Ja, han hade ju sinnesnärvaro och åka dubbelt så långt för att hämta målvaktsklubban. Det var bra, men nog hade han tid att plocka upp sin egen klubba ett par gånger. Om den nu inte var trasig för då får han ju inte använda den. Men den såg hel ut.
grimiss: Jag skulle säga att lagom är bäst, behöver man dumpa , slå sarg ut eller liknade så gör man det, kan man behålla pucken inom laget genom att ta hem pucken från låt säga offensiv blå så gör man det.
Gavelo: haha jag håller helt med dig men när vi hade Karlin så klagade du ju konstant på det eviga snurrandet med puck (dvs håller kvar pucken knlm laget). Pest eller kolera?
Bad_Brett: Inga fler tränarsparkningar vi kommer hur som helst inte att gå upp denna säsong låt Freddan fågelholk föra det här vraket i hamn och så för vi börja om till nästa säsong.
Gavelo: Finns 0 anledning att sparka en tränare nu. Det tyder på panik. Bättre att ta in en till assisterande resten av säsongen med styrka PP. Läs typ Strömberg
Bad_Brett: Dessutom är det sönderläst att Bella droppar till Rundblad som droppar till Olofsson som ska dribbla in pucken. Sen som Willow skrevs så används Swet i en bumpereoll något han absolut inte borde, han är en av ligans bästa framför kassen så låt han stå där.
Men hela grejen är ju märklig, vi är nog ett av få lag som dumpar mycket puck i PP och sällan vinner den sen, vi använder oss av sargspel väldigt mycket och det funkar väl bara om vi kan ta emot och behandla puck vilket vissa absolut inte kan.
Sen vad är egentligen grejen med att ständigt spela Rundblad och Berglund samtidigt i PP?, och varför använder man inte Anderson i PP, det han värvades för?
Som jag skrev så förtjänar Freddan sparken pga en så urbota dum coachning. Jag
Gavelo: Förstår inte grejen med dessa ständiga dropp vid uppåkningarna. Jag hajar att man vill spela på spelare som kommer med fart, men efter 2-3 dropp blir ju alla utom puckbäraren stillastående vid offensiva blå. Då blir det i princip 4-mot-1 och inte vidare svårt att försvara sig.
Gavelo: Nu är det såklart lätt att kritisera PP, men varför spelar man Swetlikoff I en bumper-roll eller I alla fall en bra bit från målet. Samtidigt ska Carlsson stå framför mål.
Swetlikoff är klart bäst i laget på att skymma målvakten, men använda inte i den rollen. Samtidigt hatar MC stå framför mål och gjorde sina poäng i Moras pp I precis den rollen Swetlikoff nu har.
SPOODI: gör mig glad i själen att se att Berglund inte tappar förmågan att stå upp bara för han får en klubba i ansiktet. Alla spelare borde ta efter detta!