1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508026 inlägg · 4189 ämnen
« · 515458 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

NuMo:

Nä, experten på Hockeykväll.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

NuMo:

Nej, nej, han som är expert i Hockeykväll.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Jaha. hockeyspelarn?

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

NuMo:

Döh. Jag menar så klar Johan Tornberg, ingen Thornberg. Han som är från Kiruna och kompis med Alavaara.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Vilken Thornberg menar du?

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Frisco:

Det är väl helt enkelt så att det inte var första gången du skrev ett inlägg i den stilen, kanske? Bara för att du inte bryr dig om hur namn stavas betyder inte det att andra inte gör det. Jag har slutat säga åt folk när de stavar fel på ord i allmänhet (typ), men namn tycker jag faktiskt att man ska kunna lära sig. Särskilt sådana man ser ofta, typ Vinnerborg och Tornberg och Tobias Viklund.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Mitt namn har stavats fel i drygt 30 år utan att jag någonsin brytt mig det minsta.
Du gnällde inte bara för den gången. Det ligger gammalt groll bakom också såg man i ditt meddelande. Vad det är har du heller aldrig sagt.

Jepp. 2 bortamatcher har det blivit + att jag såg DM-finalen på Skyttis.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Frisco:

Man kan ju ta saker på olika sätt också. Du gnäller på mig när jag tycker att man ska stava namn rätt, då må jag väl få gnälla på dig när jag tycker att du beter dig barnsligt? Jo, det är nog rättvist.

Såvitt jag vet har du sett Luleå och Brynäs borta den här säsongen. Jag har sett nå'n bortamatch mer.


Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa: Det har jag aldrig sagt. Jag ville bara få din tes bekräftad. Jag vill ju inte ha någon ny ledning för jag tror att det inhemska tänkandet och hållavarandraomryggenmentaliteten är nerven i en landsortsförening. Däremot så är friskt blod bra emellanåt. Som Brithén t.ex.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Om du hyser personligt agg mot mig vill jag nog hellre få reda på det direkt av dig istället för att läsa det på HS.

knaskamilla: Idioter, självplågare. Ja det är nog rätt ord det. Modo skullel nog behöva fler som ser 25 A-lagsmatcher i Kempis + x antal J20 matcher. Du sköter bortamatcherna bättre tycker jag. HAr jag sett nån bortamatch? 2 kanske?

Sv: Kontraktera mera, tack!

NuMo:

Helt rätt. Men det är det du alltid sagt, med en bättre ledning hade vi varit Svenska Mästare för länge sedan.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: En oblat och ett par tjuvklunkar vin på Filadelfia kanske.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Emma no15:

Åka till Övik för att ladda...Mammamia?


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Om en timme åker jag och några kompisar upp till Ö-vik för att ladda upp inför matchen. Jag är redan nervös!! Men nånting säger mig att det här kommer att gå bra...

Såg att vi slipper Vinnerborg iallafall. Positivt...! =)
Vi ses i Kempis!

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Jag kan inte bestämma över dina förväntningar.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

NuMo:

Men vadå, man går väl in med olika förväntningar inför varje match. Ska man gå och se MoDo-BIF förväntar man sig t.ex. att laget ska sjabbla till det och förlora, men bra hockey blir det väl inte bara för att det blir som man förväntade sig i en sådan match?


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Hockey är bara bra om det uppfyller ens förväntningar. Dina förväntningar verkar redan ha blivit uppfyllda.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

NuMo:

Det var tråkigt att höra. Men bra för MoDo, förstås. Jag kan inte hjälpa det - men jag klarar baske mig inte av att förstå hur man kan låta bli att gå på hockey för att laget spelade dåligt i matchen före, eller nå't. Vad fan, "det är ju hockey - och det är det bästa vi vet".


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Ja, jag hör nog dit också. Vi som aldrig slutar hoppas på ett mirakel och som tycker att bedrövligt beteende och inställning på isen ändå inte spelar så stor roll. Antagligen har vi inget bra liv.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

NuMo:

Det är synd för MoDo hockey att det inte finns fler idioter i klass med mig, Poffa, AM, Frisco m.fl., med andra ord. Självplågare, är det vad vi är?


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Kanske har laget redan bevisat gång på gång att de inte är så otroligt intresserade av det här. Folk går inte på hockey för att bli frustrerade och besvikna. Sunt tycker jag.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Jaha. Klockan 08.15 idag fanns det 30 lediga sittplatser och 390 lediga ståplatser. Är folk tröga, eller?

Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa: Ytterliggare ett bevis på Modo hockeys inkompetens som förening alltså, och ytterliggare en logisk förklaring varför Janssson har spelat så många matcher.

Sv: Kontraktera mera, tack!

NuMo:

Hade jag tagit ut laget så hade vi vunnit serien. Lätt...


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

shinzawai:

Tja. Just nu är det väl snarare så att SSK-fansen eller LHC-fansen, eller bägge grupperna, kan komma att hänga honom först.


Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa: Nej det har jag aldrig påstått. Det är inte du som tar ut laget. Som tur är.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
AM: "Ok, Winnerborg har gjort några tveksamma insatser i år, men jag tänker inte hänga honom ännu."

Du har rätt Anders. Du tänker inte hänga honom, för jag hinner FÖRE!!! ARRR!!

Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa:
nej det var inte en plats i laget han köpt utan det var en egen testcykel. han gillade inte att behöva dela med foppa.

Sv: Kontraktera mera, tack!

NuMo:

Personligen tycker jag det är fel, men det är inte mitt jobb att bestämma det.


Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa: Tycker du att det skall få gå till så? Vilka är de skyldiga?

Sv: Kontraktera mera, tack!

ria-ra:

Det är ju bara vad du tror. Som jag skrev till NuMo så har han köpt sin plats i laget.


Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa:
du det är inte dom som tvingar sig på. det är modo som ber dem komma och i janssons fall betalar dom honom till och med.

Sv: Kontraktera mera, tack!

NuMo:

Nä, han har köpt sin plats.


Sv: Kontraktera mera, tack!
Poffa: Ska de spela för Modo så måste de först platsa i laget och bli uttagen av lagets tränare. Har det hänt i Janssons fall?

Sv: Kontraktera mera, tack!

ria-ra:

Ni får gärna skicka spelare från Sollefteå till oss. Men är de i Janssons klass så skickas de med returnerande post. Jag menar, skall de få spela för oss borde de åtminstone kunna åka skridskor utan att falla ihop av benskörhet.



Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Frisco:

Om du absolut vill bli anklagad för något kan jag stå fast vid barnsligheten (p.g.a. din parentes). Annars verkar det väl som en ganska vettig idé att jobba och sen gå på match.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Frisco:
friskus.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Mot jobbet nu. Sen blir det promenad direkt till Kempis för hockey i afton (undrar vad jag blir anklagad för nu? Snålhet och barnslighet är redan nedskrivet?).

Trevlig dag alla.

Sv: Kontraktera mera, tack!
knaskamilla:
nej men jag hostar så jag får syrebrist i hjärnan.

Sv: Kontraktera mera, tack!

ria-ra:

J18, J20?

Förresten - du är väl inte lite berusad, såhär på morgonkvisten?


Sv: Kontraktera mera, tack!
ria-ra:
backåt! vilket bra ord det blev!
backar som håller tätt backåt.. ha ha..

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Kvällens blåsare:

RÖNNMARK, Ulf

TAKULA, Leo
KARLBERG, Anders

  
   


Sv: Kontraktera mera, tack!
knaskamilla:
ja men det var typ så hon sa... hon kan ha sagt någon annan siffra också. men killen i fråga är arton år. vad heter det då?

i helgen är det "svartvadet cup" här å då kanske det kommer fram nya talanger som vi kan slussa över till modo (hockey menar jag fortfarande knas).

Sv: Kontraktera mera, tack!

ria-ra:

U21 lät väldigt, väldigt fotbolligt.


Sv: Kontraktera mera, tack!
knaskamilla:
vem har pratat om fotboll?

Sv: Kontraktera mera, tack!
NuMo:
tror du vi måste börja oroa oss för poffas hälsa? det kan ju aldrig vara bra för hjärtat att vara upprörd över ingenting.

Sv: Kontraktera mera, tack!

ria-ra:

Jag förstår inte riktigt. Ska Poffa lägga energi på att dissa fotbollsmålvakter nu också?


Sv: Kontraktera mera, tack!
ria-ra: Poffas identitet som hockeykritiker är således lika säkrad. Fördelen för honom är kanske att det går att ha förebyggande felfokusering.

Sv: Kontraktera mera, tack!
poffa:
framtiden är tryggad. på modos gymnasie går en sollefteå back som tydligen gör bra i från sig och enligt min dotter som har bra koll på dom yngre killarna här i stan så har en sollefteå målvakt varit i övik å provspelat för modos u21 lag (tror det var u21). ja som du förstår så blir det hur tätt som helst backåt i framtiden.

« · 515458 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB