« Föregående · 2406371 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Robin Moberg: Kim rosdahl haft en dålig tid i rögle och ingen är riktigt nöjd, är det något för modo? För dyr?
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Kommer ihåg från en aftonbladet eller expressen artikel från förra säsongen där man kunde se alla hockeyallsvenskaspelares lön och har för mig att Svennis har legat på runt 400-450k om året så runt omkring där.
Sv: Silly season
KB: ytterligare 15% adderas om det är återfall eller ett grovt regelbrott. Sedan står det ju bara att svenningsson fått 4 matcher, men vi vet ej hur många av dessa som är böter. Kan vara 2+2 matcher t.ex... så det går inte att få veta exakta lönen...
Sv: Silly season
Robin Moberg: Jo, men det är ytterligare några variabler har jag för mig, beroende på återfallsförbrytare och antal matcher också.
Sv: Silly season
Keriksson: Hoppas Umegård får chansen att visa upp sig. Såg honom i nån träningsmatch och det är en frisk fläkt, milt uttryckt😁
Benen går som trumpinnar, påminner i spelstil om Tim Söderlund
Benen går som trumpinnar, påminner i spelstil om Tim Söderlund
+ 1
Sv: Silly season
Från Hörnefors: enligt MR madhawk ligger böter på 12,5% av spelares lön i SHL. Samma i allsvenskan tro? De går inte ut med sådant officiellt, men han brukar ha rätt så.
Sv: Silly season
jonsson: Är väl bra att han är tillbaka då men vi ska slå Löven på ren vilja och revanschlusta även utan honom. Men en forward måste in snart, hoppas Gradin hittar något på andra sidan pölen.
+ 1
Sv: Silly season
Foppatofflan: Kan någon som har koll, räkna ut Svennis lön utifrån hans böter? (4625 :- )
Sv: Silly season
DrMulker: De har uttalat sig om det där i media tidigare. Båda bröderna Kempe och farsan är inbitna Djurgårdare. Tyvärr.
Sv: Silly season
Saleva: 4 matcher är verkligen inte i paritet med ”brottet”
Fult absolut men det tog inte speciellt hårt och spelaren kunde fortsätta spela utan varken blodvite eller fläskläpp.
2 match hade räckt gott och väl.
Fult absolut men det tog inte speciellt hårt och spelaren kunde fortsätta spela utan varken blodvite eller fläskläpp.
2 match hade räckt gott och väl.
+ 2
Sv: Silly season
Villervalla: Ben Perrault är liksom Lill-Strimma K-märkt, sådant ska man värna om,
+ 2
Sv: Silly season
Ben Perrault: Fast du var ju värdelös på långskott, jag kom ihåg när Lars-Eje Lindström drog ner en puck mot dig från egen blå och den gick in, sedan skyllde du på fel på ögonen så du såg inte på långt håll. 😂😂😂
Sv: Silly season
modomille: Svennis kastar alltså bort fyra matcher…sex matcher ifjol. Sabbar för laget. Ok om hans spel skulle väga upp för dessa dåliga beslut.
+ 3
Sv: Silly season
digitalbath: Finns rykten om att det inte ens var Mike, utan en bror. Lite som när Liberias nuvarande president, George Weah(tidigare duktig bollsparkare, snäppet bättre än Zlatan) hade 'kusiner' som svenska och utländska lag värvade....'för är man kusin med Weah måste han vara jävligt bra...'
Sv: Silly season
+ 2
Sv: Silly season
Heyerdal: Varför inte Mario Kempe? Om han, enligt Sanny och Svensson, skulle kunna vara aktuell för Djurgården så borde väl Modo också kunna vara intressant för Kempe. Passar perfekt!
+ 1
Sv: Silly season
DrMulker: Mike ”Triumfbågen” Morrisson. Freddans panikvärvning med helt utdaterad spelstil. Stoppade enbart puckar i sarghörnen.
+ 1
Sv: Silly season
Petey21: ser att ni pratar om mig😀
Väntar på frågan från Hinken, jag är en jävel på närskott
Fast inte lika snabb numera
Väntar på frågan från Hinken, jag är en jävel på närskott
Fast inte lika snabb numera
+ 3
Sv: Silly season
{6870}: Sviniga Sven! Måste jag in och lira nu...Jag skulle nog slasha av huvudet på Krüger och Brodin i mitt enda byte. Tur att Justitieministern är MoDoit.
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Silly: Vi åker tillfälligt ned en placering och troligen hade nog Göteborg inte tagit så många fler poäng så förutom att Leksand slipper en förlust lär det inte påverka tabellens slutställning så värst. Värre om ett lag som vunnit en del matcher hade försvunnit.
Dock sorgligt för en högstaserie att detta sker.
Dock sorgligt för en högstaserie att detta sker.
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}:
Modo tappar 9 poäng och åker ner ett par steg i tabellen.
Målvaktens nollor försvinner och påverkar hennes räddningsprocent.
Våra poängspelare tappar en massa poäng i poängligan!
Modo tappar 9 poäng och åker ner ett par steg i tabellen.
Målvaktens nollor försvinner och påverkar hennes räddningsprocent.
Våra poängspelare tappar en massa poäng i poängligan!
Sv: Silly season
{5647}:
DIF är lite som Leksand, de brukar höja sig när det är lapp på luckan och toppmöte men jag håller med dig, de har inte imponerat mycket men lik förbannat vinner dom matcher då de inte är bra. Jag tror och hoppas ni vinner men dom skall självklart vara favoriter.
Jag säger nu som tidigare, jag tror Löven Modo och Djurgården är topp 3 när serien spelats klart.
DIF är lite som Leksand, de brukar höja sig när det är lapp på luckan och toppmöte men jag håller med dig, de har inte imponerat mycket men lik förbannat vinner dom matcher då de inte är bra. Jag tror och hoppas ni vinner men dom skall självklart vara favoriter.
Jag säger nu som tidigare, jag tror Löven Modo och Djurgården är topp 3 när serien spelats klart.
Sv: Silly season
mattias - 74: Självklart. Tyvärr tror jag vi saknar Svenningsson, men jag tror vi har en bra chans. Tycker inte DIF imponerat särskilt mycket alls.
+ 2
Sv: Silly season
Idag fick jag förfrågan om att vara chaufför till Sthlm på tisdag och se DIF - MoDo, bensin biljett och mat gratis, undrar om man skall slå till eller?
Hoppas MoDo vinner och jag får tillfället och tracka dom de 25 milen hem till Dalarna
Dom är Djurgårdare ;)
Vad tycker ni? Skall jag slå till? ;)
Hoppas MoDo vinner och jag får tillfället och tracka dom de 25 milen hem till Dalarna
Dom är Djurgårdare ;)
Vad tycker ni? Skall jag slå till? ;)
+ 6
Sv: Silly season
KB: Ben Perreault kanske var närsynt men hade en cool mask. Och mustaschen var det inget fel på heller.
+ 1
Sv: Silly season
Heyerdal: Han var ju bra tills tidningarna skrev om hans synproblem:
Målvakten BENOIT "BEN" PERREAULT hämtades från Köping. Han imponerade inledningsvis innan det stod klart att han inte hade särskilt bra syn på ena ögat. Perreault släppte in långskott – men var riktigt vass i närstridsspelet. Tio matcher och 84,78 i räddningsprocent.
Målvakten BENOIT "BEN" PERREAULT hämtades från Köping. Han imponerade inledningsvis innan det stod klart att han inte hade särskilt bra syn på ena ögat. Perreault släppte in långskott – men var riktigt vass i närstridsspelet. Tio matcher och 84,78 i räddningsprocent.
+ 1
Sv: Silly season
Kul med lite extrainnehåll på Modo channel som Tacokvällen, mer sånt tack Jon!
Gärna något med Riley eller Josh också.
Gärna något med Riley eller Josh också.
+ 3
Sv: Silly season
KB: minns! Han behövde starka linser, -3,00, enl Ögren Optik! Magnus Hellberg kunde vara nåt för Gradin..
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}:
Skulle väl säga att det påverkar rätt mycket, 1 förlust för Leksand försvinner medan MoDo som fått möta Göteborg många matcher redan kommer tappa 3 vinster.
Om dom nu inte ändrat regeln.
Skulle väl säga att det påverkar rätt mycket, 1 förlust för Leksand försvinner medan MoDo som fått möta Göteborg många matcher redan kommer tappa 3 vinster.
Om dom nu inte ändrat regeln.
Sv: Silly season
KB: Kommer inte ihåg hur bra han var faktiskt.. Var inte riktigt född på stenåldern.. Nej men skojar;D
« Föregående · 2406371 · Nästa »

I en tid då vissa byter favoritlag beroende på liga eller "håller på dom i SHL och dom i HA" är det uppfriskande.