dej, du är nog båda och, haha, fortsatt trevlig helg
+ 1
Sv: Modo - Björklöven
{5647}: Leendet på Viktor Hedman när Niklas Jihed nämnde om Modos seger !!!!
+ 7
Sv: Modo - Björklöven
puffe: Tänker lite som så att det var en urladdning idag och 10 raka, derby osv. så lägre motivation nästa match med mindre folk. Som gjort för ett bakslag.
Förövrigt så är jag en smart brynäsare.
Förövrigt så är jag en smart brynäsare.
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
puffe: Det såg ut som Tampa vann. Jag har haft fullt upp med att läsa kommentarer om matchen, alltså den riktiga matchen.
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
{8399}: Vidareutveckla gärna lite, så man vet om du är smart eller Brynäsare?
+ 3
Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal:
Klagades mycket på vårt BP i början på serien (med all rätt). Men nu har det gått upp till 85%, och lite imponerande att av de 9 mål vi släppt in har 4 kommit mot ssk när vi havererade och 2 mot Timrå och deras Dahlén pp. Övriga lag har alltså endast lyckas göra 3 mål tillsammans mot oss. Tar vi bort haveriet och de 4 insläppta mot ssk så ser man att BP fungerat rätt lysande och hjälper oss vinna matcher.
Nu är det pp vi kan utveckla för att få ytterligare ett vapen. Med ett vasst pp hade vi kunnat sätta mer tryck på löven när dom tog tre raka utvisningar.
Klagades mycket på vårt BP i början på serien (med all rätt). Men nu har det gått upp till 85%, och lite imponerande att av de 9 mål vi släppt in har 4 kommit mot ssk när vi havererade och 2 mot Timrå och deras Dahlén pp. Övriga lag har alltså endast lyckas göra 3 mål tillsammans mot oss. Tar vi bort haveriet och de 4 insläppta mot ssk så ser man att BP fungerat rätt lysande och hjälper oss vinna matcher.
Nu är det pp vi kan utveckla för att få ytterligare ett vapen. Med ett vasst pp hade vi kunnat sätta mer tryck på löven när dom tog tre raka utvisningar.
+ 7
Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Sylwander och hans återerövring av pucken och Tommy Enströms mål var vändpunkten. Så jäkla skönt att Tommy tröck dit den😀😀😀
+ 3
Sv: Modo - Björklöven
Veteranolle:
Det här är Modo, finns tillräckligt med tid kvar än att ställa till allt, allt kan vända snabbt.
Det här är Modo, finns tillräckligt med tid kvar än att ställa till allt, allt kan vända snabbt.
+ 1
Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Tack för en bra underhållning och grattis till er alla . Nu är ni i topp och där kommer ni att stanna.När man vinner en sån här match då har man ett bra lag.
Nu får ni uppleva en vår som innehåller allt, spänning och ångest men något helt underbart......kval till SHL.
Heja Timrå och Modo
Nu får ni uppleva en vår som innehåller allt, spänning och ångest men något helt underbart......kval till SHL.
Heja Timrå och Modo
+ 11
Sv: Modo - Björklöven
{8399}:
Vi får väl se, skulle dock vara intressant att höra vad du baserar det antagandet på.
Men det är ju klart för varje seger kommer man närmare en förlust.
Vi får väl se, skulle dock vara intressant att höra vad du baserar det antagandet på.
Men det är ju klart för varje seger kommer man närmare en förlust.
Sv: Modo - Björklöven
jonsson: trist, vi har klarat oss bra från skador hitintills men skador får vi förstås räkna med, tråkigt hur som helst
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
jonsson: Viktor Olofsson reducerar till 3-2 för Buffalo mot Tampa
2 målskyttar från Modo i kvällens match. (Hedman,Olofsson)
Modo slår löven med 3-1 och tar serieledningen!
Hittills en sjukt bra kväll för oss Modoiter
2 målskyttar från Modo i kvällens match. (Hedman,Olofsson)
Modo slår löven med 3-1 och tar serieledningen!
Hittills en sjukt bra kväll för oss Modoiter
+ 8
Sv: Modo - Björklöven
Rytter: De rutinerade herrarna samt Lundin riktigt bra ikväll.
Har förut gnällt lite på Sylwander, men JÄVLAR vad jobbig han är att möta!
Som vanligt är Toby Toby när det gäller, och vill också hylla 300-kedjan som skapade andrum i första perioden när de låg på som mest.
Jag var aldrig nervös.
10 jävla RAKA!!❤️
Har förut gnällt lite på Sylwander, men JÄVLAR vad jobbig han är att möta!
Som vanligt är Toby Toby när det gäller, och vill också hylla 300-kedjan som skapade andrum i första perioden när de låg på som mest.
Jag var aldrig nervös.
10 jävla RAKA!!❤️
+ 4
Sv: Modo - Björklöven
Rytter:
Rosdahl spelade bara 10 min, täckte ett skott som tog illa.
Är på sjukhuset och har röntgat och det är konstaterat en fraktur, men vet inte vart.
Rosdahl spelade bara 10 min, täckte ett skott som tog illa.
Är på sjukhuset och har röntgat och det är konstaterat en fraktur, men vet inte vart.
Sv: Modo - Björklöven
jonsson:
En fraktur på Rosdahl, därför han inte spelade klart matchen. Hoppas det inte håller honom borta för länge, tycker han varit bättre än förväntat. Jobbar hårt och skapar poäng och har bra kemi med Olofsson.
En fraktur på Rosdahl, därför han inte spelade klart matchen. Hoppas det inte håller honom borta för länge, tycker han varit bättre än förväntat. Jobbar hårt och skapar poäng och har bra kemi med Olofsson.
Sv: Modo - Björklöven
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
Amitiel: Men stämningen i den här matchen var säkerligen bättre än den i Globen. Där har han rätt. Hockey med publikstämning är oslagbart.
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
Otroligt skön krigar seger, Löven är otroligt tunga att möta och måste passa på lyfta på hatten åt Lundin i målet idag. Men 3 poäng till vårat gäng skål.
+ 3
Sv: Modo - Björklöven
Wennerskämt i farten som vanligt och visar sina kunskaper.
Så kommer Tommy Enström i fritt läge på vänsterkanten sex minuter in i andra perioden och klappar på för kung och Medelpad.
Så kommer Tommy Enström i fritt läge på vänsterkanten sex minuter in i andra perioden och klappar på för kung och Medelpad.
+ 3
Sv: Modo - Björklöven
Rytter: hur som helst är det väldigt mycket publik för att vara en ha match , tycker jag är helt underbart båda lagen har shl kap och dom 2 lagen som har mest chans att ta steget
Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Många satt säkert som infiltratörer bland den vanliga publiken. Bra i vilket fall. Huvudsaken är att det var fullsatt.
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
Rytter: det var vad kommentatorerna sa men läser nu i ÖA att 2000 är det rätta iofs många det med
Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal:
Har väldigt svårt att tro att det var 3000 lövare på plats. Så det skulle alltså bara vara 4000 intresserade modoiter på denna match. Visst många lövare men 3000 tror jag är en försköning. 1000st på bortamatch är väldigt många.
Någon som var i arenan och kan uppskatta fördelningen på publiken.
Har väldigt svårt att tro att det var 3000 lövare på plats. Så det skulle alltså bara vara 4000 intresserade modoiter på denna match. Visst många lövare men 3000 tror jag är en försköning. 1000st på bortamatch är väldigt många.
Någon som var i arenan och kan uppskatta fördelningen på publiken.
+ 3
Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L: ja och fantastiskt härligt att vinna över just löven inför fullsatt arena, en eloge till lövens fans med, runt 3000 grymt!
+ 1
Sv: Modo - Björklöven
Amitiel:
Vid 2-0 målet så började några lövare spotta ner mot dom som satt i restaurangen.
Far åt h-vete
Vid 2-0 målet så började några lövare spotta ner mot dom som satt i restaurangen.
Far åt h-vete
Sv: Modo - Björklöven
Amitiel: det var ju ett tag sen 🤔,inte för att jag saknar er jätte mycket , men Modo spelar som en utmanare helt klart , bättre lag än på många år
+ 1
Sv: Modo - Björklöven
hockey_21: Vi är inte det bättre laget men vinner ändå.
Det är styrka det!!!
Det är styrka det!!!
+ 1
Sv: Modo - Björklöven
En sån här kväll saknas inte SHL allt för mycket, tänk om vi kunde få upp oss, Timrå och Björklöven i SHL,
+ 11
Sv: Modo - Björklöven
bisterfinnen: MÄKTIGA scener där ståplats fortfarande står kvar och sjunger vi älskar MoDo! ❤️💚
+ 5
Sv: Modo - Björklöven
Modo vinner, serieledning.
Då slappnar Hedman av och SLAGGAR in 2-1 för lightnings!
Då slappnar Hedman av och SLAGGAR in 2-1 för lightnings!
+ 9
Sv: Modo - Björklöven
bisterfinnen: Snart börjar andra perioden. För mig den första, för jag har bara sett Modo.
+ 2
Sv: Modo - Björklöven
+ 1
« Föregående · 2003500 · Nästa »
Om det hade varit match på måndag hade detta kunna varit en större risk. Då man troligen hade varit träningsledigt imorgon.
Nu kan man hinna landa och träna bra och Hellkvist hinner jobba med detta innan nästa match. Sedan tror jag Hellkvist är rätt tränare för vårt lag, han kommer inte låta spelarna flyga iväg efter en derby vinst känns det som.
Hoppas de som tog sig till matchen gillade det dom såg så vi får en boost publikmässigt.