1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508046 inlägg · 4189 ämnen
« · 515817 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Hoppas att du är så smart som jag sa till dig att du skulle vara angående målvaktsval i poängjakten.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Deas: Mot semi vi ska gå

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
MoDo hade verkligen bud på ännu flera mål, onödigt att det blev så spännande på slutet.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
GÖTT! =)

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
färjestad skitlag nr1

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Poffa:

Ja, vad fan, du frågade inte mig heller! =(


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Frisco:

Jaha, det är väl för att jag aldrig ringer dig när jag ringer fyllesamtal som vi inte rett ut något agg då, helt enkelt.

Westerlind:

Välkommen tillbaka till verkligheten. Var har du hållit hus?


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Mot Templet och en hemmavinst. Försten till bordet tar ett till.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Frisco: Jo dendäringa Olle Westerlind skulle jag inte tacka nej till i laget - och inte annars heller för den delen. Fast Mika Lund 23 årig midfielder med en nioploppars bakiröva är inte heller fy skam.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Växjö Lakers HC - Mälarh/Bre Hockey 0 - 14 (0 - 5, 0 - 5, 0 - 4) Live
(Dam SM kvalgrupp A) Final score

MODO Hockey - HC Örebro 90 4 - 0 (2 - 0, 0 - 0, 2 - 0) Live
(Dam SM kvalgrupp A) Final score

Ser bra ut för det första av Modos 5 slutspelslag. Taskigt för Växjö att deras enda skott inte gick in mot M/B. Bra av Växjös målvakt att rädda 71 skott.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
westerlind: Ja och det tyder på att vi är polare. Trevligt värre.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
miiike66: Olle Westerlind hade en NIA i dagens match och var given i Xpertelvan. Imponerande av en Norrortsraggare från Christer Petterssons egen förort.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Frisco: Sluta fantisera din usling, jag är oskyldig - det var längesen jag ringde dig på helgen.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Frisco: Det var ett tag sen Olle var föll o snygg nu. Han har inte ringt till mig sen Sweden Hockey Game så han har nog blivit nykter alkoholist...

Jag väntar fortfarande på bilderna som togs nerifrån fjollbollen. Snygga gamnackesbilder på vissa - ingen nämnd ingen glömd...

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Förhoppningsvis blir hockeyn inte alltför påfrestande. Jag åt precis 750 gram ostkaka.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
NuMo: Olle och jag är polare. Skulle det mot förmodan finnas några agg mellan oss så löser vi det under något av de 100-talet fyllesamtal som brukar dyka upp från honom under helgerna.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
westerlind & Frisco: Hej på er!

Jag mår bra hur mår ni? Har nyss klämt i mig ett par bägare så jag måt hyfsat än så länge.

Såg förrseten inne på experteleven att det går bra för herr westerlind i laget: Nygatan - kul.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Frisco: Har du något personligt agg emot Olle så tycker jag att du skall ta det här på HS i stället för att dryfta det mellan tre ögon.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Poffa: Vadå trevligt sällskap? Du har ju inte ens frågat mig.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Poffa: Ja, äntligen är det slut på den deprimerande serielunken, skönt när äntligen matcherna gäller allt: Ska bli kul att se spelare som är heltaggade och krigar in i det sista i varje match.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

scim:

Mot Templet, via matställe... Med trevligt sällskap dessutom.

ÄNTLIGEN SLUTSPEL!!!


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla:

Tycker du har helt rätt i namnfrågan, otroligt irriterad på folk som skriver Wiberg istället för Viberg, speciellt den halva av släkten som gör det trots att de heter Viberg, pappskallar. V är bäst då det både sparar bläck och pixlar.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Poffa:

Åååh, vad du är dryg! Tänk om Jansson är reggad på HS? Vad mobbad han ska känna sig... =/


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Så långt tillbaka i tiden kan man inte gå.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Poffa:
ja så skadan blir ogjord. tur du tänkte på det.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Ja, men den ställer vi bak tiden på.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla:
nej helst inte. jag vill nog ha honom tillbaka fortare.
när vi ändå håller på så kan vi fixa janssons klocka med.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Vänta lite nu. Borde det inte vara så att han tror att han kommer tillbaka i finalen när det i själva verket är semifinalen?


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
jag hoppas att foppa gör som jag med klockorna med.
han har nog ställt fram klockorna flera dagar så nu tror han att han kommer tillbaka i semin fast i själva verket så är han klar i kvarten. HEPP!

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Poffa:
det gäller att ALDRIG kolla vad klockan verkligen är! man måste leva efter vad klockan visar fast den visar fel men man låssas att det är rätt. du är helt enkelt för dålig på att ljuga poffa. jag tror varje morgon att jag är sen och jag äter frukosten i bilen på väg till jobbet varje morgon. min sambo har problem med de här, han blir arg när jag kommer försent å han blir sur när han hittar smulor på bilsätet. han borde ju vara glad att jag är i tid.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

knaskamilla:

Det kan bara vara tjejer som går på sånt där. En annan går på det en gång, sen har man ju lärt sig att klockan går för och att man kan snooza en gång till, utan att det gör något.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla:
ja då hade det varit bra om härnösand inte varit tjugo minuter före. ;o)

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Jag kör också klocktricket, men det hjälper inte så ofta. Mest innebär det bara att jag stör mig på att TV-program börjar sent. Tidigare gick mitt armbandsur några minuter före. Det var väldigt praktiskt. När jag gick på stan i Härnösand och skulle ta buss hem visste jag att än var på stan jag var så räckte det att gå till bussen två minuter före avgång.

En gång missade jag dock bussen. Det var när jag hade lämnat in klockan för armbandslagning och de hade passat på att ställa den rätt också, utan att varna mig om det. Hmpf.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knas:
enda gången jag skulle vilja vara som härnösand är när det gäller restid. när jag ska någonstans te.x i sollefteå där jag bor så far jag två minuter innan jag ska vara på plats för jag glömmer att det tar tid att förflytta sig. så om jag då var tjugo minuter för som i härnösand så skulle jag vara framme innan jag har farit.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Metal Guru:
eftersom dom redan går fel så ställer jag bara fram var och en en timme rakt av. lätt som en plätt!

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
ria-ra:
hur gör du nu när det blir sommartid om nå'ra veckor?
följer du en noggrannt uppspecad plan hur många olika minuter klockorna ska skruvas fram?

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla:
ja eftersom att jag har ställt FRAM alla mina klockor i hemmet olika mycket för att jag jämt ska tro att jag är sen för att kunna komma i tid så har det stor betydelse. dom övriga familjemedlemmarna å en del vänner har lyckats lära sig hur fel dom olika klockorna går för att i sin tur kunna komma i tid så det skulle påverka även dom om härnösand är tjugo minuter senare.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Fast jag vet inte. Är förseningar av så jättestor betydelse att det klår allt annat när man ska välja stad? Om du förstår vad jag menar...


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla:
det beror ju på hur man ser det. om dom är tjugo minuter bättre än sollefteå på att komma sent då borde jag vara glad eller?

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Om Härnösand är tjugo minuter bättre än Sollefteå på precis allt, då tror jag att du ska vara ledsen.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Poffa:
ja jag vet inte om jag ska vara ledssen eller glad...
kan någon tala om det för mig? jag vet varken ut eller in. :o(

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

ria-ra:

Allt, ria-ra. Allt...


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
Poffa:
tjugo minuter bättre på vad?

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

knaskamilla:

Jo, att det är nära till allting i Sollefteå kan jag inte argumentera bort. Men det har väl sin givna förklaring. Däremot står jag fast vid mitt förra uttalande om Sollefteå som shoppingstad.


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Poffa:

Äh. Sollefteå är bra. Nära från Vallaskolan till ria-ra. Nära från ria-ra till Nipvallen. (Fast det är ju iofs jävligt drygt att man inte ska kunna köra bil där utan problem.)


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Jag menar det! Här gör man stan på 10-15 minuter. Max! Det tar väl lite längre tid däruppe. Men jag har med mig en kompis som är skitjobbig att gå på stan med. Hon ska kolla på precis allt. Och då menar jag verkligen a-l-l-t! Så det kan nog ta drygt en timme =)
Men men, det är bättre att fördriva tiden där än här hemma framför teven... Typ.

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

knaskamilla:

Ändå är Härnösand tjugo minuter bättre än Sollefteå...;-)


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Emma no15:

Ja, här kan man ju fördriva säkert en halvtimme på stan. En kvart längre än i staden där du bor, med andra ord... ;)


Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Jajjemän. Eller ladda och ladda... Vi lär väl springa ett tag på stan först, sen ska vi gå och käka nånstans tänkte vi. Så det får väl ses som nån sorts uppladdning =)

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7
knaskamilla: Nej, han känner jag inte till. Rehnberg vet jag i alla fall vem det är.

« · 515817 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB