Jag var lite tveksam om Werner i mål, inte innan säsongen men under försäsongen. Jag tyckte han öppnade för stora luckor vid närmaste stolpen.
Men han har ju visat dig vara helgjuten än så länge. Jag vet inte om jag set ett enda mål han släppt in ännu där han gjort något fel.
Så så långt ser det bra ut. Nu är det upp till laget utanför att göra sitt jobb framåt.
Än så länge är det enligt mig spelet genom mittzonen som är otroligt segt. Utan det får vi inte de självklara chanserna utan motståndarna tillåts försöka äta upp oss i anfallszonen.
I anfallszonen så krävs det mer sökande från samtliga att söka positioner där de gör något hot. Inte bara alibispel.
Tuppen: Nu får vi se om Karlin är en coach värdig Modo! 20 minuter kvar, nu är det bara att börja förbereda för att gå ner på folk och chansa lite mer i offensiven. Får vi se om Karlin gör någonting för att vända detta eller kommer det bara rulla på?!
Modo tar 0(?) 3or mot de tre farligaste lagen... inte godkänt någonstans... 2 tappade ledningar i de 2 senaste i 3e... jag FÖRVÄNTAR mig att man därför vänder när man ligger under... karaktärsbevisning "exhibit a" som man säger...
Monno: Ja det är så jävla ojämnt, ibland ok men ibland uselt (segt/stillastående). Kan vi hoppas att Fitzgerald är precis vad laget behöver, än mer konkurrens samt kanske få ordning på pp!?
Tuppen: Strax under faktiskt. Modo har hittills gjort fler mål än vad som är förväntat. Dessutom förväntas vi släppa in fler mål än vad vi gjort så Modo dansar på en tunn lina just nu.
NuMo: Tycker inte 2a perioden var helt värdelös. Innan BP hade vi flertal lägen att kvittera och höll BIK rätt bra utanför. Sen special teams är ju ett mörker... Men så fort Hallin kom in istället för Bella gjorde vi mål... slump?
Aja bara gasa i sista!
Men tycker vi har uppenbar brist på offensiv kvalité på backarna.
{11085}: Vi började plötsligt jobba lite hårdare sista 8-9 minuterna av andra. Hoppas man vill fortsätta så i tredje. I så fall tror jag på att förlängning är möjligt.
{10737}: för många som glider runt och ser skön ut. inget man trodde innan säsongen. karlin måste köra hårdare träningar med dom. som man tränar spelar man
Tuppen: Det är ju individuell kvalitet samt Werners målvaktsspel som är anledningen till att vi har vunnit så mycket som vi faktiskt har gjort men det är inte hållbart i längden.
Zource: Denna match måste väl vara den absolut sämsta, av alla dåliga vi gjort, på 10 år!! Demoncoachen Karlin är ju känd för bra matchcoachning, har han dött eller gått hem??