Blake: Är.ju snack om att Bella skulle ha problem med ryggen. När man ser honom spela nu känns det rätt rimligt. Skottet är inte i närheten av vad han visat förr. Och överlag rörligheten ser begränsad ut. Han ska lägga ett enkelt pass till MC men lägger det 50cm bakom honom?
Froppa: PP blir otroligt lättläst när det aldrig kommer några skott. Vi är laget som skjuter minst antal skott på mål i PP. Jag kan inte begripa hur det kan vara så uselt under så lång tid.
Modano: Varför ställer man inte upp ett pp med Jeppe i höger cirkel. Fitz i vänster. Topping i bumper, Larsson framför mål och Halin på point med enda uppgift att flytta puck till höger eller vänster?
Gavelo: Inte nog med att vi måste ha 2-3 backar krävs det också en backup-målvakt värd namnet. Werner kommer bli fullständigt slut om han ska stå 45/52 matcher. Men vi har inget alternativ eftersom Edwin är fullständigt oduglig.
Bad_Brett: Nej inte ett jävla dugg bättre. De 2 tidigare mötena har vi varit bättre än Kalmar i offensiv zon, och kvävt det mesta av det dom skapat i defensiv zon. Ikväll är det klasskillnad. Det är Kalmar mot Werner och Elton.
modomille: Man hade bara önskat lite bättre passningar och att dom sker en halv sekund snabbare. Varför ska våra backar alltid känna på pucken innan dom passar ett enkelt pass så att det blir för sent? Eller är dom så sega i tanken att dom behöver den tiden för att fundera?
grimiss: Jag tycker linjerna i spelet redan har blivit mycket tydligare. Sedan är passningskvaliteten fortfarande för dålig, men tendenserna är klart bättre.
modomille: Håller med om att det är tidigt. Så här har det dock varit i jag vet inte hur länge. I år har man lagt till en till träningsmatch mot Kanada så att man nu spelar tre träningsmatcher inför turneringen.