1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480401 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 2034945 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: För att dom inte är ordinarie. Dom spelar J20 till vardags. Precis som andra juniorer i andra klubblag, inget konstigt.

Wallinder är borta titt som tätt på landslagsuppdrag så det är en anledning varför han inte har spelat så mycket.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: Ingen aning. Överhuvudtaget är det märkligt att vi inte spelat med Wahlgren/Wallinder mer där jag tycker båda varit riktigt bra de matcher de spelat, och kanske framför allt att laget varit bra när de varit med.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: jo, men varför har inte Wahlgrens varit med i truppen på sistone? J20-spel?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: Wahlgrens har varit riktigt bra de gånger de fått chansen denna säsong, så jag förstår att Karlström blir överflödig.
Han konkurrerar f.ö inte med LP som är en helt annan spelartyp
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: ja märkligt, åter en spelare som varit med i truppen flera matcher men trots sämre insatser inte fått speltid eller möjlighet visa upp sig, är dessutom en spelare som borde vara aktuell i allsvenskan nästa säsong om det blir så
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: Dom är ju fortfarande bara barn..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: varför släpper man Karlström? Ska vi förlita oss på LP som extra forward? Känns sådär. Vad hände förresten med Wahlgrens? Spelar de J20? Tycker Wahlgrens är bättre än LP. LP håller ju inte på den här nivån tycker jag. Han har fått alla chanser, men är för vek. Hans inställning är toppen, men prestationen undermålig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Haha vafan, när döps stan om till Örnsköldsvik 2?😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Anton Karlström till Västervik enligt Madhawk då de släpper Nowick. Snart två fulla Modo kedjor där nu. :D
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bamse: Han var Modos bäste back i matchen samt passningspoäng i båda målen, bra betyg för en överflödig spelare😎
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Risken är att Lakers kallar tillbaka Nässén efter att de testat Lundgren (värvad från Brynäs) i nån match.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Djuunaz: Som jag förstod det är Kalix en ersättare till Nässén ifall han blir tillbakakallad till Växjö.
Vi lär ha skador på rätt många backar med tanke på hur de säkrar bredden
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Och här får du vår nya center till någon av första två kedjorna om vi lirar HA, kan han göra liknande resa som JJ?

Gillar vad jag sett av honom, känns snabbare än JJ och har riktigt bra händer, en playmaker som sätter upp andra.

Daniel Ljunggren - www.eliteprospects.com/player/21828/daniel-ljunggren
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bamse: Håller med dig lite här, nu när man stärkt upp med Nässen (vilket jag förstår) så kan det bli ett överflöde med backar med även Johan P. Ska man peta Öhman eller Hedman då? Då gillar jag även JP men man kanske är så pass osäker på Öhman och tobbe som haft skavanker även dom
Låst ämne


Sv: Silly season - 2019
Rytter:
Dennis Svensson från Kristianstad skulle vara nåt för 3-4.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bamse:
Såklart vill vi ha honom, han gjorde inte bort sig när han var här.
Så beror väl inte ett lags prestation bara på en person, ej heller är alla dåliga i ett lag om det går dåligt. Dessutom, om Kalix blev avhängda om de skulle förlora & baklängesmålen trillar in kan ju laget underprestera i den matchen.

Eller va?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ska han spela tionde back? :D Elfte när Tommy är tillbaka

Belov Enström
Hedberg Berglund
Hedman Öhman
Nässén Wallinder
Styf (Pettersson?)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sven Tuta: Vill vi ha en back som spelar i ett division 1-lag som just förlorat mot ett annat division 1-lag med 7-2? :P Var ska han spela nu när Nässén ansluter?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sven Tuta: Sedins avtackning är fan magisk:
m.youtube.com/watch?v=o6EnyEyv700
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Mkt bra analys
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Tveksam på Rosdahl, flesta SHL lag minns nog honom från tiden i Malmö och tänker kanske att som vill se honom producera en säsong till.

Eftersom han har kontrakt så har jag goda förhoppningar på att han stannar.

Olofsson trodde jag var förlorad efter första 20 matcherna, skulle passa som tredje/fjärde i alla SHL lag. Men har han inte redan signat med en klubb så är det tveksamt så som han har spelat på slutet, det är inte ens kvalitet för en topp-2 center i HA just nu.

Känns ändå som vi har rätt ok läge att bygga om laget nästa år, har en hel del troligen dyra kontrakt med äldre spelare t.ex Björklund, Häggström, Enströmx2, Hedman, Hanses. Där borde man kan kunna frigöra en hel del lön och hitta spelare som passar bättre in i systemet.

Hitta en ny Jellvert till fjärdekedjan istället för Häggström, låt Wahlgren ta plats där tillsammans med Sylwander t.ex.

Sedan vore det ju en dröm att behålla Belov och Iikka samt att Bartosak trivs och vill ta ett år till där han fick chansen tt spela igen (men det är nog inte troligt).

Förstakedjan kan vi nog glömma om vi lirar i HA, samma med Berglund och Hedberg som måste spela i bättre ligor för att fortsätta att utvecklas.

Visst det blir att börja om igen, men förutsättningarna hade kunna varit sämre, vi har fortfarande intressanta juniorer med hög potential vi kan fortsätta bygga på samt att vi har möjligheter till att renovera truppen. Glader kommer få jobba hårt men han verkar iaf hitta intressanta värvningar så kul att se vad han kan göra när han inte fått ärva en trupp utan kan forma som han och Björn vill.

Självklart vill man gå upp i SHL, men kommer inte bryta ihop om så inte blir fallet. Har full tro på vår organisation och ledning att vi kommer bygga nått bra och spela i SHL tids nog.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: 7-2 med 10 min kvar
Vi kan då kanske räkna in mr Kalix i truppen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Härligt att ni är positiva. Skulle vara smart av honom att göra så. Nu var väl målet att vara ett SHL lag till jubileumsåret d v s nästa år, blev själv lite förvånad att de målade ut att redan i år gå upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:
Jag ser risken som rätt stor, en hårt arbetande forward som gör en del poäng, bra ålder drömmen för topplag i en 3 med potential för 2. Det som kan rädda oss är att han har en hyfsad plus att han måste köpas vilket gör kostnaden för lite högre.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Rosdahl knappast till SHL?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sven Tuta:

Som den här säsongen verkar sluta så tror jag faktiskt det kan finnas en chans att Norlinder tar en säsong till bara för att han vill avsluta på ett bättre sätt och nästa säsong börjar väl direkt uppflyttningen så räcker med att bli 1a i HA för att gå upp till SHL.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sven Tuta:
Misstänker att även Rosdahl ryker. Olofsson kan nog stanna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sven Tuta:
Om han inte tillfrisknar från hjärnskakningen före säsongens slut tror jag han stannar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Tror Berglund nog kan stanna också
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Håller med om de nu stannar. För blir vi kvar ryker första line. Nordlinder, tror du han stannar utifall att? Bra av ledningen att förstärka upp, får väl se imorgon om de kan steppa upp till den nivå de har visat förut. Bertosak, Belov och Likka värvningarna gillar jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Sven Tuta:
Fördelen med dessa två är att de också kan utgöra en stämme till nästa års lagbygge i en allsvensk trupp. Öhman/Johan P/Nässen/Belov/Norlinder/Wallinder/Styf är helt ok.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: 6-2😎
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: 4-2😎
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: 4-2
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: 2-1 Kiruna
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Trilske: Haha dagens bästa, inte ett rätt 😆
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan: 1-1 nu
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Förvirrad man blev när jag hamnade framför Timrås Linus Nässén på EP efter en lång arbetsdag. Hade svårt att få ihop matematiken. 1) Enligt EP är han skadad 2) Varför skickar Timrå ett SHL-lån till Modo? 3) ???????
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Kalix leder, 1-0.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: missade att de möts ikväll , heja Kiruna , och Kalix om de lånar ut Pettersson !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:

Verkar kunna bli tidigare än till helgen.

Enligt SportExpressens källor kommer han till MoDo om Kalix förlorar kvällens bortamatch mot Kiruna AIF, för då är Kalix helt borta från fortsatt spel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
G?sta Persson,
Vet du om folk går på Gula leden nu på vintern?
Menar om det är upptrampat i snön.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Helt rätt av Modo att agera då vi har skador och skavanker på flera backar. Håller inte att man går stenhårt på 6 backar.

Lite ord om Nässen.

Linus Nässen är en tvåvägsback som inte har några självklara brister i sitt spel. Väldigt allround för sin ålder. Hans största styrkor är passningsspelet och skridskoåkningen. Där han har både bra förstapass och bra korta passningar (lite
som Norlinder). Jag gillar också att det är en spelare som verkar ta ansvar, han har haft ett A på bröstet ett antal gånger.

Bra lån, tror att han kommer överraska.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: blev lite orolig då jag såg Linus Nässen, ska,Tiks skadade spelare till,Modo ? Men en namne dock...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: nu på lördag och söndag spelar Kiruna dubbelmöte mot Lejon, tror att en seger räcker för att Kiruna ska vinna serien, då borde Pettersson kunna ansluta till veckan, om det blir aktuellt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: ....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Mycket bra 👍 hade jag fått välja mellan dom hade jag dock tagit Pettersson. Rutinerad och har dessutom varit kapten ett tag nu i Kalix. Känns som att vi behöver få in lite mer ledare i truppen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Han spelar redan nästa match och förlorar Kalix så sägs Johan lånas in igen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Axle San: Inte eliteprospect som skrivit det utan en prospect sida.
Låst ämne

« · 2034945 · »