1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499377 inlägg · 4183 ämnen
« · 2685014 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Vi har fyllt tredje och fjärde.
Jag tycker Alba är rätt begränsad, men visst. Får han spela i en bra omgivning kan han säkert göra några poäng, men som sagt måste vi gå efter bättre spelare.

puffe:

Ja jag är rätt allergisk mot den regeln.

9 av 10 ggr är det ren olycka när klubban tar i ansiktet.

Har väl blivit något bättre när man slutat bestraffa om det sker i samband med skottrörelse.

Men hade inte haft något emot att man slopade regeln helt och började bedöma mer efter uppsåt.

Bad_Brett: Värvar så smart att man blir svepta i slutspelet mot tabellnian.

{5647}:

Han kommer ju från en riktigt bra säsong i SSK så han har tagit stora kliv i sin utveckling, han är 26, perfekt ålder för FBK att värva honom, tror han kommer spela i en 3-4 kedja

Han kommer nog ta 1 steg till i sin utveckling skulle jag tro

{5647}: Precis, Alba gör inte bort sig i en tredje/fjärde. Tror det blir en hit, men inte alls vad vi behöver.

{469}: Moras spel påminner starkt om MoDo vilket nog är den finaste komplimang man kan få

SPOODI: Ragnarsson lägger upp den på volley och krutar sedan in den i krysset.

Hade det varit i rätt kasse hade det blivit årets mål utan konkurrens.

Heyerdal: snygg, om den varit i rätt kasse. Tycker dessutom hög klubba bara borde utdömas om man riskerar skada någon. Att näta med klubben 2 meter över isen borde premieras, mer coolt än Zorro-mål.

Målvakterna skymmer ju målet med sina extremt stora skydd, så släpp lite på hga klubbstyrningar, tack

{5647}:
Jag syftade mer på att FBK hade varit intresserad av honom.
Om han inte hade valt oss så hade han garanterat hamnat där!
Så svar på frågan om han är en bra värvning för ett SHL lag.. JA!

SPOODI: Haha, en årsförbrukning, enligt socialstyrelsen, Men, 8 enheter för att se Djyyyrgåårn förlora , tar man alla dar i veckan

Heyerdal: inte sett någon repris mer än på storbildskärmen men va väl djurgårdsklubba?

SPOODI: 2-1 målet borde underkänts för hög klubba..;-)

puffe: 8 enheter en torsdag skojar man inte bort

Bad_Brett: Jag tycker inte Alba varit bra nog faktiskt. Hygglig på allt, men har inget som verkligen står ut.

Jag hade varit besviken om vi värvat honom, men jag antar att de tänker sig honom längre ned i laget. Dvs, för en roll vi redan har.

SPOODI: Fick du nån kall bira då?

Haha Holmqvist är inte lite arg

puffe: många som gick redan efter 2-1 jävla plastfans. Mora va helt överlägsna

mattias - 74: Färjestad fortsätter värva smart. Är lite avundsjuk på deras fingertoppskänsla.

JoJo2613: Så sjukt komiskt självmål😆
Vispar in den i egen kasse med 1:30 kvar

JoJo2613: Mora får gärna gå upp !!!

JoJo2613: Hoppas Mora går upp. Man gillar verkligen satsningen de gör med små medel. Och hur de satsar på och utvecklar unga spelare.

Till skillnad på BIK som också jobbar med små medel, så vill ju Mora spela hockey på ett annat sätt.

Silly:

Emil Alba är klar för FBK över 2 år.

Jan-Erik : Underbart om man gillar underdogs. Myten om att Hovet är en omöjlig bortamatch har tunnats ut något, senaste säsongerna

Trilske: Fyfan, Mora är nog det roligaste laget och kolla på i båda slutspelen just nu. Gillar verkligen Noah Steen också.

puffe: 3-1 till Mora!

{10015}:

Ragnarsson fick panik när Steen var framme och markerade närvaro framför mål.

”Kämpa Djeurgården”

JoJo2613: Bara dom håller detta nu då, typ 100 sekunder hockey kvar

JoJo2613: Slutspelets snyggaste mål hittills!

puffe: Vilket jävla självmål haha.

{10015}: Svårt att inte tycka bra om Mora

{10015}: Fantastiskt snyggt självmål av Ragnarsson i DIF

Sigge: Snackades det inte om att han skulle till utlandet?

Gavelo:

Inte så att jag har sett alla minuter men tycker dom här upphaussade norskarna är rätt osynliga.

Tycker egentligen bara det är noah steen som sticker ut, gillar hans grit.

Resten lever inte riktigt upp till hypen känner jag.

{5647}: Skulle inte Yetman vara en ok ersättare till Dick? Kan spela både PP och BP. Mycket billigare än Big Dick också så vi kan satsa rejält på en 1:a?
Dessutom en ung kille med utvecklingspotential

Silly: Nej, han kunde inte lika gärna hamna i FBK. Inte en chans med tanke på att vi är i SHL.
Victor Olofsson och storebror har väldigt stora modohjärtan.

SPOODI: Jag tror Djurgården tar detta.
Mora har varit bättre båda matcherna men gör ju inte mål på sina chanser.
Djurgården kommer avgöra med ett mål lite slumpartat efter en individuell prestation.
Signifikativt med ”storlagen”

TIK_TIK:
Han hade lika gärna kunnat hamna i Färjestad.
Många trodde att dom skulle sno honom igen!
Han trivdes väldigt bra där?

Men jag tror vi skall vara nöjda om han når 30 Poäng.
SHL har blivit allt tuffare att leverera i, Fråga Dahlen & Pettersson?

Och han kommer vara en viktig nyckel att få hem lilla "Goal Olofsson" hit sedan.

Bad_Brett: Undrar hur mycket det spelar in att vi inte är med? Jag menar Löven-DIF fick nog extra nerv då det skulle utkristaliseras vilka som vi skulle möta i finalen.
Samtidigt är det rätt beige.

grimiss: skottet sitter säkert men han ska ta sig till lägen också, han kan säkert hålla längre än 2 år också men jag räknar inte med det :)

Bössa 68: Lite osäker på vad du menar.
Jag gick enbart på att Oregan var en tilltänkt ”producerande” spelare in1:a kedjan och jag misstänker att Olofsson blir en spelare för 1:a.

Gavelo: Bara att 'grannens grabb' kommer hem , för en mindre ort, tror jag betydelsen av hemvändare betyder en hel del, om viss klass finns såklart

Gavelo: men oregan var väl kickad tidigare ? Är väll Walli vi söker nån bättre ?

bengt88: Vänta bara tills Tv4 tar in Rahimi som expert. Han passar perfekt in i den profil dom vill ha. Ju fler spelare man har skadat i karriären desto större chans för tv-jobb.

{9315}: fast skottet lär ju sitta kvar länge, kan se hans output dala rejält år 3 men vara kvar som habil shl forward som kan dra in lite puckar i pp? Skottet sitter väl kvar for life?

modomille: Mora spelar ju ut djurgården totalt. Tror djurgården får det tufft att ta sig till final

Bad_Brett: Slutspelet i HA har verkligen inte levt upp till förväntningarna. Trodde att det här slutspelet skulle bli något alldeles extra men ne. Enda som kan rädda upp det lite är om vi får Brynäs - DIF i final. Det borde vara en final som det kan spraka om. SHL ska vi inte ens snacka om där det ser ut som att vi får Växjö i final igen..

{9315}: ett tillägg till detta är att det bör vara år 1-2 som modo får nån större output från honom, resten blir nog bara ett plus

SPOODI: Känns inte som att den där slutspelsnerven som infann sig ifjol riktigt finns där.

{9315}: Olofsson höjer oss offensivt helt klart, känns på förhand som en stark uppdatering från Oregan!
Nu får vi se hur Olofsson klarar av tempot och taktiken i Shl.

« · 2685014 · »