1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

473178 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

2047430 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Medans lag i HA då måste bygga nytt, ja då drar SHL lagen genast spelare från oss och andra lag, när hundan ska vi och andra lag då få chansen till avancemang?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: ja nu drar de o Berglund till Luleå, Frölundas ungdomsverksamhet är imponerande...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Fyfan..😞
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Jag får också den känslan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: beredningsgruppen för elitkommiteen för herrar leds ju av Peter Forsberg så klart att Modo och Löven kommer att gå upp...-;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius:

Norlinder till Frölunda
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
erjo: Bartosak har kontrakt nästa säsong om MoDo går upp i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
erjo: Jag tror att Bartosak stannar. Verkar trivas. MoDo med sponsorer kan nog lägga en stor pott på honom. Nu 1863 biljetter sålda till måndagen...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Om vi säger att serien avslutas nu och inget lag flyttas upp/ner så har Glader det han gör i sommar. I stort sett en hel första femma måste värvas in, kanske att man kan behålla Karlqvist.
Man måste in med åtminstone 3 backar till de 2 första backparen då man kommer tappa Hedberg, Norlinder och Berglund. Hanses har nog gjort sitt och Bartosak försvinner väll mest troligt, så vi behöver även en riktig toppmålvakt. Kan bli en spännande silly season, synd att man inte verkar få spela om det i år då man har materialet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:

Är August Tornberg skadad, nu när jag tänker efter vet jag inte om jag såg honom senast heller. Är väl ett skapligt tapp för löven.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp:

Fast ändå lite märkligt att gå med på bilbyte om det är klart att han drar. Då borde han köra den gamla tills säsongen är över.

Vore en lämplig styrkesignal att gå ut med nytt kontrakt nu. Visar att vi menar allvar även nästa år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
AddMan: Pettersson o LP extra Wahlgen från start, Max, om nu det stämmer, Nässen o Norlinder i samma backpar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:

Ja bra fråga. Men kan ju även vara en förmånsbil/privat leasing som han kan köpa lös eller flytta över till nästa arbetsgivare.

Dock lite märkligt med tanke på modo loggan.

Skulle vara ett litet ljus mitt i allt mörker om han förlängt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Ser ju ut som en leasingbil med Modosponsring. Behöver väl inte betyda ett smack. Men hoppas kan ni ju alltid.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
AddMan: Hedberg verkar skadad, gäller samma Öhman som fortfarande inte är med i uppställningen?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: kanske är den han drar iväg i...skämt o sido.

Vore helt fantastiskt om han förlängt!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter:

Har Karlqvist förlängt tro, varför skaffa en ny bil nu om han ska dra sen?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:

Jo fast Curran lär väl knappast vara kvar nästa säsong i Rögle. Han lär vara på g till KHL eller liknande.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:

Fast Curran lär ju inte spela i Rögle nästa säsong.
Det lär ju bli KHL eller NHL för honom.
Han är ju faktiskt lite för bra för SHL.

Och var inte Tambellini "klar" för något lag i Schweiz?
Pengamässigt borde ju inte Rögle kunna konkurrera med lag därifrån.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Ser att Tambellini spelat med Curran, sådant kan säkert bidra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: ok. Men varför skulle han göra det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hockeyoraklet: Om det hade varit klart så tror jag att till exempel mrmadhawk hade gått ut med det. Tror att Tambellini har fått erbjudande men väntar tills vi vet om vi spelar i SHL eller inte.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: vet inte vilken instans du lägger din förtröstan till. Journalisten? Spelaren? Agenten? :) Finns inget att vinna på att gå ut och säga att man är klar för en annan klubb i detta läget. Han kanske stannar, jag har ingen aning. Säger bara att det logiska för en spelare i det läget är att krita på medan kontraktet ligger på bordet. Framtiden är alltid oviss.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Ja man han får skylla sig själv nu. Från att ha varit given förstamålvakt och troligen fått stå 40 matcher i IKO så är han nu backup och andramålvakt bakom Will.

För hans egen utveckling så skulle han tagit en roll som förstamålis, betydligt mer utvecklande att stå 40 matcher istället för 20 matcher som 24-åring.

Skulle han vara utan kontrakt efter denna säsong så hade troligen hans marknadsvärde varit lägre än efter förra säsongen.

Att just mygla sig ur ett kontrakt är fan så mycket värre än att tidigt göra klart med en klubb.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hockeyoraklet: Fast står ju i artikeln att inget är bestämt och att han avvaktar tills han vet vilken division vi spelar i.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hockeyoraklet:
Om inte annat kan man göra som Rifalk och skita i att man har ett kontrakt för man hitta nåt roligare😡😡😡😡
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: mönstret, dom senaste säsongerna, har väl varit att kvalande spelare har gjort klart innan laget eventuellt går upp? Kan ju inte riktigt klandra spelarna heller. Skriva på ett fett kontrakt nu eller kanske skriva på ett fett kontrakt senare. Riskera skador och skit under ett långt kval också som kan försämra förhandlingsläget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Randy Marsh:

Är ju nästan tjänstefel som sportchef i SHL att inte höra sig för vart Tambellini står inför nästa säsong.

Med lite träning och fokus på explosivitet så skulle han bli en spelare som håller riktigt hög klass och kan dominera i SHL och internationellt. Han skott är helt vansinnigt bra, han har storleken och styrkan, samt bra spelförståelse och teknik. Är väl lite explosivitet han främst saknar, tar ett tag att få upp farten i den stora kroppen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: väldigt väntat men allt kan ju förändras om Modo går upp.
Tror nog hela Shl är intresserad av hans tjänster nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Randy Marsh:

Ganska väntat, men inget jag gillar.
Låst ämne


Sv: Silly season - 2019
Jan Erik:
Ingen förlängning jag gillar, men har ett stort förtroende för Glader/Björn de har bättre koll mig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Känns som en perfekt spelare i fjärdelinen. Han är ju från Ångermanland så bra kulturbärare och med bra karaktär. Heller honom är en random amerikan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Ja, ingen drömförlängning i min bok (inte det värsta som kunnat hänt heller). Men han har varit bra på slutet och verkar vara extremt omtyckt och nyttig utanför isen från vad jag hört, så kan vara viktig i kulturbärare-synpunkt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Jag tror att han har gått med på en lägre lön, kanske inte lika låg som vissa andra har men iallafall lägre. En vettig förlängning enligt mig. Tycker Glader sammanfattar det rätt så bra i artikeln. Viktigt med kontinuitet, kulturbärare mm.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille:

Känns sådär. Det enda att hoppas på är att han gått med på en lön som motsvarar en spelare i en fjärdekedja.

Annars hade jag gärna sett att han var en av spelarna man försökte att uppgradera.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nytt kontrakt för "Hägga". Nästa års trupp börjar forma sig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter:
Flest poäng i 5vs5 efter Björnligan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Har lite svårt att tolka om Hagge är tillgänglig för spel imorgon, gissar att han inte är det men där snackar vi potentiell slutspelsjoker, duktig runt mål och att böka runt sargerna.

Han var väl en av våra bästa spelare denna tid ifjol.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Trots att man tycker att han gått tungt typ halva säsongen så har han gjort 34p på 52 matcher vilket ändå måste ses som ok. Säger en del vilken uppsida det finns i honom.

Spelar vi i HA är han perfekt som andracenter, spelar vi i SHL kan han gå som tredjecenter.

Som du säger så skulle jag inte ha något emot att vid SHL spel ha Freddy som tredje och Jellvert som fjärdecenter, då lämnar man topp två platserna öppna för några riktigt kanoner (Steen kan ta en av dessa platser).
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Det mesta är redan sagt, mycket bra förlängning 👍
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65:
Han är lite mer tvåvägscenter än JJ, även om inte poängen trillat in i samma takt så tycker jag det i övrigt sett bra ut.

Men det ser bra ut med Jellvert/FO på centersidan om vi inte tar klivet upp. Om vi tar klivet upp tror jag båda klarar SHL-spel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Han var ju helt fenomenal fram till november där nån gång när Rosdahl försvann och det kanske började kännas av hur mycket tätare det var mellan matcherna jämfört med college hockey. Tror de spelar ca 40 matcher över samma tidsspann som oss, så ganska stor skillnad.

Gillar den här förlängningen starkt!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:

Grymt bra. Visst han har inte motsvarat starten på säsongen nu på slutet. Men detta är första året i Sverige. Det är en smart spelare som är i bra ålder, bra arbetsmoral.

Finns mycket mer att plocka ut från honom, det borde vara en 40+ poängspelare med stabilt tvåvägsspel i HA. I SHL kan han användas som tredje eller fjärde center.

Gillar verkligen att vi förlänger, är vi kvar i HA och JJ drar så har vi en andracenter klar och behöver bara hitta en förstacenter.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tycker det är bra, nu har han ju inte varit dålig tränad, men mycket av träning har varit för spel på liten is, nu har han fått 1 säsong i kroppen på stor is och sen kommer få en hel riktig försäsong, så tror jag han kommer vara mycket bättre nästa säsong inte för att han varit dålig den här.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Han har inte rosat marknaden särskilt mycket efter jul, men vi vet att kontinuitet är oerhört viktigt. Dessutom satt vi väl här förra säsongen och tyckte att den där Johnsson duger verkligen inte som förstecenter i ett lag med ambitionen att gå upp. Jag hoppas helt enkelt att Björn och Glader ser möjligheter för Olofsson att ta ytterligare kliv nästa säsong...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Eller:

Olofsson förlänger, lite oväntat om man frågar mig.
Bra eller dåligt?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Från Hörnefors: Oj, nu var jag för sen med kommentaren.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Tyckte det såg ut som om skottet tog på skridskon och skenan lossnade.. om jag inte såg fel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Om du menar när Hägga haltar av isen efter han täckte skott så var det för att han tappade skenan.
Låst ämne

2047430 · »