JonathanF: Tycker du har en spännande backsida där och då kan ju inte 7e back tjäna 140 lök. Tugga tabell nu, sen får vi se. Det är äckligt tight liga och är för rutinerad för att hoppa runt och jubla innan omgång 52 :-)
Costanza: Linköping gav väl han ett bud på 200k i månaden, men det kontraktsförslaget hänger ju ganska löst nu. Förmodligen vänder Hägg hem nästa säsong och då har vi en riktigt bra backsida, även utan Näsen. Hägg-Ladue? Norlinder-Berglund Bernhardt - Rundblad?
JonathanF: Och Brynäs värvar en kille som knappt spelat seniorhockey i Sverige. Nu kan han va bra men lät behöva lite tid att aklimatisera sig åtminstone. Mer ett tecken på vad som finns när klubben som nog är favoriter att vinna guld knappt hittar spelare.
Lulessss: Konstigt att inte Färjestad värvade honom istället för Lindbäck med tanke på att han tidigare spelat för dem. HV71 med Liljander i spetsen är dock förmodligen riktigt desperata och beredda att betala mer än någon annan klubb. Sedan är dock det förmodligen mer sannolikt att värvningen inte blir av än att den blir av.
Lulessss: Ding-Dong. Desperations-Dagen, dårar och dollars. Transferfönstret är underhållning i sig själv. Ibland lyckas dock tokköpen. Så lite spännande..
” HV71 kan ha en riktig bomb på gång inför deadline. Enligt Hockeynews uppgifter jobbar klubben på att köpa loss den förre SHL-målvakten Matt Tomkins från sitt avtal i Nordamerika.”
Costanza: Intressant att det inte läcker ut vem Hinken är i slutförhandlingar med för kontrakt nästa säsong. Särskilt när det då handlar om en namnkunnig profil.
Vi får se det som positivt att han får jobba ifred då.
Välförtjänt att övikssonen Ludvig Gullikson får fast tjänst på allehanda. Han har hunnit visa att han kan hockey, att han kan Modo, att han kan podda - och sist men inte minst, att han kan stava! Som språkpolis led jag svårt ifjol fram tills Ludvig kom in på sportredaktionen.
Dags för match mot huvudmatch rättighetsinnehavarna Frölunda! Vad tror ni kan vi rå på glenisarna? Kriga till tusen! så hoppas man på att Frölundainterna får åka hem och rensa fisk efter!
Sigge: Hoppas MoDo spelarna tittar ioch lär sig i natt av Hedmans smartness i hur man dumpar puck utan att det blir till icing utan passningar till en medspelare som är på.väg in i zonen. Ruggigt skucklig! För att inte tala om hans räckvidd. Han är ett monster där i försvaret! Kempe ser vass ut!
Sigge: Helt klart, lät som på Fröberg att han var nära vilket är intressant, han sa något med stil i ”ett tag där var jag riktigt hoppfull” och att dialogen var väldigt bra osv så det var synd.
Lulessss: Det kommer bli huggsexa om honom. Och Schweiz ligger högst i hierarkin med sina pengapåsar. Men jäklar vilken bra spelare han hade varit i SHL.
Rurik: är det bara jag som känner att Sampo är en av de han menar spelar för sig själv och inte för klubbmärket. Och kort efter utskällningen skrev Sampo på för Örebro...
Har vi 11 matcher kvar, Lassi är i maximal form, Om han kan hjälpa laget att direkt vinna 5 av de återstående matcherna, har vi fixat kontraktet då?! Låt honom spela tycker jag, jag tror inte han misstycker själv så länge han blir matchvinnaren match efter match!!
Vi borde inte behöva kvala nu, Och om vi behöver kvala mot HV så bevisar de just nu att de kommer att torska mot vilken av lagen än de möter i över sju matcher, HV är verkligen under isen som lag just nu (y)
Hinken har ett större namn på gång: ”Pelle Hägglund droppade i Nedsläpp MoDo att Hinken har något större namn på gång till nästa säsong. Inte Hägg. Har du hört något liknande?”
”Mattias Persson I dag 21:50 Yes, men ingenting är klart.”