« Föregående · 2722110 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: Riktigt bra tempoväxling faktiskt.
LaDue är också riktigt rörlig. Hade gjort 1-0 utan slashingen på händerna.
LaDue är också riktigt rörlig. Hade gjort 1-0 utan slashingen på händerna.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{9315}: Har matchen börjat? inte hittat någon fulsida som sänder den ännu.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{9315}: Riksbusen Nässén inleder säsongen som han avslutade förra, i utvisningsbåset.
+ 4
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
hjälpfull lathund med nya nummer
6 ladue
11 true
19 lucas p
23 winberg
24 carlsson
71 byström
86 jasek
(91 olofsson inte med idag)
6 ladue
11 true
19 lucas p
23 winberg
24 carlsson
71 byström
86 jasek
(91 olofsson inte med idag)
+ 7
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: Så ställer Modo upp:
Målvakt: Lassi Lehtinen (Olle Eriksson-Ek)
Backpar:
David Bernhardt-Paul LaDue
Tobias Winberg-Pontus Näsén
David Rundblad-Ludwig Byström.
Kedjor:
Sampo Ranta-Lukas Jasek-Lucas Pettersson
Riley Woods-Alexander True-Mikkel Aagaard
Måns Carlsson-Sam Vigneault-Theodor Niederbach
Oscar Pettersson-Theo Jacobsson-Johan Södergran.
Målvakt: Lassi Lehtinen (Olle Eriksson-Ek)
Backpar:
David Bernhardt-Paul LaDue
Tobias Winberg-Pontus Näsén
David Rundblad-Ludwig Byström.
Kedjor:
Sampo Ranta-Lukas Jasek-Lucas Pettersson
Riley Woods-Alexander True-Mikkel Aagaard
Måns Carlsson-Sam Vigneault-Theodor Niederbach
Oscar Pettersson-Theo Jacobsson-Johan Södergran.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Lite så jag ser det med, Hrivik saknas pga Os kval med Slovakien så det blir nog en junis som de får lufta i de kommande matcherna på försäsongen
Skönt att det äntligen är igång
Lite så jag ser det med, Hrivik saknas pga Os kval med Slovakien så det blir nog en junis som de får lufta i de kommande matcherna på försäsongen
Skönt att det äntligen är igång
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Tack! Fast egentligen är resultatet inte så viktigt såklart.
Har redan sett ett par matcher med andra lag och lär fortsätta med det. Framförallt tilltänkta bottenlaget Örebro, Malmö, HV, Brynäs och Timrå förutom oss.
Har redan sett ett par matcher med andra lag och lär fortsätta med det. Framförallt tilltänkta bottenlaget Örebro, Malmö, HV, Brynäs och Timrå förutom oss.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Elysium:
Har också hockeyabstinens, skall se eran match ikväll, Leksand spelar sin första match för säsongen imorgon
Lycka till
Har också hockeyabstinens, skall se eran match ikväll, Leksand spelar sin första match för säsongen imorgon
Lycka till
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är på plats i skellefte!! Vet det bara är träningsmatch men va kul de ska bli att få se modo spela igen!
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modo-Målet: Om du menar någon kanal så tv4 hockey eller tv4 play. Om du menar något ställe så vet jag inte.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Så tänker jag också! Men det är nog klokt att inte sätta press på MC i början genom att sätta honom i första. Han får börja med att se och lära i tredje.
Om Ranta fortsätter sin one man show så passar han nog bättre med Vigge och Niederbach.
Om Ranta fortsätter sin one man show så passar han nog bättre med Vigge och Niederbach.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Tror True blir med Woods och Aagaard, men att ha Ranta med Niederbach/Pettersson tror jag också på. MC borde vara en perfekt grythund åt Jasek och Olofsson. Han får gräva i hörnen och stå framför mål...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ja, jag tror fortfarande på att testa Carlsson med Jasek och Olofsson och låta Ranta härja i tredje, kanske med True och Niederbach.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : Har undvikit att posta denna då den bara känns tramsig.
Det är rätt mycket killgissningar och väldigt lite fakta bakom. Dessutom blir den ännu märkligare när den bygger rätt mycket på hur lagen kan tänkas spela eller hur de börjat försäsongen, dvs det kan ändras rätt mycket innan seriens ens börjat.
Vi kom tolva med Jesper Olofsson – Lukas Jasek – Sampo Ranta. Kanske blir det som ifjol att Aagaard och Woods leder bästa kedjan, eller så splittras den nämnda kedjan för att Ranta helst ska ha en egen puck...
Det är rätt mycket killgissningar och väldigt lite fakta bakom. Dessutom blir den ännu märkligare när den bygger rätt mycket på hur lagen kan tänkas spela eller hur de börjat försäsongen, dvs det kan ändras rätt mycket innan seriens ens börjat.
Vi kom tolva med Jesper Olofsson – Lukas Jasek – Sampo Ranta. Kanske blir det som ifjol att Aagaard och Woods leder bästa kedjan, eller så splittras den nämnda kedjan för att Ranta helst ska ha en egen puck...
+ 2
Sv: JFKs tips för att externa tippare
Robin Lindgren
Norran
Skellefteå AIK
Färjestad BK
Rögle BK
Luleå HF
Växjö Lakers HC
Frölunda HC
Linköping HC
Leksands IF
MoDo Hockey
Brynäs IF
IF Malmö Redhawks
HV 71
Örebro HK
Timrå IK
Norran
Skellefteå AIK
Färjestad BK
Rögle BK
Luleå HF
Växjö Lakers HC
Frölunda HC
Linköping HC
Leksands IF
MoDo Hockey
Brynäs IF
IF Malmö Redhawks
HV 71
Örebro HK
Timrå IK
+ 4
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Lulessss: stämmer det var matcherna mot Östersund o Löven plus de två avslutande i SCA-cupen som danskarna är borta, är väl mot Tik o ett lag till.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: hade det varit från den orangea killen hade det dock låtit så här:
Vi ska ha det bästa försvaret av alla lag och motståndarna ska stå för notan. De ska spela som en mur som ingen kan passera.
I övrigt så ska jag skicka iväg alla utländska spelare då de bara tar våra jobb o de är dessutom bara mördare o rymt från dårhusen.
Jag vet inte varför media säger att vi förlorade förra matchen och att arenan var halvfull. Vi vann stort och vi tvingades hålla 100.000 utanför arenan som ville in.
Men nu har jag sagt de bästa orden, ja jag kan de bästa orden. Så nu är presskonferansen med ljugmedia slut.
Vi ska ha det bästa försvaret av alla lag och motståndarna ska stå för notan. De ska spela som en mur som ingen kan passera.
I övrigt så ska jag skicka iväg alla utländska spelare då de bara tar våra jobb o de är dessutom bara mördare o rymt från dårhusen.
Jag vet inte varför media säger att vi förlorade förra matchen och att arenan var halvfull. Vi vann stort och vi tvingades hålla 100.000 utanför arenan som ville in.
Men nu har jag sagt de bästa orden, ja jag kan de bästa orden. Så nu är presskonferansen med ljugmedia slut.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{5647}:
”Skellefteå-Modo i morgon, Modo till spel med två målvakter, sex backar, tolv forwards. Berg, Norén, Ohlsson och Jeppe Olofsson stannar hemma”
Från Per Hägglund igår, nämner iallafall inte Aagaard eller True här.
”Skellefteå-Modo i morgon, Modo till spel med två målvakter, sex backar, tolv forwards. Berg, Norén, Ohlsson och Jeppe Olofsson stannar hemma”
Från Per Hägglund igår, nämner iallafall inte Aagaard eller True här.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Förväntad Lineup för Skellefteå:
Lindvall (Törnkvist, J20)
Pudas-Sundqvist (J20)
Bergvist (J20)-Nilsson
Johansson-Lundberg
Lindfors(J20)
Johnson - Johnson - Brandsegg
Lindholm - Lindholm - Eriksson
Dzierkals - Forsfjäll - Heikkinen
Vuollet(J20) - Lindberg(J20) - Nordlund(J20)
Ekblad(J20)
Lindvall (Törnkvist, J20)
Pudas-Sundqvist (J20)
Bergvist (J20)-Nilsson
Johansson-Lundberg
Lindfors(J20)
Johnson - Johnson - Brandsegg
Lindholm - Lindholm - Eriksson
Dzierkals - Forsfjäll - Heikkinen
Vuollet(J20) - Lindberg(J20) - Nordlund(J20)
Ekblad(J20)
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Sigge: Fick för mig att True och Aagaard kunde vara med ikväll, men missar Löven. Har haft fel förr.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
TIPS. Finns 1 st 6 mån TV4play Total för 995:- på blocket. Jag köpte nyss en för 600. Men 995 är bra också
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: Ännu en anledning till att en förlust eller vinst spelar så liten roll. Vi kommer väl utan Aagaard, True, Jeppe och säkert någon till.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
smyl: Det kommer iaf vara lite mindre svårt att vinna ikväll då Skellefteå saknar Söderström, Lindberg, Pellikka, M. Forsfjäll, Rickard Hugg och Linus Lindström.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
erjo: en månad till seriestart att stå över en träning är inte så farligt. Blir orolig om han är borta en vecka
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{9315}: Förväntningarna är inte skyhöga efter hockeybockeymatchen mellan Brynäs och Örebro för några dagar sen.
Med det sagt så ska det bli SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA kul med hockey igen - satan!
Med det sagt så ska det bli SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA kul med hockey igen - satan!
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Gavelo: På tal om Karlin blir man påmind om hur tryggt det är att ha han i båset när man läser detta citatet från Helmersson i VIK:
”Jag kan inte säga att jag vill att det ska sitta, men vi jobbar utefter det och att vi inte går ifrån det. Det kommer att lyckas och det kan misslyckas men att vi då tar det därifrån. Att vi också ser att vi tar steg hela tiden i de här bitarna, jag hoppas att steget kan vara nu att vi går från att bara prata försvar till att det nu blir anfall.”
Låter som en intervju med Biden.
”Jag kan inte säga att jag vill att det ska sitta, men vi jobbar utefter det och att vi inte går ifrån det. Det kommer att lyckas och det kan misslyckas men att vi då tar det därifrån. Att vi också ser att vi tar steg hela tiden i de här bitarna, jag hoppas att steget kan vara nu att vi går från att bara prata försvar till att det nu blir anfall.”
Låter som en intervju med Biden.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Gavelo: bänka ALLA som inte gjort mål senaste två månaderna. spela J18
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{7426}: Jag hoppas Karlin rör om i kedjorna, är ju fan flera månader sedan vi gjorde mål!!!!
+ 4
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{9585}:
Gör Saik 1-0 så kommer jag kräva att minst 1 ur ledarstaben avgår och sen kommer jag påtala att Riksman är bättre än den målvakt som står idag!
Gör Saik 1-0 så kommer jag kräva att minst 1 ur ledarstaben avgår och sen kommer jag påtala att Riksman är bättre än den målvakt som står idag!
+ 3
« Föregående · 2722110 · Nästa »
Rundblad ser bra ut, tror det är denna säsongen han verkligen kommer visa hur bra han är
Vet att det är en träningsmatch men han är bra hittills
vad var det som var orsaken till att han inte riktigt kom upp i sin normala klass förra säsongen?
Finns mycket hockey där, hade gärna sett honom i LIF ;)