1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 2041829 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Från Jons träningsrapportering på allehanda:
Frågade Norlinder om han kan spela på onsdag, han log brett och sa "inga kommentarer" samt "vi får se vad coachen säger". Både Häggström och Forsberg har för övrigt varit i arenan och tränat fys idag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Hägga täckte väl ett skott som såg ut att ta illa kan vara nåt med det
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Toby kör alltid rehab på måndagar, så inget konstigt där. Oroväckande om både Hägga och J-Foppa blir borta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: haha skulle just rätta blev galet det med...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Du menar väl Oscar Nordin också?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:
Ja för Ludwig blir det ÖSK
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Norlinder inte Norlander om nån reagerade
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: bamsig kille, kanske blir ÖSK , Hägga, Forsberg inte med på träningen likaså Enströmarna o Hagelin, Norlander kör samt Oscar Nilsson, stor center, 192/92 från j20
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Snipan:
Silly-spaning

Ludwig Niederbach flyttar till Övik, hållt till i GBG det senaste året. Vågar man hoppas på Theodor då? I FHC är han en av många, hos oss hamnar han längst fram i kön gissar jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Jag skulle kunna tänka mig den här killen nästa år. Har inte sett honom spela, men han är ofta i slagsmål och verkar vara fruktad av motståndarna med sin goda räckvidd. Skulle kunna vara användbart om någon t.ex. kör över vår målvakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:
Eftersom ni verkar gett upp så kommer ett sillyförslag till nästa års allsvenska trupp. Lite för att hedra Almtuna för insatsen igår.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:
Lite silly inför ev allsvenskt spel nästa säsong
Del 1 fw sidan
X-X-X
X-X-Rosdahl
X -Jellvert-X
Sylwande-X-X
Åhs/LP

Här ser jag gärna 2 årsavtal med From/Olofsson, det finns mer att hämta ut framåt. From kan jag mkt väl se explodera. Lite mer fysisk hårdhet på From lite mer offensiv från Olofsson.

Linus P, skriv 3 år. Låna ev ut till Almtuna Västervik.

Björklund får vara kvar om vi inte tar oss upp 1 år, men inte säker han går med på det. Gissar också han han får gå ner i lön.

Sen ser jag gärna att man går efter Niederbach i FHC, FHC är proppat med talandet på väg upp. Hos oss blir han den givne plus att det isf är en serie lägre ner.

Centrar som kan vara av intresse
Joey Benik
Gabriel Deutsch
Dennis Svensson
Linus Karlsson

Kan tänka mig Linus Karlsson, till 1a och Dennis S till 4.
From- Linus- X
Niederbach - Olofsson - Rosdahl
LP - Jellvert - X
Sylwander - Dennis S- X
Åhström

Vad kan man då fylla på med för roligt, ja Sylvegård i Växjö och Max Lindholm i Örebro båda är på kontrakt men har inte rosat marknaden. Lindholm till första och Sylwis till 3. Ev kan man fylla på med en amris.

Litar på Glader att han löser det
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:
Hittade även denna som innehåller en blandning av resonemang/fakta om avtalet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Axle San:
Med reservation för att de tycker det är helt ok idag så lät det det såhär tidigare. I den senare länken hittar kritik mot den 15 juni som övergångsdatum, vilket känns som hyckleri. Då kan några dagar extra vara ok om man nu inte vill föregå med gott exempel men det är kanske helt otänkbart.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Fast gnäller verkligen SHL klubbarna över NHL avtalet?
Sen är det väl så att SHL bör ha dörren till HA öppen för att täck upp för sena övergångar till NHL.....men gnäller och hyckleri, nja, jag känner inte till den bilden riktigt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
goleafs:
Generellt tycker jag man som SC skall jobba med till buds stående medel, men ser helst inte att man plockar spelare från allsvenska klubbar in i juli. Maj ok men sen bör man respektera deras trupper.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Nästa säsong spelar Löven och Modo i SHL, så då slipper man ju störa sig på det nå mer.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
goleafs:
Angående ekonomi och ersättning så är det lire som det är, det som stör mig mest är SHL-klubbarnas hyckleri. Gnäller över att NHL kan plocka tom den 25 juni eller vad det nu är, när man sedan själv är starkare part tar man nästan en hel månad senare....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Om Shl-klubben signar kontrakterade spelare efter 19 juli ja, då får HA-klubben mer betalt.

Men de flesta värvningarna mellan säsonger sker ju i ärlighetens namn innan 19 juli, och då får HA-klubben inga extra pengar för spelaren.

Men absolut, ett litet extra skydd är det ju att kontraktera spelarna. Speciellt efter man passerat 19/7.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter:
Plus lönen som den allsvenska klubben stått för from 1 maj har jag för mig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
goleafs:

Fast nu var det ju vad fördelen med kontrakt är och det är att man får bättre betalt. Vi pratade inte om grundersättningen. Sedan borde du också ta med att det finns ett tak på 8m i potten och mer kan det inte bli, så lämnar många så blir det mindre per spelare, om det nu var viktigt för dig att gå igenom grundreglerna och vad man får per spelare.

"SHL-klubben kan signa samtliga spelare i HockeyAllsvenskan, även de som står under kontrakt, till och med 19 juli.

Om en SHL-klubb signar en spelare efter den 19 juli utfaller ytterligare en ersättning om 300 000 SEK till den allsvenska klubben. Denna ersättning är utöver tabellen ovan."

Därför viktigt att ha kontrakt på spelare så man kan skydda sig bättre. Blir ju nästan 30 ksek per månad mer för shl klubbarna så det avskräcker nog vissa att chansa.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: ”Idag är ersättningen följande från ”potten” som alla SHL-klubbar betalar in till, oavsett om man plockar spelare från HockeyAllsvenskan eller ej:
20-21 år, ersättning 500.000 kr.
22-24 år, ersättning 400.000 kr.
25-äldre, ersättning 350.000 kr.
Utländska spelare = 1/3 av ovanstående.
Detta gäller oavsett om de har kontrakt eller ej.”

Ni får mao betalt för samtliga spelare som lämnar till SHL, inte bara de som har kontrakt över nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Sahlin i SSK är väl registrerad för Leksand också och Engstrand för Kristianstad och Rögle. Verkar vanligt detta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
ante08: Lundin backup till Linköping och Jacob Johansson, målis, backup från Linköping till Tik, snurrigt värre
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Dackell har väl kontrakt nästa år?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Lundin har konrakt ett år till så han får vi betalt för om han lämnar, hanses kontrakt går ut och han vill nog inte stanna och klubben vill nog inte förlänga. Bartosak har option på ett år till om vi går upp. Skulle älska att se honom från start i ha om vi spelar där nästa säsong, men det är nog en dröm, enda chansen är att vi lastar upp pengar samt att han trivs i den lugna miljön och tycker det är rätt plats för att få ordning på sitt liv.

Ser inte målvaktssidan som ett problem nästa år, lirar vi i shl har vi Bartosak och Lundin, lirar vi i ha har vi Lundin och kan leta en ny förstamålvakt.

Så ska vi bygga om i ha nästa år tycker jag det är en bra situation att kunna behålla en och sedan byta ut en dyr hanses mot något bättre och jämnare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
ante08: Så till nästa säsong kan vi vara utan målvakter
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Ja, Engstrand är också det tydligen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
ante08:

Kan man göra så, registrerad av 2 klubbar?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nyhet: Linus Lundin registrerad som tredjemålvakt för Linköping, men inte aktuell för spel där förrän Modo lirat klart. Kvar hos Modo alltså.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
dempa: Jörgen startade tillverkning av mv-skydd där företaget hette Promask, tror företaget blev uppköpt av en av de större tillverkarna av mv-skydd. Tillverkade benskydd som var raka nere vid foten så att returerna skulle bli flackare och gå ner mot sarghörnen och inte rakt ur.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
dempa: Jörgen Wikström från Kiruna?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
RedNek: Löven har ett bra lag. Ett skönt lag. De kan mkt väl gå hela vägen. Jag gillar löven. Jesper Jäger var grym, och vad hette den där målvakten Jörgen nånting.. på 90-talet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:
"Kommer nått lag panikvärva innan midnatt tro."

- Ja, främlingslegionen (löven)

Är jag ett troll?

Kanske lite just nu.... Hihihi
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L:

En rejäl tavla av Pettersson i lövenmålet.
Just nu 2-2
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Nubben verkar ha: SLUT PÅ KONTOT!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Ja, Björklöven!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Kommer nått lag panikvärva innan midnatt tro.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
7r1l5k3:
Sry missade helt att det var Karlström och inre LP....Är på din sida bror😘
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Det var inte många minuter. Hägga är säkert nyttigare i det defensiva arbetet, men tror Karlström skulle kunna vara ännu nyttigare i andra delen av banan, beror väl lite på vad man är ute efter. Ibland tycker jag Hägga tar lite konstiga beslut i offensiv zon, letar passningsalternativ när han har bra läge, har svårt att träffa mål, exempelvis.

Men inget fel på arbetsinsatsen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: LP har grym potential och jag tycker det är smart att förlänga hans kontrakt. Menar bara att jag tycker att han fått för mkt speltid i förhållande till ffa Wahlgrens. Karlström har jag för dålig koll på. LP försvinner i matcher med fysiskt spel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
7r1l5k3:
Istiden är i snitt på 7 min på det har vi fått 12p, så visst mer poäng men han har förvaltat sina minuter väl. Även Jellvert och From har använt sina minuter väl.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Ja, han hade behövt producera lite mer framåt kan jag känna, visst han jobbar stenhårt men tycker han sällan får någon vidare avkastning för det hårda slitet. Hade varit intressant att se vad Karlström presterat i den rollen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Ja alltså jag menar att det är Hägga Karlström ska peta om han ska få spela. Inte en producerande spelare.
Jag är för övrigt lite imponerad över hur Häggström helt tappat förmågan att göra mål. Tyvärr.

Ivandrago: Är vi vi kvar i HA tycker jag vi ska försöka nyttja LPs kvalitéer. Han har ändå rätt imponerande poängproduktion sett till speltid. Och då har han bara spelat en halv match med annat än 1a linan.
Jämför med Wernblom t.ex.
Men går vi upp håller jag med om utlåning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno:
LP kan uträtta saker på egen hand, har sådana egenskaper man skall vara mkt rädd om. Signa på 3 år och låna ut första.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Peta hägga? Han gör ett riktigt bra jobb i bp och deras kedja skapar också tekningar i offensiv zon.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: Är aningen färgad men tycker du är aningen hård mot LP.
Ja han producerar inte alltid vilket gör honom "överflödig" då han väger lätt och inte är någon expert i defensiven.
Men tycker ändå han är duktig på att skapa chanser framåt och det är relativt ofta han kan passa till ett farligt läge som inte lika ofta förvaltas.
Sen behöver han bli mer konsekvent och lära sig det lite speciella spel det är att spela som liten spelare. Se Kangas.
Wahlgren bröderna kan jag hålla med om förtjänar mer chanser. Samtidigt är det deras första år med seniorhockey. Att spela dom tills dom spelar dåligt (vilket typ alltid kommer förr eller senare med juniorer) kan bli kontraproduktivt.
Är rätt säker att Björn har en plan för dom.

Karlström är frejdig. Men det är Hägga han ska peta. För i producerande roll kommer han sällan till rätt enligt mig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: j20 har haft uppehåll ett,tag
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: min poäng är att jag tycker att de är bättre än LP.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: Karlström har ju knapp spelat på hela säsongen, han står registrerad på typ 30 matcher men har ju knappt spelat i 5 min i matcherna. Där kan man ju plocka in en sån som Max Wahlgren t.ex som sett bra ut
Låst ämne

« · 2041829 · »