« Föregående · 2325037 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
mikenomad: Tycker främst passningskvaliteten är den absolut största skillnaden mellan SHL och HA. Natt och dag. Vilket i sin tur leder till att mycket annat ser bättre ut också.
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{5647}: Tempot du refererar till (ert senaste SM-guld) skulle inte räckt till i div 1 nu. Så om man bara hade tränare som "styrde upp" spelet mer i HA så vore ligan jämförbar med SHL? Intressant åsikt
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
mikenomad: Nästan alla kommentarer gäller att tempot är lika högt. Vad man menar är att det är mer uppstyrt. Man har på förhand bestämt vad man gör i flera situationer. Ja, man kanske får mindre tid att agera om man vill skapa målchanser, men INTE för att tempot är högre utan för att man är mer uppstyrd i hur man ska agera i varje situation.
Men, jag förstår att någon från en klubb med noll sm-guld gärna framöver sin klubb i brist på egen erfarenhet.
Men, jag förstår att någon från en klubb med noll sm-guld gärna framöver sin klubb i brist på egen erfarenhet.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{5647}: Var har du läst/hört att det är alla ledare och spelares uppfattning? Det är väl inga konstigheter, de individuella skickligheterna är så mycket större i SHL. Spelarna har betydligt kortare tid på sig med pucken jmfrt med i HA. Men i Övik kanske man tycker annorlunda? I "The heart of hockey"? Övriga hockeysverige vet dock att det förhåller sig på det viset. Det är inget du behöver känna dig kränkt över
+ 7
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Heyerdal: Han är svår att bedöma. Fortfarande samma tekniska geni, men spelar extremt uselt ur ett taktiskt synsätt. Han är oerhört dålig på att värdera situationer.
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{5647}: vad tycker ni om LP är han intressant för nästa år i ett ev allsvenskt MoDo ?
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
mikenomad: CMore drar ner videohastigheten i HA så att SHL ska se bättre ut. Jag kan hockey. Men kul att du gjorde så vi vann genom att se på matchen! Grattis förresten!
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Heyerdal: Det beror på hur man ser det. Man åker lika snabbt i princip och tempot är detsamma. Skillnaden är att allt är extremt mycket mer uppstyrt.
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{5647}: du har några tiondelar mer tid med pucken i allsvenskan än i Shl det ser man på matcherna gäller vara lite snabbare i tanke o överblick
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
mikenomad: Så alla spelare och ledare ljuger alltså. Mikenomad vet bäst.
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{5647}: Fast det stämmer inte alls, det är enorm skillnad på tiden spelarna har på sig med pucken i SHL jmfrt med i HA. Såg er senaste match mot KIK och pucktransporterna såg ut att gå i slowmotion i jämförelse, spelarna hade oceaner av tid med pucken
+ 4
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
mikenomad: Anser inte att det är någon större temposkillnad. Många gånger går det fortare i allsvenskan. Skillnaden är att det är extremt mycket mer uppstyrt.
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Heyerdal: Albin Carlson var löjligt stabil i HA, överlägset bäst +-. I SHL räckte han dock inte till och det berodde inte på skador. En halvsekund för sen i speluppfattningen och skridskoåkningen såg plötsligt som om han åkte på sandad is. Han blev väldigt avslöjad av temposkillnaden mellan HA och SHL
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo:
(y)
Då antar jag utmaningen och påstår att MoDo vinner den sista avgörande matchen med uddamålet i den 4:perioden :)
(y)
Då antar jag utmaningen och påstår att MoDo vinner den sista avgörande matchen med uddamålet i den 4:perioden :)
+ 2
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Knafus: Vi tenderar att halka eller snubbla in lite puckar i egna målet så jag räknar med 7 matcher där löven tar finalplatsen.
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
KB: Har svårt att se att Löven ska rå på MoDo faktiskt. Känns som att det tyvärr kan bli 4-0 eller 4-1 i arslet då Modo har haft ett väldigt stabilt spel hela säsongen och vår backsida är mkt känslig. Dessutom saknar vi Liss.
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
DrCox: Förra säsongen i Tik var hans bästa, har för mig hans +/- var bäst i hela allsvenskan men denna har han haft en del skador vad vet jag inte, kanske Clayton har koll?
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{8839}: inför nästa säsong är det ok jag har gillat Albin o följt honom sen han lämnade MoDo, borde Gradin ha koll på.
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dansken 29: Hör att Mannberg är på camp med Hägga och övar på att sätta pucken högt i nättak i femteperioden.
+ 11
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{9682}: Vi bör alltså låta dom vinna 3 matcher i serien, då drar vi in drygt 10 miljoner, men HV knäpper vi i match 6, ser ingen vinst med att spela en avgörande borta som ger Hv mer lusidorer
+ 2
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
KB: MoDo drog in 2,7 miljoner på en match mot Löven förra säsongen....
+ 9
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dansken 29: Inget jätteintressant. Löven har inte budgeterat för slutspel och räknar med sjusiffrigt i intäkter per hemmamatch. De förväntar sig ett bra resultat i år.
+ 2
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
henkeiskogen: Själv fick jag 72 mil längre till bortamatcherna, tur att dieseln är så billig nudå.
Men ashäftigt med vår serie såklart
Men ashäftigt med vår serie såklart
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{9108}: Ok, det förklarar endel. Han har inte samma flow i åkningen. Hoppas det hinner läka innan nästa match.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{9682}: Tykcer för övrigt att det var schysst av Samuelsson att ge oss ett derby i norr. BÄttre för alla rent ekonomiskt också inklusive fans! Tack!
+ 12
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Heyerdal: synd .. för han har inte det som krävs för SHL i HA är han suverän , han ligger liksom på gränsen å nu måste han välja sin framtid .
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Jinxar med att felstava MoDo direkt, ett VooDoo-misstag. Var är Tarasov?
+ 7
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov: Att MoDo inte lånar in Albin Carlsson och sedan tar över hans kontrakt .
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Nucky: Bernhardt måste upp en nivå, och Vigge måste få vara hel om han nu är småskadad (vilket skulle förklara varför han varit som han varit senaste matcherna). Hasa måste vara som i de tidigare matcherna mot KIK.
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
KB: MoDo-Löven känns sjukt oviss. Vågar inte säga något förrän jag iaf sett match 1 på Lördag.
Men jag tror vi gick stärkta ur matchserien med KIK och och kan släppa ner axlarna bättre denna gång.
Tror också dom passar oss bättre än KIK(BIK) eftersom de är lite framtung med stark offensiv och svagare defensiv. Stark målvakt dock.
Matcher i matcher:
Vigneault v.s Rahimi
Känner på mig att dessa lär ryka ihop utav helvete. Dock viktigt att Vigne stannar på isen, det är vi som tappar om båda åker ut.
Tex v.s Voutilainen: Sett deras finne för litet egentligen, men enligt rapporter har han varit bra. Det har även Tex. Sjukt stabil.
O.P v.s Hutchings: Tror OP både kommer vinna den interna kampen och vara den som är viktigast för sitt lag
bara ett axplock
Men jag tror vi gick stärkta ur matchserien med KIK och och kan släppa ner axlarna bättre denna gång.
Tror också dom passar oss bättre än KIK(BIK) eftersom de är lite framtung med stark offensiv och svagare defensiv. Stark målvakt dock.
Matcher i matcher:
Vigneault v.s Rahimi
Känner på mig att dessa lär ryka ihop utav helvete. Dock viktigt att Vigne stannar på isen, det är vi som tappar om båda åker ut.
Tex v.s Voutilainen: Sett deras finne för litet egentligen, men enligt rapporter har han varit bra. Det har även Tex. Sjukt stabil.
O.P v.s Hutchings: Tror OP både kommer vinna den interna kampen och vara den som är viktigast för sitt lag
bara ett axplock
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Windom Earle:
Jaha det är därför man alltid får så glada tillrop av alla HV-fans runtom i landet, vi stoppade LHC 2007.
Jaha det är därför man alltid får så glada tillrop av alla HV-fans runtom i landet, vi stoppade LHC 2007.
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
KB: och Majbrasan. Aha, tack för klargörande:-). Det kan jag hålla med om, enbart baserat på ert kval mot Leksand. (Ursäkta om jag river upp sår, det måste varit hemskt).
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Windom Earle: Jag tror det var hockeygudarna som åsyftades (angående jävlats). :-)
+ 1
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
KB: Va!?:-D Ni vann semifinalen 2007 och tog sen guldet enkelt mot vår nemisis LHC. Vi fick vänta ett helt år på att göra samma sak själva. Åsa-Nisse (om det är HV) har väl inte jävlats så mycket med Modo:-). Jag tänker mer att ni borde ha ett livslångt agg mot MIF som tog Foppas guld!?
+ 3
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Nucky: Vi kommer ta Löven 4-2 i matcher. Avgör borta på Långfredagen.
Sen är det upp till hockeygudarna hur det går mot Åsa-Nisse i finalen. Man kan tycka att de torde ha jävlats nog mycket med oss vid det här laget.
Sen är det upp till hockeygudarna hur det går mot Åsa-Nisse i finalen. Man kan tycka att de torde ha jävlats nog mycket med oss vid det här laget.
+ 2
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Majbrasan: Låter rimligt, tror också på en grisig hockey med tajta matcher. Sedan tror jag inte att något av lagen som tar sig till final har kraft kvar att stå emot HVs trummade på 4 kedjor.
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
hajraj: Jag tror likt dig att MoDo inte reder ut Löven. Det kommer grisas en hel del. 4-2 i matcher Löven.
HV tar BIK, 4-1 i matcher (med det sagt inte att det inte kommer vara jämt i flera matcher) och vinner 4-2 mot Löven i final.
HV tar BIK, 4-1 i matcher (med det sagt inte att det inte kommer vara jämt i flera matcher) och vinner 4-2 mot Löven i final.
« Föregående · 2325037 · Nästa »