« Föregående · 2026240 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Domsjö: Johnson är lite ur form just nu.
Men aja han har några omgångar på sig att växla upp igen. :-)
Men aja han har några omgångar på sig att växla upp igen. :-)
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
MorganaLefaey: Bra period av oss ändå tycker jag. Fina uppspel som har resulterat i flera bra chanser. Vi är också väldigt aggressiva vid deras mål. Lite slarvpass emellanåt och vi tappade positionen i försvaret några gånger. Men som sagt en bra period av oss!
+ 1
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
NuMo: Mora har varit på G i några omgångar känns det som.
Hål i klubban var något nytt, gissar vi åker på en tvåa för spel med trasig klubba och förlorar på det......
Hål i klubban var något nytt, gissar vi åker på en tvåa för spel med trasig klubba och förlorar på det......
+ 1
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
NuMo: En dipp är acceptabelt men detta är skamligt. Löven har inte haft en enda målchans hittills. Ser ut som att det är förra säsongen..
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
{7639}: Bra fart iallafall men Johnson får vakna. Ser väldigt seg ut.
+ 2
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
{7639}: hedman ser baktung ut. Men tar emot att säga så om en trotjänare.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
NuMo: Vilken period av Forsberg! Hedman ser inte bekväm ut utan Tommy.
+ 2
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
NuMo: gillar inte när modo far som bålgetingar i pp mot puckhållare utan att kolla/ha känsla om motståndet har kontroll på pucken. Både mot bik o tik är det att be om att få bli överspelade.
+ 1
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
JoseGonzales: 3-0 nu. En dipp har alla lag någon gång. Mora är på gång i serien.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Dundee: Bedrövligt PP ja men ingen snack om saken vilket lag som har varit bäst. Vi har varit väldigt het runt deras kasse. Det kommenterade till och med kommentatorerna.
2-1!
2-1!
+ 1
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Dundee: Haha precis när man trycker iväg förgående inlägg lyckas vi göra mål i pp även :D. Håll i detta nu då.
+ 1
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Bedrövligt PP, måste upp några snäpp om vi ska kunna ta poäng i denna match. Karlskoga känns betydligt hetare när dom kommer in i våran zon.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
NuMo: Lövén är inte ens på isen.. syns att vår bäste poängplockare, första backpar och Cannata inte är med idag.. dålig magkänsla
+ 2
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Trilske: Det blir till att låta bli att ta onödiga utvisningar, för tydligen klarar man inte av att stå emot Karlskogas PP allt som oftast.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Om Mora gör 2-0, de verkar ju ha flest skott så tror jag att Björklöven får svårt ikväll.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Gavelo: kul inslag! Fullsatt stor press, man kan inte undgå att tänka på förra Tik-matchen , hoppas det blir tight i Modos försvar i kväll
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Heja Modo, ikväll vinner ni👍 sen hoppas jag ni slår ut Löven i en seriefinal..
+ 5
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Costanza: Man verkar ju ha rätt kul i laget. Inför uppvärmningen så fick Belov gå först ut mot isen, när han gick ut så hade övriga kommit överens om att i smyg stannade i korridoren så Belov fick stå helt Solo i båset 😂🥳
+ 2
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus
1. Jägbring, Lucas
1st Line
33. Berglund, Victor
26. Hedberg, Tom
89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
15. Tambellini, Adam
2nd Line
27. Öhman, Anton
41. Hedman, Oscar
11. Forsberg, Johan
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim
3rd Line
32. Belov, Nikolai
5. Wallinder, William
20. From, Mathias
40. Jellvert, Kalle
28. Pettersson, Linus
4th Line
2. Styf, Hugo
14. Björklund, Henrik
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel
Extra Players
13. Karlström, Anton (RW)
31. Lundin, Linus
1. Jägbring, Lucas
1st Line
33. Berglund, Victor
26. Hedberg, Tom
89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
15. Tambellini, Adam
2nd Line
27. Öhman, Anton
41. Hedman, Oscar
11. Forsberg, Johan
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim
3rd Line
32. Belov, Nikolai
5. Wallinder, William
20. From, Mathias
40. Jellvert, Kalle
28. Pettersson, Linus
4th Line
2. Styf, Hugo
14. Björklund, Henrik
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel
Extra Players
13. Karlström, Anton (RW)
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Gavelo: Helt underbart! Ser ut att vara ett kanongäng detta. Belov kommer att trivas som fisken i vattnet.
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Spock: Sant. SHL, Hockeyallsvenskan och domarkåren borde syna de båda lagen från Värmland lite närmare. De har satt fulspel i system och vet att de kommer undan med mycket skit då de har höga höns, host! Loob, host! som påverkar lite i det dolda. Den gången då 79 kilo Enström får nog och mördar Mathias Johansson med en open ice....ahh vilka minnen!
+ 4
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Spock:
Jo bik är grisiga. Jagar dom inte huvudtacklingar så filmar dom.
Gå förbi oss så får ni äran att slå ut löven i finalen så avslutar vi dom när de är skadeskjutna.
Jo bik är grisiga. Jagar dom inte huvudtacklingar så filmar dom.
Gå förbi oss så får ni äran att slå ut löven i finalen så avslutar vi dom när de är skadeskjutna.
+ 4
Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
Rytter: Vi kan väll få sikta i alla fall? ;-)
Men med tanke på våra skador är tredjeplats det rimliga målet.
Jag tror inte heller han brukar åka för spelförstörande saker med klubban. Jag är orolig för att BIK kommer förstärka när de blir tacklade. Vill minnas att det drabbade Västerås senast...
Men med tanke på våra skador är tredjeplats det rimliga målet.
Jag tror inte heller han brukar åka för spelförstörande saker med klubban. Jag är orolig för att BIK kommer förstärka när de blir tacklade. Vill minnas att det drabbade Västerås senast...
+ 3
Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Trots universitet kan löven supporters inte ekonomi.
Från twitter:
"Vet du vad extern finansiering är för nåt? Spelarbudgeten är överskriden med exakt 0kr."
Jag trodde att externfinansiering betydde att man utökade spelarbudgeten med x kr, utan att behöva hitta egna intäktskällor eller besparingar för att genomföra ökningen.
Nu vet vi hur Jesus räknar budgeten.
Trots universitet kan löven supporters inte ekonomi.
Från twitter:
"Vet du vad extern finansiering är för nåt? Spelarbudgeten är överskriden med exakt 0kr."
Jag trodde att externfinansiering betydde att man utökade spelarbudgeten med x kr, utan att behöva hitta egna intäktskällor eller besparingar för att genomföra ökningen.
Nu vet vi hur Jesus räknar budgeten.
+ 7
Sv: Silly season - 2019
Donald: Blev så jäkla shoppingsugen nu efter allt snack om att vi är rikast av alla. Vad ska vi köpa? En bindgalen sniper har jag ju nämnt. Behövs en offensiv center istället tro...till 2a-linan...
+ 2
Sv: Silly season - 2019
snubb:
Modo skulle inte gå i konkurs utan stödet. Däremot skulle nog budget sänkas, sedan skulle man lägga ner damlaget då man inte har råd. Juniorsatsningen skulle också dras ned på.
Så se stödet som sponsring till juniorer och damer istället. Inte så att det går rakt in i modos a-lag. Det belyste ju även vd:n vid en intervju.
Råder dig till att kika igenom lite årsredovisningar för att förstå ekonomi. Jämför personalkostnader mellan löven och modo förra säsongen och återkom sedan. Lämplig första uppgift för dig, när du har svaret kan vi börja diskutera utifrån det.
Modo skulle inte gå i konkurs utan stödet. Däremot skulle nog budget sänkas, sedan skulle man lägga ner damlaget då man inte har råd. Juniorsatsningen skulle också dras ned på.
Så se stödet som sponsring till juniorer och damer istället. Inte så att det går rakt in i modos a-lag. Det belyste ju även vd:n vid en intervju.
Råder dig till att kika igenom lite årsredovisningar för att förstå ekonomi. Jämför personalkostnader mellan löven och modo förra säsongen och återkom sedan. Lämplig första uppgift för dig, när du har svaret kan vi börja diskutera utifrån det.
« Föregående · 2026240 · Nästa »
Vi måste anpassa oss efter motståndet. Mot svaga lag funkar det perfekt. Mot puckskickliga lag är det självmord om man gör det när som har kontroll på pucken.
Svagt pp av jj kedjan, men räddades upp av andra PP och speciellt Öhman. Så sjukt smart att släppa in den i mitten till jellvert istället för att spela back (olofsson) på andra sidan, gav Olofsson tid att ta sig närmare och i position innan han fick pucken.
Belov har fått några byten, roterar med Styf, spelar enkelt och rejält. Släpper pucken snabbt och enkelt. Målet är frukten av ett enkelt utspel i sarg när han var pressad. Sedan lite svagt av honom i bp, men hela enheten gjorde dåligt jobb, och bik är bra i pp. Han kommer bidra.