« Föregående · 2546084 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Bad_Brett: Håller med dig i det att det hade varit skönt med en 28-årig toppcenter, men nu är vi sist ut på marknaden. Får in rutin där. Sampo är ett kanonnamn. NHL-lirare som kommer att kötta sönder SHL på så många sätt.
Sv: Silly season
Bad_Brett: Behövs dock två för att dansa finsk tango, känns bra med 2 som talar samma språk
Sv: Silly season
Costanza: Vi får hoppas. Och det kanske behövs några äldre och mer rutinerade spelare i laget också. Men gillar spontant en värvning som Sampo Ranta mer.
+ 1
Sv: Silly season
Bad_Brett: Du tar för givet att det som MoDo-scoutats tidigare gäller nu. Tänker ändå att de vi har nu har tittat noga på denna spelare. Tydligen har Leksand och Finlands landslag gjort det samma. Du kanske trollar med mig ;-)
Sv: Silly season
Costanza: Om vi vänder på det... Hur många lyckade värvningar i SHL kan du lista som uppfyller följande kriterier:
- ~35 år
- Ingen bakgrund i klubben
- Ej svensk
Närmsta jag kan komma på är nästan Byron Ritchie, som var 33 år när han kom till MoDo. Hans meritlista var dock något mer imponerande än Ruohomaas.
Jag har dock sett för lite SHL för att kunna göra några djupare analyser, så som sagt, hoppas jag är ute och cyklar.
- ~35 år
- Ingen bakgrund i klubben
- Ej svensk
Närmsta jag kan komma på är nästan Byron Ritchie, som var 33 år när han kom till MoDo. Hans meritlista var dock något mer imponerande än Ruohomaas.
Jag har dock sett för lite SHL för att kunna göra några djupare analyser, så som sagt, hoppas jag är ute och cyklar.
Sv: Silly season
Costanza:
Dax att Brandon kritar på nu, Vad väntar han på?
Undrar hur många namn det är kvar på den där listan?
Bra att han är noga våran Hinken!
– Vi har en lista på mellan åtta och tio backar som vi tittar på och han är en av dem, säger sportchefen Henrik Gradin
Dax att Brandon kritar på nu, Vad väntar han på?
Undrar hur många namn det är kvar på den där listan?
Bra att han är noga våran Hinken!
– Vi har en lista på mellan åtta och tio backar som vi tittar på och han är en av dem, säger sportchefen Henrik Gradin
Länkar:
Modos spår i backjakten: ?Ett namn vi tittar på? ? Allehanda.seBrandon Davidson - Elite Prospects
Modos spår i backjakten: ?Ett namn vi tittar på? ? Allehanda.seBrandon Davidson - Elite Prospects
Sv: Silly season
Dundee: Gradin var väldigt tydlig i Modo Channel förra veckan:
1 Målvakt.
Minst en back, kanske 2.
Minst 3 forwards, kanske 4.
Sedan dess har vi värvat Ranta, Vigneault och Ruohomaa.
Vi kan alltså vänta oss 1 forward till innan seriestart … eller noll.
Sedan kan det förstår bli fler förstärkningar under säsongens gång.
1 Målvakt.
Minst en back, kanske 2.
Minst 3 forwards, kanske 4.
Sedan dess har vi värvat Ranta, Vigneault och Ruohomaa.
Vi kan alltså vänta oss 1 forward till innan seriestart … eller noll.
Sedan kan det förstår bli fler förstärkningar under säsongens gång.
+ 1
Sv: Silly season
Bad_Brett: han säger ju själv att han har trivts klockrent med lagkamraterna men ledningen; no comments!
+ 3
Sv: Silly season
Costanza: nja , bor i Jönköping varit på ett antal matcher , och mer enögd publik än i Jönköping finns faen inte . Men blir genuint imponerad av Offside Lennart.
+ 1
Sv: Silly season
Bad_Brett: Förstår ditt tänk. Han har vinnarskalle. Hög klass här. Kan SHL. Bra och viktig roll för honom i MoDo. Tycker killen ser grymt vältränad ut. Omtyckt landslagsspelare. Rutin. Susse var väl bra som 36-åring. Zucca leker i NHL nu.
Sv: Silly season
Bad_Brett: Då är ju frågan : Vad skulle vi ha hittat istället tänkte du ??
Jag litar till 110% på Hinken å Gradin , sen lär dom ju hört med Styf en hel del om han också.
Jag litar till 110% på Hinken å Gradin , sen lär dom ju hört med Styf en hel del om han också.
+ 1
Sv: Silly season
Bad_Brett: Gillar lite att du är anti, men det som oroar mej mest är att Leksingar är galna i honom, för vem kan hockey sämst, om inte dom
Sv: Silly season
Dundee: Av det jag har hört var JD tänkt som andracenter i färjestad, men när det inte blev något fick dom gå på annat spår.
+ 6
Sv: Silly season
{5647}: Det kanske är mer realistiskt. Men ska man bygga för hålla sig kvar och vara med fån start gäller det att våga satsa med. Tycker inte våran backsida skrämmer många 2 defensiva pjäser skulle behövas offensiv kraft finns i försvaret. Framåt Ruohomaa och 2 vassa yttrar som ska bära detta lag. Jag har förhoppningar om att vissa kan ta ett ytterligare steg men att förvänta sig Woods dickinsson aagard ska bli poängspelare direkt tycker jag är fel, det kommer krävas lite tid för dom att komma in I det och det måste man ge dom. Så jag hoppas man väljer att gå in med en rutinerad första kedja.
Man måste våga för att vinna.
Man måste våga för att vinna.
Sv: Silly season
Costanza: Gillar inte denna värvning. Snart 35 år, sämst +/- i hela Leksand 21/22, dalande poängproduktion och vissa skadebekymmer. Sticker ut hakan och säger att detta blir årets Gagnon. Minns när vi värvade en 36-årig Greg Johnston och jag tyckte det var helt sjukt att plocka in en spelare som blivit så till åren.
Dock verkar ju vissa leksingar galna i honom, så vi får hoppas att de är bättre på hockey än jag...
Dock verkar ju vissa leksingar galna i honom, så vi får hoppas att de är bättre på hockey än jag...
Sv: Silly season
Offside-Lennart: Ullmark på frågan om vi kommer få se han i MoDo dressen igen:
- Jag har två år kvar på kontraktet och jag kan lämna den här intervjun med att säga att det kittlar lite extra om Modo spelar i SHL.
- Jag har två år kvar på kontraktet och jag kan lämna den här intervjun med att säga att det kittlar lite extra om Modo spelar i SHL.
+ 17
Sv: Silly season
dempa: Att Modo kallas köpelag köpejag inte alla dar i veckan. men kul att vi värvar.
Vi lär inte bli enklaste laget att möta, när målvakten landar. Behövs en del blöjbyten hos klyktattarna snart
Vi lär inte bli enklaste laget att möta, när målvakten landar. Behövs en del blöjbyten hos klyktattarna snart
+ 2
Sv: Silly season
Costanza: Hägglunds kan ju ta o köpa ut Ullmark, Hägg och någon forward till ;)
+ 1
Sv: Silly season
Åter till Silly Season. Hoppas Olki vill spela på hög nivå med Ruohomaa i Ö-vik. Tror att sponsorerna lastar upp. Luktar pengar i min hemstad.
Sv: Silly season
2 finnar i laget nu, Kommer att betyda jättemycket för båda!
En rutinerat räv och en talang på uppgång!
Nu kan Jussi komma, Nu kommer han trivas!
En rutinerat räv och en talang på uppgång!
Nu kan Jussi komma, Nu kommer han trivas!
Sv: Silly season
Costanza: Slipshuliganer o plastklappor, nej Tack. Jag har varit där
www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/jonkoping-slipshuliganer-pa-laktaren-nar-hv-vann
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/hvs-beslut-skrotar-omtvistade-klapporna/
www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/jonkoping-slipshuliganer-pa-laktaren-nar-hv-vann
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/hvs-beslut-skrotar-omtvistade-klapporna/
+ 2
Sv: Silly season
Costanza: borta stå i Jönköping är 10000000trappsteg upp. Man får lite jesus vy över rinken. Bra arena men ta bort klapporna man blir ju ledsen
+ 2
Sv: Silly season
Offside-Lennart:
Vi har 6 st.. Ni hade 7 förra säsongen?
Ruohomaa
Josh.D
Big Sam
A.P
E.J.K
Niederbach ( Kommer nog gå ytter)
Styf & Jacobsson ( Utlåning)
Vela ( Försvinner)
Vi har 6 st.. Ni hade 7 förra säsongen?
Ruohomaa
Josh.D
Big Sam
A.P
E.J.K
Niederbach ( Kommer nog gå ytter)
Styf & Jacobsson ( Utlåning)
Vela ( Försvinner)
Sv: Silly season
Offside-Lennart: De var jättevarma och kön var lång. Korven kall. Aldrig varit i Jönköping så det skulle vara kul. Ni har grym publik!
Sv: Silly season
Costanza: Nej, men det kommer bli bra matcher! kom till Jönköping i år så bjuder jag på en riktig öl iaf, dom där ölen i umeå var för jävla dålig
+ 4
Sv: Silly season
Bössa 68:
Han har maskerat sitt skott till spel i SHL,
Det har dom inte läst!
Den som spar, han har :-)
Det är faktsikt jag som har kommit på det ordspråket
Han har maskerat sitt skott till spel i SHL,
Det har dom inte läst!
Den som spar, han har :-)
Det är faktsikt jag som har kommit på det ordspråket
+ 2
Sv: Silly season
+ 2
Sv: Silly season
Smurfen: Tycker det är kul att fira nyförvärv till MoDo! Skönt att vi har smarta skallar på plats hos vår favoritförening. Får bara bra vibbar nu!
+ 6
Sv: Silly season
Costanza: Dom 2 är väl för Sam och Finnen , sen måste du även hylla Karlin - Holmström - Sundell- Eriksson med en var och dubbla för Hinken !!!!
+ 2
Sv: Silly season
Visst kan vi också enas om att
Ruohomaa (89 SHL-matcher, 170 KHL-matcher)
Vigneault (52 SHL-matcher)
Niederbach (88 SHL-matcher)
Pettersson (532 SHL-matcher)
Jinesjö Karlsson (99 SHL-matcher)
Dickinson (vem behöver SHL-rutin när man är så här bra?)
Jacobsson
och Vela...?
... är en hyfsat stabil och bred centersida för en nykomling?
Ruohomaa (89 SHL-matcher, 170 KHL-matcher)
Vigneault (52 SHL-matcher)
Niederbach (88 SHL-matcher)
Pettersson (532 SHL-matcher)
Jinesjö Karlsson (99 SHL-matcher)
Dickinson (vem behöver SHL-rutin när man är så här bra?)
Jacobsson
och Vela...?
... är en hyfsat stabil och bred centersida för en nykomling?
+ 13
Sv: Silly season
SPOODI:
Det blir en helt nytt:
PP: 1 X/?, Sampo, Ruohomaa, Big Sam, Ruhnblad
PP: 2 J.D, Aagaard, Woods, Bernhardt, Näsen/Bach
Det blir en helt nytt:
PP: 1 X/?, Sampo, Ruohomaa, Big Sam, Ruhnblad
PP: 2 J.D, Aagaard, Woods, Bernhardt, Näsen/Bach
+ 1
Sv: Silly season
Costanza: grymma passningar har vi att se framemot med ruohima som 1a center! Fin fredag MoDo😁
+ 2
Sv: Silly season
RedNek: Blev nog MoDoit då jag åkte till Kempis för första gången som grabb. Kunde ha varit värre..
Sv: Silly season
Costanza:
"Skönt att vi blev MoDoiter!"
Blev? Kan inte minnas när jag blev MoDo'it.
- Måste betyda att jag alltid varit MoDo'it...
God Helg, kamrater!
"Skönt att vi blev MoDoiter!"
Blev? Kan inte minnas när jag blev MoDo'it.
- Måste betyda att jag alltid varit MoDo'it...
God Helg, kamrater!
+ 2
Sv: Silly season
SPOODI: Jävligt skönt att han kritade på. Förstår att det blev 1 år också då han säkert har som uppdrag att nagla fast MoDo i SHL i första hand första året.
+ 1
« Föregående · 2546084 · Nästa »
