« Föregående · 2322358 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{5647}: Vi fattade dåliga beslut genom hela matchen. Blir bara patetiskt att låtsas som att dra var otur. De spelade av oss byxorna ikväll.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{5647}: Jag förutsåg detta, var helt säker på att Kristianstad skulle vinna.
Man har aldrig vunnit en match på chanser, kik vinner rättvist och Modos förlust har bara sig själva att skulle för detta fiasko.
Man har aldrig vunnit en match på chanser, kik vinner rättvist och Modos förlust har bara sig själva att skulle för detta fiasko.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{7639}: Ja vi hade ju pucken i mittzon, han måste ju skrika åt FW med puck å dumpa. Bättre med icing än spela utan klubba.
Klantigt.
Nåväl bara köra på.
Vi lär väl flyga ned nu va?
Klantigt.
Nåväl bara köra på.
Vi lär väl flyga ned nu va?
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Gavelo: Förmodligen det mest korkade inlägg jag läst här. Vi hade överlägset mest chanser.
Vi gav bort det genom att sluta åka skridskor, men att säga att KIK vann rättvist är det mest korkade inlägg jag läst på forumet någonsin.
Vi gav bort det genom att sluta åka skridskor, men att säga att KIK vann rättvist är det mest korkade inlägg jag läst på forumet någonsin.
+ 4
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Dundee: Bara för grabbarna å sätta sig på bussen. Slänger bort segern när vi inte vågar spela i 3e. Sen är det ju otroligt att man kan bränna så många klara målchanser.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Ovanligt att Modo är dom som grusar ens tipskupong... vik för helvete inte ner er nu efter detta så att ni missar final. Surströmmingsderby i SHL hade smakat väl om vi lyckas vinna en av återstående 4 matcher.
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Monno: Detta såg alla som kan något om ishockey efter fem minuter av första.
Ännu mer komiskt att folk gnäller över otur, precis som jag förutspådde.
KIK värdiga vinnare ikväll.
Ännu mer komiskt att folk gnäller över otur, precis som jag förutspådde.
KIK värdiga vinnare ikväll.
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{7639}: Risk för det. Det var träff på hakan väl?
Edit: Domarna tog 5+20 interference.
Edit: Domarna tog 5+20 interference.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Lolol: orättvist? Vad är orättvist i att sätta den i stolpen istället för i mål? Eller att sätta den i alla frilägen? Eller i PP? Fullt rättvist att Kristianstad vinner. MoDo har sig själva att skylla.
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{5647}:
Bara att köra nästa match, sånt händer synd att man slår av på takten i 3.
Bara att köra nästa match, sånt händer synd att man slår av på takten i 3.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Tarasov: Vi bjuder på denna. Kikarna ska ha något att prata om med barnbarnen. - Vi var i Övik och vann. #lifegoals
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Tarasov: Onödigt. Sedan kommer nog rätt dryga mämniskor med besserwisserattityd säga att man förutsåg det.
Sett till chanser var vi förkrossande överlägsna.
Sett till chanser var vi förkrossande överlägsna.
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Bad_Brett: Hahahahah detta är så jävla tragiskt. Näsen slarvar bort klubban sen gör Sveningsson samma sak 5 sekunder efter så indirekt 5 mot 3. Sveningsson missade dessutom nog 15 frilägen denna match. Ingen aning vilken typ av "potential" folk ser i Sveningsson i huvud taget. Nonchalant, värdelös hemåt och ett skott som träffar mål en på 10 gånger? Nej där är jag klar för denna säsong. Klarar vi inte av skit kik så kommer vi aldrig längre än semifinal.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Monno: Hade tid, eller att få en klubba av en forward som kan byta. Mycket märkligt.
Nu blir väl Svennis avstängd sex matcher till.
Nu blir väl Svennis avstängd sex matcher till.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Bad_Brett: snygg kroppsfint av Flood som ligger på isen för att alla ska fokusera på honom. Ett genialt taktiskt drag av Gath. Hatten av.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
S-vikaren: Vi fattar konstant dåliga beslut. Sedan är vi uppenbart det bättre laget.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Jag sa till Malte Sjögren i paus, att om han inte vill att Tex tar pucken. Skjut utanför.
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Blake: Tröttsamt med stora egon, tror vi vinner i kväll, men några 'stjärnor' bör snäppa upp om vi ska gå långt. Wahlberg är kanske bästa back nu bl.a.. Hoppas vi byggt ett lag som älskar slutspel, finns några som bhöver steppa upp
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{9682}: men kan Bernhardt sluta skjuta på allt som är mellan honom och målet?
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Rytter: Vad är det som är imponerande med det?, kik satsade allt framåt och efter deras kvittering började Modo skapa massa lägen och jobba hårt igen.
Modo drog ned på tempot under första 10-12 minutrarna och detta utnyttjade tillslut kik.
Nu har vi Pp och kan göra kväll av detta.
Modo drog ned på tempot under första 10-12 minutrarna och detta utnyttjade tillslut kik.
Nu har vi Pp och kan göra kväll av detta.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Rytter: Som jag skrev i första perioden:
"Det här känns som en sådan där typisk "vi förlorade för att vi hade otur"-match."
Det blir närmast ironiskt när alla två timmar senare skyller på otur.
"Det här känns som en sådan där typisk "vi förlorade för att vi hade otur"-match."
Det blir närmast ironiskt när alla två timmar senare skyller på otur.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Gavelo:
Du vet att det var sifforna för tredjeperioden jag skrev ut va?
Rätt imponerande för ett lag som slutade spela att ändå få till dessa siffror i tredje.
Du vet att det var sifforna för tredjeperioden jag skrev ut va?
Rätt imponerande för ett lag som slutade spela att ändå få till dessa siffror i tredje.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
dempa: Det är precis det jag skriver, detta får Karlin ta på sig för att han inte får laget att sluta dra ner på tempot och spela på ledningen.
Modo började 3:e med att lobba ut samtliga puckarna första 4 minutrarna och det satte tonen.
Modo började 3:e med att lobba ut samtliga puckarna första 4 minutrarna och det satte tonen.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Dundee:
Tredje är inte problemet, det är inte så att vi går ut och låter KIK dominera och vi blir tillbakatryckta. Vi vinner skotten med 13-7, vi har 2-3 i stolpen och missar 3 frilägen, visst fan går vi för vinsten istället för att backa hem och låta dem få långa anfall och tryck på oss.
Problemet är att vi verkligen inte har någon studs med oss, vi har 6 totalt i stolpen och missat minst 3 frilägen och andra kvalificerade chanser, hur många skottlägen i slottet har vi inte bränt (bara sven har väl 2-3). Med normal utdelning hade det inte ens varit match inför tredje.
Men visst det handlar om att göra mål och där har KIK varit lika bra eller dåliga som oss.
Sedan är det ju en helt annan nivå på domarna idag, många solklara utvisningar som släpps. Situationen där sylle åker in i målvakten är ju en sjuk hakning och jag fattar inte hur man kan missa den. Puck out kunde man dock inte blunda för.
Tredje är inte problemet, det är inte så att vi går ut och låter KIK dominera och vi blir tillbakatryckta. Vi vinner skotten med 13-7, vi har 2-3 i stolpen och missar 3 frilägen, visst fan går vi för vinsten istället för att backa hem och låta dem få långa anfall och tryck på oss.
Problemet är att vi verkligen inte har någon studs med oss, vi har 6 totalt i stolpen och missat minst 3 frilägen och andra kvalificerade chanser, hur många skottlägen i slottet har vi inte bränt (bara sven har väl 2-3). Med normal utdelning hade det inte ens varit match inför tredje.
Men visst det handlar om att göra mål och där har KIK varit lika bra eller dåliga som oss.
Sedan är det ju en helt annan nivå på domarna idag, många solklara utvisningar som släpps. Situationen där sylle åker in i målvakten är ju en sjuk hakning och jag fattar inte hur man kan missa den. Puck out kunde man dock inte blunda för.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{7639}:
Varför skämmas :) svårt att tillfredsställa supportrar som förväntar sig att man skall köra över motståndet i 60 min och aldrig göra ett misstag.
Varför skämmas :) svårt att tillfredsställa supportrar som förväntar sig att man skall köra över motståndet i 60 min och aldrig göra ett misstag.
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{5647}: Vi är ju så extremt överlägsna. Att skylla på otur blir som åka på spö av sin treåriga son och skylla på uttorkning. Pinsamt helt enkelt.
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Frontschwein: Och nu tvingas man åka ner dit igen viker man ner sig på hemmaplan som man gör i denna match förtjänar man inte en plats i semifinalen.
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Dundee: Jo, vi har ju haft en tendens att alltid förlora två matcher på raken i vinter.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Dundee: Hyllade Hasa för övrigt direkt ansvarig för båda baklängesmålen ikväll.
+ 1
« Föregående · 2322358 · Nästa »