1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547332 inlägg · 4164 ämnen
« · 2595759 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Slovakiska ligan är riktigt dålig nuförtiden. Kolla de andra spelarna som ligger i toppen av poängligan:

www.eliteprospects.com/league/slovakia/stats/2023-2024

1. Olivier Archambault, 27 poäng på 16 matcher. Närmast från Italien. Spelade inte ishockey säsongen 20/21.

2. Mitchel Miller, 26 poäng på 17 matcher som back. Spelade inte ishockey 20/21 eller 22/23. Bara erfarenhet från USHL i övrigt.

3. Hunter Fejes, 23 poäng på 17 matcher. Gjorde 10 poäng på 17 matcher i Vita Hästen häromåret.

Känslan är att slovakiska ligan ligger mitt emellan Hockeyallsvenskan och Division 1 i kvalitet nuförtiden.

Costanza: hade varit intressant att se om han bidragit med något mer än ex. walli eller om det hade varit +- 0. gillade vela efter hans slutspel

Rytter: kan ju också vara så att han verkligen ville hem? Omöjligt att veta egentligen

Rytter: Gillar Kaut, men #BringBackVela

Sigge:

Nej så kan det vara, eller så nobbade Gradin han har nog bra koll på vad det är för person då Kaut varit i Colorado länge.

Men ändå märkligt att en spelare med de meriterna går till tjeckiska ligan och att ingen i de "bättre" ligorna plockade upp honom.

Greenwolper: På torsdag! På torsdag! På torsdag! På torsdag!

Håller på att tappa det!

Börja få abstinens på hockey nu^^ hoppas vi kan få tbx våran speed mot Oskarshamn och rakare på mål. Men är nog bra med ett uppehåll för laget och en själv😊

Rytter: Han kanske inte fick så gott intryck av MoDo som organisation senast han var här? Det var ju kaos överallt då med den katastrofala finnen i båset

Rytter:
Tror han ansågs för osäker offensivt, och i andra ville man sannolikt satsa på den nu med facit i hand så lyckosamma andra. Men skulle gillat att ha honom. Men vi får se med O Regan

{10015}:
Förstår inte ”pissandet” här, haft Robert O tidigare. Säkerligen är drivkraften att få spela med brorsan en stor orsak till beslutet

{7639}:

Kikade vad vår tidigare favorit Martin Kaut gör, han gick alltså till tjeckiska ligan där han inlett med 8p på 10m.

Hade inte detta varit en spelare som gått att locka till SHL?

Tyckte han hade de flesta verktyg för att lyckas sist han var här, hade farten, fysiken, kraften och spelsinne. Väldigt komplett för sin unga ålder då han var här på lån.

En spelare jag gärna ser man skulle försöka få in i laget.

www.eliteprospects.com/player/237068/martin-kaut

En värvning nästa år för att byta ut Walli. Södergran-Sam-Kaut skulle nog kunna bli en vassare kedja än i dagsläget. Tror även att han skulle kunna spelare högre upp med rätt spelare runt sig.

Skulle man ha gått på Kaut istället för t.ex O'regan?

SPOODI: Ja det blev nog den bästa lösningen för alla trots allt. Han hade nog fått svårt att få speltid i Skellefteå i allafall. I Modo kunde han få en stor roll istället.

Sputnik: helt rätt och med facit i hand tror jag alla tre parter är nöjda

Saik-Småland: En liten rättelse, vad jag läst så ville Rundblad själv till Skellefteå, men det var de som nobbade honom. Därav blev det Modo.

Saik-Småland: Precis, känns löjligt.
Klart han vill spela med Jonathan, han har ju varit modoit.

Saik-Småland: Blir en viss skillnad där ändå tycker jag. Visade ens Skellefteå intresse för Rundblad för stunden?

{10015}: Vad gjorde Rundblad när han gick till Modo? Eller Anton Lindholm när han gick till Leksand? När de flyttade hem.de valde inte Skellefteå.

{8225}: Låter som härliga minen, nu har jag varit längst in i barskåpet och hittat en 5 cl beska droppar flaska från ett kvarglömt snapspack, smakade underbart och klart bättre än dagens hippa dryck mörk rom. Dagens hockeylandskamp var ju kass, så nu blir det snart läggdags och drömma om HV i kommande slutspel, godnatt och önskar lycka till för Modo framöver.

Andreas Johnson pissar verkligen på Frölundasupportrarna här.

Labanlasse: Tillbringade många 'förfester' i HV:supportrars klubblokal förr. Tror vi var enda klubben som tilläts vara där. Trevligt sällskap , lite tjöt o ofta ett band som spelade , mest HÅÅÅÅVEEE-låten. Riktigt trivsamt, sen gick vi tillsammans till rosenlund. Men, hoppas vi kan ha er bakom oss när vi summerar säsongen

{8225}: He he, jag lever än tror jag, vi hade tyvärr en tradition att starta festen med just beska droppar eller dubbelblandningen, vilket lottades fram på ett väldigt noggrant sätt. Ofta gick det bra och vi fortsatte sedan med lite mer humana drycker.

Labanlasse: Du lever också? Vad heter din ledarhund? Intressant, men svårt att hitta något äckligare som sålts lagligt.

För de som smakat Bäska Droppar, är det som honung jämfört med Dubbelblandningen, men smaken är ju olika i o för sej

{8225}: Jodå, har också druckit denna ädla dryck, sannolikt flera gånger under sena 70-talet.

Costanza: Gillar Dej av någon outgrundlig anledning, trots Din eviga pessimism

Frontschwein: Bra sätt att tömma kroppens alla avloppsledningar

Sv: SÖKES: Matchanvända MoDo-tröjor
Highnote: Den riktige Hinken gick upp i taket nyss , citerar

"denna tröja visar att jag spelat i elitserien, den måste jag ha"

men han fick inte tag i Widebro för förskott på lönen, så innan slantarna kommer är den till salu. I morgon är en annan dag

{8225}: Nu ökar vi. MoDo är ju bäst. Det blir ju mycket roligare om vi tror på laget och klubben. Är själv väldigt nöjd med hur laget lirar. Har stort tålamod med alla nya lirare också. Länge leve Bernie!

{8225}: gauffins.. med julmust. 55% kumminfinkel.

Costanza: Dock ej Gauffins Dubbelblandning, men som tur är togs den ur Bolagets sortiment sent 90tal. Värsta kräkmedlet

Finns troligen ingen mer levande människa än mej, som låtit strupen svalkas av detta elixir

Sigge: Ibland är det gott med sprit. Jag drömmer om ett MoDo på tiondeplats.

SPOODI: Så uppenbart att Hallams tråkhockey inte funkar på internationell nivå

{7639}: Älskar dessa turneringar när Tre Kronor , vår största symbol, visar upp sej.

Älskar verkligen sporten, men man borde göra något nytt av dessa ideliga tröttsamma turneringar. Vem bryr sej om Sveriges C-lag spelar? Känns mest som att man är glad om ingen MoDo-spelare blir uttagen, p.g.a skaderisk.

Liite urvattnat

SPOODI: Kunskapen börjar sina. Dags att ni tar över!

Costanza: därför du besitter dubbla min kunskap. Jag är bara 25

SPOODI: Jag är 49. Ingen kan skriva av mig.

{10015}: småkronornas målvakt Herman Liv, går i pappas fotspår !

SPOODI: Inte hans fel.
Däremot Alsing… vilken katastrof på plan. Fullständigt klappkass!

Olli Hahl: han är ung. Hoppas han får chansen igen i landslaget inom snar framtid. Så inte Sam skriver av honom helt

Janne G: Du kan hockey!

{8225}: Tuff start och utlämnad, men man vill nog ha två räddningar av det fyra. Iaf om man ska vara en matchvinnande målvakt.

Hypad igen kanske, minns att jag blev rejält besviken i JVM.

Heyerdal: 4 och utbytt.

Sigge: Lindbom släppte nyss in tre mål i första perioden..

Sigge: skit i det , bara en massa AP tjatter

{7639}: Jag har hört minst 5 "experter" komma med just det påståendet. Antar att dom bortser från faktumet att vi gjorde minst 4 mål per match mot honom under serien. Aagaard var ju ett spöke för Lindbom med hattrick på Hovet

{7639}: Trodde Stats-TV var oberoende. Tyckte Jonas var bra, tills just nyss

{8225}: "Om Carl Lindbom varit frisk hade Djurgården spelat i SHL i år" sa just Jonas Andersson i svt.

Känns som det är lätt att glömma hur bra myhrenberg spelade mot oss.

Silly: Dom har inte råd med Jörgen, så som dom köper :)

Kenny = gratis

{8225}:
Allt det där kommer folk glömma när Jörgen ger dem 1:a Guldet!

Silly: Kenny kom tillbaka (som stor NHL-spelare) till ett Rögle som låg i allsvenskan. Ingen tvekan om vem som har störst hjärta, fråga vilken Rögleit som helst

Sigge:
Ja Linus Johansson berömmer oss för en frejdig hockey och frenesi, på temat säsongen överraskning.

« · 2595759 · »