« Föregående · 2408486 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
jonsson: Absurt att den kvittas,
Femma på OP för att bli slagen med handske i ansiktet??
Femma på OP för att bli slagen med handske i ansiktet??
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
jonsson: Ian Blomqvist. Han var grym mot Djurgården där han bara släppte in en straff, mem höll nollan under matchen.
möjlig JVM-målvakt.
möjlig JVM-målvakt.
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Heyerdal:
Hoppas Marenis tar nedflyttningen till 4:e på rätt sätt.
Är det 2:a målvakt som står i VIK? nån Blomkvist
Hoppas Marenis tar nedflyttningen till 4:e på rätt sätt.
Är det 2:a målvakt som står i VIK? nån Blomkvist
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Heyerdal: Vi kan fortfarande säga " serieledarna från Örnsköldsvik "efter denna match också !
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Robin Ztorken L: ja ett revanschsuget Vik så gäller för grabbarna att gå för fullt och ha rätt inställning, apropå DIF såg jag inte Klasen i laguppställningen, blev han skadad mot oss eller så får han vila
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
{7639}: Har bara en önskan för aftonen och det är att vi gör en lika fin insats som mot DIF, samt att vår andrafemma vaknar till och presterar.
Det är dag för det nu!!!
Det är dag för det nu!!!
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
snowden:
Jag har helgarderat på Powerplay, en av 2 matcher som ser otroligt svårtippad ut, den andra är SSK - Löven, kan gå hur som helst.
Lycka till
Jag har helgarderat på Powerplay, en av 2 matcher som ser otroligt svårtippad ut, den andra är SSK - Löven, kan gå hur som helst.
Lycka till
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Lolol: Allehanda är Bonnierägt numera, alltså inget för normalt folk har jag märkt..
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
{5647}: Jag tror ärligt på seger, hade aldrig vart så säker mot Löven eller DIF men Västerås, det kommer gå vägen. Tror vi slår Östersund, måste vi sen ta en torsk så ta den mot Mora för Löven ska vi vinna mot!
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
{7639}: Fortsätter jinxa från bloggen VIKFanCentral.
I bloggens ögon är MoDo just nu laget att slå och den tydligaste favoriten att gå till SHL eftersom de har en struktur, skicklighet och jämnhet inget lag varit nära hittills.
För VIK är det hemmarevansch som gäller efter 1-7 (!) den 1:a oktober mot MoDo, som då spelvände sönder ett VIK, där bland annat backarnas passningsspel och offensiv inte imponerat helhetsmässigt.
MoDo däremot har seriens bästa offensiva backar i Näsén, Bernhardt och Ingman, kolla bara topp-5 i backarnas poängliga. MoDo formligen utklassar bland annat VIK där Lindelöf är bäste VIK-back på 21:a plats:
I bloggens ögon är MoDo just nu laget att slå och den tydligaste favoriten att gå till SHL eftersom de har en struktur, skicklighet och jämnhet inget lag varit nära hittills.
För VIK är det hemmarevansch som gäller efter 1-7 (!) den 1:a oktober mot MoDo, som då spelvände sönder ett VIK, där bland annat backarnas passningsspel och offensiv inte imponerat helhetsmässigt.
MoDo däremot har seriens bästa offensiva backar i Näsén, Bernhardt och Ingman, kolla bara topp-5 i backarnas poängliga. MoDo formligen utklassar bland annat VIK där Lindelöf är bäste VIK-back på 21:a plats:
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
snowden Nej då, med tanke på spelet i tisdags så ska det bara bli vinst, finns så mycket hockey i den förstakedjan, bara Guden har en bra kväll så är jag inte orolig.
Sen kanske det blir Adam P eller Ingman som gör mål!
Sen kanske det blir Adam P eller Ingman som gör mål!
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Keriksson: Modo har vunnit 6/6 senaste mötena mot VIK. Vunnit ganska stort faktiskt. Vik har förlorat 3/5 senaste och Modo vunnit 5/5 senaste matcherna.
Stora favoriter ikväll alltså. Har jag jinxat nu?
Stora favoriter ikväll alltså. Har jag jinxat nu?
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
{9742}: Skönt att fått jämna ut antalet hemma resp. borta, efter kvällens match är det lika, 9-9. Är inte bra att ligga på ett överskott hemmamatcher inför slutet av serien även om laget gör det riktigt bra på resande fot.
Ska bli kul att se revanschen mot ÖIK på onsdag, har köpt biljett och modo förlorar sällan när jag är på plats. :)
Ska bli kul att se revanschen mot ÖIK på onsdag, har köpt biljett och modo förlorar sällan när jag är på plats. :)
+ 3
Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Vi har match ikväll men Allehanda skriver inte en rad. Vad händer?
+ 1
Västerås - MoDo 2022-11-18
Dags för sista av 4 raka matcher borta.
Vi har tagit 7 av 9 poäng , men hoppas laget är taggat även ikväll. Gick ju hyfsat senast i Västerås
Vi har tagit 7 av 9 poäng , men hoppas laget är taggat även ikväll. Gick ju hyfsat senast i Västerås
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hampie: Tänkte lite på hur Colorados förstafemma har presterat i jämförelse med dom andra femmorna, exempelvis förra året. Vet att dom va lite för beroende av dom året innan då dom åkte ut mot Vegas. Sen förra året hade dom poängmässigt grymma prestationer av Kadri, burakovski och Nichushkin. Så visst behövs det mer spets om vi ska gå hela vägen är min känsla. Men vi har Adam P som en joker. Sen Tillbaka med Sam.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tycker också att dansken mest bett om ursäkt på isen när han spelat i första femman. Tror att uppehållet och landslagsuppdraget gjorde han gott. Håller med er om att det var slöseri för honom att spela i förstafemman innan. Men efter denna match mot Djurgården så är det bara att fortsätta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
grimiss: Det är såklart en subjektiv åsikt. Jag håller helt enkelt inte med gällande hur den fungerat. Lägger man till hur andrakedjan lidit av att inte ha dansken där (och kanske att EJK och Svenningsson inte kommit upp i nivå) så tycker jag att det varit ett väldigt stort slöseri att ha dansken där.
Jag tycker att han som Bad Brett är inne på mest åkt omkring och funderat på hur han som bäst kan passa bredvid Woods.
Jag tycker att han som Bad Brett är inne på mest åkt omkring och funderat på hur han som bäst kan passa bredvid Woods.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: eller så är kedjan perfekt komponerad trots danskens skrala poängskörd?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Jo, det kanske är vändningen för förstakedjan vi såg. Precis som du skriver var det som att Aagaard åkte runt och anpassade sig alldeles för mycket, istället för att spela det spel som gjort honom framgångsrik i två säsongen nu. Aagaard ska spela precis sådär, istället för att glida runt och leta passningar till Woods. Han har väl två år på raken haft sjukt bra skottprocent, men tidigare i år har han passat bort massor av bra chanser.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det faktum att han har börjat skjuta mycket mer istället för att åka runt och beundra Woods förändrar dock allt.
Å andra sidan är andrakedjan helt oduglig utan Aagaard så frågan är var han egentligen gör mest nytta.
Å andra sidan är andrakedjan helt oduglig utan Aagaard så frågan är var han egentligen gör mest nytta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
grimiss: Han hade producerat mindre i vinter än förra året, trots att han befordrats till förstakedjan med mer istid och bättre kedjekamrater.
Det är tveklöst så att han var riktigt bra i en kedja som gjorde sin bästa match, men jag tycker att det återstår att se om de kan bygga vidare eller om de går tillbaka till att bli en duo med en joker istället för en trio.
Det är tveklöst så att han var riktigt bra i en kedja som gjorde sin bästa match, men jag tycker att det återstår att se om de kan bygga vidare eller om de går tillbaka till att bli en duo med en joker istället för en trio.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: fast vi måste skeppa dansken till fjärdefemman....ingenting funkar ju för honom i första kedjan eller hur var det nu.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Läser på HA-panelen på aftonbladet.
– Modos förstafemma har alltså 96 poäng tillsammans på 17 matcher. Hahahahahahahahahahahaha. Det är sinnessjukt. Allra mest imponerande är centern Josh Dickinson, spelmässigt överträffar han till och med kanadensiske landsmannen Sam ”Big Sam” Vigneault från förra säsongen. Iron Maiden har sin sin Dickinson, Modo har sin Dickinson. 23 är The Number of the Beast i Modo. Säsongens två bästa ishockeymatcher i svensk hockey hittills, i SHL och Hockeyallsvenskan, är Djurgården–Modo och AIK–Djurgården.
– Modos förstafemma har alltså 96 poäng tillsammans på 17 matcher. Hahahahahahahahahahahaha. Det är sinnessjukt. Allra mest imponerande är centern Josh Dickinson, spelmässigt överträffar han till och med kanadensiske landsmannen Sam ”Big Sam” Vigneault från förra säsongen. Iron Maiden har sin sin Dickinson, Modo har sin Dickinson. 23 är The Number of the Beast i Modo. Säsongens två bästa ishockeymatcher i svensk hockey hittills, i SHL och Hockeyallsvenskan, är Djurgården–Modo och AIK–Djurgården.
+ 12
Sv: Silly season
{9682}: Förmodligen är han väl ett rövhål deluxe. En spelare av den kvaliten fryser man inte ut av ingen anledning.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Bästa jag sett !!
EXTRA: ”Foppa kissar på resten av Hockeysverige”
EXTRA: ”Foppa kissar på resten av Hockeysverige”
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : haha, Jörgen Jönsson framför Markus Näslund. Macke borde varit med bredvid Foppa & Sudden
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Erol Ateceae: Märkligt nog så höll han på inte MoDo:/
itimra.se/innehall/sport-fritid/tack-for-allt/
Hittar inget som bekräftar att han höll på Timrå, men har hört det flera gånger från flera.
itimra.se/innehall/sport-fritid/tack-for-allt/
Hittar inget som bekräftar att han höll på Timrå, men har hört det flera gånger från flera.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Japp, mycket Modo på galan. 6 stycken som har spelat i Modo i kandidaterna till tidernas lag.
Leif ”Honken” Holmqvist
Lennart ”Klimpen” Häggroth
Peter ”Pekka” Lindmark
Henrik Lundqvist
Pelle Lindbergh
Tidernas Back Herr
Lars ”Lasse” Björn
Anders Eldebrink
Victor Hedman
Tomas Jonsson
Kenny Jönsson
Erik Karlsson
Nicklas ”Lidas” Lidström
Stefan Persson
Börje Salming
Lars-Erik Sjöberg
Tidernas Forward Herr
Daniel Alfredsson
Nicklas Bäckström
Peter ”Foppa” Forsberg
Anders Hedberg
Jörgen Jönsson
Håkan Loob
Kent ”Kenta” Nilsson
Nils ”Nisse” Nilsson
Mats Näslund
Daniel Sedin
Henrik Sedin
Mats Sundin
Ulf Sterner
Sven Tumba
Henrik Zetterberg
Leif ”Honken” Holmqvist
Lennart ”Klimpen” Häggroth
Peter ”Pekka” Lindmark
Henrik Lundqvist
Pelle Lindbergh
Tidernas Back Herr
Lars ”Lasse” Björn
Anders Eldebrink
Victor Hedman
Tomas Jonsson
Kenny Jönsson
Erik Karlsson
Nicklas ”Lidas” Lidström
Stefan Persson
Börje Salming
Lars-Erik Sjöberg
Tidernas Forward Herr
Daniel Alfredsson
Nicklas Bäckström
Peter ”Foppa” Forsberg
Anders Hedberg
Jörgen Jönsson
Håkan Loob
Kent ”Kenta” Nilsson
Nils ”Nisse” Nilsson
Mats Näslund
Daniel Sedin
Henrik Sedin
Mats Sundin
Ulf Sterner
Sven Tumba
Henrik Zetterberg
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Pekka Arbelius: ja är inte emot han , men han är inget total spelare !
Han är en motståndar zon spelare !
Jobbar inte i zon för att ta puck ,stänga spelare , tacklande spelare , vara obekväm .
, det han gör är att letar fria ytor så han kan bli spelbar , så dom andra får göra jobbet åt honom kan man säga , har en tendens att byta tidigt .
Är man jätte bra då kan man fråga sig ?
Special passningar går sällan hem , men då dom gör det är det super snyggt och ger poäng , mycket bra spelsinne !
Om jag tittar på er Woods så är han en mer komplett spelare i mina ögon .
Dahlén blir nog bättre med åren tror jag .
Om vi synar honom ser vi detta.
Han är en motståndar zon spelare !
Jobbar inte i zon för att ta puck ,stänga spelare , tacklande spelare , vara obekväm .
, det han gör är att letar fria ytor så han kan bli spelbar , så dom andra får göra jobbet åt honom kan man säga , har en tendens att byta tidigt .
Är man jätte bra då kan man fråga sig ?
Special passningar går sällan hem , men då dom gör det är det super snyggt och ger poäng , mycket bra spelsinne !
Om jag tittar på er Woods så är han en mer komplett spelare i mina ögon .
Dahlén blir nog bättre med åren tror jag .
Om vi synar honom ser vi detta.
+ 3
« Föregående · 2408486 · Nästa »
